ویزای کاری

حداقل حقوق در نیوزلند

حداقل حقوق در نیوزلند

در حال حاضر، حداقل حقوق در نیوزلند 2023 حدود 1372$ (دلار) می باشد که افراد از طریق رزومه کاری یا CV قوی خود می توانند شاهد افزایش چند درصدی حقوق خود باشند. اگر بخواهیم وضعیت بازار کار کشور نیوزلند را برای شما ترسیم کنیم باید بگوییم که نیوزلند با نرخ بیکاری 3.9% کشوری با بازار کار ایده آل و حتی بهتر از استرالیای معروف است. به همین دلیل است که تقاضا برای اخذ ویزای کار نیوزلند در بین هموطنان ایرانی افزایش یافته است.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با در اختیار داشتن بهترین وکلای مهاجرتی کشور آماده ارائه مشاوره های تخصصی برای متقاضیان اخذ ویزای کار نیوزلند بوده و حاضر به پاسخ به سوالات هموطنان عزیز درباره نحوه کاریابی در کشور نیوزلند و شرایط زندگی در این کشور می باشد:

  • کمترین سطح از حقوق کار در نیوزلند چقدر است؟
  • چگونه می توان در نیوزلند به حداکثر درآمدی دست یافت؟
  • بهترین مشاغل برای کار در نیوزلند چیست؟
  • شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری نیوزلند چیست؟
  • چگونه یک ایرانی می تواند در نیوزلند کار پیدا بکند؟
  • بهترین مشاغل در نیوزلند کدامند؟
  • فرایند رسیدن به کار در نیوزلند چیست؟
  • آیا نیوزلند کشوری مناسب برای کار کردن است؟

نحوه کاریابی در نیوزلند 2023

همانند سایر کشورهای غربی، شرط اصلی اخذ ویزای کار در کشور نیوزلند 2023 داشتن پیشنهاد کار یا job offer می باشد. پیشنهاد کاری که از سوی کارفرمای نیوزلندی معتبر بوده و قابلیت ارائه به ادارات مربوطه را داشته باشد. اما اول از همه باید بدانید که نیوزلند کشوری انگلیسی زبان بوده و همانند سایر کشورهای انگلیسی زبان برای اعطای ویزای کار به کارگران ماهر از یک سیستم امتیاز محور یا PBS بهره می گیرد. بنابراین، داشتن رزومه خیلی خوب برای متقاضیان از ضروریات کاریابی و اخذ ویزای کار نیوزلند محسوب می شود. اما نکته دوم در مورد اخذ ویزای کار، استفاده از سایت های معتبر کاریابی در نیوزلند می باشد. این سایت ها از این قرار می باشد:

  • seek.co.nz
  • Defence Careers
  • GardNewZealand
  • NxtStep
  • Picky

شرایط ویزای کار نیوزلند 2023

ویزای کاری نیوزلند با عنوان دسته مهاجر ماهر یا Skilled Migrant Category یک نوع سیستم امتیازبندی جهت اعطای ویزا به کارگران ماهر خارجی می باشد. افراد برای کسب صلاحیت جهت اخذ این نوع ویزای نیوزلند بایستی حداقل امتیاز لازم را با توجه به فاکتورهایی مثل سن، سابقه کاری، مدرک تحصیلی و پیشنهاد کاری به دست آورند. همچنین از شرایط اولیه برای اخذ این نوع ویزا این این است که سن متقاضیان زیر 55 سال باشد، از مدرک مهارت زبان انگلیسی برخوردار باشند و از شرایط جسمانی و شخصیتی خوبی برخوردار باشند. مراحل اخذ این ویزا از قرار ذیل می باشد:

مراحل اخذ ویزای نیوزلند

اگر چنانچه متقاضی 160 امتیاز و یا امتیاز بیشتری از سیستم امتیازی PB کسب کند، در اینصورت می تواند از بانک EOI نیوزلند انتخاب شده و ITA یا درخواست اقامت نیوزلند دریافت کند.

امتیازبندی ویزای کار نیوزلند

اکنون در جدول زیر به بررسی امتیازات هر فاکتور پرداخته و مرحله اول یعنی خود ارزیابی متقاضیان (Self assessment) را انجام میدهیم:

فاکتورهاامتیاز سابقه کار تخصصی یا پیشنهاد کار در نیوزلند
پیشنهاد کار50
سابقه کار کمتر از 12 ماه در مشاغل تخصصی در نیوزلند50
سابقه کار بیشتر از 12 ماه در مشاغل تخصصی در نیوزلند60

امتیازات مربوط به سن متقاضی:

سن متقاضیامتیاز
20 تا 29 سال30
30 تا 39 سال25
40 تا 44 سال20
45 تا 49 سال10
50 تا 55 سال5

امتیازات مربوط به سابقه کار داخلی متقاضی:

فاکتورامتیاز
سابقه کار در مناطق در حال توسعه10
سابقه کار در مناطق با کمبود کارگر ماهر10
سابقه کار در مناطق خارج از اوکلند10
در صورتیکه همسر دارای پیشنهاد شغلی از نیوزلند باشد20

امتیازات مربوط به سابقه کار خارجی متقاضی:

سابقه کارامتیاز
2 سال10
4 سال15
6 سال20
8 سال25
10 سال30

حداقل، متوسط و حداکثر حقوق در نیوزلند

امتیازات سابقه کار در نواحی پیشرفته نیوزلند:

سابقه کار در نیوزیلندامتیاز
1 سال5
2 سال10
از 3 سال به بالا15

امتیازات سابقه کار در مناطق محروم یا کمتر توسعه یافته:

سابقه کارامتیاز
2 تا 5 سال10
6 سال به بالا15

امتیازات سطح تحصیلات متقاضی:

سطوح تحصیلاتامتیاز
دیپلم یا مدرک فنی و حرفه ای40
لیسانس50
فوق لیسانس و دکتری60

فاکتورهای امتیازآور کمکی:

فاکتورامتیاز
2 سال سابقه تحصیل در نیوزلند در مقطع کارشناسی10
یکسال تحصیل فول تایم در نیوزلند (مقطع کارشناسی ارشد)10
2 سال تحصیل فول تایم در نیوزلند (مقطع کارشناسی ارشد)15
تحصیل در نواحی در حال توسعه10
تحصیل در نواحی با کمبود نیروی کار متخصص10
همسر دارای مدرک دیپلم یا فنی و حرفه ای10
همسر دارای مدرک کارشناسی20

حداقل، متوسط و حداکثر حقوق در نیوزلند

در حال حاضر بازار کار کشور نیوزلند در بهترین شرایط خود قرار دارد و حقوق کارگران (داخلی و خارجی) در این کشور حتی بالاتر از متوسط اروپایی است. برای همین است که اغلب کارگران ماهر خارجی از جمله برخی از هموطنان سخت به دنبال درخواست ویزای کار در کشور نیوزلند می باشند. آمارهای به روز ما از بازار کار کشور نیوزلند نشانگر این واقعیت مهم می باشد که متوسط حقوق ماهیانه در کشور نیوزلند حدود 3114$ (دلار) و حداکثر و حداقل حقوق در نیوزلند به ترتیب حدود 8102$ و 1372$ (دلار) می باشد. متقاضیان محترم می توانند این رنج قیمتی را در نمودار زیر مشاهده نمایند:

شرایط حقوق کار در کشور نیوزلند

آمارها نشانگر این واقعیت است که فقط حدود 7% از کارگران و کارمندان در کشور نیوزلند می توانند به سطح درآمدی حداکثری 8102$ (دلار) دست یابند. در حالی که 99% از کارکنان در این کشور می توانند به سطح حداقل حقوق در نیوزلند یا همان مبلغ 1372$ (دلار) دست یابند. بنابراین کارگران بین المللی می توانند پله های ترقی در کشور نیوزلند را یک به یک طی کرده و از حداقل حقوق در نیوزلند به حداکثر حقوق در این کشور دست یابند.

روند تنظیم شکایت از میزان حقوق ماهیانه کار در نیوزلند

اتباع کشورهای خارجی که به عنوان یک کارمند بین المللی در نیوزلند مشغول به کار هستند، در صورت پایین بودن میزان حقوق ماهانه در این کشور می توانند به مراجع ذیربط شکایت کنند. به طور کلی کارمندان در نیزولند اگر فکر می کنند که دستمزد کمتری دریافت می کنند در قدم اول بهتر است با کارفرما، سرپرست یا مدیر منابع انسانی در مورد حقوق خود صحبت کنند. زیرا صحبت با کارفرمای خود در نیوزلند، گام مهمی در تلاش برای حل این وضعیت می باشد. هنگامی که کارمندان با مدیر خود صحبت می کنند می توانند توافق نامه ای را که برای استخدام خود اعمال می کنند را روشن کنند. نکته قابل توجه این است که، کافرمای شما در نیوزاند با ویزای کاری نیوزلند نمی تواند برای استعلام حوق شما اقدامات نامطلوبی را علیه شما انجام دهد.

در صورت رفع مشکل حقوق ماهیانه کار در نیوزلند می توانند از روش های زیر استفاده کنید:

رفع مشکل حقوق ماهیانه کار در نیوزلند

ارتقاء از حداقل به حداکثر حقوق در نیوزلند

شاید به جرات می توان گفت که نیوزلند بهترین کشور برای ترقی سازمانی و افزایش حقوق از سطح حداقل به سطح حداکثر می باشد. کارگران در کشور نیوزلند با توجه به صلاحیت های خود می توانند حقوق خود در کشور نیوزلند را افزایش دهند. از جمله فاکتورهایی که می تواند بر سطح حداقل حقوق در کشور نیوزلند تاثیر گذاشته و باعث افزایش درآمد آنها شود می توان به سطح تحصیلات، سن و سال، نوع پست شغلی و سابقه کار اشاره کرد. بر این اساس حداکثر حقوق سالانه در نیوزلند به مشاغل زیر تعلق می گیرد:

مشاغل پردرآمد نیوزلند

حداقل حقوق در نیوزلند برای گروه های مختلف

تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال کار در نیوزلند و دریافت حقوق مساعد در این کشور هستند، باید قبل از اعزام با حداقل حقوق در نیوزلند با توجه به گروه های مختلف آشنا شوند. در غیر این صورت با چالش های ویژه ای در طول اقامت در نیوزلند مواجه خواهند شد. به طور کلی دسته بندی حقوق در نیوزلند بسته به گروه های مختلف افراد در این کشور متفاوت خواهد بود. اما لازم به ذکر است که بدانید، حداقل حقوق در نیوزلند حدود 45.55NZD (دلار نیوزلند) در ساعت می باشد.

در جدول زیر می توانید حداقل دستمزد در نیوزلند را برای گروه های مختلف را مطالعه فرمایید:

گروه های مختلف در نیوزلندتوضیحات
کارمندان زیر 21 سالبه طور کلی، به کارمندان زیر 21 سال در نیوزلند، درصدی از نرخ حقوق مربوط به بزرگسالان پرداخت می شود. البته درصد با توجه به سن کارمندان در این کشر محاسبه می شود.
کارآموزانکارآموزان در نیوزلند کارکنانی هستند که قرارداد آموزشی با کارفرمای ثبت شده در این کشور منعقد کرده اند. علاوه بر این، نرخ دستمزد بسته به مدت زمان کارآموزی و میزان آموزش متفاوت خواهد بود.
افراد داری معلولیتکارمندان دارای معلولیت در نیوزلند، مانند سایر کارمندان از حداقل حقوق در این کشور برخوردار هستند. در نهایت اینکه افراد تحت سیستم دستمزد حمایتی در این کشور ارزیابی می شوند.

کار در نیوزلند امتیازات فراوانی برای متقاضیان خارجی دارد که از مهمترین این امتیازات می توان به دسترسی به سطح درآمدی بالا و نیز کیفیت بالای زندگی اشاره کرد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در همین رابطه آماده است تا ضمن ارزیابی اولیه شرایط متقاضیان پسخگوی تمامی سوالات و ابهامات آنها درباره شرایط نیوزلند در سال 2023 باشد.

سوالات مربوط به حداقل حقوق در نیوزلند

سوالات درباره شرایط کاری از جمله حداقل حقوق در نیوزلند عبارتند از:

  • سطح حداقل حقوق در نیوزلند چقدر است؟ کمترین سطح حقوق در نیوزلند حدود 1372$ (دلار) می باشد که با توجه به رزومه افراد قابل افزایش می باشد.
  • حداقل امتیاز لازم برای دریافت ویزای کار نیوزلند چیست؟ متقاضیان برای اخذ ویزای مذکور بایستی حداقل 160 امتیاز ازطریق معیارهای موردنظر را دریافت تا از بانک EOI انتخاب شده و بتوانند یا دعوت نامه (ITA) دریافت کنند.
  • چگونه می توان در نیوزلند کاریابی کرد؟ بهترین روش اسفاده از وب سایت های کاریابی و نیز موسسات معتبر کاریابی در کشور نیوزلند می باشد.
  • نحوه ارتقاء حقوق کار در نیوزلند از چه طریقی است؟ تحصیلات، سن و سال، نوع پست شغلی و سابقه کار از جمله فاکتورهای تاثیرگذار بر روی افزایش سطح حقوق می باشد.
4/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “حداقل حقوق در نیوزلند

  1. esmail گفت:

    باسلام
    میانگین حقوق ماهیانه یک دبیر در نیوزلند پس از کسر مالیات چند دلار در ماه هست؟
    میشه یه مقاله درباره حقوق معلم ها در کشور های مختلف بذارید تا بتونیم بهتر تصمیم بگیریم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      اگر بخوایم همچین کاری بکنیم 10 سال هم وقت بگذاریم تموم نمیشه چون هزاران هزار شغل و رشته در دنیا وجود داره که نمیشه تک تک بهشون پرداخت
      شما میانگینی که در مقاله اشاره شده رو در نظر داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *