ویزای کاری

حقوق بازنشستگی در لیختن اشتاین

حقوق بازنشستگی در لیختن اشتاین

حقوق بازنشستگی در لیختن اشتاین در مقایسه با تعدادی از کشورهای حاضر در قاره اروپا پایین تر است و برای زندگی در این کشور کفایت می کند. همچنان این موضوع از موضوعاتی است که متقاضیان اخذ اقامت این سرزمین می توانند با اطلاع از جزئیات آن مسیر آسان تری را جهت تصمیم گیری در باب مهاجرت به این کشور بپیمایند. لیختن اشتاین از لحاظ تعدد جاذبه های طبیعی و نواحی سرسبز در میان 5 کشور برتر اروپایی قرار داشته و قرارگیری رشته کوه آلپ در شرق این سرزمین و همچنین عبور رودخانه های سامینا و راین از شهرهای گوناگون این کشور بر جذابیت آن برای مهاجرین و گردشگران بین المللی افزوده است. میزان حقوق بازنشستگی در نقاط مختلف اروپا از جمله فاکتورهایی است که بر کیفیت زندگی سالمندان و سایر شهروندان حاضر در آن ها تاثیرگذار خواهد بود.

در همین راستا کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بر آن شده اند تا در این مقاله به بررسی آن بپردازند.

  • متوسط درآمد شاغلین حاضر در لیختن اشتاین چه میزان برآورد می گردد؟
  • سن بازنشستگی مردان و زنان کشور لیختن اشتاین چقدر تعیین شده است؟
  • آیا پایین تر بودن هزینه های زندگی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی علت اصلی حقوق کمتر بازنشستگان لیختن اشتاینی می باشد؟
  • با توجه به استانداردهای موجود زندگی در لیختن اشتاین برای اقشار مختلفی چون بازنشستگان، آیا نام این کشور در بین 50 کشور برتر جهان از نظر کیفیت زندگی به چشم می خورد؟
  • نرخ بیکاری لیختن اشتاین طی سال های اخیر دستخوش چه تغییراتی شده است؟

پیرامون شرایط کار در لیختن اشتاین

لیختن اشتاین یکی از کوچک ترین سرزمین های اروپایی است که اغلب مردم آن به زبان آلمانی صحبت می کنند؛ صنایع لیختن اشتاین در حوزه تولید تجهیزات پزشکی و همینطور بانکداری شهره بوده و از همسایگان آن می توان به سوئیس و اتریش اشاره کرد. در تقسیمات کشوری، لیختن اشتاین دارای 11 استان مختلف بوده و به رغم اینکه بزرگترین شهر آن شان می باشد، مقامات لیختن اشتاینی فادوتس را به عنوان پایتخت منتخب خود برگزیده اند. جمعیت لیختن اشتاین کمتر از 40000 نفر بوده و شایان ذکر است که حدودا نیمی از ساکنین آن را مهاجرین کشورهای سوئیس، آلمان، اتریش و ایتالیا تشکیل داده اند. مهاجرت به لیختن اشتاین عموما از یکی از مسیرهای اخذ ویزای تحصیلی و یا دریافت پیشنهاد شغلی از کارفرمای مربوطه صورت می پذیرد.

تغییرات نرخ بیکاری لیختن اشتاین

با توجه به مساحت لیختن اشتاین پر واضح است که یافتن شغل ایده آل و درخور در این سرزمین دشواری های مربوط به خود را دارا می باشد؛ هزینه نسبتا بالای زندگی در لیختن اشتاین از جمله مواردی است که شهروندان را به سوی مطلوب ترین موقعیت های شغلی از لحاظ میزان درآمد سوق می دهد. نرخ بیکاری لیختن اشتاین همواره در بین سایر کشورهای اروپایی دارای جایگاه بسیار مطلوبی بوده و بهترین شهرهای این کشور برای اشتغال نیز که از موسسات و کمپانی های معتبری برخوردارند به شرح ذیل می باشد:

  • Bendern
  • Vaduz
  • Triesenberg

درباره حقوق بازنشستگی در لیختن اشتاین

پایین ترین میزان حقوق افراد در کشور لیختن اشتاین 1340CHF (فرانک سوئیس) بوده و بالاترین میزان آن نیز 23700CHF (فرانک سوئیس) برآورد شده است. سن بازنشستگی در لیختن اشتاین برای مردان و زنان این کشور 65 سال تعیین شده و شایان ذکر است که حتی اشخاصی که تنها برای یک سال حق بیمه مربوط به خود را پرداخت کرده باشند نیز مشمول حقوق و مزایای بازنشستگی قرار خواهد گرفت؛ پر واضح است که این مزایا در سطحی پایین تر از بازنشستگان معمول این کشور خواهد بود. در واقع میزان دستمزد شهروندان در دوره بازنشستگی تابعی از دو فاکتور تعداد ماه های اشتغال تحت پوشش بیمه و میزان حقوق دریافتی در سال های پایانی فعالیت می باشد. حداقل حقوق بازنشستگی در لیختن اشتاین 1160CHF (فرانک سوئیس) برآورد شده و می توان اظهار داشت بالاترین حقوق این قشر در شهرهای بزرگ نیز 2320CHF (فرانک سوئیس) می باشد.

درباره حقوق بازنشستگی در لیختن اشتاین

طبق موازین کشور لیختن اشتاین شاغلین این کشور در دوران بازنشستگی خود قادر خواهند بود از مزایای طرحی تحت عنوان Second Pension نیز بهره مند گردند؛ شرایط این طرح بدین صورت است که افراد در دوره اشتغال خود علاوه بر حق ماهیانه بیمه، بخشی از درآمد خود را به صندوقی با این عنوان پرداخت نموده و در دوره بازنشستگی خود از این رقم به عنوان پس اندازی سودمند بهره خواهند برد. با معیار قراردادن متوسط حقوق شهروندان لیختن اشتاین در سال 2020 که 5310CHF (فرانک سوئیس) تعیین شده است، میانیگین حقوق بازنشستگان در لیختن اشتاین 35% این رقم خواهد بود که نسبتا مطلوب به نظر می رسد.

جزئیاتی پیرامون حقوق بازنشستگی در لیختن اشتاین

سالانه 2 الی 3% بر میزان دستمزد دریافتی شاغلین در لیختن اشتاین افزوده شده که این رقم بر متوسط حقوق بازنشستگی آنان بی تاثیر نخواهد بود. برخلاف عموم کشورهای اروپایی، تفاوت میزان دریافتی مردان و زنان لیختن اشتاینی فاحش بوده و اختلاف آن فراتر از 15% است. همچنین ذکر این نکته حائز اهمیت است که فعالیت در حوزه های دولتی لیختن اشتاین به مثابه دسترسی به درآمد بیشتر در مقایسه با زمینه های کاری خصوصی می باشد.

لیختن اشتاین را در پایان می توان جزء اهداف مطلوب جهت اقامت در دوره بازنشستگی معرفی نمود و اگرچه ویزایی تحت عنوان بازنشستگی از سوی این کشور اعطا نمی گردد و نامی از آن در فهرست 50 کشور برتر جهان از نظر کیفیت زندگی شهروندان به چشم نمی خورد، نقاط مثبت زندگی در این کشور نیز کم شمار نبوده و می تواند افراد زیادی را به اخذ اقامت آن مجاب گرداند؛ در این مسیر کارشناسان توانمند ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه موفق کاری پشتیبان و همراه شما خواهند بود.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *