ویزای کاری

درآمد در تایلند

درآمد در تایلند

با توجه به شرایط مناسب کار در کشور تایلند هر ساله متقاضیان زیادی برای کار و اقامت به این کشور مهاجرت می کنند. متقاضیان باید پیش از انجام اقدامات لازم برای مهاجرت کاری، به بررسی درآمد در تایلند بپردازند و اطلاعات کاملی در این خصوص کسب کنند. این کشور در جنوب شرقی آسیا جای گرفته است که دارای مرزهای مشترک با کشورهای مالزی، کامبوج و لائوس است. با توجه به افزایش تقاضا ایرانیان برای مهاجرت کاری به کشورهایی با شرایط مناسب در دنیا، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی دارند در این مقاله به بررسی درآمد در تایلند بپردازند و اطلاعات مختصری در این خصوص در اختیار متقاضیان قرار دهند.

  • شرایط مهاجرت کاری به کشور تایلند چیست؟
  • آیا می توان در تایلند به درآمد بالا رسید؟
  • بهترین درآمد در تایلند مربوط به کدام مشاغل است؟
  • مشاغل مورد نیاز در کشور تایلند کدامند؟

شرایط اشتغال در تایلند

اقتصاد کشور تایلند بر پایه صادرات محصولاتی مانند: غذاهای دریایی، شیلات، کولرف اتومبیل و کشاورزی است، همچنین لازم به ذکر است دیگر منابع درآمد زایی در این کشور صنعت گردش و توریست و سرمایه گذاری متقاضیان خارجی می باشد. متقاضیان خارجی و بین المللی که قصد ورود به بازار کار این کشور را دارند باید موفق شوند از کارفرما یا موسسه ای معتبر در این کشور دعوت نامه شغلی و یا قرار داد کاری دریافت کنند. برای یافتن کار در کشور تایلند متقاضیان می توانند آگهی های شغلی منتشر شده در وب سایت های کاریابی یا روزنامه های منتشر شده را دنبال کنند، همچنین می توانید از موسسات کاریابی معتبر در این کشور کمک بگیرید.

در رابطه با قوانین کار در کشور تایلند می توان گفت ساعت کاری روزانه در این کشور 8 ساعت است که در برخی از مشاغل سخت ساعت کاری به 7 ساعت در روز کاهش یافته است. کارکنان در طول هفته 1 روز مرخصی دارند و می توانند در طول سال از 13 روز مرخصی در نظر گرفته شده استفاده کنند. با توجه به این موضوع که در پایتخت کشور تایلند (شهر بانکوک) موقعیت های شغلی بسیار خوبی وجود دارد پیشنهاد می شود برای کار و اقامت شهر بانکوک را انتخاب کنید. لازم به ذکر است متقاضیانی که قصد کار در این کشور را دارند باید به زبان تایلندی برای برقراری ارتباط تسلط داشته باشند، تسلط به زبان انگلیسی نیز پوئنی مثبت برای فرد محسوب می شود.

بررسی درآمد در تایلند

در رابطه با حقوق و دستمزد ماهیانه در کشور تایلند می توان گفت، نرخ حقوق و دستمزد در مشاغل مختلف متفاوت است و افراد با توجه به تخصص و میزان تسلط به شغل خود حقوق و مزایا بیشتری دریافت می کنند. میانگین حقوق و دستمزد ماهانه در کشور تایلند 14700.00 THB (بات) است.

در ادامه میزان حقوق 10 شغل پردرآمد در تایلند اشاره می کنیم:

معرفی شغلحقوق و دستمزد ماهانه به بات
پزشک بیهوشی361000THB
جراح دهان و دندان314000THB
متخصص پوست و مو293000THB
پزشک259000THB
مدیر عامل23000THB
مدیر مالی200000THB
مدیر برند180000THB
استاد اقتصاد155000THB
مدیر فناوری اطلاعات151000THB
مدیر عملیاتی149000THB
رئیس پلیس141000THB
رئیس دپارتمان136000THB
دستیار مدیر124000THB
کاپیتان هواپیما121000THB
مدیر مهندسی میدانی119000THB
مهندس ارشد115000THB

اگر قصد کار در کشور تایلند را دارید می توانید ابتدا از طریق ویزای تحصیلی به این کشور مهاجرت کنید و پس از پایان دوره به دنبال شغل مورد نظر خود باشید. اگر موفق به اخذ قرار داد کاری شوید می توانید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار کشور تایلند تغییر دهید و در این کشور اقامت داشته باشید. برای اطلاع از شرایط تحصیل در کشور تایلند به مقاله تحصیل در تایلند رجوع کنید.

اخذ ویزای کار تایلند

متقاضیان خارجی و بین المللی برای کار در کشور تایلند علاوه بر دعوت نامه شغلی به ویزای کار این کشور نیز نیاز دارند، جهت اخذ ویزای کاری تایلند لازم است متقاضی درخواست خود را به سفارتخانه یا کنسولگری کشور تایلند اعلام کند. پس از بررسی درخواست و مشخص شدن زمان مصاحبه حضوری لازم است متقاضی مدارکی که در ادامه به آن اشاره می شود را به مسئول مربوطه ارائه کند.

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • ارائه رسید از پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزای کار تایلند
  • ارائه پاسپورت معتبر مدت دار
  • مدارک شناسایی
  • مدرک تحصیلی
  • مدرک معتبر زبان
  • دعوت نامه شغلی دریافت شده
  • رزومه و سوابق کاری
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • مدارک پزشکی تایید شده
  • بیمه مسافرتی
  • مشخص شدن محل اقامت در تایلند
  • ارائه رزرو بلیط رفت و برگشت به تایلند

متقاضیانی که قصد اقامت در کشور تایلند را دارند باید هزینه های زندگی در این کشور را نیز بررسی کنند، برای اطلاع از هزینه های زندگی در این کشور پیشنهاد می شود به مطالعه مقاله هزینه زندگی در تایلند بپردازید. با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص درآمد در تایلند کسب کردید.

درآمد کارگر در تایلند

درآمد ماهانه تایلند در اکتبر 2023 به 428$ دلار رسید، در حالی که رقم قبلی 416$ (دلار) در سپتامبر 2023 بود. داده ‌های درآمد ماهانه تایلند به‌صورت ماهانه به‌روزرسانی می‌شود، از ژانویه 2001 تا اکتبر 2023، با میانگین تعداد 330$ (دلار آمریکا). این داده ها در دسامبر 2020 به بالاترین حد خود یعنی 479$ (دلار) رسید و در ژانویه 2002 به پایین ترین سطح خود یعنی $145 (دلار) رسید. متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با چگونگی مهاجرت به کشورهای مطرح جهان با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار کنند.

بررسی پرسش هایی درباره درآمد در تایلند

برای کسانی که می خواهند در تایلند کار کنند، بسیار مهم است که بتوانند درآمد خوبی نیز داشته باشند. تایلند یکی از کشورهایی است که به دلیل سفرهای توریستی، هزینه زندگی در آن بالا است. در چنین شرایطی نمی توان انتظار داشت که به راحتی بتوان هزینه های زندگی در این کشور را تامین کرد. برای افرادی که می خواهند آینده کاری مناسبی در این کشور داشته باشند، به دست آوردن یک تخصص بیسار مهم است. روند رسیدن به شغل در این کشور بسیار مهم است. افرادی که به دنبال شغل پردرآمد در تایلند هستند ممکن است با سوال های زیر روبرو شوند.

  • متوسط درآمد در تایلند چقدر است؟ متوسط درآمد در این کشور در حدود 98000BTH (بات تایلند در ماه است)
  • آیا می توان گفت که تایلند از نظر سطح درآمد دارای توزیع عادلانه است؟ سطح بالاترین و کمترین درآمدی که در این کشور ثبت شده است، نزدیک به 25 برابر تفاوت دارد. در چنین شرایطی می توان به این نکته اشاره کرد که فاصله طبقاتی در این کشور بالا است.
  • برای رسیدن به مشاغل رده بالا، بهترین مشاغل کدامند؟ در حال حاضر، کار در صنعت توریسم و خلاقیت در این زمینه می تواند فرد را به سرعت به درآمد بالا برساند.
5/5 - (1 امتیاز)

4 دیدگاه برای “درآمد در تایلند

  1. شهاب گفت:

    فکر میکنم یه مقدار حقوق های متخصصین رو نجومی زدین یه بررسی دقیق تر داشته باشید.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بر اساس داده های مندرج در سایت های مختلف و منابع موثق این مطالب منتشر شده

  2. مبین گفت:

    سلام پایه حقوق کارگر ساده در تایلند از چه مقدار شروع میشه ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      400بات تایلند در روز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *