ویزای کاری

حقوق بازنشستگی در اکوادور

حقوق بازنشستگی در اکوادور

با توجه به شرایط مطلوب زندگی پس از دوره بازنشستگی در اکوادور و همچنین تسهیلات تخصیص یافته به افراد در این کشور، اطلاع از شرایط و میزان حقوق بازنشستگی در اکوادور یکی از موضوعاتی است که می تواند کمک شایانی به متقاضیان ورود به این مسیر بنماید. اکوادور یکی از کشورهای زیبای آمریکای جنوبی است که طی تاریخ پر فراز و نشیب خود مدت زمان زیادی را تحت استعمار اسپانیا بوده و به فراخور این امر هم اکنون اغلب شهروندان این سرزمین، به زبان اسپانیایی صحبت می کنند.

با توجه به هزینه های بسیار معقول زندگی در اکوادور افراد زیادی از طرقی چون تحصیل، کار، ثبت شرکت، سرمایه گذاری، ازدواج و تولد فرزند به دریافت اقامت این کشور مبادرت می ورزند. بازنشستگی در اکوادور یکی از مواردی است که دارای ضوابط خاص خود بوده و کارشناسان و تیم تحقیق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند در این مقاله به آن بپردازند.

  • متوسط حقوق افراد در اکوادور چه میزان است؟
  • آیا تفاوت موجود میان درآمد مردان و زنان اکوادوری، بر حقوق دوره بازنشستگی آنان نیز تاثیرگذار خواهد بود؟
  • هزینه ماهیانه زندگی در اکوادور چه میزان بوده و آیا حقوق بازنشستگی افراد سطح مطلوبی از رفاه اجتماعی را به همراه خواهد آورد؟
  • با توجه به نرخ بیکاری اکوادور در سال های اخیر آیا امکان یافتن فرصت شغلی مناسب و بازنشستگی در این کشور درحال توسعه فراهم می باشد؟
  • شرایط ورود به بازار کار اکوادور چیست؟
  • بهترین راه های رسیدن به کار در اکوادور چیست؟

شرایط کار و بازنشستگی در اکوادور

به رغم اینکه نرخ بیکاری اکوادور در سال های اخیر با کاهش قابل توجهی روبرو یوده است، همچنان دریافت ویزای کاری این کشور برای مهاجرین بین المللی اقدامی نسبتا بعید بنظر می رسد. علت این امر را می توان تعداد زیاد شهروندان تحصیل کرده اکوادوری دارای تخصص و مهارت کافی در زمینه های گوناگون دانست. با توجه به اینکه واحد پول این کشور دلار آمریکا بوده و بازار اقتصادی آن در دهه اخیر رشد قابل ملاحظه ای داشته است، افراد زیادی خواهان اشتغال در شرکت های معتبر اکوادوری همچون Foreign and Commonwealth Office، Citicapital Commercial Corp و Hawk-Eye Innovations می باشند. به زعم بسیاری از کارشناسان اقدام از طریق دریافت ویزای تحصیلی و یا ثبت شرکت در این کشور دارای احتمال موفقیت بیشتری می باشد. همچنین خرید ملک در اکوادور از سایر شیوه های متداول بوده که نیازمند سرمایه 25000$ (دلار آمریکا) است.

طبق قوانین حقوقی اکوادور افراد با 480 ماه فعالیت در زمینه کاری خود قادر با اعلام بازنشستگی خود هستند؛ همچنین اگر فردی با 60 سال سن دارای حداقل 360 ماه کاری در سوابق خود باشد مشمول این موضوع خواهد شد. شایان ذکر است که این زمان برای شهروندان بالای 70 سال 120 ماه در نظر گرفته شده است. همچنین طبق ضوابط کار، شهروندان اکوادوری در طول هر ماه ملزم به 40 ساعت کار می باشند و این موضوع 5 روز در هفته صادق است. 15 روز مرخصی همراه با حقوق برای کارکنان موسسات دولتی درنظر گرفته شده است. از بهترین شهرهای اکوادور برای کار می توان به کیتو و کوئنکا اشاره کرد. در ادامه به بررسی تغییرات نرخ بیکاری اکوادور طی 5 سال اخیر پرداخته ایم:

تغییرات نرخ بیکاری اکوادور در سال های اخیر

پیرامون حقوق بازنشستگی در اکوادور

طبق نتایج منتشره از تحقیقاتی که در سال 2017 با موضوع بهترین کشورهای جهان برای زندگی در دوران بازنشستگی صورت گرفت، اکوادور در فهرست 10 کشور برتر قرار داشته و بالاتر از کشورهای مالزی و پرتغال جایگاه چهارم را به خود اختصاص داد. به رغم اینکه افرادی که به واسطه ازدواج یا ثبت شرکت در اکوادور اقامت این کشور را اخذ می کنند، از شانس بیشتری برای دریافت مجوز از سوی کارفرما و دریافت حقوق مطلوب اشتغال در زمینه های دولتی برخوردارند، حقوق بازنشستگان اکوادوری شامل گستره وسیعی نمی باشد. حداقل حقوق بازنشستگان در اکوادور 800$ (دلار آمریکا) معین شده است که در اغلب موارد کمک هزینه 100 دلاری برای هزینه های روزمره به صورت ماهیانه به این افراد تعلق خواهد گرفت.

متوسط حقوق بازنشستگان در اکوادور 1200$ الی 1400$ (دلار آمریکا) مقرر گشته و علاوه بر این تسهیلاتی چون 50% تخفیف برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و همچنین تهیه بلیط رویدادهای مهم ورزشی و اجتماعی به این افراد اختصاص می یابد. با در نظر داشتن این امر که متوسط هزینه زندگی در شهرهای اصلی اکوادور 940$ (دلار آمریکا) برآورد شده است، می توان انتظار داشت بازنشستگان از شرایط نسبتا مطلوبی برای زندگی در اکوادور برخوردار باشند.

پیرامون حقوق بازنشستگی در اکوادور

مقایسه حقوق بازنشستگی در اکوادور و سایر کشورها

اگرچه مقرون به صرفه بودن زندگی در اکوادور جزء شاخصه های اصلی زندگی در این سرزمین به شمار می رود، افراد با اشتغال در زمینه های کاری محبوب قادر خواهند بود به حداکثر درآمد ماهیانه در این کشور که 9870$ (دلار آمریکا) است نزدیک شوند. متوسط حقوق مردان در اکوادور 2900$ (دلار) اعلام شده است اما این رقم برای زنان متفاوت بوده و با کاهش 15% مواجه می باشد. شایان ذکر است که میانگین حقوق 2450$ (دلاری) زنان در اکوادور تاثیری مشابه بر حقوق بازنشستگی آنان خواهد داشت. با توجه به تفاوت فاحش هزینه های زندگی در اکوادور و کشورهای اروپایی، در مقایسه با سرزمینی چون سوئیس که حقوق بازنشستگان را 4000€ (یورو) تعیین نموده است، میزان حقوق شهروندان اکوادوری بسیار منطقی بنظر می آید.

در مجموع با توجه به اینکه حداقل حقوق دریافتی در اکوادور 340$ (دلار آمریکا) بوده و فقر در این کشور گریبان گیر بیش از 60% شهروندان می باشد، میزان حقوق دریافتی بازنشستگان در مقایسه با سایر کشورهای آمریکای جنوبی در جایگاه ایده آل قرار دارد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمای شما عزیزان خواهند بود.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *