ویزای کاری

حقوق ماهیانه کار در اروگوئه

حقوق ماهیانه کار در اروگوئه

حقوق ماهیانه کار در اروگوئه پایین است به طوری که مردم این کشور اکثرا قدرت خرید بالایی ندارند و متقاضیان کار در این کشور به دنبال مشاغل با درآمد بالا میباشند. در واقع هدف افراد از مهاجرت به کشورهای دیگر استفاده از نظام آموزشی برتر و ارتقای سطح زندگی چه به لحاظ اقتصادی و چه به لحاظ اجتماعی است. کشور کوچک اروگوئه با حدود 4 میلیون نفر جمعیت این انتظارات را برآورده نخواهد کرد به همین دلیل است که مهاجرت به این کشور طرفداری ندارد.

در حقیقت اروگوئه کشوری در حال توسعه است اما در آمریکای لاتین به لحاظ دموکراسی و پایین بودن میزان فساد اقتصادی حکومت رتبه اول را دارد هرچند در مقایسه با کشورهای اروپایی، اروگوئه انتخاب مناسبی نخواهد بود. در این مقاله که از سوی تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده راجع به حقوق ماهیانه کار در اروگوئه طی سال 2022 اطلاعاتی ارائه شده است.

  • شرایط کار در اروگوئه چیست؟
  • بهترین مشاغل برای کار در این کشور کدامند؟
  • متوسط درآمد در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان از اروگوئه به عنوان مقصد مناسبی برای کار یاد کرد؟
  • کاریابی در اروگوئه در کدام مشاغل ساده تر است؟

متوسط حقوق ماهیانه کار در اروگوئه

پزوی اروگوئه که واحد پول رسمی این کشور است در مقایسه با ارزهای معتبر جهانی یعنی پوند، دلار و یورو، ارزش کمی دارد. در جدولی که در ادامه ترسیم شده است سطح درآمد در اروگوئه در سال 2022 به طور دقیق تری بررسی شده است:

حدود درآمد ماهیانه در اروگوئهتوضیحات
8340 UYU(پزوی اروگوئه)کمترین میزان حقوق ماهیانه در اروگوئه
33000 UYU(پزوی اروگوئه)متوسط حقوق ماهیانه در اروگوئه
147000 UYU(پزوی اروگوئه)بیشترین میزان حقوق ماهیانه در اروگوئه

در این که میزان حقوق هر فردی در کشور اروگوئه چقدر باشد عوامل مختلفی تاثیرگذار است که از آن جمله می توان به سطح تحصیلات، دانشگاه محل تحصیل، سن، جنسیت، سابقه کاری و عنوان شغلی اشاره نمود. یکی از موارد تاثیرگذار که جنسیت است به صورت پررنگی در تعیین میزان حقوق دریافتی در اروگوئه نقش دارد. به عبارت دقیق تر یک خانم با سابقه کاری و به طور کلی رزومه مشابه با همکار آقای خود در اروگوئه به طور متوسط 10% کم تر حقوق دریافت می کند. یعنی در حالی که میانگین حقوق خانم ها در اروگوئه ماهیانه 31200 UYU(پزوی اروگوئه) است، حقوق ماهیانه آقایان 34200 UYU(پزوی اروگوئه) می باشد. در نمودار ذیل نیز مشخص شده که کار در بخش دولتی و خصوصی در اروگوئه تا چه میزان بر درآمد ماهیانه افراد اثرگذار است:

سطح درآمد ماهیانه دریافتی در بخش دولتی و خصوصی اروگوئه

حقوق ماهیانه کار در اروگوئه برای مشاغل مختلف

همان طور که پیش تر اشاره شد در تمامی کشورهای دنیا از جمله اروگوئه نوع شغلی که فرد به آن مشغول است نقش عمده ای در میزان حقوقی دارد که دریافت می کنند. در جدول ذیل متوسط درآمدی برخی از مشاغل محبوب در اروگوئه طی سال 2022 بررسی شده است:

مشاغل محبوب در اروگوئهمتوسط درآمد ماهیانه
حسابدار22700 UYU(پزوی اروگوئه)
مدیر حسابداری49100 UYU(پزوی اروگوئه)
تحلیلگر مالی40500 UYU(پزوی اروگوئه)
طراح گرافیک21500 UYU(پزوی اروگوئه)
عکاس18200 UYU(پزوی اروگوئه)
مهندس هوا و فضا41300 UYU(پزوی اروگوئه)
مهندس معمار40600 UYU(پزوی اروگوئه)
مکانیک12900 UYU(پزوی اروگوئه)
معلم دو زبانه24500 UYU(پزوی اروگوئه)
مترجم29800 UYU(پزوی اروگوئه)
پرستار کودک14000 UYU(پزوی اروگوئه)
مربی مهدکودک12000 UYU(پزوی اروگوئه)
مهندس عمران30100 UYU(پزوی اروگوئه)
مهندس برق31800 UYU(پزوی اروگوئه)
مهندس مکانیک31700 UYU(پزوی اروگوئه)
مهندس شیمی32500 UYU(پزوی اروگوئه)
آشپز21600 UYU(پزوی اروگوئه)
پیشخدمت10300 UYU(پزوی اروگوئه)
دندانپزشک78700 UYU(پزوی اروگوئه)
متخصص تغذیه65500 UYU(پزوی اروگوئه)
پرستار25100 UYU(پزوی اروگوئه)

حقوق ماهیانه کار در اروگوئه برای مشاغل مختلف

مقایسه حقوق ماهیانه کار در اروگوئه و آلمان

دستیابی به کار در آلمان علاوه بر این که بسیار ساده تر از اروگوئه می باشد مزایای بیشتری نیز به همراه خواهد داشت. علاوه بر این که آلمان کشوری فوق العاده صنعتی و توسعه یافته است و سطح رفاه اقتصادی و اجتماعی مردم آن بالا است، متوسط درآمد آن نیز بسیار بیشتر از اروگوئه و سایر کشورهای آمریکای لاتین است. مردم در آلمان از امنیت بیشتری برخوردارند چرا که جرایم خشنی مثل قتل، تجاوز و غیره و حتی جرایم کوچک تر مثل جیب بری و غیره در این کشور کم تر از اروگوئه رخ می دهد. در جدول ذیل به طور دقیق تر سطح درآمد در آلمان بررسی شده است:

حدود درآمد ماهیانه در آلمانتوضیحات
960€ (یورو)کمترین میزان درآمد ماهیانه در آلمان
3810€ (یورو)متوسط درآمد ماهیانه در آلمان
17000€ (یورو)بیشترین میزان درآمد ماهیانه در آلمان

در آلمان افراد به طور متوسط در ازای هر 1 ساعت کار حدود 22€ (یورو) حقوق دریافت می کنند؛ البته این میزان در خصوص شهرهای مختلف آلمان و مشاغل گوناگون کمی متفاوت خواهد بود. لازم به ذکراست در آلمان تفاوت درآمدی بر مبنای جنسیت وجود دارد و آقایان 7% بیشتر از خانم ها حقوق دریافت می کنند. به عبارت دقیق تر در حالی که متوسط درآمد ماهیانه دریافتی آقایان 3950€ (یورو) است، خانم ها در آلمان ماهیانه حدود 3680€ (یورو) حقوق می گیرند. همچنین لازم به ذکر است با توجه به این که آلمان ویزایی تحت عنوان ویزای جستجوی کار صادر می کند طبیعتا دستیابی به ویزای کاری آن نیز برای افراد خارج از اتحادیه اروپا ساده تر است. چرا که اخذ ویزای کاری اروگوئه نیازمند داشتن پیشنهاد شغلی از کارفرمای اروگوئه ای است در حالی که کارفرمایان به کسی که اقامت آن کشور را ندارد، کار نمی دهند.

مهاجرت به اروگوئه

مهاجرت به اروگوئه با توجه به این که کشوری در حال توسعه و کوچک است انتخاب خوبی نخواهد بود و بهتر است افراد هزینه ای که برای مهاجرت کنار گذاشته اند را صرف مقصد بهتری کنند. به عنوان مثال با هزینه ای که فرد با آن از یک دانشگاه اروگوئه ای پذیرش بگیرد می تواند اقامت یکی از کشورهای حوزه شنگن را به دست آورد. به عبارت دقیق تر تحصیل در اروگوئه در هر ترم حدود 2000$ تا 6000$ (دلار آمریکا) هزینه دربرخواهد داشت در حالی که تحصیل در آلمان، اتریش، نروژ و فرانسه رایگان است. در این مقاله که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است راجع به حقوق ماهیانه کار در اروگوئه طی سال 2022 اطلاعاتی ارائه شد که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *