ویزای کاری

حقوق بازنشستگی در لوکزامبورگ

حقوق بازنشستگی در لوکزامبورگ

اطلاع از حقوق بازنشستگی در لوکزامبورگ از جمله مواردی است که متقاضیان کار و سرمایه گذاری در این کشور ملزم به جستجو در راستای آن هستند. شرایط مطلوب زندگی در سرزمین لوکزامبورگ که آن را در میان 50 کشور برتر جهان از لحظ کیفیت زندگی شهروندان قرار داده و همچنین متوسط درآمد بالای ساکنین این کشور از جمله مواردی هستند که توجه بسیاری از علاقه مندان مهاجرت را به آن جلب کرده است. لوکزامبورگ جزء کوچکترین سرزمین های اروپایی بوده و جمعیت کمتر از 1 میلیون نفری این کشور نیز گویای تراکم پایین آن در مقایسه با کشورهایی چون آلمان می باشد. در ادامه این مقاله که توسط تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری و تنظیم شده است قصد داریم همراه شما عزیزان به بررسی همراه با جزئیات حقوق و مزایای بازنشستگی در لوکزامبورگ بپردازیم و به سوالات متداول زیر پاسخ دهیم:

  • متوسط حقوق بازنشستگی در لوکزامبورگ چه درصدی از میانگین درآمد کارکنان این کشور را شامل می شود؟
  • آیا حقوق بازنشستگان در لوکزامبورگ همچون حقوق بالای کارمندان این کشور از نقاط قوت زندگی در آن محسوب می گردد؟
  • سن رسمی بازنشستگی در لوکزامبورگ برای مردان و زنان تا چه حد متفاوت است؟
  • آیا شهر محل سکونت و اشتغال افراد بر میزان حقوق بازنشستگی آنان تاثیرگذار خواهد بود؟ سایر شاخصه های اثرگذار بر میزان حقوق بازنشستگی شاغلین در لوکزامبورگ کدامند؟

پیرامون شرایط کار و بازنشستگی در لوکزامبورگ

لوکزامبورگ یکی از کشورهای کوچک واقع در نواحی غربی اروپاست که دارای همسایگانی چون فرانسه، بلژیک و آلمان می باشد. تعدد جاذبه های تاریخی و دیدنی در شهرهای اصلی لوکزامبورگ موجب شد تا آمار بیش از 1.2 میلیون توریست بازدید کننده از جذابیت های این کشور در سال 2019 ثبت گشته و روند صعودی هر ساله شمار توریست های حاضر در این کشور تداوم داشته باشد. رقم سرمایه گذاری های خارجی در لوکزامبورگ نیز روند تصاعدی داشته و همچنین شمار سرمایه گذاران در این کشور هر ساله رو به افزایش می باشد. نرخ بیکاری لوکزامبورگ اگرچه طی دهه اخیر توانسته کاهش قابل توجهی را تجربه کند، با شروع سال 2020 سیری صعودی را در پیش گرفته و حتی در برهه ای از زمان به 7.1% نیز رسید که در ادامه به بررسی آن همراه با جزئیات پرداخته ایم:

تغییرات نرخ بیکاری لوکزامبورگ

درباره حقوق بازنشستگی در لوکزامبورگ

پایین ترین دستمزد کارکنان در کشور لوکزامبورگ 2100€ (یورو) و حداکثر میزان آن نیز 21900€ (یورو) برآورد شده است. در شرایطی که برخی منابع متوسط حقوق شهروندان این کشور را از 4900€ تا 15100€ (یورو) به فراخور حرفه و محل اشتغال شخص متغیر می دانند، حداقل حقوق 1720€ (یورو) برای بازنشستگان این کشور معقول به نظر می آید. بالاترین میزان حقوق بازنشستگی در کشور لوکزامبورگ 8400€ (یورو) در سال 2019 اعلام شده و شایان ذکر است که میانگین حقوق بارنشستگان این کشور نیز 3860€ (یورو) برآورد گشته است. با توجه به محاسبات صورت گرفته می توان اظهار داشت حقوق قشر بازنشسته در لوکزامبورگ حدودا 45% از میزان درآمد هر یک از آن ها در سال های پایانی فعالیت شغلی را شامل می شود.

حقوق ماهیانه کار در لوکزامبورگ، در زمره بالاترین دستمزدهای تخصیص یافته به شهروندان در سال های اخیر بین کشورهای اروپایی بوده و توسعه پایه های اقتصاد این سرزمین، لوکزامبورگ را به یکی از ثروتمندترین کشورهای حال حاضر جهان بدل کرده است. طبق قوانین کار در لوکزامبورگ، شاغلین مجاز به برخورداری از 25 روز مرخصی همراه با حقوق می باشند و مدت زمان کار نیز حداقل 40 ساعت در هفته تعیین شده است. با توجه به اینکه هزینه زندگی در لوکزامبورگ نسبتا بالا بوده و عموما بالای 1000€ (یورو) در ماه تخمین زده می شود، پر واضح است که کارکنان می بایست توجه لازم را به تمام فاکتورهای افزایش دهنده میزان حقوق در دوران اشتغال و بازنشستگی مبذول دارند. کار در شهرهایی چون هووآلد، مرل و لیمپرتسبرگ از جمله شروط تاثیرگذار بر میزان درآمد شهروندان و مهاجرین خارجی حاضر در این کشور می باشد.

درباره حقوق بازنشستگی در لوکزامبورگ

جزئیاتی پیرامون حقوق بازنشستگی در لوکزامبورگ

سن بازنشستگی مردان و زنان در لوکزامبورگ مطابق با قوانین حقوقی این کشور تفاوتی نداشته و برای هر دو گروه 65 سال تعیین شده است؛ شایان ذکر است که در لوکزامبورگ نیز همچون اغلب سرزمین های اروپایی معضل تفاوت میزان دریافتی مردان و زنان حل نشده و مردان شاغل در این کشور از حقوق و مزایای بیشتری برخوردار خواهند بود. به فراخور عدم وجود ویزای بازنشستگی در لوکزامبورگ اخذ اقامت این کشور از طریق ثبت شرکت با حداقل دارایی معادل با 500000€ (یورو) و یا سرمایه گذاری های محدود به ارزش 20000€ (یورو) در بانک های این کشور به شیوه های بدیع و متداول کسب ویزای لوکزامبورگ تبدیل شده اند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که متوسط حقوق کارکنان در لوکزامبورگ سالانه 4% افزایش داشته و همچنین برخورداری از عواملی چون مدرک تحصیلی معتبر افزایش 30% را بر میزان دستمزد اشخاص اعمال خواهد نمود.

در مقایسه با کشورهایی چون فرانسه و آلمان، متوسط حقوق کارکنان لوکزامبورگ بالاتر می باشد؛ از بهترین شیوه های دستیابی به فرصت های مطلوب شغلی پس از اخذ ویزای autorisation de séjour لوکزامبورگ، جستجو میان سایت هایی چون Indeed است. شرایط زندگی در لوکزامبورگ نیز برای اقشاری مختلفی چون بازنشستگان ایده آل بوده و این کشور طبق بررسی های صورت گرفته در سال 2020 رتبه 21 دنیا را در زمینه سطح کیفی زندگی شهروندان به خود اختصاص داد که قابل توجه است. در پایان امیدواریم مطالب ارائه شده مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد؛ یاوران همیشگی شما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوی سوالات بیشتر در زمینه مهاجرت به لوکزامبورگ و شرایط بازنشستگان در این کشور خواهند بود.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *