ویزای کاری

حقوق ماهیانه کار در ایتالیا

حقوق ماهیانه کار در ایتالیا

حقوق ماهیانه کار در ایتالیا در سال 2023 یکی از مهم ترین مسائلی است که متقاضیان مهاجرت کاری به این کشور باید مد نظر داشته باشند. در حال حاضر میانگین درآمدی در ایتالیا حدود 3680€ (یورو) می باشد که در مقایسه با دیگر کشورهای معروف اروپایی نظیر آلمان و فرانسه در سطح پایین تری قرار دارد. اما باید در جریان این امر بود که سطح درآمدی در ایتالیا با توجه به تخصص و سابقه کارکنان کاملا در نوسان بوده و از حداقل درآمدی حدود 500€ (یورو) به حداکثر درآمدی حدود 16300€ (یورو) سوق می یابد. اما سوالات کلیدی درباب درآمدها در ایتالیا مطرح است:

  • متوسط درآمد ماهیانه کار در ایتالیا چقدر است؟
  • پردرآمدتین مشاغل و شهرهای ایتالیا کدامند؟
  • نحوه اخذ ویزای برای کار در ایتالیا چگونه می باشد؟
  • حقوق کارگر در ایتالیا چقدر است؟
  • درآمد ساعتی در ایتالیا چقدر است؟
  • پردرآمدترین شغل در ایتالیا کدام است؟

ایتالیا کشوری صنعتی و فوق مدرن اروپایی با شهرهای معروف یادگار روم باستان می باشد. این کشور از یک اقتصاد مدرن و رو به رشدی برخوردار است. بازار کار کشور ایتالیا به شدت تخصص طلب و مهارت گرا بوده و غالبا به دنبال جذب متخصصان داخلی و خارجی در بخش های مهندسی و فناوری همچنین بخش مالی و بانکداری می باشد. اما نکته بسیار مهم درباره ایتالیا اینکه این کشور دارای دو پوئن منفی درآمد نسبتا پایین و نرخ بیکاری(9.7%) بالاتر از متوسط اتحادیه اروپا می باشد. برای دسترسی به مشاوره های روز مهاجرتی همانند اخذ ویزای کار اروپایی با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت هماهنگ شوید.

درباره ایتالیا 2023 چه می دانید؟

ایتالیا کشوری قدرتمند از هر لحاظ و دارای ملتی با ریشه فرهنگی باستانی در اروپا است. ایتالیا 2023 را نمی توان فقط به عنوان یک کشور در نظر گرفت بلکه ایتالیا به سبب برخورد فرهنگ ها و ملل مختلف به عنوان متروپلیتن یا جهان شهر معروف است. ایتالیا را می توان با شهرهای تاریخی و با تمدنی مثل روم، میلان، تورینو، پالرمو، جنوآ و غیره شناخت که هر کدام مقصد گردشگری، کار و سرمایه گذاری محسوب می شوند.اما درباره شرایط زندگی در ایتالیا 2023 چه می دانید؟

در حال حاضر، درآمد ماهانه در ایتالیا برای هر نفر حدود 2320€ (یورو) می باشد. این در حالی است که شما حدود 81% ازحقوق خود یعنی 1880€ (یورو) را صرف هزینه زندگی خود می کنید و فقط 19% از درآمد خود یعنی در حدود 440€ (یورو) را میتوانید در بانک های ایتالیایی پس انداز کنید. اما جزئیات خرج و مخارج زندگی در ایتالیا عبارتند از:

آیتمهزینه ها به یورو (€)درصد اختصاص یافته از درآمد
خورد و خوراک36015%
اجاره بها50022%
مراقبت های درمانی1105%
هزینه های جاری آب و برق2009%
وام های بانکی733%
حمل و نقل1507%
آموزش2009%
مخارج متفرقه28012%

همانگونه که در جدول فوق نیز مشاهد شد، بیشترین هزینه زندگی در ایتالیا مربوط به اجاره خانه با €500 (یورو) یعنی حدود 22% می باشد.

شرایط حقوق ماهیانه کار در ایتالیا

همانطور که می دانید ایتالیا عضوی از کشورهای اتحادیه اروپا (EU) می باشد که از سیاست ها و راهبردهای این اتحادیه پیروی می کند. یکی از این سیاست ها مربوط به سیاست پولی اروپایی است که بر طبق آن ایتالیا نیز همانند دیگر اعضای اتحادیه اروپا ملزم به کاربرد یورو (€) در معاملات روزانه خود می باشد. طبق آخرین گزارشات رسیده از بازار کار ایتالیا در سال 2023، میانگین رنج حقوق ماهیانه کار در ایتالیا حدود 3680€ (یورو) و ماکسیمم و مینیمم درآمدی به ترتیب شامل 16300€ (یورو) و 500€ (یورو) می باشد.

اما گفته می شود که سطح میانگین حقوق ماهیانه کار در ایتالیا کمتر از دیگر کشورهای معروف اروپایی است. برای راستی آزمایی این گفته ما در اینجا به مقایسه تطبیقی حقوق ماهانه کارگران در ایتالیا و دو کشور بزرگ اروپایی دیگر یعنی آلمان و فرانسه می پردازیم تا تصویر روشنی در اینباره در اختیار شما قرار دهیم. با توجه به نمودار مقایسه ای زیر، فقط آلمانی ها 3 برابر حقوق ایتالیایی ها دریافت می کنند. در این زمینه درآمدها در فرانسه نیز بهتر از ایتالیا است:

نمودار حقوق ماهیانه در فرانسه، ایتالیا و آلمان

سطوح مختلف حقوق ماهیانه کار در ایتالیا

رنج حقوق ماهیانه کار در ایتالیا بین حداکثر 16300€ (یورو) و حداقل 500€ (یورو) می باشد. اما میانه حقوق در ایتالیا حدودا 3750€ (یورو) می باشد که این بدان معنا است که در حدود 50% از جمعیت ایتالیا کمتر از 3750€ (یورو) کسب می کنند. این درحالی است که نصف دیگر جمعیت ایتالیا بیشتر از 3750€ (یورو) درآمد کسب می کنند. با توجه به توزیع درآمدی در ایتالیا می توان گفت که 25% از ایتالیایی ها درآمد گتر از 1910€ (یورو) و 75% از آنها درآمدی بیش از این مقدار را به دست می آورند.

همچنین با توجه به آمارها می توان گفت که 75% از جمعیت ایتالیایی ها کمتر از 10200€ (یورو) کسب کرده در حالی که 25% از کارکنان در ایتالیا بیش از این رقم درآمد دارند. دسته های مشاغل ملی مختلفی در ایتالیا از حسابداری گرفته تا مدیریت و از مهندسی گرفته تا پزشکی وجود دارد که هر کدامیک از شرایط حقوق ماهیانه متفاوتی برخوردار هستند. دلیل این تفاوت در سطح درآمدی مشاغل ملی ایتالیا نیز به واسطه سطح تخصص و سابقه متفاوت است:

عنوان شغلیمیانگین درآمد ماهیانه به یورو (€)
حسابدار2660
مدیر مالی7470
مدیر دفتر2550
منشی2040
عکاس2630
مهندس هوا و فضا3690
خلبان4280
معمار3340
مکانیک1980
مدیر شعبه بانک5690
معلم2790
مدیر پروژه4280
مهندس عمران3360
مهندس برق3860
مهندس مکانیک3810
مدیر عامل8480
دندانپزشک8730
متخصص تغذیه8870
سر آشپز3080
پرستار2910

سطوح مختلف حقوق ماهیانه کار در ایتالیا

حقوق ماهیانه کار در ایتالیا در طیف های گوناگون

تمامی افرادی که به دنبال کار در ایتالیا هستند، باید به این نکته مهم توجه فرمایند که، حقوق ماهیانه کار در ایتالیا در طیف های متنوعی به کارمندان اعطا می شود. به عبارت دیگر، حقوق ماهیانه کار در ایتالیا به سه دسته حداقل حقوق، حد متوسط حقوق و حد بالای حقوق در این کشور تقسیم می شود. به همین جهت به شت توصیه می شود که قبل از اعزام به ایتالیا طیف ها و دسته های مختلف حقوقی در این کشور را برای کارمندان مطالعه فرمایید.

در نمودار زیر می توانید روند رشد حقوق ماهیانه کار در ایتالیا را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند رشد حقوق ماهیانه کار در ایتالیا

برای درک بهتر ساختار و طیف مختلف حقوق ماهیانه کار در ایتالیا جدولی را برای شما عزیزان طراحی کرده ایم که در این بخش از مقاله به آن می پردازیم:

ساختار مختلف حقوق ماهیانه کار در ایتالیاتوضیحات
حداقل دستمزد ماهیانه در ایتالیاحداقل دستمز ماهیانه کار در ایتالیا حدود 990€ تا 17800€ (یورو) در ماه متغیر است. البته این حداقل دستمزد در ایتالیا طبق قانون نیست و فقط کمترین رقم گزارش شده در نظر سنجی حقوق می باشد.
متوسط دستمزد ماهیانه در ایتالیامتوسط حقوق ماهیانه در ایتالیا جدود 3950€ (یورو) در ماه می باشد. به این معنی که بیش از نیمی از جمعیت ایتالیا از این میزان دستمزد بهره مند هستند. علاوه بر این، میانه نشان دهنده ارزش حقوق متوسط در این کشور است.
حقوق و دستمزد بالاتعداد کمی از افراد در ایتالیا از میزان حقوق و دستمزد بالا در این کشور بهره مند هستند. این میزان حقوق و دستمزد در این دهک حدود 29000€ (یورو) در ماه می باشد.

معرفی بالاترین سطح حقوق ماهیانه کار در ایتالیا

همواره یکی از سوالات مهم در خصوص حقوق ماهیانه کار در ایتالیا اطلاع از پردآمدترین مشاغل و یا پردآمدترین شهرها برای کار درایتالیا می باشد. آمارهای حاصله از سال 2023 گویای این واقعیت مهم می باشد که پردرآمدترین شهرها برای کار در ایتالیا به ترتیب شهرهای رم، میلان و در رتبه سوم ناپولی می باشد. این شهرها به ترتیب شهرهای پردرآمد برای کارگران خارجی محسوب می شوند. اما پردرآمدترین مشاغل ملی ایتالیا از زبان آمار و ارقام را می توان به توجه به نمودار زیر دانست:

نمودار پردرآمدترین مشاغل ملی ایتالیا

با توجه به جدول فوق می توان چنین استدلال کرد که پردرآمدترین مشاغل در ایتالیا در سال 2023 به ترتیب شامل متخصص قلب و عروق، روانشناس و روانپزشک بالینی می باشد. افرادی که از طریق ویزای تحصیلی ایتالیا به این کشور ورود پیدا می کنند، شانس بالایی برای رسیدن به کار در این کشور خواهند داشت.

روند تغییرات حقوق ماهیانه کار در ایتالیا

با توجه به روند افزایش حقوق در بین سال های 2016 الی 2021 می توان چنین پیش بینی کرد که این افزایش سطح درآمدی مسلما در سال 2023 نیز ادامه خواهد یافت. پیش بینی های علمی نشانگر آن است که روند حقوق ماهانه در کشور ایتالیا در سال 2023 تا حدود 3% افزایش خواهد یافت و این افزایش درصد درآمدی مربوط به کلیه مشاغل ملی ایتالیا خواهد شد.

همچنین جالب است بدانید که کارفرماهای ایتالیایی بیشترین تاکید را بر روی سابقه کاری متقاضیان دارند. بر این اساس، افراد دارای سابقه کاری بالای 5 سال نه تنها ازشانس خوبی برای کاریابی و استخدام در ایتالیا برخوردار هستند. بلکه آنها از افزایش حقوق تا سقف 36% نیز برخوردار هستند. همچنین اگر شما جزء آندسته از متقاضیان کار در ایتالیا دارای مدرک کارشناسی ارشد هستید پس شما بایستی منتظر افزایش حقوق 29% خود باشید.

ویزا برای مهاجرت کاری به ایتالیا

برای کار و زندگی در ایتالیا شما ناگزیر از دریافت ویزای کاری ایتالیا هستید. مطابق قوانین کشور ایتالیا، کارگران خارجی برای انجام کار در این کشور نیازمند اخذ ویزایی به نام ویزای اقامت بلند مدت یا موسوم به ویزای نوع D می باشند. اما فرآیند اخذ ویزای کار ایتالیا شامل یک پروسه 3 مرحله ای به ترتیب شامل یافتن کارفرمای ایتالیایی، درخواست ویزای کار از طریق سفارت ایتالیا و ورود به کشور و درخواست ویزای اقامت جهت اقامت و کار قانونی می باشد. اما مدارک لازم برای دریافت ویزا برای کار در ایتالیا 2023 عبارتند از:

  • فرم درخواست ویزای بلند مدت ایتالیا
  • کپی قرارداد کاری امضاء شده
  • اصل و کپی مجوز کار یا Nulla Osta al lavoro
  • پاسپورت با حداقل 2 صفحه خالی و نیز حداقل 3 ماه اعتبار
  • تصاویر پاسپورت
  • مدرک اثبات محل سکونت
  • مدرک تمکن مالی
  • رسید پرداخت هزینه ویزا
  • مدارک تحصیلی یا دیپلم ها

نکته مهم اینکه هزینه ویزای کاری ایتالیا در سال 2023 حدود 116.00€ (یورو) می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راههای مختلفی، از جمله مهاجرت به ایتالیا، برای اطلاع رسانی درباره شرایط و مقررات اخذ انواع ویزا و اقامت خارجی در اختیار متقاضیان گرامی قرار می دهد. مقالات به روز در همین سایت، مطالب جدید و آنلاین در کانال تلگرامی و پیج اینستاگرامی این موسسه معتبر از جمله این موارد می باشد.

سوالات متداول در باب حقوق ماهانه کار در ایتالیا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات مهم و پر تکرار شما عزیزان در باب مسئله حقوق کار در ایتالیا هستیم که ممکن است در این مسیر دغدغه شما باشد:

  • سطوح مختلف حقوق ماهیانه کار در ایتالیا چگونه است؟ رنج حقوق ماهیانه کار در ایتالیا بین حداکثر 16300€ (یورو) و حداقل 500€ (یورو) می باشد. اما میانه حقوق در ایتالیا حدودا 3750€ (یورو) می باشد که این بدان معنا است که در حدود 50% از جمعیت ایتالیا کمتر از 3750€ (یورو) کسب می کنند. این درحالی است که نصف دیگر جمعیت ایتالیا بیشتر از 3750€ (یورو) درآمد کسب می کنند. با توجه به توزیع درآمدی در ایتالیا می توان گفت که 25% از ایتالیایی ها درآمد گتر از 1910€ (یورو) و 75% از آنها درآمدی بیش از این مقدار را به دست می آورند.
  • شرایط حقوق ماهیانه کار در ایتالیا به چه صورت است؟ همانطور که می دانید ایتالیا عضوی از کشورهای اتحادیه اروپا (EU) می باشد که از سیاست ها و راهبردهای این اتحادیه پیروی می کند. یکی از این سیاست ها مربوط به سیاست پولی اروپایی است که بر طبق آن ایتالیا نیز همانند دیگر اعضای اتحادیه اروپا ملزم به کاربرد یورو (€) در معاملات روزانه خود می باشد. طبق آخرین گزارشات رسیده از بازار کار ایتالیا در سال 2023، میانگین رنج حقوق ماهیانه کار در ایتالیا حدود 3680€ (یورو) و ماکسیمم و مینیمم درآمدی به ترتیب شامل 16300€ (یورو) و 500€ (یورو) می باشد.
3/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *