ویزای کاری

حقوق ماهیانه کار در یونان

حقوق ماهیانه کار در یونان

اطلاع از حقوق ماهیانه کار در یونان به هموطنانی که قصد مهاجرت کاری به این کشور دارند کمک می کند تا بهترین تصمیم را برای شروع کار و زندگی در این کشور بگیرند. مهاجرت کاری به یونان می تواند یکی از گزینه های مناسب برای متقاضیانی باشد که جویای کار در کشورهای پیشرفته هستند. به دلیل صنعتی شدن و شهری شدن کشور یونان ساختار بندی شغلی در این کشور در قرن 20 میلادی با تغییراتی مواجه شد. شاخص بیکاری در این کشور قابل ملاحظه است به طوری که فرصت های شغلی مناسبی برای متقاضیان واجد شرایط در این کشور مشاهده می شود.

با توجه به افزایش درخواست متقاضیان ایرانی برای مهاجرت کاری کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار سعی دارند به بررسی شرایط کار و حقوق ماهیانه کار در یونان بپردازند و اطلاعات مختصری در این خصوص در اختیار متقاضیان قرار دهند.

  • شرایط کار در کشور یونان چگونه است؟
  • آیا می توان با کار در یونان شرایط مساعدی برای زندگی داشت؟
  • مزایای زندگی در کشور یونان چیست؟
  • آیا می توان با استفاده از ویزای کاری یونان به حقوق بالا رسید؟

آنالیز شرایط و حقوق ماهیانه کار در یونان

متقاضیانی که قصد کار در کشور یونان را دارند باید آگاه باشند که کشور یونان عضو اتحادیه اروپا است و در منطقه شنگن جای گرفته است. از همین رو از قوانین کار وضع شده در این اتحادیه پیروی می کند. طبق قوانین کارفرمایان در کشور یونان باید آگهی شغلی را به مدت نود روز در کشور یونان منتشر کنند. در صورتی که نیروی مورد نظر در کشور یونان استخدام نشد کارفرما باید آگهی شغلی را به مدت نود روز دیگر در کشورهای عضو اتحادیه اروپا منتشر کند. پس از گذشت این مدت اگر همچنان نیروی کار مورد نظر استخدام نشد کارفرما می تواند درخواست خود را برای استخدام نیروی واجد شرایط خارجی اعلام کند. برای کاریابی در کشور یونان راه های مختلفی مانند وب سایت های معتبر کاریابی، آگهی شغلی منتشر شده در روزنامه ها، موسسات کاریابی معتبر و آشنایان و دوستان وجود دارد.

پس از جست و جو و یافتن کاری مرتبط با رشته تحصیلی یا تخصص و مهارت خود می توانید مدارک لازم را برای بررسی درخواست به کارفرما مربوطه ارسال کنید. لازم به ذکر است دانشجویانی که از دانشگاه های کشور یونان فارغ التحصیل شده باشند می توانند به راحتی از کارفرمایی در کشور یونان قرار داد کاری دریافت کنند و وارد بازار کار کشور یونان شوند. پس متقاضیان خارجی می توانند از طریق مهاجرت تحصیلی وارد کشور یونان شوند و پس از فارغ التحصیلی به دنبال یافتن کار مورد نظر در این کشور باشند، با یافتن کار در کشور یونان فرد می تواند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار یونان تبدیل کند.

آنالیز شرایط و حقوق ماهیانه کار در یونان

دستمزد و حقوق ماهیانه کار در یونان

در رابطه با میزان حقوق و دستمزد در کشور یونان می توان گفت، حقوق و دستمزد ماهانه در مشاغل و زمینه های کاری مختلف متفاوت است. میانگین حقوق و دستمزد ماهانه در سال 2024، در این کشور 17325€ (یورو) اعلام شده است که این میزان از حقوق و دستمزد با توجه به زمینه کاری، تخصص و سوابق کاری فرد متفاوت است. در بیشترین حالت این میزان درآمد به 11900€ (یورو) در ماه خواهد رسید. کمترین میزان حقوق نیز برای افراد تازه کار 2120€ (یورو) در ادامه به بررسی حقوق ماهیانه کار در برخی از مشاغل در کشور یونان می پردازیم:

معرفی شغلحقوق و دستمزد ماهانه به یورو
جراح قلب و عروق9570€
جراح کودکان8410€
متخصص بیهوشی7070€
مدرس ریاضیات2280€
وکیل4740€
مدیر فروش3890€
مدیر منابع انسانی5150€

افرادی که قصد مهاجرت و اقامت در کشور یونان را دارند باید هزینه های زندگی در این کشور را نیز بررسی کنند. هزینه زندگی در کشور یونان پایین است و این در حالی است که میزان حقوق و دستمزد ماهانه در این کشور زیاد نیست. هزینه زندگی برای یک خانواده 4 نفره در کشور یونان ماهانه 806€ (یورو) تخمین زده می شود. با مطالعه مقاله هزینه زندگی در یونان به بررسی دقیق هزینه های زندگی در این کشور بپردازید.

شرایط دریافت ویزای کار کشور یونان

متقاضیان خارجی برای کار در کشور یونان علاوه بر دعوت نامه شغلی به ویزای کار این کشور نیز نیاز دارند. پس از اخذ دعوت نامه شغلی فرد می تواند اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای کار یونان انجام دهد. برای دریافت ویزا باید درخواست خود را به سفارتخانه یا کنسولگری کشور یونان اعلام کنید. مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار یونان عبارنند از:

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزای کار یونان و ارائه رسید آن
  • دعوت نامه شغلی دریافت شده
  • پاسپورت معتبر و تایید شده
  • مدارک شناسایی
  • رزومه و سوابق کاری کامل و دقیق
  • مدرک معتبر زبان
  • مدرک تحصیلی
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • بیمه مسافرتی
  • مدارک پزشکی تایید شده
  • ارائه رزرو بلیط رفت و برگشت به کشور یونان
  • مشخص شدن محل اقامت در کشور یونان
  • اگر قصد مهاجرت همراه با اعضاء خانواده را دارید باید پاسپورت و مدارک شناسایی هر یکی از اعضا را به همراه سند ازدواج و گواهی تمکن مالی ارائه کنید

طی مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص حقوق ماهیانه کار در یونان کسب کردید، برای مهاجرت به کشور یونان راه های مختلفی وجود دارد که با مطالعه مقاله مهاجرت به یونان از آن ها مطلع می شوید. متقاضیان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص چگونگی مهاجرت به کشور یونان و یا سایر کشورهای مورد نظر با کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

پرتکرارترین سوالات درباره حقوق ماهیانه کار در یونان

در بخش پایانی مقاله حقوق ماهیانه کار در یونان مفتخر به پاسخ گویی سوالات مهم شما خواهیم بود:

  • دستمزد و حقوق ماهیانه کار در یونان به چه صورت است؟ در رابطه با میزان حقوق و دستمزد در کشور یونان می توان گفت، حقوق و دستمزد ماهانه در مشاغل و زمینه های کاری مختلف متفاوت است. میانگین حقوق و دستمزد ماهانه در سال 2024، در این کشور 17325€ (یورو) اعلام شده است که این میزان از حقوق و دستمزد با توجه به زمینه کاری، تخصص و سوابق کاری فرد متفاوت است. در بیشترین حالت این میزان درآمد به 11900€ (یورو) در ماه خواهد رسید. کمترین میزان حقوق نیز برای افراد تازه کار حدود 2120€ (یورو) است.
  • آنالیز شرایط و حقوق ماهیانه کار در یونان چگونه است؟ متقاضیانی که قصد کار در کشور یونان را دارند باید آگاه باشند که کشور یونان عضو اتحادیه اروپا است و در منطقه شنگن جای گرفته است. از همین رو از قوانین کار وضع شده در این اتحادیه پیروی می کند. طبق قوانین کارفرمایان در کشور یونان باید آگهی شغلی را به مدت نود روز در کشور یونان منتشر کنند. در صورتی که نیروی مورد نظر در کشور یونان استخدام نشد کارفرما باید آگهی شغلی را به مدت نود روز دیگر در کشورهای عضو اتحادیه اروپا منتشر کند. پس از گذشت این مدت اگر همچنان نیروی کار مورد نظر استخدام نشد کارفرما می تواند درخواست خود را برای استخدام نیروی واجد شرایط خارجی اعلام کند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *