ویزای کاری

حقوق ماهیانه کار در گرجستان

حقوق ماهیانه کار در گرجستان

یکی دیگر از کشورهایی که برای کار و زندگی مورد توجه هموطنان قرار گرفته است، کشور گرجستان می باشد. به متقاضیانی که قصد کار در گرجستان را دارند پیشنهاد می شود پیش از انجام اقدامات لازم به بررسی شرایط کار و حقوق ماهیانه کار در گرجستان بپردازند و اطلاعات کاملی در این خصوص کسب کنند. کشور گرجستان در قاره آسیا جای گرفته است، شهر تفلیس مهمترین شهر گرجستان بوده که به عنوان پایتخت این کشور نیز شناخته می شود. دولت این کشور با دیدگاه غرب و توسعه اقتصادی امیدوار است به عضویت اتحادیه اروپا و ناتو در آید. با توجه به افزایش درخواست متقاضیان ایرانی برای مهاجرت به کشور گرجستان کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار به بررسی شرایط کار و حقوق ماهیانه کار در گرجستان می پردازند و اطلاعات مفیدی در این خصوص در اختیار متقاضیان قرار می دهند.

  • آیا گرجستان مقصد مناسبی برای مهاجرت از طریق کار است؟
  • مهم ترین مشاغل در کشور گرجستان کدامند؟
  • متوسط درآمد در کشور گرجستان چقدر است؟
  • آیا می توان در گرجستان به درآمد بالا دست پیدا کرد؟
  • شرایط پرداخت مالیات در گرجستان چگونه است؟

نگاهی اجمالی به شرایط و حقوق ماهیانه کار در گرجستان

نرخ بیکاری در کشور گرجستان 12% اعلام شده است و با توجه به اقتصاد ضعیف این کشور بازار کار مناسب در این کشور وجود ندارد. در واقع می توان گفت کشور گرجستان تنها در برخی از مشاغل دارای کمبود نیروی کار است. برخی از مشاغل مورد نیاز در کشور گرجستان عبارتند از پرستار، تکنیسین برق، لوله کش، نمایندگی فروش املاک و مستغلات، مهندس عمران (سرپرست کارگران ساخت و ساز)، سرپرست کارکنان اداری و پشتیبانی، دندان پزشک و متخصصین بهداشت و دهان، توسعه دهنده وب، کارگران استخراج و سرپرست معاملات ساخت و ساز. متقاضیان می توانند شغل مورد نظر خود را از طریق آگهی های شغلی منتشر شده، وب سایت های کاریابی و موسسات کاریابی معتبر پیدا کنند.

پس از یافتن شغل مورد نظر در کشور گرجستان فرد باید با ارسال مدارکی مثل: مدارک تحصیلی، مدرک معتبر زبان، رزومه و سوابق کاری، اسکن پاسپورت و گواهی تمکن مالی از کارفرما یا موسسه ای معتبر در این کشور دعوت نامه شغلی دریافت کند. با توجه به این موضوع که زبان رایج در کشور گرجستان زبان گرجی است، متقاضیان باید برای ورود به بازار کار این کشور به زبان گرجی تسلط داشته باشند، لازم به ذکر است زبان دوم این کشور زبان روسی است پس از اگر به زبان روسی نیز تسلط داشته باشید شانسی برای یافتن کار در کشور گرجستان دارید.

نگاهی اجمالی به شرایط و حقوق ماهیانه کار در گرجستان

بررسی حقوق ماهیانه کار در کشور گرجستان

اطلاع از حقوق و دستمزد ماهانه در کشور گرجستان برای متقاضیانی که قصد کار در این کشور را دارند از اهمیت بالایی برخوردار است. حقوق و دستمزد ماهانه در مشاغل مختلف متفاوت است و هر چه سوابق کاری و تخصص فرد بیشتر باشد حقوق و دستمزد بالاتری دریافت می کند. میانگین حقوق و دستمزد در کشور گرجستان ماهانه 4892$ (دلار) است. در ادامه به میزان حقوق ماهیانه کار در برخی از مشاغل گرجستان اشاره می کنیم.

معرفی شغلحقوق و دستمزد ماهانه به دلار
پزشک$13993
دندان پزشک$10676
پزشک زنان$19840
مدیر تولید$70809
مدیر IT$6884
مدیر مالی$6837
مهندس شیمی$6468
مهندس سخت افزار$63898
وکیل$6376
مدیر پروژه$6388

متقاضیانی که قصد دارند در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور گرجستان ادامه تحصیل دهند می توانند پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه به دنبال شغل مورد نظر خود در این کشور باشند و بعد از یافتن شغل ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار گرجستان تغییر دهند و در این کشور مشغول به کار شوند. برای اطلاع از شرایط اقامت پس از فارغ التحصیلی در این کشور می توانید به مطالعه مقاله اقامت پس از تحصیل در گرجستان بپردازید.

چگونگی دریافت ویزای کاری گرجستان

متقاضیان خارجی و بین المللی برای ورود به بازار کار کشور گرجستان علاوه بر دعوت نامه شغلی به ویزای کار این کشور نیز نیاز دارند. یکی از مزایا مهاجرت کاری به کشور گرجستان این است که فرد می تواند ویزای همراهان این کشور را نیز دریافت کند و به همراه اعضاء خانواده در این کشور اقامت داشته باشد. پس از گذشت 5 سال از شروع کار در کشور گرجستان و پرداخت مالیات متقاضی می تواند اقامت دائم گرجستان را برای خود و اعضاء خانواده دریافت کند. پس از گذشت 1 سال از شروع کار در کشور گرجستان متقاضی می تواند تابعیت و پاسپورت گرجستان را به دست آورد. با مطالعه مقاله ارزش پاسپورت گرجستان اطلاعات بیشتری در خصوص پاسپورت این کشور کسب می کنید. مدارک لازم جهت اخذ پاسپورت گرجستان عبارتند از:

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزای کار و ارائه رسید آن
  • دعوت نامه شغلی دریافت شده
  • پاسپورت معتبر و مدت دار
  • مدارک شناسایی
  • عکس پاسپورتی
  • مدارک تحصیلی
  • مدرک معتبر زبان
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • بیمه مسافرتی
  • مشخص شدن محل اقامت در کشور گرجستان
  • ارائه رزرو بلیط رفت و برگشت به کشور گرجستان

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص حقوق ماهیانه کار در گرجستان کسب کردید، متقاضیان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط کار در کشورهای مطرح دنیا با وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

3.5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “حقوق ماهیانه کار در گرجستان

  1. مصطفی گفت:

    حقوق دکترای مهندسی محیط زیست در گرجستان ؟ در چه جایی به کار گیری می شود ؟

    1. داوری گفت:

      در این خصوص مقاله شغل های پر درآمد گرجستان رو مطالعه فرمائید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *