ویزای کاری

حقوق بازنشستگی در کویت

حقوق بازنشستگی در کویت

کویت یکی از کشورهای حاضر در حوزه خلیج فارس بوده و به علت تفاوت فاحش نرخ تبادلی ارز این کشور با ایران، حقوق بازنشستگی در کویت مورد توجه است. علاقه مندان به زندگی در کشوری ثانویه می توانند با انتخاب یکی از انواع شیوه های مهاجرت به کویت، تجربه ایده آلی از سطح بالای رفاه اقتصادی همراه با استانداردهای زندگی اجتماعی را ثبت نمایند. با وجود اینکه تعدد راه های مهاجرت به کویت در ظاهر شرایط را آسان به تصویر می کشد، باید خاطرنشان کرد این کشور برای افراد مسن ویزایی تحت عنوان بازنشستگی صادر نکرده و این گروه از متقاضیان می بایست از طریق سایر روش ها چون سرمایه گذاری اقدام نمایند. در ادامه این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه توضیحاتی مبسوط پیرامون چگونگی بازنشستگی در کویت و حقوق و مزایای آن با شما عزیزان سخت خواهند گفت.

  • حقوق بازنشستگی کارمندان مشاغل دولتی کویت، چه بخشی از متوسط دریافتی آنان در زمان فعالیت را شامل می گردد؟
  • میانگین میزان حقوق بازنشستگی در کشور کویت چقدر است؟
  • چه عواملی بر کاهش و یا افزایش میزان حقوق بازنشستگی شهروندان کویتی اثرگذار خواهند بود؟
  • سن بازنشستگی مردان و زنان کویتی چقدر از متوسط جهانی در سال 2020 پایین تر می باشد؟
  • شاغلین حاضر در چه شهرهایی از حقوق بازنشستگی بیشتری برخوردار خواهند گشت؟

پیرامون شرایط کار و بازنشستگی در کویت

کویت در زمره کشورهای کوچک منطقه خاورمیانه بوده و این سرزمین فاقد هرگونه رودخانه و کوهستان می باشد. افزایش حدودا 15 درصدی نرخ تولید ناخالص داخلی کویت طی سال های اخیر موجب تشدید شمار متقاضیان جستجوی فرصت های مناسب شغلی و کار در کویت گشته است. طبق اعلام بسیاری از کارشناسان کویت به علت بهره گیری از سرمایه های عظیم انسانی در بین 10 اقتصاد برتر جهان جای داشته و منابع سرشار نفتی موجود در این کشور فضا را برای ایجاد انواع شغل فراهم کرده است. به طور متوسط کارکنان کویتی در طول هفته 44 ساعت مشغول به فعالیت بوده و متوسط حقوق ماهیانه آنان نیز 1260KWD (دینار کویت) اعلام شده است. از مدارک موردنیاز جهت کاریابی در کویت می توان به حداقل 8 سال سابقه کار و مدرک معتبر زبان اشاره کرد؛ در ادامه قصد داریم به بررسی وضعیت نرخ بیکاری در کشور کویت بپردازیم:

تغییرات نرخ بیکاری کویت

با توجه به اختلاف فاحش موجود میان حقوق مشاغل گوناگون در کویت می توان چنین انتظار داشت که حقوق و مزایای بازنشستگی این افراد نیز محدوده وسیعی را شامل گردد؛ حداقل حقوق ماهیانه کارگران کویتی 180KWD اعلام شده است درصورتیکه فعالین در برخی حوزه ها ماهیانه بیش از 5800KWD (دینار کویت) درآمد خواهند داشت. از جمله مشاغل با دستمزد بالا در هر دو دوره فعالیت و بازنشستگی می توان به مهندسی معماری، داروسازی، خلبانی، مدیریت پروژه و مدیریت فروش اشاره کرد. با توجه به شرایط مطلوب زندگی قشر بازنشسته در کویت افراد زیادی خواهان اخذ ویزای کاری این کشور می باشند و شایان ذکر است که هزینه این ویزا 1800$ (دلار) برآورد می گردد. بیشترین حقوق بازنشستگی افراد نیز متعلق به شهرهایی نظیر Salwa و Al Ahmadi می باشد که هزینه های زندگی در آن ها به فراخور همین موضوع اندکی بالاتر خواهد بود.

درباره حقوق بازنشستگی در کویت

برخلاف عموم کشورهای آسیا و جهان، سن رسمی بازنشستگی در کویت پایین تر از 60 سال می باشد؛ طبق قوانین حقوقی این کشور مردان در 55 سالگی و زنان با 50 سال سن قادر به اعلام رسمی بازنشستگی خود می باشند. نظام بازنشستگی کویت شرایط مطلوبی را برای این قشر از شهروندان رقم زده است؛ به گونه ای که در تمامی مشاغل خصوصی و دولتی حقوق بازنشستگی اشخاص فراتر از 50% آخرین دریافتی آن ها در زمان فعالیت می باشد و این درحالی است که تعداد سرزمین های اروپایی که دارای چنین شرایط ایده آلی می باشند، انگشت شمار است. در سال 2020 متوسط میزان حقوق بازنشستگی کارکنان حاضر در شهرهای گوناگون کویت 810KWD (دینار کویت) برآورد گشته است. بیشترین حقوق بازنشستگی در کویت 95% از درآمد معمول شخص در زمان فعالیت رسمی می باشد.

درباره حقوق بازنشستگی در کویت

محاسبه میزان حقوق بازنشستگان در مشاغل دولتی (به جز حوزه های نظامی) بدین شکل است که افراد 65% از آخرین دستمزد دریافتی خود در زمان اشتغال را به عنوان حقوق بازنشستگی دریافت خواهند نمود. شایان ذکر است که این عدد برای فعالین در عرصه های نظامی 75% تعیین شده است. اما اشخاصی که دارای مشاغل مستقل و آزاد هستند نیز تحت پوشش بیمه بازنشستگی کویت قرار خواهند گرفت؛ محاسبه حقوق بازنشستگی این افراد با درنظر گرفتن میانگین دریافتی آن ها طی 3 سال پایانی فعالیت رسمی ارگان مربوطه صورت می پذیرد. باید خاطرنشان کرد که شهروندان کویتی به ازای هر سال فعالیت مازاد بر 15 سال، از افزایش 2 درصدی حقوق بازنشستگی بهره مند خواهند شد.

جزئیاتی پیرامون حقوق بازنشستگی در کویت

علاوه بر طول مدت فعالیت و حوزه کاری افراد، از عوامل تاثیرگذار بر میزان حقوق بازنشستگی آنان می توان به شهر محل اشتغال اشاره نمود؛ به عنوان نمونه زندگی در شهر الکویت با تعدد گزینه های مطلوب جهت انتخاب از بین موسساتی چون Raytheon Technologies، Constellis و Teixeira DuarteTrace Systems همراه بوده و متوسط درآمد بالاتر ساکنین در این شهر در مقایسه با سایر مناطق کویت نیز نویدبخش حقوق بازنشستگی ایده آل افراد خواهد بود. در پایان باید اظهار داشت کشور کویت شرایط مطلوبی را برای بازنشستگان حاضر در این سرزمین فراهم کرده و شما عزیزان قادر خواهید بود جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه چگونگی مهاجرت به کویت در این دوره، با همکاران توانمند ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

امتیاز دهید

4 دیدگاه برای “حقوق بازنشستگی در کویت

  1. امین گفت:

    اگر رزومه کاری نداشته باشی اما سن قانونی وتمام بندهای ذکر شده از جمله گواهی سو پیشینه پاسپورت و… داشته باشی ایا امکان اخذ ویزای کاری باز هم وجود داره از طریق کفیل ودعوتنامه یا خیر ربطی نداره به سابقه

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر کارفرمایی قبول کنه که بدون سابقه کار برای شما دعوتنامه کاری بفرستید این امکان وجود داره اما مسئله اینجاست که احتمالش کمه
      به همین خاطر هم هست که خیلی توصیه نمی کنم

  2. علیرضاطبرسا گفت:

    میخام برای بدست آوردن کار به‌کویت بیام باید چکار کنم

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در کویت نیاز به دعوتنامه کاری و کفیل خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *