ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

خرید بیزینس در انگلستان

خرید بیزینس در انگلستان

خرید بیزینس در انگلستان را می توان جزء بهترین شیوه های مهاجرتی برای اخذ اقامت بریتانیا در سال 2022 عنوان کرد که راهی مستقل پیش روی سرمایه گذاران می باشد. در این روش افراد با درنظر گرفتن فاکتورها و پارامترهای مختلفی اولا به ارزیابی توانایی ها و مهارت های بیزینسی خود پرداخته و ثانیا به ارزیابی شرایط بازار سرمایه گذاری انگلستان و جستجوی بیزینس مناسب می پردازند. اما با توجه به پیچیدگی های حقوقی و سختی شرایط مربوط به خرید کسب و کار جدید در کشور انگلستان از یکطرف و نیز درخواست ویزای اقامت سرمایه گذار انگلستان (Tier 1)، ما توصیه می کنیم که هموطنان عزیز در این شیوه مهاجرتی خاص حتما از نظرات و مشاوره های حقوقی وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت متخصص در امر سرمایه گذاری خارجی بهره بگیرند.

  • آیا فرآیند خرید بیزینس در کشور انگلستان سخت است؟
  • مراحل خرید بیزینس در کشور انگلستان چیست؟
  • بهترین بیزینس های حال حاضر انگلستان جهت خرید کدامند؟
  • حداقل سرمایه لازم برای اخذ ویزای سرمایه گذار کشور انگلستان چقدر است؟
  • امتیاز لازم برای اخذ ویزای سرمایه گذار Tier 1 انگلیس چند امتیاز است؟
  • شرایط اخذ اقامت و تابعیت انگلیس از طریق خرید بیزینس چیست؟

شرایط خرید بیزینس در انگلستان

یکی از راه های مهاجرت به انگلستان 2020 از طریق سرمایه گذاری در این کشور می باشد که از دو طریق خرید بیزینس یا کسب و کار آماده و یا خرید ملک انجام می شود. ابتداء قبل از اقدام به خرید بیزینس در کشور انگلستان بایستی بدانید که هر بیزینسی که شما خواهان خرید آن هستید بایستی با تخصص و حیطه کاری، سبک زندگی و علایق شما سنخیت داشته باشد. بنابراین قبل از سرمایه گذاری برای خرید کسب و کار در انگلیس بایستی روی مهارت ها، توانایی، انتظارت، تعهد، نفاط قوت و ضعف و حتی بر روی مکان بیزینس خود فکر کنید. پس از آن نوبت به جستجوی بیزینس و قیمت گذاری بیزینس مورد نظر می رسد. که در این مورد عواملی مثل سابقه بیزینس، عملکرد آن، بیزینس پلن، موقعیت مالی شرکت، دلایل فروش بیزینس می تواند تاثیر زیادی داشته باشد.

اما مطابق قوانین کشور انگلستان شرایط شخص سرمایه گذار برای خرید بیزینس در انگلستان بایستی از قرار ذیل باشد:

شرایط شخص سرمایه گذار برای خرید بیزینس در انگلستان

بنابراین، باید برای دولت انگلستان محرز شود که اولا سرمایه ارائه شده متعلق به شما و همسرتان بوده و ثانیا حتما باید انگلستان به عنوان مقصد اصلی سرمایه گذاری محسوب شود. به این ترتیب اشخاص می توانند با انجام تحقیق در بازار سرمایه گذاری انگلستان به بیزنس دلخواه خود دست یابند. در حال حاضر نیز از بهترین بیزینس ها در کشور انگلستان جهت خرید سهام شرکتی می توان به موارد مهم زیر اشاره کرد:

  • صنایع نفت و گاز بریتانیا مثل BP و Shell
  • صنعت دارویی مثل AstraZeneca، Shire، AZN و GlaxoSmithKline
  • صنایع توتون و تنباکو همانند کمپانی بریتانیایی آمریکایی Biritish America Tobacco یا همان BAT
  • هلدینگ های اچ. اس. بی. سی HSBC Holdings و Unilever

مزایا و معایب خرید بیزینس در انگلستان

همانند هر روش مهاجرتی به کشور انگلستان، روش مهاجرت سرمایه گذار به انگلستان هم ممکن است دارای مزایا و معایب خاص خود باشد. بنابراین، لازم است تا سرمایه گذاران و کارآفرینان در این زمینه بسیار هوشیارانه عمل کنند تا با انجام یک ارزیابی موفق و کارآمد بتوانند ضمن انجام یک سرمایه گذاری سودآور همچنین از اقامت ارزشمند این کشور نیز برخوردار شوند. اما مزایا و معایب سرمایه گذاری برای خرید بیزینس در انگلستان 2022 از قرار ذیل می باشد:

مزایای خرید بیزینس در انگلستانمعایب خرید بیزینس در انگلستان
وجود نیروهای متخصص و کارداننیاز به بودجه مالی بسیار بالا
وجود بیزینس پلن و روش بازاریابی که از قبل فراهم شدهفروش بیزینس های کم بازده
وجود مشتریان ثابت، درآمد مطمئن و اعتبار قبلی شرکت نزد بازاریان و مشتریانعدم رضایت کارکنان از هیئت رئیسه جدید
کالاها و خدمات مورد تایید بازارمقاومت سازمانی در برابر تغییرات جدید
دسترسی آسانتر به فاینانس مالیمدت زمان طولانی پروسه خرید
وجود محیط مشوق نوآوری و خلاقیت
ثبات سیاسی و امنیتی لازم

بر اساس رتبه بندی سازمان دارایی فکری جهان (WIPO) انگلستان پنجمین اقتصاد نوآور جهان می باشد که از لحاظ درآمد حاصل از نوآوری در گروه کشورهای پردرآمد جهان قرار دارد. نمودار زیر به خوبی نشانگر جایگاه انگلستان در بین کشورهای برتر جهان از نظر نوآوری است:

برترین کشورهای نوآور جهان

شرایط ویزا برای خریداران بیزینس در انگلستان

ویزای تعلق گرفته برای خریداران بیزینس در انگلستان با نام ویزای سرمایه گذاری انگلستان (Tier 1) نوعی اقامت موقت محسوب میشود. سرمایه گذارانی که بیزینسی در انگلستان خریدارای کرده اند میتوانند پس از گذشت 5 سال از اقامت خود متقاضی اقامت دائم (PR) انگلستان بشوند. اما نباید فراموش کنیم که ویزای سرمایه گذاری و کاری انگلستان دو نوع ویزایی هستند که مشمول سیستم امتیازدهی انگلستان هستند. بر اساس این سیستم امتیاز دهی، فرد سرمایه گذار بایستی حداقل 95 امتیاز از 100 امتیاز کل حاصل از معیارهای ارزیابی زیر را کسب کند تا بتواند صلاحیت اخذ ویزای سرمایه گذار در کشور انگلستان را به دست آورد:

مدرک تحصیلی (ماکسیمم 50 امتیاز)امتیازات
دکترا50 امتیاز
فوق لیسانس35 امتیاز
لیسانس0 امتیاز
پاداش اخذ مدرک از انگلستان (حداقل لیسانس)امتیازات
مدرک اخذ شده در انگلستان5 امتیاز
تمکن مالی (قدرت درآمدی)امتیازات
از 16000£ تا 40000£ (پوند)از 0 تا 45 امتیاز
پاداش کسب درآمد در انگلستانامتیازات
کسب درآمد از کشور انگلستان5 امتیاز
سن و سالامتیازات
27 و زیر 27 سال20 امتیاز
28 یا 2910 امتیاز
30 یا 315 امتیاز
32 به بالا0 امتیاز

مدارک لازم برای اخذ ویزای انگلستان

لازم به یادآوری است که نحوه درخواست این نوع ویزا آنلاین و از طریق تکمیل فرم درخواست ویزا در وب سایت آژانس مهاجرت و ویزای انگلستان می باشد. اما برای درخواست ویزای مذکور تحویل مدارک زیر به سفارت انگلیس الزامی است:

  • مدرک مسافرتی معتبر (پاسپورت)
  • نتایج تست مرض سل
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • شواهدی دال بر تمکن مالی خوب جهت زندگی در انگلستان
  • ارائه حساب بانکی مستقل بلوکه شده در انگلستان با سرمایه بیش از 2000000£ (پوند)
  • رسید پرداخت هزینه ویزای Tier1 به میزان 1623£ (پوند)

نکته آخر اینکه مدت رسیدگی به این ویزا بسته به شرایط مختلف نهایتا تا 1 ماه طول می کشد. پس از اخذ ویزا سرمایه گذاران تا 3 سال و 4 ماه می توانند در انگلستان مقیم شده و پس از اتمام اعتبار ویزای خود آنرا مجددا برای 2 سال دیگر تمدید کنند.

اخذ تابعیت از طریق خرید بیزینس در انگلستان

اخذ تابعیت از طریق خرید بیزینس در انگلستان

روش های مختلفی جهت دریافت تابعیت انگلیسی و دریافت پاسپورت ارزشمند این کشور وجود دارد که یکی از آنها بهره گیری از روش سرمایه گذاری (خرید بیزینس یا ملک) در این کشور می باشد. اما این روش غیرمستقیم است. یعنی چه؟ برای این منظور فرد بایستی با کارت اقامت دائم انگلستان مدت معینی را در این کشور سپری کند. دوره زمانی هم به مقدار سرمایه گذاری شما در انگلستان به شرح زیر بستگی دارد:

  • اخذ تابعیت انگلستان پس از 2 سال در صورت سرمایه گذاری 10000000£ (پوندی)
  • دریافت تابعیت انگلستان پس از 3 سال در صورت سرمایه گذاری 5000000£ (پوندی)
  • اخذ تابعیت انگلستان پس از 5 سال درصورت سرمایه گذاری 2000000£ (پوندی)

با استفاده از این شیوه و پس از 12 ماه از زمان درخواست، متقاضی صلاحیت اخذ تابعیت انگلستان را پیدا می کند . منتها هزینه درخواست تابعیت انگلیسی از این طریق حدود 1330£ (پوند) به حساب آژانس مهاجرت انگلستان می باشد. مسئله اخذ اقامت و تابعیت هر کشوری یک موضوع حقوقی است و بنابراین مشاوره با وکیل متخصص از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند راهگشای هموطنان عزیز باشد.

سوالات مهم خریداران بیزینس در انگلستان

اهم سوالات سرمایه گذاران و کارآفرینان محترم در اینباره از قرار زیر است:

  • شرایط خرید بیزینس از انگلستان 2020 چیست؟ بیزینس مورد نظر باید با تخصص و حیطه کاری، سبک زندگی و علایق شما سنخیت داشته باشد. بنابراین قبل از سرمایه گذاری برای خرید کسب و کار در انگلیس بایستی روی مهارت ها، توانایی، انتظارت، تعهد، نفاط قوت و ضعف و حتی بر روی مکان بیزینس خود فکر کنید.
  • حداقل سرمایه لازم برای خرید بیزینس در انگلستان چقدر است؟ حداقل سرمایه مورد نیاز برای هر نوع سرمایه گذاری خارجی در انگلستان حدود 2000000£ (پوند) می باشد.
  • آیا امکان اخذ اقامت دائم از طریق سرمایه گذاری در انگلستان وجود دارد؟ بله، این کار پس از اخذ ویزای سرمایه گذاری انگلستان Tier1 و اقامت 5 ساله در انگلستان میسر است.
  • چگونه از طریق خرید بیزینس می توان به تابعیت انگلیسی دست یافت؟ این امر منوط به سپری کردن مدت معین در انگلستان می باشد که این دوره زمانی هم بسته به میزان سرمایه گذاری افراد از 2 تا 5 سال طول می کشد.
  • هزینه درخواست ویزا برای خریداران بیزینس در انگلستان چند پوند است؟ این مبلغ در سال 2020 در حدود 1623£ (پوند) می باشد.
3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *