ویزای کاری

حقوق بازنشستگی برزیل

حقوق بازنشستگی برزیل

حقوق بازنشستگی برزیل نیز به گونه ای تنظیم شده است که یک فرد بازنشسته توان پرداخت هزینه های زندگی خود در این کشور را داشته باشد. پیچیده نبودن شرایط مهاجرت کاری برزیل و اقتصاد پیشرفته و رو به رشد آن در سال های اخیر این کشور را به یک مقصد مهاجرتی پرطرفدار تبدیل کرده است. برزیل به عنوان یک قدرت اقتصادی منطقه ای در حال گسترش حضور خود در بازارهای جهانی است و نهمین اقتصاد بزرگ جهان از نظر برابری قدرت خرید می باشد. همچنین، این کشور دارای پیشرفته ترین بخش صنعتی در آمریکای لاتین است. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را جهت راهنمایی هر چه بیشتر ایرانیان علاقه مند مهاجرت کاری به برزیل در سال 2022 تهیه نموده است.

  • شرایط کار در برزیل چیست؟
  • فرایند مهاجرت کاری به برزیل چیست؟
  • هزینه های زندگی و درمان برای بازنشستگان در برزیل چگونه است؟
  • چه کسانی می توانند از ویزای بازنشستگی برزیل استفاده کنند؟

رویه مهاجرت کاری به برزیل

یکی از راه های قانونی دریافت اقامت برزیل، مهاجرت به برزیل از طریق کار می باشد. کارگران و کارمندان خارجی برای کار در این کشور نیاز به اخذ ویزای کار برزیل دارند و این ویزا با اسپانسری یک کارفرمای برزیلی به دست می آید. اشخاص حقوقی علاقه مند به استفاده از نیروی کار خارجی، به طور دائم یا موقت، در برزیل باید از سازمان های مربوطه اجازه کار بگیرند. اگر فرد با موفقیت در برزیل کار پیدا کند، مسیر دریافت ویزای کار برای این کشور طولانی و ناامید کننده خواهد بود اما غیرممکن نیست. متقاضیان ابتدا یک ویزای کار موقتی با اعتبار 2 ساله دریافت می کنند و در نهایت می توانند پس از آن مدت برای اخذ ویزای دائم اقدام نمایند.

ویزای موقت یا VITEM V برزیل برای اتباع خارجی که با اهداف کاری به این کشور سفر می کنند، با یا بدون رابطه کاری در برزیل، مورد نیاز می باشد. داشتن مدرک دانشگاهی معتبر و سابقه کاری از شرایط اصلی اخذ این نوع ویزا است. یکی از اخبار مهم در قانون مهاجرت، معرفی مفهوم اجازه اقامت است که نوعی ویزا نیست. با این حال، صدور این مجوز قبل از درخواست برخی از انواع ویزا – به عنوان مثال ویزاهای کاری – اجباری است. همچنین امکان درخواست مجوز اقامت در داخل کشور بدون نیاز به سفر به خارج از کشور برای مهر زدن ویزا در کنسولگری وجود دارد.

سیستم و حقوق بازنشستگی برزیل

سیستم بازنشستگی برزیل از سه رکن تشکیل شده است که عبارتند از:

  • یک سیستم عمومی، اجباری و پرداخت به هنگام انجام کار (PAYG) معروف به رژیم عمومی تأمین اجتماعی (RGPS)
  • رژیم های بازنشستگی برای کارگران دولت (RPPS)
  • رژیم بازنشستگی خصوصی (RPC) – برنامه های شغلی و فردی.

از اواخر دهه 1990، مدل بازنشستگی سه رکنی برزیل تحت یک سری اصلاحات مداوم قرار گرفته است. نیاز به چنین اصلاحاتی اساساً از عدم توازن ناشی از فشار سنگین بر بودجه دولت ناشی می شد. طرح های بازنشستگی برای کارمندان دولت و کارگران بخش خصوصی در دو دور اصلاح شد. در میان سایر اصلاحات، مزایا کاهش یافته و محدود به سقف ماهانه و دوره های واگذاری شدند، که این امر برخی از افراط ها در سیستم را مهار کرده است. علیرغم این اصلاحات، دولت فقط تا حدی موفق به اطمینان از ثبات مالی طولانی مدت سیستم شد، که این برزیل را مجبور به اعمال تغییرات بیشتر کرد.

برزیل کشوری جوان است که لایحه تأمین اجتماعی آن یک لایحه قدیمی می باشد. هزینه های مربوط به حقوق بازنشستگی در حدود 9.3% از تولید ناخالص داخلی است که بر اساس مطالعه اخیر بانک توسعه بین آمریکایی، احتمالاً در سال 2050 به 16.8% می رسد. این به دلیل روند سریع پیری کشور و افزایش نرخ جایگزینی ارائه شده توسط سیستم (تقریباً 75% از درآمد متوسط) می باشد که همراه با گزینه های بازنشستگی پیش از موعد، در طولانی مدت ناپایدار است. برخلاف کشورهای دیگر آمریکای لاتین، برزیل یک طرح اجباری بازنشستگی خصوصی را جایگزین سیستم اساسی عمومی PAYG نکرده است، اما اصلاحاتی را در جهت تقویت نقش باز-توزیعی رکن اول و توسعه تدریجی سیستم بازنشستگی خصوصی مکمل دنبال کرده است و گزینه ای جایگزین برای کارگران با درآمد متوسط ​​و بالا جهت حفظ استاندارد زندگی آن ها پس از بازنشستگی ارائه می کند.

سیستم و حقوق بازنشستگی برزیل

محاسبه حقوق بازنشستگی در برزیل

کارمندان بخش خصوصی برزیل در صورت داشتن یکی از دو شرط، یعنی بر اساس مدت مشارکت یا سن، حق بازنشستگی با مستمری کامل را دارند. بازنشستگی بر اساس طول مدت مشارکت یا پرداخت حق بیمه، در هر سنی، پس از مشارکت در تأمین اجتماعی به مدت 35 سال برای مردان و 30 سال برای زنان امکان پذیر است. این گزینه متداول ترین مسیر بازنشستگی برای کارمندان بخش خصوصی است. بازنشستگی بر اساس سن برای مردان 65 سال و برای زنان 60 سال با حداقل سابقه حداقل 15 سال است (در سال 2022).

حداقل درآمد ماهانه برای اهداف محاسبه مزایا برابر است با حداقل دستمزد ماهانه قانونی (954BRL (رئال برزیل)). حداکثر درآمد ماهانه برای اهداف محاسبه مزایا 5645.80BRL (رئال برزیل) است. حداقل حقوق بازنشستگی برای حداقل مشارکت های ماهانه برابر با حداقل دستمزد ماهانه قانونی می باشد (در سال 2022). حداقل و حداکثر درآمد ماهانه برای اهداف محاسبه مزایا همانند در بازنشستگی بر اساس مدت زمان مشارکت یا پرداخت است. سالانه 13 پرداخت با مزایای تنظیم شده سالانه وجود دارد. حقوق بازنشستگی که از حداقل سطح بالاتر باشد با توجه به تغییر در شاخص قیمت مصرف کننده تنظیم می شود.

سوالات پرتکرار درباره کار و حقوق بازنشستگی برزیل

برخی از مهم ترین سوالاتی که در ذهن مخاطبان در این رابطه ایجاد می شود عبارتند از:

  • سن بازنشستگی در برزیل چیست؟ سن بازنشستگی در برزیل در سال 2022، 65 سال برای مردان و 62 سال برای زنان بوده است و انتظار می رود در سال 2023 نیز چنین باشد.
  • آیا به دست آوردن کار در برزیل آسان است؟ یافتن شغل در برزیل علی رغم آنچه ممکن است شنیده باشید آسان نیست. جستجوی کار در یک شرکت برزیلی بسیار دشوار است.
  • چگونه یک خارجی می تواند در برزیل کار پیدا کند؟ هر فرد خارجی که قصد کار در برزیل را دارد به ویزای کار احتیاج دارد. این ویزا باید در کشور محل اقامت فرد با ارائه مدارک مورد نیاز به کنسولگری برزیل، از جمله قرارداد کار امضا شده از یک شرکت فعال در برزیل، یا پیشنهاد کار بدست آید.
  • مالیات بر درآمد بازنشستگی در برزیل چه مقدار است؟ حقوق بازنشستگی در برزیل مشمول مالیات نمی شود.
  • حقوق بازنشستگی دیرهنگام در برزیل چگونه است؟ در برزیل، حقوق بازنشستگی را می توان همراه با اشتغال مطالبه کرد و بنابراین انگیزه ای برای پرداخت تأخیری وجود ندارد.

علاقه مندان مهاجرت به برزیل از طریق کار، علاوه بر مطالعه مقالات مرتبط، می توانند برای کسب اطلاعات تکمیلی با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و از مشاوره های کارشناسان این موسسه استفاده نمایند.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *