ویزای کاری

حقوق بازنشستگی کانادا

حقوق بازنشستگی کانادا

به فراخور شرایط بسیار خوب بازار کار کانادا و زندگی در شهرهای مدرن این کشور، اطلاع از حقوق بازنشستگی کانادا اهمیت فوق العاده ای دارد. همچنین همانطور که استحضار دارید کانادا همواره در فهرست محبوب ترین مقاصد مهاجرتی ایرانیان جای داشته و به رغم اینکه برخلاف شماری از کشورهای اروپایی، ویزای بازنشستگی از سوی این کشور به مهاجرین ارائه نمی شود، اطلاع حقوق و مزایای بازنشستگی کانادا مخاطبین خاص خود را دارا می باشد. شایان ذکر است که شاخص تعادل کار-زندگی در کانادا بالاتر از متوسط جهانی بوده و این امر در کنار استانداردهای بسیار بالای زندگی بازنشستگان در شهرهای برلینگتون و ریچموند شرایط بسیار مناسبی را رقم زده است. در ادامه این مقاله که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و تنظیم شده است، به بررسی شرایط زندگی و حقوق بازنشستگی کانادا خواهیم پرداخت.

بازنشستگی در کانادا

اصولا کانادا از بهترین کشورها برای زندگی بازنشستگان محسوب می شود. کشوری که محیط جذاب و خوشایندی برای بازنشستگان فراهم می کند و از آنها با انواع سیستم های مالی و اجتماعی قوی حمایت می کند. از همین رو نیز سطح کیفیت زندگی و رفاه بازنشستگان در کشور کانادا بالاست. اما موضوع مهم دیگر در این خصوص در رابطه با حداقل درآمد بازنشستگی در کاناداست. حداقل درآمد بازنشستگی در کانادا بسته به نوع کار و تخصص و نیز لایف استایل افراد متفاوت است. ولی معمولا حقوق بازنشستگی در کانادا 70% کل درآمد ایام کاری است. مثلا اگر شما فعلا حدود $100000 (دلار) در سال درآمد کسب می کنید، پس حداقل حقوق بازنشستگی شما در کانادا حدود $70000 (دلار) خواهد بود.

معرفی ویزای بازنشستگی کانادا

با نگاهی به آمار مهاجریان در می یابیم که مهاجرت به کانادا در دوران بازنشستگی نیز رایج ست. برخی کشورها با ارائه ویزای بازنشستگی که زیر شاخه ای از ویزای سرمایه گذاری محسوب می شود، مهاجرت در این دوران را آسان تر کرده اند. برای اطلاع از شرایط مهاجرت به اروپا در این دوران می توانید مقاله مهاجرت به کانادا را مطالعه نمایید. با این حال کشور کانادا ویزایی با عنوان ویزای بازنشستگی ارائه نمی دهد اما افراد بازنشسته با توسل به روش های مختلفی می توانند برای اخذ اقامت دائمی در این کشور اقدام کرده و از آن طریق هم به مزایا و امتیازاتش دست یابند.

معرفی ویزای بازنشستگی کانادا

درباره حقوق بازنشستگی کانادا

شهروندان کانادا علاوه بر حقوق معمول بازنشستگی که تحت عنوان CPP به آنان ارائه میگردد، قادر به دریافت تسهیلات دیگری نیز می باشند؛ یکی از متداول ترین طرح های بازنشستگی موجود در این کشور TFSA نام دارد که مزیت عمده آن مشمول نگشتن در قوانین مالیاتی کانادا می باشد. TFSA در حقیقت روشی رایج برای پس انداز پول جهت برداشت در دوره بازنشستگی می باشد. OAS از سایر طرح های درنظر گرفته شده برای بازنشستگان کانادایی از سوی دولت این کشور است که طی آن افراد بالای 65 سال از مزایایی چون درآمد مکمل و کمک هزینه های زندگی برخوردار خواهند شد. سومین و آخرین طرحی که قصد داریم بدان بپردازیم RRSP است که از سال 1957 در دسترس بوده و طبق فرآیند آن هر ماه مبلغی معادل 18% حقوق دریافتی افراد از حساب آنان کسر گشته و مطابق با آن مزایایی طی بازنشستگی به آن ها تعلق می گیرد.

درباره حقوق بازنشستگی کانادا

اگرچه کمتر از 45% نیروی کار حاضر در کانادا، تحت پوشش بیمه بازنشستگی این کشور قرار می گیرند، افراد تحت شرایط خاص از حقوق بیمه هایی چون از کار افتادگی (Disability pension) و بازماندگان شخص فوت شده (Survivor’s pension) بهره مند خواهند شد. میزان حقوق بازنشستگی افراد در کانادا 83429$ (دلار) اعلام شده است که با در نظر گرفتن مالیات بر درآمد مقدار خالصش به حدود 37957$ (دلار) در سال می رسد. شایان ذکر است که دستمزد این افراد در کانادا مشمول مالیات تا 27% می شود.

بهترین طرح بازنشستگی در کانادا چیست؟

بازنشستگان خارجی که از طریق یکی از روش های فوق به اقامت دائمی (PR) کانادا دست یافته اند می توانند از مزایا و امتیازات بالقوه آن هم بهره مند شوند. یکی از مهمترین این مزایا استفاده از طرح حقوق بازنشستگی کانادا (CPP) است. در واقع طرح CPP کانادا یک برنامه بازنشستگی معین است که برای افراد واجد شرایطی که به سن بازنشستگی رسیده اند کمک مالی فراهم می کند.

منتها فقط خارجیانی که در کانادا کار کرده اند می توانند از مزایای طرح CPP بهره مند شوند. این طرح در طی سالیان بازنشستگی افراد سبب ارتقای رفاه مالی اشان می شود. برنامه بازنشستگی دیگر در کانادا برنامه مکمل درآمد تضمینی (GIS) می باشد که مخصوص بازنشستگان کم درآمد در کاناداست. با این توضیح اکنون به معرفی بهترین مناطق و استان های کانادا برای بازنشستگان می پردازیم. همان طوری که در جدول زیر هم ملاحظه می شود، در حال حاضر بهترین استان کانادا برای بازنشستگی و استفاده از مزایای آن از جمله حقوق بازنشستگی استان کبک کاناداست.

پس از کبک نیز به ترتیب استان های ساسکاچوان و نوآ اسکوشیا از بهترین مناطق کانادا برای بازنشستگان محسوب می شود:

مناطق مختلف کانادامتوسط حقوق سالیانه (دلار)
کبک$150524
ساسکاچوان$149307
نوآ اسکوشیا$133409
آلبرتا$102438
بریتیش کلمبیا$88688
مانیتوبا$68151
انتاریو$67558

جزئیاتی پیرامون حقوق بازنشستگی کانادا

بازنشستگان در کانادا از مزایای گوناگونی برخوردار هستند و از جمله آن ها می توان به امکان برخورداری همزمان از تعدادی از طرح های بازنشستگی ذکر شده اشاره کرد. شایان ذکر است که رتبه دوم کسب شده توسط کانادا در رده بندی کشورهای جهان بر اساس میزان کیفیت زندگی و شاخصه هایی نظیر امنیت اجتماعی و سطح رفاه شهروندان در طبقه های مختلف، نشانگر وضعیت مساعد زندگی بازنشستگی در این سرزمین بوده و ذکر این نکته حائز اهمیت است که به رغم عدم وجود امکان دستیابی به ویزای بازنشستگی این کشور، اشخاص قادر خواهند بود از طریق اثبات تمکن مالی خود اقامت در کانادا را تجربه نمایند. بهترین شهرهای کانادا برای زندگی دوران بازنشستگی Nelson، Victoria و Orillia هستند که می توانید جهت دستیابی به اطلاعاتی پیرامون هر یک با همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایید.

سوالات پرتکرار در خصوص شرایط حقوق بازنشستگی کانادا

با توجه به سوالات متعدد شما عزیزان در این بخش از مقاله قصد داریم به برخی از مهمترین آنها پاسخ دهیم. کلیدی ترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • آیا حین دریافت حقوق بازنشستگی کانادا می توانم در این کشور مشغول به کار شوم؟ اگر حقوق بازنشستگی کانادا را دریافت می کنید، بدون کاهش مبلغ بازنشستگی می توانید مشغول به کار شوید. همچنین می توانید آن را با استفاده از مزایا پس از بازنشستگی افزایش دهید.
  • میزان حقوق بازنشستگی کانادا به چه عوامل بستگی دارد؟ میزان حقوق بازنشستگی کانادا به عوامل مختلفی از جمله سنی که تصمیم به بازنشستگی می گیرید، میانگین درآمد شما در طول زندگی کاری و مدت زمان فعالیت شما در این کشور بستگی دارد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *