ویزای کاری

حقوق بازنشستگی فیلیپین

حقوق بازنشستگی فیلیپین

اطلاع از میزان حقوق بازنشستگی فیلیپین و شرایط زندگی این قشر از جامعه، از ملزومات مهاجرت در ادوار مختلف زندگی به این سرزمین می باشد. فیلیپین سرزمینی در جنوب شرقی آسیا بوده و برخلاف اغلب کشورهای اروپایی، اعطای ویزای بازنشستگی را در برنامه خود قرار داده است. با توجه به اینکه کشور فیلیپین در زمره سرزمین های با نرخ مهاجرپذیری بالا در منطقه جغرافیایی خود شناخته می شود، می توان چنین اظهار داشت که کسب اطلاعات پیرامون شرایط بازنشستگی در این کشور و جزئیات مربوط به آن کمک شایانی به علاقه مندان این موضوع به حساب آید. بنابراین کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بر آن گشته اند تا علاوه بر توضیح مبسوط شرایط کار و بازنشستگی در این کشور، به ارائه توضیحاتی چند پیرامون میزان حقوق بازنشستگی فیلیپین و مقایسه آن با سایر کشورهای همسایه بپردازند.

  • متوسط حقوق بازنشستگان فیلیپینی در سال 2020 چه میزان اعلام شده است؟
  • چه عواملی تعیین کننده میزان حقوق بازنشستگی افراد در فیلیپین خواهند بود؟
  • سن بازنشستگی شهروندان فیلیپینی طبق قوانین حقوقی این کشور چقدر است؟
  • در مقایسه با کشورهای اروپایی، حقوق بازنشستگی در فیلیپین در چه جایگاهی قرار می گیرد؟
  • آیا افزایش بی سابقه نرخ بیکاری فیلیپین، بر شرایط بازنشستگان این کشور تاثیرگذار خواهد بود؟

پیرامون شرایط کار و بازنشستگی فیلیپین

کشور فیلیپین با اعلام رسمی استقلال خود در سال 1946 میلادی، قوانین مختلفی را در زمینه های کار و بازنشستگی پس از آن وضع کرد؛ با توجه به بحران اقتصادی شرق آسیا در دهه اخیر که گریبان گیر کشور فیلیپین نیز می باشد، بخش قابل توجهی از سرمایه گذاران از تصمیم خود برای کسب درآمد در فیلیپین از طرق مختلفی که با ورود پول به این سرزمین مرتبط بود، منصرف گشتند. با این وجود برخورداری از حقوق برابر با شهروندان فیلیپینی و امنیت شغلی و اجتماعی موجود در این کشور، باعث شد تا همچنان اخذ ویزای کاری فیلیپین در بین پرمخاطب ترین شیوه های مهاجرت به آن قرار داشته باشد. نرخ بیکاری فیلیپین طی سال های اخیر همواره تک رقمی بوده و از این حیث در بین کشورهای برتر آسیایی قرار داشته است اما پس از همه گیری ویروس کرونا این نرخ ثبات و توازن خود را از دست داد.

تغییرات نرخ بیکاری فیلیپین

به فراخور مقصد کاری افراد، مدت زمان اقامت آن ها در فیلیپین تعیین خواهد شد؛ افراد با دریافت ویزای G9 کشور فیلیپین تنها قادر به کسب اجازه اقامت در این کشور بوده و جهت اعمال اثر خود در زمینه کاری مربوطه، ملزم به اخذ مجوز کار مهاجرین خارجی که تحت عنوان ACR شناخته می شود، خواهند بود. با توجه به سختگیری های اعمال شده از سوی دولت فیلیپین در مسیر اشتغال افراد خارجی، باید خاطرنشان کرد که اگرچه تعدد فرصت های شغلی درجه 1 و متناسب با آلام و آرزوهای افراد در بهترین شهرهای فیلیپین برای کار کم می باشد، همچنان فعالین در حوزه هایی نظیر اینترنت و تکنولوژی اطلاعات مسیر آسانی برای یافتن کار در این کشور پیش روی خواهند داشت. از محبوب ترین مشاغل موجود در فیلیپین می توان به حسابداری، مهندسی هوا فضا، پرستاری کودک و معماری اشاره کرد.

درباره حقوق بازنشستگی فیلیپین

افراد با سطح تحصیلات عالی در فیلیپین، همزمان با استخدام در کمپانی های معتبر این کشور از حقوق و مزایای بیشتری نیز بهره مند خواهند شد. همچنین از سایر عوامل اثرگذار بر میزان حقوق افراد فیلیپینی در زمان اشتغال و بازنشستگی می توان به شهر محل کار آن ها اشاره کرد؛ به فراخور هزینه های بالاتر زندگی، متوسط حقوق دریاقتی شهروندان حاضر در شهرهایی نظیر Cebu City و Manila بیشتر از سایر نقاط می باشد. همچنین اگرچه پرمخاطب ترین شیوه مهاجرت به فیلیپین اخذ ویزای تحصیلی می باشد، درآمد مطلوب کارکنان حاضر در مشاغل دولتی، متوسط درآمد نسبتا پایین شهروندان و کاهش متقاضیان دریافت ویزای کاری فیلیپین را کمی سامان بخشیده است. متوسط درآمد افراد در فیلیپین 51200PHP (پزوی فیلیپین) اعلام شده و این رقم در مقایسه با میانگین حقوق 42000PHP (پزوی فیلیپین) در سال 2018 افزایش قابل توجهی داشته است.

متوسط درآمد شهروندان فیلیپینزمینه فعالیت
51200PHPدولتی
44800PHPخصوصی

حداقل درآمد ماهیانه افراد در فیلیپین 6840PHP می باشد و این درحالی است که پایین ترین حقوق بازنشستگی شهروندان این کشور 1200PHP (پزوی فیلیپین) برآورد شده است. عموما شهروندان فیلیپینی، 22% از بالاترین میزان حقوق کسب شده خود در سال های پایانی کارورزی را به عنوان پایه حقوق بازنشستگی دریافت می نمایند. همچنین به ازای هر 10 سال سابقه کار، 2% بر میزان حقوق آن ها در این دوره افزوده خواهد شد. شایان ذکر است که طبق قوانین فیلیپین افراد با افزایش 8 درصدی حقوق خود پس از سپری شدن هر دوره 18 ماهه از شروع اشتغال خود مواجه خواهند بود که این تغییرات در حقوق بازنشستگی فیلیپین نیز ملموس می باشد. تفاوت میزان حقوق زنان و مردان این کشور از معضلاتی است که همچنان حل نشده باقی مانده و زنان بازنشسته فیلیپینی از حقوق و مزایای کمتری برخوردار می باشند.

درباره حقوق بازنشستگی فیلیپین

جزئیاتی پیرامون حقوق بازنشستگی فیلیپین

همانطور که ذکر شد جنسیت، شهر محل اقامت، حوزه کاری و همچنین سال های سابقه کار از جمله تاثیرگذارترین عوامل بر میزان حقوق بازنشستگی فیلیپین هستند؛ هزینه زندگی در فیلیپین در مقایسه با کشورهای ثروتمند آسیایی پایین بوده و به عنوان نمونه اجاره مسکن در این کشور با پرداخت هزینه ای 40% پایین تر از شرایط مشابه در ایران امکاپذیر خواهد بود. متوسط هزینه زندگی در شهرهای اصلی فیلیپین 650$ (دلار آمریکا) برآورد می گردد. سن بازنشستگی افراد در فیلیپین 65 سال تعیین شده و امکان بازنشستگی پیش از موعد برای افراد با حداقل 120 ماه سابقه اشتغال در 55 سالگی فراهم می باشد.

ارائه ویزای بازنشستگی از دیگر نقاط مثبت مهاجرت به فیلیپین می باشد؛ همچون تعدادی از کشورهای اروپایی، فیلیپین نیز به اعطای ویزایی تحت عنوان بازنشستگی اقدام نموده و سازمان بازنشستگی این کشور (PRA) جهت ترغیب افراد به مهاجرت، به ارائه این ویزا مبادرت می ورزد. بیشترین آمار دریافت کنندگان این ویزا مربوط به شهروندان چین بوده و پس از آن به ترتیب کشورهای کره جنوبی، ژاپن و تعدادی از کشورهای آمریکای شمالی قرار دارند. شایان ذکر است که حداقل هزینه دریافت ویزای بازنشستگی فیلیپین 10000$ (دلار آمریکا) می باشد. همکاران مجرب و توانمند ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت یاری دهنده شما در ادامه این مسیر می باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *