ویزای کاری

درآمد در سنگاپور

درآمد در سنگاپور

سنگاپور بدلیل توسعه اقتصادی سریع خود به یکی از ببرهای چهارگانه آسیا معروف است و تحلیل درآمد در سنگاپور می تواند مورد توجه متقاضیان کار باشد. وضعیت سطح درآمدی در کشور سنگاپور به حدی بالا است که میانگین درآمد ماهیانه کارگران سنگاپوری چند برابر همکاران خود در کشورهای مالزی و اندونزی می باشد. بر طبق آمارهای سال 2024، میانگین درآمد در این کشور حدود SGD8520 (دلار سنگاپور) معادل USD6128.46 (دلار آمریکا) میباشد. بالاترین سطح درآمدی در این کشور حدود SGD37700 (دلار سنگاپور) و پایین ترین سطح درآمدی حدودا SGD1150 (دلار سنگاپور) است.

سطح میانگین دستمزد بالا به همراه کیفیت زندگی برتر پارامترهایی هستند که باعث جذابیت سنگاپور برای کارگران خارجی می شود. بازار کار در سنگاپور به شدت بازار تخصص محور بوده و کارفرمایان بزرگ این کشور نیز فقط به دنبال جذب نیروهای خارجی ماهر و متخصص می باشند. بنابراین داشتن رزومه (CV) قوی (سابقه کار بالا + سطح تحصیلات عالی + دانش زبان انگلیسی) از جمله ضروریات ورود به بازار کار سنگاپور و کاریابی در این کشور قدرتمند اقتصادی محسوب می شود. برای اطلاع از نحوه کاریابی در سنگاپور و شرایط اخذ ویزای کار سنگاپور (Employment Pass) با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

  • شرایط کار در کشور سنگاپور چگونه است؟
  • آیا درآمد در سنگاپور مناسب است؟
  • بالاترین درآمد در سنگاپور متعلق به کدام مشاغل است؟
  • مزایای کار در کشور سنگاپور چیست؟

سنگاپور؛ ببر اقتصادی آسیا

همانطوری که در جریان هستید سنگاپور به همراه هنگ کنگ، کره جنوبی و تایوان به واسطه برخورداری از اقتصادهای توسعه یافته به 4 ببر آسیایی یا 4 اژدهای آسیایی معروف هستند. در واقع این چهار کشور جدیدا به جمع کشورهای صنعتی جهان ملحق شده اند. اما رمز موفقیت کشوری همانند سنگاپور در تبدیل شدن به یکی از غول های صنعتی قاره آسیا در اتکای این کشور بر تجارت خارجی است. بر این اساس، سنگاپور ره چند صد ساله را در عرض چند سال پیموده است.

پایتختسنگاپور
زبان های رسمیانگلیسی، مالایی، ماندارین و تامیل
مساحت725.1 کیلومتر مربع
جمعیت5638700 نفر
واحد پولیدلار سنگاپور (SGD)

سنگاپور دارای یک اقتصاد بازار فوق توسعه یافته است که به شدت متمرکز بر روی تجارت خارجی است. این کشور با نرخ رشد اقتصادی سالیانه 6% علاوه بر پیشی گرفتن از رقبای منطقه ای خود همچنین استانداردهای زندگی مردمان خود را نیز متحول کرده است. سرعت رشد اقتصادی سنگاپور به حدی است که شاخص آزادی اقتصادی 2015 سنگاپور را به عنوان دومین اقتصاد با رشد سریع در جهان معرفی می کند. صنایع تکنولوژی بالا، بخش مهندسی و فناوری، مدیریت و بخش مالی و بانکداری از جمله بخش های پیشتاز در استخدام نیروهای خارجی محسوب می شوند. سنگاپور همچنین یکی از ببرهای اقتصادی با کمترین درصد نرخ بیکاری است:

نمودار نرخ بیکاری در کشورهای شرق آسیا

درآمد در سنگاپور

متوسط درآمد از کار تمام وقت در سنگاپور 5070$ (دلار سنگاپور) در سال 2024 است که شامل کمک های CPF کارفرمایان می شود. در مقایسه با میانگین درآمد سال 2023 از کار تمام وقت در 4680$ (دلار سنگاپور)، این نشان دهنده افزایش حدود 8.3% است. از ژوئیه 2024، متوسط ​​درآمد در سنگاپور 6254$ (دلار سنگاپور) در ماه است که شامل کمک های CPF از سوی کارفرمایان می شود. دستمزدها با استفاده از میانگین درآمد ماهانه و درآمد حاصل از اشتغال یک شاخص کلیدی رفاه اقتصادی است. در کنار مبحث بررسی میزان درآمد در کشور سنگاپور بررسی موضوع جریمه های کشور سنگاپور خالی از لطف نخواهد بود.

درآمد کارگر ساده در سنگاپور

برای شرکت ‌هایی که در این کشور کار می‌کنند و کارمندان را استخدام می‌کنند، مهم است که عناصر کلیدی فرآیند درآمد و دستمزد کشور را درک کنند و در هنگام محاسبه درآمد، از آخرین تغییرات نظارتی مطلع باشند. سنگاپور برای اکثر بخش ها حداقل دستمزد ندارد. دستمزدها بر اساس تقاضای بازار و عرضه نیروی کار تعیین می شود. کارفرمایان باید از کارکنان بر اساس شایستگی ها، مهارت ها و تجربه هایشان درآمد بگیرند. علاوه بر این، هنگام استخدام کارمندان خارجی، کارفرما باید حداقل درآمد مورد نیاز را برای دریافت مجوزهای مختلف استخدامی در نظر بگیرد .متوسط ​​دستمزد در سنگاپور در سال 2024، 4680$ (دلار) سنگاپور در ماه است که با نرخ فعلی 3415$ (دلار) است. درآمد سالانه کارگر ساده در سنگاپور 40975$ (دلار) است. طبق گزارش پورتال مالی معتبر Trading Economics، میانگین درآمد ماهانه کارگران سنگاپور 4985$ (دلار) است.

شرایط درآمد در سنگاپور

در ابتداء لازم به ذکر است که واحد پولی کشور سنگاپور، دلار سنگاپور می باشد که با علامت اختصاری SGD نمایش داده می شود. به طور میانگین، درآمد در سنگاپور حدود SGD8520 (دلار سنگاپور) می باشد اما میانگین درآمد ماهیانه کار در این کشور آسیایی حداقل SGD1150 (دلار سنگاپور) و حداکثر SGD37700 (دلار سنگاپور) می باشد.

آیا میانگین درآمد در سنگاپور از میانگین همسایگان خود یعنی مالزی و اندونزی بالاتر است؟ برای بررسی این امر ما از داده های آماری در قالب نمودار زیر استفاده می کنیم. همانطوری که در نمودار زیر نیز نشان داده شده، میانگین درآمد ماهیانه کار در سنگاپور اصلا قابل قیاس با دو کشور مالزی و اندونزی نیست. از همین جا باید دانست که سطح تعادل کار- زندگی در سنگاپور خیلی بالاتر از همسایگان خود بوده و مهاجرت به سنگاپور برای متقاضیان مناسب تر از گزینه های فوق می باشد.

نمودار میانگین حقوق ماهیانه کار در سنگاپور و سایر کشورها

آنالیز توزیع درآمد در سنگاپور

همانطوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، رنج درآمدی در بین شهروندان سنگاپوری بین حداقل SGD1150 (دلار سنگاپور) و حداکثر SGD37700 (دلار سنگاپور) می باشد. بنابرین، میانه درآمد در سنگاپور حدودا SGD8860 (دلار سنگاپور) می شود. این بدان معنا و مفهوم است که نیمی از کارکنان در این کشور درآمدی کمتر از SGD8860 (دلار سنگاپور) دارند درحالیکه نیم دیگر جمعیت بیش از این میزان کسب درآمد دارند. همچنین، 25% از کارکنان کمتر از SGD4510 (دلار سنگاپور) دریافت کرده درحالیکه 75% بیش از این رقم کسب درآمد دارند.

عنوان شغلیدستمزد ماهیانه به دلار سنگاپور (SGD)
حسابدار5180
مدیر مالی16400
مدیر دفتر5760
منشی4440
عکاس5550
مهندس هوا و فضا8730
خلبان9800
معمار7250
مکانیک4270
مدیر شعبه بانک11200
معلم5850
مدیر پروژه9420
مهندس عمران7080
مهندس الکترونیک7920
مهندس مکانیک8170
مدیر عامل18300
دندانپزشک18200
متخصص تغذیه17600
سر آشپز6450
پرستار6250

آنالیز توزیع درآمد در سنگاپور

روند افزایش درآمد در کشور سنگاپور

باید به این نکته نیز توجه کرد که عوامل متعددی بر روی درآمد شما در سنگاپور تاثیر می گذارند. عواملی همچون سابقه کاری یا میزان تحصیلات و غیره از آن جمله عوامل می باشند. در بازار کار کشور سنگاپور داشتن مدرک کارشناسی ارشد باعث افزایش سطح درآمد کارکنان تا 29% می شود. از نظر سابقه کاری نیز افراد دارای بالای 5 سال تجربه کار تخصصی می توانند از افزایش سطح حقوق تا 36% بهره مند شوند. جالب است بدانید که اختلاف دستمزد بین کارکنان زن و مرد در سنگاپور در کمترین حد خود یعنی 5% به نفع مردان می باشد.

اما بر اساس روند درآمد در این کشوردر طی سالهای 2016 تا 2019 می توان چنین استنباط کرد که روند افزایش درآمد در این کشور با یک روند ثابت اما رو به رشدی در حال سیر می باشد. به طوری که درصد افزایش سطح درآمدی بین سال های 2018 و 2019 تقریبا همان 3% می باشد. یعنی به عبارتی میانگین درآمدی سال 2018 از حدود SGD8150 (دلار سنگاپور) به حدود SGD8360 (دلار سنگاپور) در سال 2019 افزایش یافته است تا اینکه به SGD8520 (دلار سنگاپور) سال 2024 رسیده است. پیش بینی می شود که این رقم نیز تا اواخر سال جاری با همان افزایش 3% به بیش از SGD8570 (دلار سنگاپور) برسد.

پردرآمدترین مشاغل سنگاپور

اخذ اقامت سنگاپور از آن لحاظ اهمیت دارد که کارگران علاوه بر دست یابی به سطوح درآمدی بسیار بالاتر از حد انتظار خود همچنین می توانند کیفیت زندگی بالایی را به همراه خانواده خود تجربه کنند. اما سطوح درآمد کار در این کشور بین همه کارکنان یکسان نیست و ممکن است درآمدها با توجه به سطح تخصص و سابقه کاری متفاوت باشد. بر این اساس می توان مشاغل پردرآمد سنگاپور برای سال 2024 را بدین صورت مشخص نمود:

  • جراح اعصاب با میانگین درآمد ماهیانه SGD30400 (دلار سنگاپور)
  • پزشک معالج با اشعه با میانگین SGD25300 (دلار سنگاپور)
  • جراح مغز با میانگین درآمدی SGD23800 (دلار سنگاپور)

همچنین جالب است بدانید که سنگاپوری ها حدود 63% از دستمزد خود را صرف مخارج و هزینه های زندگی می کنند و تقریبا 37% از دستمزد آنها پس انداز می شود.

شرایط ویزای کار سنگاپور (EP)

ویزای کاری سنگاپور یا Employment Pass با اعتبار 2 ساله مخصوص کارگران خارجی ماهر می باشد. کارگرانی که از هر لحاظ صلاحیت کار کردن در سنگاپور را دارند. این نوع ویزا از طریق کارفرمای سنگاپوری اسپانسری می شود. به عبارت دیگر، کارفرما ویزای کار (EP) سنگاپور را به صورت آنلاین درخواست داده و وزارت کار (MOM) تاییدیه کار (IPA) صادر می کند. کارفرما از این تاییدیه کپی و برای کارگر خارجی جهت اخذ ویزای کاری سنگاپور در سال 2019 از طریق سفارت سنگاپور ارسال می کند. اما شرایط اخذ EP سنگاپور در سال 2024 از قرار ذیل می باشد:

  • داشتن پیشنهاد کاری در سنگاپور
  • کسب حداقل حقوق ماهیانه SGD3300 (دلار سنگاپور)
  • کار در پست های مدیریتی، اجرایی یا تخصصی
  • داشتن مدرک دانشگاهی یا مدرک فنی و یا سابقه کار تخصصی
  • انجام درخواست ویزا از طریق شرکت معتبر سنگاپوری

کل فرآیند درخواست ویزای کار (EP) سنگاپور 5 الی 10 روز کاری طول می کشد. متقاضیان جهت تکمیل پرونده درخواست خود بایستی مدارکی از جمله CV، کپی پاسپورت (صفحه اطلاعات شخصی)، عکس پاسپورتی،اصل و کپی مدارک تحصیلی یا فنی و نیز قرارداد کاری و نیز رسید پرداخت هزینه ویزا را به سفارت سنگاپور تحویل دهند.

درآمد کارگر در سنگاپور

شرط قانونی برای دستمزد این است که حداکثر هفت روز پس از پایان دوره حقوقی پرداخت شود. به عنوان مثال، اگر دوره حقوق بین 1 تا 31 ژانویه باشد، دستمزد باید تا 7 فوریه پرداخت شود. اگر کارمند مستحق پرداخت اضافه کاری باشد، این مبلغ باید ظرف 14 روز از دوره حقوق منتقل شود. میانگین درآمد در سنگاپور حدود 70000$ (دلار سنگاپور) در سال است. کارگران تمام وقت در سنگاپور به طور متوسط ​​5783$ (دلار) سنگاپور در ماه درآمد دارند که معادل 69396$ (دلار) سنگاپور در سال است.

وکلا و کارشناسان مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در همه حال و در کلیه مراحل اخذ ویزا و اقامت کشورهای مختلف در خدمت هموطنان عزیز می باشند.

پرسش هایی درباره بررسی سطح درآمد در سنگاپور

سنگاپور یکی از کشورهایی است که ورود به بازار آن می تواند از نظر مالی امتیازهای زیادی را به همراه داشته باشد. افرادی که این کشور را برای کار خود انتخاب می کنند، می توانند از نظر مالی امتیازهای زیادی را به دست آورند. فرایند رسیدن به شغل در این کشور می تواند دشواری های خاص خود را داشته باشد. با این وجود باید در نظر داشت که سنگاپور یکی از کشورهای بسیار خوب جهان برای رسیدن به درآمد بالا است. برخی از مهم ترین پرسش هایی که درباره سطح درامد در سنگاپور مطرح می شوند عبارتند از:

  • بهترین درآمدها در سنگاپور مربوط به کدام مشاغل است؟ شهروندان خارجی معمولا در مشاغلی مرتبط با علوم کامپیوتر و تکنولوژی در این کشور استخدام می شوند. این افراد از نظر سطح درآمد در شرایط بسیار عالی قرار دارند.
  • آیا می توان انتظار داشت که فرد خارجی در سنگاپور به مانند یک شهروند این کشور درآمد کسب کند؟ بله این یک امکان کاملا رایج است. بسیاری از نیروهای کار در این کشور خارجی ها هستند.
  • متوسط درآمد در سنگاپور چقدر است؟ متوسط درآمد در این کشور در حدود 7500$ (دلار سنگاپور) است.
5/5 - (2 امتیاز)

3 دیدگاه برای “درآمد در سنگاپور

  1. وحیده فرشباف ثقفی نژاد گفت:

    چگونه میتوانم از شما جهت شرایط کاری در سنگاپور کمک بگیرم

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  2. وحیده فرشباف ثقفی نژاد گفت:

    بسیار عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *