ویزای کاری

درآمد در اوکراین

حقوق ماهیانه کار در اوکراین

اطلاع از درآمد در اوکراین به متقاضیانی که قصد مهاجرت کاری دارند کمک می کند تا بهترین تصمیم را برای شروع کار و زندگی در این کشور بگیرند. کشور اوکراین منطقه ای مقرون به صرفه بوده و به عنوان کشوری خارجی برای شروع کار و فعالیت مناسب است. متقاضیان خارجی و بین المللی برای شروع کار در کشور اوکراین به دعوت نامه شغلی و ویزای کار این کشور نیاز دارند. البته با توجه به نا آرامی های اخیر بین روسیه و اوکراین تقاضا برای مهاجرت به این کشور با افت زیادی مواجه شده است. اما اگر شما هم کشور اوکراین را برای کار و زندگی انتخاب کرده اید تا پایان این مقاله که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده است ما را همراهی کنید تا پاسخ سوالات خود را در رابطه با شرایط کار و نحوه اخذ ویزای کار این کشور کسب کنید.

  • شرایط مهاجرت کاری به کشور اوکراین چیست؟
  • آیا می توان با کار در اوکراین شرایط مناسبی برای زندگی در این کشور داشت؟
  • بالاترین درآمدها در کشور اوکراین مربوط به کدام مشاغل است؟
  • متوسط درآمد در اوکراین چقدر است؟
  • آیا می توان با کار در اوکراین به رفاه اقتصادی رسید؟
  • آیا می توان با کار در اوکراین اقامت دائم آن را به دست آورد؟

شرایط کار و درآمد در اوکراین

یکی از راه های مهاجرت و اخذ اقامت کشور اوکراین مهاجرت کاری به این کشور می باشد. این کشور همانند کشورهای اروپایی به متقاضیان کار در اوکراین مجوز اقامت موقت می دهد، در صورت نیاز متقاضی باید مجوز خود را تمدید کند تا بعد از گذشت مدت زمان معین حدودا 5 سال مجوز اقامت دائم در این کشور را کسب کند. برای کاریابی در کشور اوکراین متقاضیان می توانند از طریق وب سایت های کاریابی، موسسات کاریابی معتبر و آگهی های شغلی منتشر شده اقدام کنند. پس از یافتن شغلی مرتبط با رشته تحصیلی و یا مهارت و تخصص خود و عقد قرارداد کاری متقاضیان باید مدارکی مانند: مدارک تحصیلی، مدرک معتبر زبان، رزومه و سوابق تحصیلی، تکمیل فرم مربوطه، گواهی تمکن مالی، گواهی عدم سوء پیشینه و اسکن از پاسپورت و مدارک شناسایی را به کارفرما مربوطه ارسال کنند تا درخواستشان مورد بررسی قرار گیرد.

هر ساله در کشور اوکراین لیستی از مشاغل مورد نیاز منتشر می شود، متقاضیانی که در این مشاغل دارای مهارت و تخصص یا مدارک دانشگاهی باشند می توانند در شغل مورد نظر استخدام شوند. بهترین مشاغل در کشور اوکراین عبارتند از: مدیر توسعه نرم افزار، مدیر بازاریابی، مدیر ارتباطات تجاری، مدیر توسعه داروسازی و مدیر تکنولوژی در کارخانه شیرینی سازی.

درآمد در اوکراین

از دغدغه های اصلی متقاضیانی که قصد مهاجرت کاری به کشور اوکراین را دارند در رابطه با میزان درآمد است، حداقل درآمد در این کشور 4173 UAH(گریونا) می باشد که این میزان با توجه به سوابق کاری و مهارت و تخصص فرد متفاوت می باشد. در این بخش سعی داریم به میزان درآمد در برخی از مشاغل اشاره کنیم.

معرفی شغلدرآمد ماهانه به گریونا
مهندس مکانیک22600UAH
مهندس عمران21500UAH
عکاس13000UAH
آشپز14000UAH
داروساز28800UAH
مدیر IT27800UAH
مشاور کسب و کار36900UAH

در دانشگاه های کشور اوکراین امکان تحصیل در رشته های پزشکی وجود دارد، برای اطلاع از شرایط تحصیل پزشکی در این کشور پیشنهاد می شود مقاله تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اوکراین را با دقت مطالعه کنید.

دستمزد و حقوق ماهیانه کار در اوکراین

اخذ ویزای کار در اوکراین

متقاضیان باید پس از اخذ دعوت نامه شغلی از کارفرما یا موسسه ای در کشور اوکراین ویزای کار این کشور را دریافت کنند. بدین منظور متقاضی باید به سفارتخانه یا کنسولگری کشور اوکراین مراجعه کند و درخواست خود را اعلام کند. پس از بررسی درخواست و مشخص شدن زمان مصاحبه فرد باید مدارکی که در ادامه به آن ها اشاره می شود را تهیه کند و در زمان مصاحبه به مسئول مربوطه ارائه کند.

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • دعوت نامه شغلی دریافت شده
  • پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزای کار و ارائه رسید آن
  • پاسپورت معتبر مدت دار
  • عکس پاسپورتی
  • مدارک شناسایی
  • مدارک پزشکی تایید شده
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • مشخص شدن محل اقامت در کشور اوکراین
  • بیمه مسافرتی

طبق قوانین کشور اوکراین امکان دریافت ویزای همراه در این کشور وجود دارد، متقاضی می تواند مجوز اقامت همسر و فرزندان با سن کمتر از 18 سال را دریافت کند. برای دریافت ویزای همراهان لازم است فرم مورد نظر را تکمیل کنید و مدارک شناسایی و پاسپورت تمامی اعضاء و سند ازدواج را ارائه کنید.

اخذ اقامت اوکراین از طریق مهاجرت کاری

همانطور که گفته شد متقاضیان می توانند از طریق مهاجرت کاری در این کشور اقامت داشته باشند. متقاضیان می توانند با دریافت ویزای کار به طور موقت در این کشور اقامت داشته باشند و اگر قصد اقامت مجدد در اوکراین داشته باشند باید ویزای کار خود را تمدید کنند. پس از گذشت مدت زمان معین، پرداخت مالیات و رعایت قوانین فرد می تواند اقامت دائم کشور اوکراین را برای خود و اعضاء خانواده کسب کند. دریافت مجوز اقامت دائم در اوکراین از طریق راه های گوناگون امکان پذیر است برای اطلاع از سایر روش های مهاجرت به این کشور می توانید به مقاله مهاجرت به اوکراین مراجعه کنید.

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص درآمد در اوکراین کسب کردید، جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط کار و مهاجرت کاری به کشور اوکراین و یا سایر کشورها می توانید با کارشناسان و وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید. اطلاعات بیشتر در باب بازار کار رشته کامپیوتر در اوکراین را در لینک فوق بخوانید.

پرسش های کلیدی درباره درآمد در اوکراین

اوکراین یکی از کشورهایی است که در حال حاضر کمتر کسی تمایل به مهاجرت به آن دارد. فرایند ورود به این کشور به عنوان نیروی کار در برخی از شهرها هموار شده است. با این حال هنوز ورود به بسیاری از شهرهای جنگ زده اوکراین ممکن نیست. به همین دلیل است که از شهروندان ایرانی خواسته می شود تا در رابطه با این مسئله، پیگیری های بیشتری انجام دهند. در سال های اخیر، تورم در اوکراین به خوبی کنترل شده است. این مسئله سبب شده تا افراد از نظر مالی نیز شرایط خوب گذاشته را داشته باشند. هزینه های زندگی در اوکراین به نسبت کشورهای اروپای مرکزی و غربی بسیار کمتر است. به همین دلیل است که افراد در این نمی توانند به درآمد بالا در این کشور امید داشته باشند. در این رابطه پرسش هایی مطرح می شوند که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • سطح درآمد در اوکراین چقدر است؟ متوسط درآمد در این کشور در حدود 23000UAH در ماه است.
  • بهترین بازارهای کار در اوکراین از نظر مالی کدامند؟ در حال حاضر، بالاترین درآمد در اوکراین برای افرادی است که در حوزه های امور مالی، پزشکی و برنامه نویسی فعالیت می کنند از درآمد بالاتری برخوردار هستند.
  • مهم ترین چالش در رابطه با درآمد در اوکراین چیست؟ مردان در اوکراین، درآمدی معادل 8% بیشتر از زنان دریافت می کنند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *