ویزای کاری

حقوق ماهیانه کار در تاجیکستان

حقوق ماهیانه کار در تاجیکستان

نرخ بیکاری نسبتا پایین، فرصت های کاری خوب و سطح بالای حقوق ماهیانه کار در تاجیکستان از جمله عواملی هستند که کار در تاجیکستان را برای ایرانیان جذاب می سازد. میانگین سطج حقوق ماهیانه کار در جمهوری تاجیکستان حدودا TJS1670 (سامانی) معادل $164.33(دلار) می باشد. این رقم در مقایسه با درآمد ماهیانه کار در اغلب کشورهای آسیای میانه و همسایگان خود کشور تاجیکستان رقم بسیار خوبی است. نکته جالب توجه در اینباره اینکه سطح متوسط درآمدی تاجیکستان حتی بالاتر از روسیه می باشد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از طریق بانک اطلاعاتی به روز و تجربه مهاجرتی خود آماده پاسخگوئی به سوالات متقاضیان در زمینه مهاجرت کاری به تاجیکستان هستند:

  • حداقل سطح درآمد در تاجیکستان چقدر است؟
  • آیا تاجیکستان از وضعیت بازار کار خوبی در بین کشورهای آسیای مرکزی برخوردار است؟
  • پردرآمدترین مشاغل کشور تاجیکستان کدامند؟
  • شرایط اخذ ویزای کاری تاجیکستان در سال 2024 چگونه می باشد؟

برای مهاجرت به تاجیکستان در سال 2024 روش های مختلفی وجود دارد که از جمله آنها می توان به مهاجرت کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری، ازدواج و غیره اشاره نمود. مهاجرت کاری از جمله روش های سریع و آسان برای اخذ اقامت تاجیکستان می باشد. اما نکته مهم درباره ویزای کار تاجیکستان عدم نیاز اجباری به یافتن پیشنهاد کاری است. در این صورت برای متقاضی ویزای موقت 3 ماهه صادر و با یافتن کار می توان این ویزا را با توجه به مدت قرارداد تمدید کرد.

درباره تاجیکستان چه می دانید؟

تاجیکستان یا رسما با عنوان جمهوری تاجیکستان از جماهیر استقلال یافته از دست شوروی سابق می باشد. این کشور یک کشور کاملا محصور با خشکی در آسیای مرکزی است. جالب است بدانید که تاجیکستان به همراه کشور افغانستان از جمله کشورهای فارسی زبان جهان بعد از کشورمان ایران می باشند. تاجیکستان با افغانستان در جنوب، ازبکستان در غرب، قرقیزستان در شمال و چین در شرق مرز مشترک دارد.

پایتختتاجیکستان
زبان های رسمیتاجیک و روسی
مساحت کل143100 کیلومتر مربع
جمعیت 9275827 نفر
دیناسلام سنی

جمهوری تاجیکستان از جمله کشورهای با ثبات منطقه آسیای مرکزی است که با توجه به ارزش پولی نسبتا خوب در این منطقه و بازار کاری پر رونق می تواند مقصد مهاجرتی خوبی برای متخصصان و کارگران ماهر ایرانی محسوب شود. کشاورزی و صنعت دو رکن اصلی رشد اقتصادی تاجیکستان محسوب می شود. رشته های فنی و مهندسی، ساخت و ساز، معماری و نیز رشته های مربوط به نظام سلامت از جمله مشاغل مورد نیاز تاجیکستان محسوب می شود.

نگاهی اجمالی به حقوق ماهیانه کار در تاجیکستان

ابتداء و قبل از پرداختن به موضوع حقوق ماهیانه کار در تاجیکستان بد نیست بدانید که حقوق کار در این کشور آسیایی با واحد پول ملی تاجیکستان به نام سامانی (TJS) پرداخت می شود. هر $1 (دلار) معادل حدود TJS9.69 (سامانی) می باشد. مطابق آمار و داده های سال 2024 میلادی، متوسط حقوق ماهیانه کار در کشور تاجیکستان حدود TJS1670 (سامانی) معادل $164.33(دلار) می باشد که رقم نسبتا قابل توجهی می باشد. اما حداقل و حداکثر سطح حقوق ماهیانه کار در تاجیکستان به ترتیب در حدود TJS600 و TJS7040 (سامانی) می باشد.

همانطور که در مطالب فوق نیز بیان شد، سطح حقوق ماهیانه کار در تاجیکستان به مراتب بالاتر از سطح دیگر کشورهای آسیای مرکزی است. مثلا همانگونه ای که نمودار زیر نشان می دهد، حقوق ماهیانه کار در تاجیکستان قابل قیاس با کشورهایی مثل ازبکستان، قرقیزستان یا قزاقستان نمی باشد. جالب است بدانید که میانگین حقوق ماهانه در جمهوری تاجیکستان $3.3 (دلار) بالاتر از میانگین روسیه می باشد.

نمودار مقایسه میانگین حقوق ماهیانه کار تاجیکستان با سایر کشورها

سطوح مختلف حقوق ماهیانه کار در تاجیکستان

حداقل و حداکثر حقوق ماهیانه کار در تاجیکستان حدود TJS600 و TJS7040 (سامانی) می باشد و از همین روی، درآمد میانه در این کشور آسیایی در حدود TJS1620 (سامانی) می باشد. به عبارت دیگر، حدود 50% از افراد حقوق ماهیانه کمتر از TJS1620 (سامانی) دریافت می کنند. این در حالی است که 50% از افراد در کشور تاجیکستان بیش از TJS1620 (سامانی) دریافتی دارند.

با توجه به توزیع درآمدها در بین کارگران و کارکنان موجود در تاجیکستان، تقریبا در حدود 25% از جمعیت کمتر از TJS826 (سامانی) کسب کرده در حالی که در حدود 75% از آنها بیش از TJS826 (سامانی) کسب درآمد می کنند. همچنین حدود 75% از جمعیت کشور تاجیکستان درآمدی کمتر از TJS44200 (سامانی) داشته در حالی که 25% از جمعیت تاجیک درآمد متوسط بیش از TJS4420 (سامانی) دریافت می کنند. بر این اساس، توزیع درآمدی بین برخی از مشاغل ملی تاجیکستان در سال 2024 از قرار زیر می باشد:

عنوان شغلیمیانگین درآمد ماهیانه به سامانی تاجیکستان (TJS)
حسابدار1120
مدیر مالی3380
مدیر دفتر1100
منشی908
عکاس1070
مهندس هوا و فضا1690
خلبان1910
معمار1410
مکانیک825
مدیر شعبه بانک2380
معلم1300
مدیر پروژه1810
مهندس عمران1430
مهندس برق1610
مهندس مکانیک1640
مدیر عامل3530
دندانپزشک3710
متخصص تغذیه3600
سر آشپز1350
پرستار1270

سطوح مختلف حقوق ماهیانه کار در تاجیکستان

حقوق کارگر در تاجیکستان

حداقل دستمزد تاجیکستان کمترین مبلغی است که یک کارگر می تواند به طور قانونی برای کار خود پرداخت کند. تاجیکستان دارای حداقل دستمزد اجباری توسط دولت است و هیچ کارگری در تاجیکستان نمی تواند کمتر از این حداقل حقوق اجباری حقوق دریافت کند. کارفرمایان در تاجیکستان که نتوانند حداقل دستمزد را پرداخت کنند ممکن است توسط دولت تاجیکستان مجازات شوند. فردی که در تاجیکستان کار می کند معمولاً حدود 138,200 TJS (سامانی) در سال دریافت می کند و این می تواند از کمترین میانگین حقوق در حدود 37,200(سامانی) TJS تا بالاترین میانگین حقوق 623,700 TJS (سامانی) متغیر باشد.

پردرآمدترین مشاغل در تاجیکستان

همان طوری که در لیست درآمدی فوق نیز مشاهده شد، مشاغل مختلفی در تاجیکستان وجود دارد. بدیهی است که هر یک از این مشاغل با توجه به اهمیت و نقش خود از سطوح درآمدی متفاوتی برخودار هستند. همانند اکثر کشورهای جهان، مشاغل حوزه سلامت در جمهوری تاجیکستان از لحاظ درآمدی گوی سبقت را از دیگر رقبا ربوده است و رشته های پزشکی جزء پردرآمدترین مشاغل حال حاضر این کشور محسوب می شود. بر این اساس، 3 شغل پردرآمد کشور تاجیکستان در سال 2024 بدین قرار است:

  • جراح اعصاب (TJS6040 سامانی)
  • متخصص داخلی (TJS5160 سامانی)
  • پزشک یا درمانگر با اشعه (TJS4970 سامانی)

در چنین شرایطی می توان به سادگی بیان کرد که متوسط درآمد در تاجیکستان به نسبت درآمد نیروی کار در آلمان بسیار ناچیز است و این مسئله ای قابل توجه است. علاقمندان به زندگی در نزدیکی ایران نیز می توانند به پیدا کردن کار در ترکیه روی آورده و از این طریق شرایط بهتری برای خود پیدا کنند.

روند تغییرات حقوق ماهیانه کار در تاجیکستان

کار در تاجیکستان و داشتن درآمد بالا در این کشور نیز مثل هر کشور دیگری مستلزم داشتن رزومه کاری قوی است. رزومه ای که معمولا داشتن تجربه کاری چندین ساله و نیز برخورداری از مدارک عالی از جمله پوئن های مثبت آن محسوب می شود. برای مثال، داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد در رشته تخصصی می تواند منجر به افزایش سطح حقوق کارکنان تا 29% شود. از آنطرف نیز داشتن تجربه کسب و کار بیش از 5 سال در تاجیکستان باعث افزایش سطح درآمدی تا 36% می گردد. اما نکته مهم دیگر در اینباره اینکه درآمد متوسط مردها در تاجیکستان بیش از 14% درآمد زنان این کشور می باشد.

اما درباره روند افزایش حقوق ماهیانه کار در تاجیکستان می توان چنین گفت که این روند در طی سال های اخیر بسیار کند و حتی گاها کمتر از سال گذشته بوده است. روندی که می توان با مقایسه میانگین درآمد در سال های 2018 و 2019 به وضوح متوجه این امر گردید. اما در صورت ادامه همین روند ما می توانیم شاهد کاهش درصد افزایش حقوق ماهیانه تا 1% برای سال جدید باشیم:

میانگین/سالدرصد افزایشسطوح درآمدی
میانگین درآمد 2017TJS1410 (سامانی)
میانگین درآمد 20184%TJS1460 (سامانی)
میانگین درآمد 20193%TJS1500 (سامانی)
میانگین درآمد 20202%TJS1530 (سامانی)
میانگین درآمد 20213%TJS1580 (سامانی)
میانگین درآمد 20222%TJS1600 (سامانی)
میانگین درآمد 20244%TJS1670 (سامانی)

ویزا برای مهاجرت کاری به تاجیکستان

بر اساس قوانین کشور تاجیکستان شهروندان کشورهای خارجی به منظور کار در این کشور نیازمند اخذ ویزای کار هستند. ویزای کاری کشور تاجیکستان از نوع اقامت موقت و برای مدت کمتر از 90 روز صادر می شود. اما در صورت یافتن پیشنهاد کاری از طرف متقاضی خارجی، این نوع ویزا را می توان به ویزای بلند تاجیکستان با اعتبار 1 تا 2 سال (بسته به مدت قرارداد کاری) تبدیل وضعیت داد. همچنین از امتیازات ویزای کاری تاجیکستان امکان الحاق اعضای خانواده می باشد. اما مدارک لازم جهت درخواست ویزای کار تاجیکستان از طریق سفارت این کشور عبارتند از:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • پاسپورت بین المللی با اعتبار 6 ماه
  • کپی کلیه مدارک شناسائی
  • کپی مدارک تحصیلی
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • مدرک سکونتی در کشور تاجیکستان
  • رسید پرداخت هزینه ویزای کار تاجیکستان
  • درخواست ثبت نام در سامانه ثبت نام شهروندان خارجی (OVIR)

کار در تاجیکستان برای ایرانیان

کار در تاجیکستان برای ایرانیان شامل یک سری مشاغل است که اشخاص می توانند برای کار و استخدام بررسی کنند. کار در تاجیکستان برای ایرانیاین فرصت های خوبی دارد زیرا به دلیل نزدیک بودن زبان و لهجه و نوع صحبت ایرانیان می توانند راحت تر در این کشور مشغول به کار شوند. برای کار در تاجیکستان متقاضیان باید ابتدا فرصت های شغلی مورد نظر را بررسی کنند و سپس باید یک پیشنهاد شغلی دریافت کنند و همچنین برای ویزای کاری تاجیکستان اقدام نمایند.

استخدام راننده پایه یک در تاجیکستان

تاجیکستان یکی از کشورهای آسیای مرکزی است که در حوزه حمل و نقل، به دنبال توسعه و بهبود شبکه ‌های حمل و نقل در سطح کشور است. با توجه به این روند، فرصت‌ های شغلی بسیاری برای رانندگان پایه یک در تاجیکستان وجود دارد. رانندگان پایه یک می ‌توانند در حوزه‌ های مختلف از جمله حمل و نقل عمومی، حمل و نقل بار و مسافر و حمل و نقل درون شهری فعالیت کنند. با توجه به اینکه تاجیکستان یک کشور صنعتی است، شرکت ‌های بسیاری در این کشور فعال هستند که به دنبال استخدام رانندگان پایه یک هستند. به علاوه، با توجه به رشد سریع شبکه‌ های حمل و نقل در تاجیکستان، فرصت‌ های شغلی بسیاری برای رانندگان پایه یک در این کشور وجود دارد. برای استخدام به عنوان راننده پایه یک در تاجیکستان، مهارت ‌های خاصی نیاز است که باید آن ‌ها را در اختیار داشته باشید.

کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جزء برترین کارشناسان مهاجرتی کشور بوده و توانایی راهنمائی و ارائه مشاوره های تخصصی به متقاضیان محترم در تمامی زمینه های اخذ ویزا و اقامت خارجی از جمله مهاجرت به تاجیکستان را دارند.

3.5/5 - (8 امتیاز)

105 دیدگاه برای “حقوق ماهیانه کار در تاجیکستان

  1. فرهاد گفت:

    سلام دوستان اگه کسی جهت صادرات میلگرد مبل رنگ مصالح ساختمانی و غیره امادگی همکاری داشته باشه من تاجیکستان در خدمتم با سابقه 16 سال

    1. امیر جلالی گفت:

      آرزوی موفقیت برای شما

    2. ف خ گفت:

      سلام وقت بخیر من در زمینه صادرات به کشورهای همسایه فعالیت دارم اگر نیاز دارید واردات به تاجیکستان در خدمتم

      1. امیر جلالی گفت:

        آرزوی موفقیت برای شما

  2. Ahmad گفت:

    درود بر شما. بنده فعال در زمینه خوانندگی هستم و در ایران در هتل‌های مختلفی فعالیت قابل قبولی داشتم.
    و کار دیگری که دارم لوله کشی و لوله بازکنی هست.
    با این دو شغل آیا مناسب هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در خوانندگی نمیشه به پیشنهاد کاری رسید.
      در شغل دوم اگر به شما پیشنهاد کاری بدن، می تونید اقدام کنید

  3. مهدی گفت:

    سلام من اهل همدان شهر ملایر هستم ۱۷ سالمه و سیکل هستم و درحال تحصیل هستم ولی من مدرک معتبر فنی و حرفه‌ای ایران رو در رشته آرایشگری گرفتم و من چون اصلا علاقه ای به زمان خارجی هیچ کشوری ندارم و وقتی فهمیدم تاجیکستان ام فارسی حرف میزنن گفتم ببینم شرایط کارش اینا چجوریه من میتونم نمیتونم من پناهند اینا نمی‌خواهم بشم فقط برای کار میخواهم برم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اول این که سن شما برای مهاجرت کاری کم هست
      در نظر داشته باشید که تاجیکستان یکی از کشورهایی است که اکثر اون ها به زبان روسی صحبت می کنند و فقط بخش هایی از اون فارسی زبان هستند.

      1. کوروش گفت:

        تمام مردم تاجیکستان و حتی بسیاری از مردم ازبکستان زبان اصلی خود را فارسی میدانند و به این زبان مسلط هستند و زبان دیگر ی که میدانند روسی است که بواسطه سالها استثمار روسیه یا شوروی سابق میباشد و هنوز مردم بدنبال تغییر حروف الفبای خود بفارسی هستند و روسیه مخالف آن است اما همه آرزومندند به زبان و خط نوشته خود روزی بنویسند

        1. امیر جلالی گفت:

          بله حق با شما هست که عمده بخش های این کشور فارسی زبان هستند

        2. علی نجفوند گفت:

          سلام من علی هستم راننده پایه یکم که الان بالای ده سال در پروژه های عمرانی کار میکنم در جادهسازی پل سازی تونل سازی هم کمپرسی هم میکسر هم جرثقیل

          1. امیر جلالی گفت:

            سلام
            بهتر هست که سایت های کاریابی توی تاجیکستان رو مورد بررسی قرار بدید

  4. محمد گفت:

    سلام من مربی بدنسازی هستم و رسته تربیت بدنی خوندم ایا اونجا میتونم کار پیدا کنم و درامد خوبی داشته باشم باید چه اقداماتی بکنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      درست مثل ایران که سطح درآمد به باشگاهی که در اون کار می کنند بستگی داره، شرایط در تاجیکستان هم مشابه هست

  5. Mahyar گفت:

    سلام من میخوام از تاجیکستان ماشین خرداری کنم میشه راهنماییم کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      متاسفانه در این زمینه خدماتی ارائه نمی کنیم

  6. خاطره گفت:

    سلام ،من لیسانس فراوری گیاهان دارویی دارم اما شغلم آرایشگری و آموزشگاه آرایشگری هست میخوام بدونم شرایط کار تاجیکستان چجوری هست و اینکه یک دختر ۱۹ ساله و یک پسر ۱۱ ساله دارم و چطور میتونم بابچه هام باشم .و اینکه برای رفتن و تا زمان شروع بکار چقد باید پول داشته باسم مرسی

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید از ایران پیشنهاد کاری داشته باشید که بتونید ویزای کاری دریافت کنید. در غیر این صورت باید ویزای توریستی دریافت کنید که شرایط رو برای شما سخت می کنه

  7. علی گفت:

    وقت بخیر .من جوشکار آرگون co2 و کارگاه تولیدی سازه هایه استیل (نهارخوری _استند _پایه مبلی ) هستم
    میانگین حقوق برايه این کار چقدر برآورد میشه
    سپاسگزارم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      به شدت وابسته به مهارت شما هست.
      یک جوشکار متوسط توی این کشور نزدیک به 1000 منات دریافتی داره

  8. صمیم گفت:

    سلام وقت شما بخیر …من نقاش ماشین استم ..میخواستم معلومات راجب کار نقاشیدر تاجیکستان و درآمد آن معلومات حاصل نمایم ؟ ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای این کار باید سایت های کاریابی رو چک کنید و متوجه بشید چه میزان درآمد به شما پیشنهاد می کنند

    2. احمد گفت:

      بیشتر افراد جویای کار درترکمنستان به روسیه مهاجرت میکنند بیشترین حقوق که یک جراح میگیره سی میلیون تومانه اونوقت شماها میخواید بریداونجا درامد بیشتری کسب کنید تاجیکستان افغانستان دومه

  9. ساسان گفت:

    سدسلام و خسته نباشید . من تجربه ی کاری ام ساختن مبلمان سیمانی ( مثل آلاچیق و میز و نیمکت و گلدان و کباب پز و .. ) برای باع و ویلا و پارکها و فضای سبز و شهرداریها و سفره خانه ها و تالارها و بومگردی ها هست . میخواستم بدانم آیا برای شغل بنده با ۱۳ سال تجربه آیا زمینه ی فعالیت و درآمدزایی در تاجیکستان مهیا هست یا خیر . و اینکه چنین شغلی مورد توجه هست و چقدر درآمدزایی داره . ممنون و مچکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر دنبال درآمد خیلی بالا هستید، تاجیکستان نمی تونه مقصد خیلی مناسبی برای شما باشه.
      ولی می تونید دنبال کار بگردید توی این کشور که البته پیدا کردنش هم ساده نیست.
      شاید بهتر برای شما این باشه که یک سفر توریستی به این کشور داشته باشید

  10. محمد گفت:

    سلام،چرا در سایت شما میانگین دستمزد ۱۵۹۰۰ سامانی اعلام شده و در سایت های دیگر ۱۵۰۰ سامانی اعلام شده!؟ و این که حداقل دستمزد برای نیروی کار ساده چقدر است!؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام متوسط حقوق در تاجیکستان در حال حاضر در حدود 1600 سامانی هست

  11. farideh گفت:

    سلام
    من معلم هستم آیا می توانم در رشته ی خودم درخواست ویزای کاری بدم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر پیشنهاد کاری داشته باشید

  12. علی رضا گفت:

    سلام من معماری خوندم سنم 32 هست
    آیا میتونم در زمینه فروش محصولات دکوراتیو و پرینت 3 بعدی فعالیت کنم؟
    محصولات از ایران فرستاده بشه. ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که قصد شروع یک کسب و کار رو دارید، باید از طریق ثبت شرکت و سرمایه گذاری اقدام کنید
      محدودیتی برای کار ندارید و باید اقتصادی توجیحش کنید فقط

  13. Ali Saber گفت:

    سلام بنده به عنوان یک فنی کار در کابینت پیش ساخته در قسمت وکیوم کار میتونم در کشور تاجیکستان استخدام بشم درآمده این شغل چقدر هستش لطفا راهنمایی بفرمایید باسپاس

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      کار پیدا کردن در این حوزه بسیار سخت هست. بیشتر در کارهای تخصصی( وابسته به رشته های دانشگاهی) میشه کار پیدا کرد.
      با این حال سایت های کاریابی در این کشور رو بررسی کنید تا اطلاعات دقیق تری به دست بیارید

  14. دانش گفت:

    سلام خسته نباشید
    من ی پسر مجردم ۳۳سالمه
    عضو داوطلب جمعیت هلال احمر هستم (جز تیم جست جو و امداد نجات جاده هستم و جز تیم آنست »سگ های زنده یاب)
    و داری گواهی نامه پایه یک و لودر هستم

    خواستم بدونم ب عنوان نیروی صلیب سرخ یا همون هلال احمر می تونم در تا جیکستان کار و زندگی کنم
    و یا
    ب عنوان راننده ماشین سنگین یا راننده لودر در اونجا کار کنم
    و نیتم برای زندگی و ازدواج برای همیشه در اون کشوره

    و میزان درامد من با این شغلها چقدر میشه؟
    اگه میشه ب دلار یا پول ایران ب من جواب بدید سپاس

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما بهتر هست که با نهادهای حلال احمر ارتباط برقرار کنید در این رابطه تا مطمئن بشد آیا اون ها می تونن شما رو استخدام کنند یا خیر.
      درآمد شما در این مسیر هم به همین مسئله بستگی داره که شما چه جایگاه شغلی خواهید داشت.

  15. فرزاد غفاری گفت:

    سلام .
    بنده تابلو ساز هستم و در حیطه تبلیغات محیطی کار میکنم
    متوسط درامد به نظر شما .

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      داده های دقیقی در این رابطه نیست ولی میشه گفت در حدود 12500TJS (سامانی)

  16. سیاوش گفت:

    سلام من به عنوان کارگری ساده می خوام برم این کشور درآمد ماهانه چقدره برای کارگری ساده و باید چطوری اقدام کنم برای رفتن ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      می تونید به عنوان توریست وارد این کشور بشید و دنبال کار بگردید. در صورتی که شغل مناسبی پیدا کردید، می تونید اقامت به دست بیارید.

  17. وحید گفت:

    سلام..من دامپزشک هستم و سه سال مدیر تولید و کنترل کیفی کارخانه خوراک دام و طیور بودم..به نظر شما شرایط کار و حقوق چطوره در تاجیکستان

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مسائلی که مطرح فرمودید به عوامل مختلفی بستگی داره.
      درآمد یک دامپزشک در حدود 14000 سامانی هست

  18. فاضل گفت:

    سبام
    من لیسانسه هستم و 7سال سال سابقه مدیریت فروشگاه زنجبره دارم بنظرتون در تاجیکستان کار پیدا میکنم مثلا کاردر فروشگاه
    حقوق چند هستش؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      حدود 17000 سامانی

  19. محمد گفت:

    سلام بنده جوشکار و سرویسکار آسانسور هستم آیا موقعیت کاری برای من در تاجیکستان هست؟ متوسط درآمد چقدره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله شما می تونید از این طریق اقدام کنید ولی باید در نظر داشته باشید که اولویت با شهروندان تاجیکستان هست برای کار و با توجه به نرخ بیکاری توی این کشور، یک مقدار سخت میشه توی این زمینه ها کار پیدا کرد

  20. نرگس گفت:

    سلام من هیات علمی دانشگاه و دکترای ادبیات هستم با پنجاه و پنج سال سن آیا امکان یافتن شغل مناسب با کارم مثلا معلمی در کشور تاجیکستان برای من هست

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      زبان تحصیل در تاجیکستان زبان روسی هست اکثرا
      شما باید با دانشگاه های فارسی زبان تاجیکستان مکاتبه کنید که شما رو در رابطه با تمایل به جذب یا خیر راهنمایی کنند

  21. امیر مهدی گفت:

    سلام
    من تعمیرکار برق خودرو هستم با ۲۰ سال تجربه کاری وگزراندن دوره های تخصصی در سایت های آموزش ایرانخودرو میخواستم بدونم برای من کار در تاجیکستان هست اگر هست میزان درآمدم چقدر خواهد بود. سپاسگزارم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که بتونید پیشنهاد کاری دریافت کنید از این کشور برای شما امکان پذیر خواهد بود

  22. Mirani گفت:

    چرا دروغ میگی حقوق یک کارگر ساده در تاجیکستان ماهی ۸۰دلاره…من الان استانبولم ویک همکار تاجیک دارم وزیر وروی حقوقها رو میدونم…آقا اطلاعات دروغ به مردم نده

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما دارید در مورد حقوق کارگر ساده صحبت می کنید ولی ما حقوق افراد متخصص رو ارائه کردیم

  23. آزاده گفت:

    سلام ،فوق لیسانس ادبیات فارسی ودبیرهستم‌باسابقه کاری بیش ازده سال ومولف سه کتاب ،میخواستم‌شرایط کاری تدریس درمدارس انجا رابدانم ،وایا میتونم اقامت کاری بگیرم ؟سپاسگزارم .

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بهتر هست به صورت توریستی به این کشور سفر کنید و جویای کار بشید چون اکثر مدارس این کشور به زبان روسی تحصیل رو ارائه می دن

  24. ساسان گفت:

    سلام ارشد حسابداری دارم و شاغل در ارتش آیا امکان سکونت در تاجیکستان را دارم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      باید بتونید توی این کشور کار پیدا کنید

  25. علی رضوی شریف گفت:

    سلام
    من میخواهم به عنوان کارگر ساده در هر شغلی بروم تاجیکستان ، لطفا بفرمائید چکار کنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شرایط این کشور چندان مناسب نیست!
      با استفاده از ویزای توریستی وارد این کشور بشید و دنبال کار بگردید

  26. Sajjad گفت:

    سلام
    من فوق لیسانس روانشناسی دارم،سیو پنج سالمه و پنج سال سابقه ب عنوان مشاور رئیس یه شرکتی دارم.ایا سابقه ی من توی کاریابی توی کشور تاجیکستان تاثییر میزاره؟
    و اگه تاثیری نداره میتونم اونجا کلنیک بزنم؟اگه بتونم بزنم حداقل درامد ماهیانم حدودا چند سامانی میشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      متوسط درآمد یک دکتر روانشناس توی این کشور 19000 سامانی هست در ماه

  27. مهرناز حمید گفت:

    سلام من پزشک متخصص داخلی هستم و۲۵ سال سابقه کار دارم آیا با مدرک تخصص پزشکی میتونم اونجا شروع بکار کنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مدرک شما باید به تایید وزارت بهداشت تاجیکستان برسه

    2. امیر گفت:

      من دو سال تو تاجیکستان زندگی کردم اکثر مردم تاجیکستان برای کار میرن روسیه کوتاه بگم تاجیکستان افغانستان دوم هستش حرف بسیار است

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        ممنون از اطلاعاتی که در اختیار ما و مخاطبان قرار می دید

  28. حمیدرضا میرحسینی گفت:

    با سلام من حسابدار هستم و حدود 10سال سابقه دارم میخوام برم تاجیکستان کار کنم چکار باید بکنم راهنمایی کنید . شما کار هم پیدا میکنید ؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در زمینه کاریابی در تاجیکستان اقدامی نداریم اما شما باید از سایت های کاریابی موجود توی این کشور استفاده کنید تا دسترسی شما به بازار کار حسابداری باز بشه

  29. عطا گفت:

    من در زمینه قوانین اداره کار فعالیت میکنم نماینده کارگران و کارفرما میشم و موسسه حقوقی دارم.البته وکیل پایه یک نیستم و ۱۰ سال سابقه کار و رشته تحصیلی و بیمه تامین اجتماعی مرتبط دارم
    میخواستم برای مهاجرت به تاجیکستان اقدام کنم چقدر شانس دارم از اون کشور از طریق جذب نیروی کار برم متاهل هستم و ۳۹ سالمه همسرم هم مددکار و روانشناس اداره بهزیستی هستن کارمند دولت هستن چقدر امکانش هست یکی از ما یا هر دو مون دعوتنامه کاری برامون جور شه‌ و بریم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید یک پیشنهاد کاری از این کشور داشته باشید تا امکان اقدام برای شما فراهم بشه. باید با مراکزی که شغل شما رو نیاز دارند ارتباط برقرار کنید و در صورتی که برای شمادعوتنامه ارسال کنند می تونید مهاجرت کنید.

      1. محمد گفت:

        سلام من استاکار اسکلت ساختمان وکارهای ساختمانی هستم آیا میتونم اونجا کار کنم برای من کار هست واگر هست ماه چیقد ممنون..

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          میزان حقوق شما بستگی به توانمندی شما داره.
          ولی برای کار پیدا کردن، می تونید مراجعه حضوری از طریق ویزای توریستی داشته باشید و دنبال کار بگردید

  30. مسعود گفت:

    سلام.من یک پرورش دهنده ی اردک هستم.میخواستم بدونم چطور میشه اونجا کار پرورش اردک و انجام بدم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید یک طرح اقتصادی مناسب رو تهیه کنید و اون رو به دولت تاجیکستان ارائه کنید تا در صورت موافقت بتونید فعالیت خودتون در این کشور رو آغاز کنید.

  31. سعید گفت:

    سلام.شما کاریابی در تاجیکستان میشناسی. به بنده معرفی کنید جهت راهنمایی ومشورت..ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا موسسات کاریابی تاجیکستان رو در اینترنت سرچ کنید و برای اون موسسات رزومه ارسال کنید

  32. میعاد گفت:

    حقوق نظامیان چنده اونجا ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      شما به عنوان یک نظامی که مجوز فعالیت ندارید در کشورهای دیگه
      و حقوق نظامیان در جایی عنوان نمیشه دوست من

  33. عابد گفت:

    سلام من تعمیرات لوازم خانگی ره بلدم و ۴سال سابقه کاری دارم من چیجوری میتنم به تاجکستان برم شرایت انجا چیجوری هست من میتنم انجا تعمیر لوازم خانگی انجام بدم شرایت به من بگین ممنون میشم و سلام

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در این کشور ابتدا باید روزمه کاری خودتون رو برای کمپانی های این کشور ارسال کنید

  34. حمید گفت:

    سلام من عینک ساز هستم آیا میتوانم آنجا کار کنم

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله میتونید کار کنید اما از چه روشی میخواین به این کشور مهاجرت کنید؟

  35. بهزاد گفت:

    سلام.
    من مهندس تاسیسات هستم وکاملا مسلط به جوشکاری لوله گاز هستم سابقه کارمم 16 ساله چجوری میتونم برم اونجا کار کنم.
    میزان درآمدشم برام اگه بگید ممنون میشم.

    1. داوری گفت:

      سلام
      اول از همه باید به موسسات کاریابی رزومه ارسال کنید که شانس ویزا دارید یا خیر

  36. مسلم گفت:

    با سلام بنده اموزگار ابتدایی هستم ۵ سال سابقه تدریس دارم چگونه میتونم برم تاجیکستان تدریس کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای تدریس در مدارس باید از اون مدرسه دعوتنامه کاری دااشته باشید و در ابتدا نیازه که درخواست دعوتنامه کاری رو داشته باشید

  37. سید جعفر حسینی گفت:

    سلام جهت سرمایه گذاری و مهاجرت به تاجیکستان چه اقدامی باید انجام داد و کمترین و بیشترین سرمایه لازم چه مقدار می باشد و چه مشاغلی برای سرمایه گذاری مناسب است.باسپاس از راهنمایی شما

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا در ابتدا مقاله سرمایه گذاری در تاجیکستان رو مطالعه کنید اکر ابهامی داشتید در خدمتتون هستم

  38. kourosh rajaei گفت:

    من یک مهندس مکانیک هستم با سی سال سابقه در نصب و راه اندازی صنایع چگونه می توانم کار در تاجکستان پیدا کنم.سپاس

    1. داوری گفت:

      سلام
      باید دعوتنامه کاری داشته باشید تا بتونید در تاجیکستان کار کنید

  39. کورش رجایی گفت:

    من یک مهندس مکانیک هستم با سی سال سابقه در نصب و راه اندازی صنایع چگونه می توانم کار در تاجکستان پیدا کنم.سپاس

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در تاجیکستان نیاز به دعوتنامه کاری خواهید داشت

  40. حمید گفت:

    سلام…من مدرس زبا انگلیسی هستم و سابقه تقریبا ۱۰ ساله در این زمینه دارم تمام مدارک بین المللی زبان مانند آیلتس و تافل رو با نمرات عالی دارم.ولی رشته و مدرک دانشگاهیم مرتبط با زبان نیست.آیا میتونم به عنوان مدرس زبان در تاجیکستان کاری خوبی پیدا کنم.در این صورت برای مهاجرت و گرفتن اقامت باید چیکار کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      باید از موسسه یا شرکتی در این کشور قرارداد کاری داشته باشید

  41. امید گفت:

    سلام . فکر میکنم اطلاع بالاتون خیلی اشکال داره که البته فکر میکنم از حایی ترجمه کردید چون تاجیکستان پایینترین خقوق رو در کشورهای شوروی سابق د

    1. داوری گفت:

      سلام
      فرق نمینکنه ترجمه باشه یا نه مهم اینه که درست باشه پس قسمت مدنظر رو بفرمائید تا بررسی شه و اگر اشکالی وجود داشت اصلاح کنیم دوست من

  42. مهدی گفت:

    من راننده جرثقیل هستم ایا برا من اونجا کار هست و حقوق راننده جرثقیل چنده در تاجیکستان

    1. داوری گفت:

      سلام
      باید یک نفر برای شما از این کشور دعوتنامه بفرسته تا بتونید ویزای کاریش رو دریافت کنید

  43. محمد جواد .ن گفت:

    سلام بنده کارم برق ساختمان هست ایا میتونم در تاجیکستان مشغول به کار شوم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در صورتی که دعوتنامه کاری داشته باشید این امکان وجود داره

  44. مصطفی گفت:

    سلام .آیا می توانم با دکترای مهندسی محیط زیست ئدانشگاه تهران ، هیات علمی یا مدرس دانشگاه تاجیکستان شوم ؟ و حقوق چقدر است ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و دردو
      باید به دانشگاه موردنظر درخواست بدید و منتظر پاسخ از طرف دانشگاه باشید

  45. ناصر گفت:

    با سلام.من دندانپزشک هستم باسابقه بیست و هشت سال کار درمطب وکلینیک.خواستم بدونم آیا میتونم در تاجیکستان مشغول کار بشوم؟چه شرایطی وجود دارد ومتوسط درآمد ماهانه چقدر است؟ممنونم

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      برای کار در این کشور نیاز به دعوتنامه شغلی خواهید داشت و در خصوص درآمد ها مقاله حقوق ماهیانه کار در تاجیکستان رو مطالعه نمایید

  46. رضا گفت:

    سلام و خسته نباشید من دارای مدرک نجات غریق با 5 سال سابقه هستم آیا برای من کار هست .آیا در کشوری دیگر از نمونه عمان چطور

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما باید از این کشورهایی که مد نظرتون هست حتما کارفرما از آن کشور داشته باشید مگر اینکه برای المان اقدام کنید

    2. فرح گفت:

      با سلام
      بنده معلم تربیت بدنی هستم و مربیگری بسکتبال در سطح لیگ انجام میدم ایا میتونم معلم این رشته در مدارس شوم یا مربی بسکتبال در سطح اموزشی یا تیم در باشگاه ورزشی شوم؟

      1. داوری گفت:

        سلام
        باید دعوتنامه کاری از مدارس این کشور داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *