ویزای کاری

حقوق بازنشستگی امارات

حقوق بازنشستگی امارات

حقوق بازنشستگی امارات ادامه درآمدی است که افراد در سال های آخر قبل از بازنشستگی خود داشته اند و غالبا رقم بالایی می باشد. البته میزان دقیق درآمد هر فردی را عوامل مختلفی از جمله تخصص کاری، جنسیت و غیره تشکیل می دهد منتهی مهم ترین عامل تعیین کننده میزان حقوق، کشوری است که فرد در آن کار می کند. امارات متحده عربی نیز جزو کشورهایی است هم شهروندان و هم غالب کسانی که اقامت قانونی آن را دارند سطح درآمد بالایی کسب می نمایند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص حقوق بازنشستگی امارات در سال 2022 توضیحاتی ارائه گردیده است که امید است مطالعه آن مفید باشد.

  • شرایط کار در امارات چیست؟
  • بهترین راه برای شروع کار در امارات چیست؟
  • چه کسانی می توانند از حقوق بازنشستگی در امارات استفاده کنند؟
  • بهترین مشاغل برای شروع کار در امارات کدامند؟

بررسی حقوق بازنشستگی امارات

میزان دقیق درآمد هر فردی به سطح تحصیلات، حوزه کاری، جنسیت، نوع شغل و غیره بستگی دارد و امارات نیز از این قاعده مستثنی نیست. در امارات پزشکان متخصص و جراح ها در کنار قضات و مدیران شرکت های بزرگ جزو پردرآمدترین افراد محسوب می شوند. در جدولی که در ادامه ترسیم شده است سطح حقوق بازنشستگی، یعنی حداقل و حداکثر آن، طی سال جاری بیان گردیده است:

سطح حقوق بازنشستگی در امارات در هر ماه (درهم امارات)توضیحات
AED4370کم ترین حقوق ماهانه
AED19600متوسط حقوق ماهانه
AED90100بیشترین حقوق ماهانه

نرخ تورم در امارات پایین است و در سال 2020 تنها 2.4% می باشد. به همین دلیل مطابق قوانین امارات هر 17 ماه 1 بار 8% به حقوق بازنشستگان افزوده می گردد. این کار بدان دلیل است تا از قدرت خرید بازنشستگان در امارات به مرور زمان کاسته نشود. لازم به ذکر است پایین ترین سطح درآمدی در امارات هم تقریبا حقوق قابل توجهی دریافت می کنند. چرا که سطح درآمد در امارات نسبت به بسیاری از کشورهای توسعه یافته دنیا حتی ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، مجارستان و غیره نیز بالاتر است. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است نشان داده شده که چه درصدی از مردم در امارات پایین ترین سطح حقوق بازنشستگی را دریافت می نمایند:

سطح درآمد بازنشستگی در امارات

مقایسه حقوق بازنشستگی امارات در بخش دولتی و خصوصی

در امارات خارجی ها امکان استخدام شدن در ادارات و شرکت های دولتی را ندارند اما می توانند در شرکت های خصوصی استخدام شوند. لازم به ذکر است که در غالب کشورهای دنیا سطح درآمد ماهانه افراد در بخش دولتی به طور کلی بالاتر از درآمد بخش خصوصی می باشد و امارات نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. در واقع در سال جاری در حالی که متوسط حقوق دریافتی بازنشستگان بخش دولتی امارات AED20100 (درهم امارات) در ماه است، کارمندان بازنشسته بخش خصوصی ماهی AED18900 (درهم امارات) حقوق می گیرند. به عبارت دیگر در امارات بخش خصوصی به طور میانگین 6% کم تر از بخش دولتی حقوق دریافت می کند. همچنین مزایایی که برای کارمندان و بازنشستگان بخش دولتی در امارات در نظر گرفته می شود اکثر از غالب شرکت های خصوصی، بهتر و بیشتر است.

مقایسه حقوق بازنشستگی امارات با چند کشور دیگر

در اثبات گفته پیشین در خصوص این که امارات در گروه کشورهایی قرار می گیرد که افرادی که در آن زندگی می کنند غالبا سطح درآمد و قدرت خرید بالایی دارند، در جدول ذیل متوسط درآمد دریافتی مردم در چند کشور مختلف طی سال 2022 با هم مقایسه شده است:

رتبه جهانینام کشورهامتوسط حقوق ماهانه بازنشستگان (دلار آمریکا)
1سوئیس$6156
2دانمارک$3649
3سنگاپور$3550
4آمریکا$3540
5استرالیا$3472
6قطر$3290
7نروژ$3281
8هنگ کنگ$2963
9هلند$2926
10ایسلند$2882
11فنلاند$2855
12سوئد$2839
13آلمان$2772
14ایرلند$2745
15نیوزیلند$2676
16ژاپن$2645
17امارات متحده عربی$2611
18انگلستان$2459
19فرانسه$2417
20کانادا$2416

همان طور که مشاهده می شود مردم امارات در میان کشورهای دنیا به لحاظ سطح درآمد موقعیت خوبی دارند و رتبه 17 را کسب کرده اند. یعنی متوسط درآمد در امارات، حتی از کشورهایی از جمله مجارستان، ایتالیا و غیره که در اتحادیه اروپا عضو هستند هم بالاتر می باشد. البته مهاجران غیرقانونی امارات نه تنها حقوق بسیار کمی دریافت می کنند بلکه حتی بازنشسته هم نمی شوند و از مزایای مختلفی که این کشور برای بازنشستگان در نظر گفته است بی بهره خواهند بود.

مقایسه حقوق بازنشستگی امارات با چند کشور دیگر

زندگی در امارات

مهاجرت به امارات ساده نیست چرا که امکان اخذ ویزای کاری این کشور تنها با داشتن پیشنهاد شغلی امکان پذیر است. روش تحصیلی هم بین دانشجویان ایرانی خیلی پرطرفدار نیست چرا که امارات کشور پرهزینه ای محسوب می شود و چه شهریه دانشگاه ها و چه هزینه ماهانه زندگی در آن بالا است. این در حالی است که دانشجویان با هزینه کم تر می توانند در دانشگاه هایی که سطح علمی بالاتری دارند مثل دانشگاه های فرانسه، اتریش، ایتالیا، مجارستان و غیره تحصیل کنند و آینده درخشان تری داشته باشند. لازم به ذکر است هزینه زندگی در امارات برای خانواده 4 نفره ماهانه به طور میانگین AED12000 (درهم امارات) است که در مقایسه با سایر کشورهای آسیای غربی از جمله ترکیه و آذربایجان زندگی در امارات بسیار گران تر می باشد.

البته برخی سرمایه گذاران و بازنشستگان که فعلا اقامت کشوری را ندارند با توجه به موقعیت های تجاری متعدد در امارات اقدام به خرید ملک در این کشور و اخذ اقامت به این طریق می کنند. ویزای طلایی امارات به خارجی هایی تعلق می گیرد که مبلغ 272000$ (دلار آمریکا) در این کشور ملک خریداری نمایند یا 20000$ (دلار آمریکا) در تجارتی در این کشور سرمایه گذاری کنند. از جمله روش های ارزان تر خرید ملک در ترکیه است که با خرید ملک غیرمنقول به ارزش 250000$ (دلار آمریکا) علاوه بر اقامت، منجر به اخذ پاسپورت از سوی خارجی ها می شود. در این مقاله که به وسیله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص حقوق بازنشستگی امارات در سال 2022 اطلاعاتی ارائه گردید و امید است مطالعه آن مفید بوده باشد.

4/5 - (3 امتیاز)

4 دیدگاه برای “حقوق بازنشستگی امارات

  1. شیدا گفت:

    سلام خسته نباشید.. من در دبی در رشته مهندسی برق مشغول ب تحصیل هستم…میخواستم بدونم اگ بعد از تحصیلم در دبی مشغول به کار بشم آیا میتونم مشمول حقوق بازنشستگی بشم؟ کلا مهاجران قانونی که در دبی کار میکنند آیا مشمول حقوق بازنشستگی میشوند؟ برای اینکه مشمول حقوق بازنشستگی در دبی شویم چه شرایطی باید رعایت شود؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله در صورتی که شما به طور رسمی در این کشور کار کنید در پایان دوره تحصیلی خودتون به این امکان دسترسی پیدا می کنید

  2. مهدی محمودی گفت:

    سلام میخواستم تو دبی کار هنری انجام بدم وای فکر کنم چارتی برای اینکار وجود نداره به پولش احتیاج دارم اگه کارگری هم باشه مهم نیست

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اینکه کار هنری انجام بدید بهتره که به کشورهای بهتری برای این کار فکر کنید
      دوست من اگر تخصص خاصی دارید رزومه تون رو مطرح کنید تا من بتونم بهتر راهنماییتون کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *