ویزای کاری

دستمزد کار در هلند

دستمزد کار در هلند

مهاجرت کاری به هلند، از روش های رایج برای مهاجرت است و از سوالات متداول متقاضیانی که قصد کار دارند در رابطه با دستمزد کار در هلند است. همچنین متقاضیان باید به این نکته توجه داشته باشند که برای کار در این کشور باید ویزای کاری دریافت نمایند. وضعیت اقتصادی این کشور در سطح مطلوبی قرار دارد و فرصت های شغلی زیادی برای متقاضیان وجود دارد.

به همین دلیل متقاضیان خارجی و بین المللی زیادی برای کار این کشور را انتخاب می کنند. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله سعی دارند اطلاعاتی در رابطه با شرایط کار در کشور هلند و میزان دستمزد کار در هلند اطلاعاتی را دراختیار متقاضیان قرار دهند.

بررسی شرایط کار در کشور هلند در 2024

متقاضیانی که قصد دارند مهاجرت کاری به کشور هلند را تجربه کنند باید بدانند که با رعایت قوانین و شرایط می توانند اقامت دائم و پس از آن تابعیت این کشور را به دست بیاورند. شما می توانید پس از 5 سال زندگی مستمر در کشور هلند و پرداخت مالیات اقامت دائم این کشور را به دست آورید، همچنین باید به زبان هلندی تسلط داشته باشید و تابعیت قبلی خود را لغو نمایید. با توجه به بررسی های انجام شده از سال 2010 تا 2024 نرخ بیکاری در این کشور کاهش چشمگیری داشته است. که یکی از دلایل آن وجود شرکت های بزرگ چند ملیتی مثل: فلیپس، Heineken، شل و Unilever است، که فرصت های شغلی زیادی را برای متقاضیان فراهم کرده است.

همان طور که گفته شد برای کار در این کشور متقاضیان نیاز به اخذ مجوز دارند، اما برخی از افراد نیازی به دریافت اجازه کار ندارند که عبارتند از:

  • محققان علمی که قصد کار در موسسات علمی را دارند.
  • افراد متخصص دارای مهارت های شغلی بالا
  • فارغ التحصیلانی که به مدت 12 ماه در جستجوی کار بوده اند.
  • اگر همسر یا بستگان فرد اجازه کار در کشور هلند را داشته باشند، متقاضی برای کار نیازی به دریافت مجوز کار ندارد.

نگاهی به قوانین و حقوق ماهیانه کار در هلند

اگر قصد ورود به بازار کار کشور هلند را دارید باید بدانید که طبق قوانین کار وضع شده در این کشور کارکنان باید به طور نرمال در طول هفته به مدت 38 ساعت مشغول به کار باشند. در واقع کارکنان در طول هفته در 5 روز کاری بین 7 الی 8 ساعت مشغول به کار هستند. برای مهاجرت کاری به کشور هلند متقاضیان خارجی و بین المللی در وهله اول باید از کارفرمایی در این کشور دعوت نامه شغلی دریافت کنند، به این منظور باید به دنبال شغلی مرتبط با رشته تحصیلی و یا تخصص و مهارت خود باشید. جهت کاریابی در کشور هلند می توانید از وب سایت های کاریابی و آگهی های شغلی منتشر شده استفاده کنید همچنین می توانید از موسسات کاریابی معتبر در این کشور اطلاعات کاملی دریافت کنید.

پس از یافتن شغل مورد نظر در کشور هلند باید مدارکی مانند: تکمیل فرم مربوطه، اسکن از پاسپورت، گواهی تمکن مالی، مدارک تحصیلی، مدرک معتبر زبان و رزومه و سوابق کاری را به کارفرما مربوطه ارسال کنید تا درخواست شما بررسی شود. لازم به ذکر است متقاضیانی که دارای مدرک تحصیلی مرتبط باشند شانس بیشتری برای یافتن کار در این کشور دارند. بیشتر مردم کشور هلند به زبان انگلیسی تسلط دارند، افرادی که به زبان انگلیسی تسلط دارند می توانند به راحتی وارد بازار کار کشور هلند شوند و با سایرین ارتباط برقرار کنند.

انواع ویزا و دستمزد کار در هلند

متقاضیانی که قصد مهاجرت کاری به این کشور را دارند باید ویزای کاری دریافت نمایند. ویزای کاری در هلند در انواع مختلفی و با توجه به شرایط فرد صادر می شود.

  • ویزای کوتاه مدت: اعتبار این ویزا برای مدت 90 روز است و در دو نوع ارائه می شود. ویزا نوع A که به ویزا ترانزیت نیز شناخته می شود. با دریافت این ویزا متقاضی اجازه دارد تا بخش بین المللی فرودگاه هلند وارد این کشور شود. اگر فردی قصد داشته باشد از این منطقه خارج شود باید ویزای دیگری که ویزا نوع C نام دارد را دریافت نماید.
  • متقاضیان خارجی که قصد کار در این کشور را دارند باید پس از دریافت دعوت نامه شغلی از کارفرمایی در این کشور ویزا کاری دریافت نمایند.

نقش دستمزد کار در هلند در اخذ ویزا

نقش دستمزد کار در هلند در اخذ ویزا

برای این که فردی بتواند ویزای کاری هلند را اخذ کند باید از کارفرمایی در این کشور پیشنهاد شغلی داشته باشد. منتهی تنها داشتن پیشنهاد شغلی کافی نیست و درآمدی که کارفرمای مربوطه به فرد پیشنهاد می دهد باید حداقل حقوق در هلند را شامل شود که در سال 2024 به شرح جدول ذیل است:

حداکثر درآمد سالانه در هلندمیانگین درآمد سالانه در هلندحداقل درآمد سالانه در هلند
€256000 (یورو)€58600 (یورو)€16100 (یورو)

در صورت داشتن پیشنهاد شغلی با شرایط گفته شده برای دریافت ویزای کاری، متقاضی باید مدارک زیر را آماده کرده و ارائه نماید:

  • ارائه دعوت نامه شغلی با حداقل حقوق مشخص شده در هلند بطوری که قرارداد شغلی از سوی کارفرمایی پیشنهاد شده باشد که مجوزهای لازم را دارد و اثبات کند فرد مورد نظر خود را در هلند و سایر کشورهای اتحادیه اروپا نتوانسته بیابد.
  • ارائه مدرکی دال بر این که فرد محل اقامت مناسبی در هلند تهیه نموده است.
  • دریافت فرم مربوط به ویزای کاری هلند و تکمیل آن
  • ارائه رزومه کامل و دقیق به زبان هلندی یا انگلیسی
  • ارائه مدارک تحصیلی و ترجمه رسمی آن ها به زبان انگلیسی
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه گواهی تمکن مالی

میزان دستمزد کار در هلند

با توجه به قوانین کار در هلند کارمندان باید از روز دوشنبه تا جمعه به مدت 36 تا 40 ساعت کار کنند. در رابطه با دستمزد کار در هلند می توان گفت، میزان حقوق و دستمزد با توجه به مشاغل و سوابق کاری متفاوت است. این کشور در زمینه مشاغل کشتیرانی و دریایی و شغل های مرتبط با آن بسیار فعال است. همچنین می توان گفت کشور هلند در زمینه نفت نیز یکی از قدرت های مهم در دنیا محسوب می شود. در ادامه سعی داریم به بررسی میزان دستمزد کار در هلند در برخی از مشاغل بپردازیم.

موقعیت شغلیدستمزد سالانه به یوروموقعیت شغلیدستمزد سالانه به یورو
معمار€50000مدیر مالی€81000
مسئول پذیرش€21000حسابدار€50000
فروشنده€45000حسابدار مالیاتی€145000
دکتر متخصص€110000مدیر IT€77000
دستیار پزشک€50000کارگر€36000
مهندس نفت و گاز€64000مدیر ساخت و ساز€100000
مدیر منابع انسانی€97000کارمند فرودگاه€44000
مدیر€65000مدیر آموزش€68000
مدیر پروژه€65000استاد دانشگاه€80000
دندان پزشک€77000فروشنده€45000
مهندس نرم افزار€65000طراح گرافیک€46000
مدیر بازاریابی€67000وکیل€65000

مقایسه میزان درآمد در کشورهای آلمان و هلند

در حالی که دو کشور هلند و آلمان دارای مرز مشترک و زبان مشابهی هستند، فرهنگ های تجاری در هلند و آلمان دارای تفاوت هایی است که احتمالا بر تصمیم شما در مورد انتخاب مقصد مهاجرت کاری تأثیر بگذارد. متوسط ​​درآمد سرانه خالص در کشور آلمان، بر اساس شاخص OECD، حدودا 31925$ (دلار آمریکا) است، در حالی که این میزان در هلند 27759$ (دلار آمریکا) تخمین زده شده است. علاوه بر این، کارفرمایان هلندی باید 8% حقوق تعطیلات نیز به نیروی کار خود بپردازند. در آلمان چنین قانونی وجود ندارد و کمک هزینه تعطیلات به صلاحدید کارفرما است.

کارفرمایان در آلمان به شدت به قوانین در محل کار پایبند هستند، در حالی که در هلندی این میزان سخت گیری وجود ندارد. در حالی که آلمان و هلند هر دو از نظر تعادل بین کار و زندگی بالاتر از میانگین هستند، اما اخیرا کشور هلند از نظر شاخص زندگی بهتر بر دانمارک غلبه کرده و در رتبه اول قرار گرفته است. تنها 4% کارمندان در هلند و 5% در آلمان بیشتر از ساعت کاری خود اضافه کاری می کنند.

مالیات در کشور هلند

اشخاصی که در هلند کار و زندگی می کنند می بایست مطابق قوانین، مالیات پرداخت کنند. مالیات بر درآمد را از طریق اظهارنامه مالیاتی سالانه اعلام می شود (aangifte inkomstenbelasting) که می تواند به صورت آنلاین یا با کمک یک مشاور مالیاتی هلند انجام شود. مالیات حقوق و دستمزد مالیات و سایر مشارکت هایی است که از حقوق کارمندان توسط کارفرما محروم می شود؛ این باعث می شود کارمند از پرداخت بعداً به عنوان مالیات بر درآمد خودداری کند؛ مالیات در 2024 به این صورت است:

نرخ کلدرآمد مشمول مالیات سالانه (ناخالص) به یورو
%36.65€0 تا 20.384€
%38.10€20.385 تا 34.400€
%38.10€34.301 تا 68.507€
%51.75 بالای 68.508€

در این مقاله سعی داشتیم اطلاعاتی در رابطه با دستمزد کار در هلند در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. کارشناسان و وکلاء مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی دارند به شما عزیزان در جهت اخذ ویزای کاری کشور هلند کمک نمایند. همچنین شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره در زمینه راه های دیگر مهاجرتی به این کشور با ما در تماس باشید. برای کسب اطلاعات کامل تر در رابطه با مهاجرت کاری هلند پیشنهاد می شود و مقاله مدارک لازم جهت اخذ ویزای کاری هلند را مطالعه نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

4 دیدگاه برای “دستمزد کار در هلند

  1. سارا گفت:

    سلام من امسال دیپلم گرفتم.معدل دهم ۱۹.۸۴ بود و معدل یازدهم ۱۹.۸۹ بود.ترم اول دوازدهم ۲۰ شدم ولی ترم دوم بدلیل بیماری معدلم ۱۶ شد و معدل کل دوازدهمم حدودا ۱۷ شد.آیلتس ۷ دارم.شانس ویزای کانادا دارم؟بیشتر لیسانس زیست شناسی مد نظرم هست دانشگاه پرینس ادوارد آیلند.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله قطعا شانس دارید که بتونید پذیرش بگیرید اگر تمایل داشته باشید، می تونید با شماره 02191003232 هم تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنند

  2. محسن میرشاهی گفت:

    My name is mohsen mirshahi i have two card in the welding argon st.al tig and i have 5000 hour in the field argon welding have trained also 14 years have experience welding wether ican have imegrate?

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      سابقه کار خوبی دارید اما نیاز به اطلاعات بیشتری برای راهنمایی شما دارم از جمله مدرک تحصیلی و سنتون
      تا بتونم شما رو راهنمایی کنم. بطور کلی اگر این دو فاکتور دیکه هم خوب باشه امکان مهاجرت رو خواهید داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *