ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

خرید ملک در اکوادور

خرید ملک در اکوادور

خرید ملک در اکوادور در مقایسه با کشورهای اتریش، مجارستان، کانادا و غیره ارزان قیمت تر است که باید قوانین این کشور برای این موضوع مورد توجه قرار گیرد. منتهی باید دید با توجه به قوانین این کشور خارجی ها اجازه دارند در اکوادور ملک غیرمنقول خریداری نمایند و در صورت خرید به آن ها اقامت اکوادور داده می شود یا خیر؟! برخی از کشورهای دنیا از جمله اسلوونی خرید ملک را تابع “قوانین متقابل” کرده اند یعنی فقط شهروندان کشورهایی می توانند در اسلوونی ملک بخرند که در کشور آن ها تابعین اسلوونی اجازه خرید ملک داشته باشند.

برخی دیگر از کشورها نیز علاوه بر این که اجازه خرید ملک را برای خارجی ها قائل شده اند، بر این اساس به آن ها اجازه اقامت نیز می دهند و از آن جمله می توان به یونان اشاره نمود. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده، در خصوص خرید ملک در اکوادور اطلاعاتی ارائه شده است.

  • شرایط خرید ملک در اکوادور چیست؟
  • آیا می توان با خرید ملک در اکوادور اقامت این کشور را بدست آورد؟
  • بهترین مسیر سرمایه گذاری در اکوادور چیست؟
  • آیا اکوادور مقصد مناسبی برای زندگی است؟
  • شرایط کلی زندگی در اکوادور چگونه است؟

خرید ملک در اکوادور توسط خارجی ها

قوانین اکوادور که در خصوص خرید ملک در این کشور وضع شده اند این اجازه را به خارجی ها می دهند که ملک غیرمنقول خریداری کنند. به علاوه این امکان وجود دارد که اگر ملک خریداری شده در اکوادور از یک حداقل قیمت تعیین شده بالاتر باشد، بیگانگان بتوانند به این وسیله اجازه اقامت اکوادور را نیز به دست آورند. این سیاستی که در اکوادور در نظر گرفته شده است به جهت جذب سرمایه خارجی و رونق بازار ساخت و ساز مسکن است. خارجی هایی که ملکی که خریداری نموده اند حداقل 25000$ (دلار آمریکا) قیمت داشته باشد می توانند به این وسیله درخواست دهند و اقامت اکوادور را به دست آورند. البته مهاجرت به اکوادور نه از طریق تحصیل یا کار در اکوادور و نه از طریق خرید ملک خیلی پیشنهاد نمی شود چراکه اکوادور کشوری در حال توسعه است.

نرخ فقر در اکوادور نیز در حدود 22% است که اگرچه نسبت به قبل کاهش داشته است اما همچنان در گروه کشورهایی قرار نمی گیرد که اخذ اقامت آن رفاه اقتصادی و اجتماعی بیشتری برای فرد به همراه داشته باشد. البته نمی توان منکر این مسئله شد که خرید ملک غیرمنقول در اکوادور نسبت به غالب کشورهای دیگر هم ارزان قیمت تر است و هم پیچیدگی های کم تری دارد. در واقع مطابق قوانین اکوادور هیچ محدودیت خاصی برای خارجی ها در خصوص نحوه تملک ملک غیرمنقول در خاک این کشور وضع نشده است. بیگانگان می توانند آزادانه به محض ورود به اکوادور با در دست داشتن پاسپورت خود به عنوان مدرک شناسایی ملکی خریداری نمایند. در نمودار زیر قیمت ملک در اکوادور در سال 2022 بر اساس معیار شهر بیان شده است:

نرخ خرید یک متر مربع آپارتمان در اکوادور

قیمت خرید ملک در اکوادور

در نمودار بالا قیمت هر متر مربع آپارتمان در اکوادور طی سال 2022 بیان شد. در ادامه ذکر این نکته ضروری است که خرید یک آپارتمان 3 خوابه با 2 سرویس بهداشتی و حمام که نوساز باشد در کشور اکوادور بین 95000$ تا 120000$ (دلار آمریکا) می باشد. البته خرید خانه های ویلایی نیاز به صرف هزینه بیشتری است به عنوان مثال یک خانه در شهر کوئنکای اکوادور که 3000 تا 5000 فوت مساحت داشته باشد، حدودا 275000$ (دلار آمریکا) است. برخی از شهرهای اکوادور برای خرید ملک و زندگی بین مهاجران طرفداران بیشتری دارند، این شهرهای عبارت هستند از:

  • Cuenca
  • Cotacachi
  • Quito
  • Vilcabamba
  • Guayaquil
  • Manta

امن ترین شهر برای خرید ملک در اکوادور

امنیت اکوادور در مقایسه با کشورهای توسعه یافته و قدرتمندی مثل نروژ، سوئد، دانمارک، مجارستان، اتریش، آلمان، ایتالیا، فرانسه، کانادا، استرالیا، نیوزیلند، فنلاند، هلند و غیره پایین تر است. اما در مقایسه با کشورهای در حال توسعه، علی الخصوص سایر کشورهای حوزه آمریکا جنوبی، امنیت اجتماعی حاکم بر اکوادور نسبتا خوب است. در میان شهرهای اکوادور امن ترین شهر برای زندگی شهرهای کوئیتو (Quito) و کوئنکا (Cuenca) می باشند، هرچند در این شهرها نیز باید با احتیاط رفت و آمد نمود.

در اکوادور مردم شاهد جرایم خشنی مثل قتل، تجاوز و غیره نیز می باشند هرچند یکی از بیشترین جرایمی که به وفور در کشور اکوادور رخ می دهد جرایم فساد اقتصادی، رشاء و ارتشاء می باشد.  بهتر است تحصیل در اکوادور از سوی دانشجویانی که قرار است به تنهایی در این کشور زندگی کنند انتخاب نشود و کسانی که از طریق کار، ازدواج و خرید ملک به اکوادور مهاجرت می کنند محله های امن تر را برای زندگی خود انتخاب کنند. نرخ جرم و جنایت و امنیت در 3 شهر معروف اکوادور در جدول ذیل بیان شده است:

رنکینگنام شهرشاخص امنیتشاخص جرم و جنایت
1Guayaquil34.6665.34
2Quito42.1357.87
3Cuenca61.7638.24

امن ترین شهر برای خرید ملک در اکوادور

مقایسه خرید مسکن در اکوادور و پرتغال

همان طور که ذکر شد برای این که خرید مسکن در اکوادور با اجازه اقامت همراه باشد باید ملک مورد نظر حداقل 25000$ (دلار آمریکا) قیمت داشته باشد. همین طور بررسی شد که اخذ اقامت اکوادور با مزایای زیادی روبه رو نخواهد بود چرا که این کشور یکی از شاخص های مهم زندگی یعنی شاخص امنیت را ندارد و از نظر شرایط اقتصادی نیز کشور قدرتمندی به حساب نمی آید. بر خلاف اکوادور خرید ملک در پرتغال نیاز به صرف هزینه بیشتری دارد؛ به عبارت دقیق ملک خریداری شده باید 250000€، 350000€ یا 500000€ (یورو) ارزش داشته باشد تا منجر به اخذ اقامت پرتغال شود. به این وسیله که اصطلاحا ویزای طلایی پرتغال (Golden Visa) نامیده می شود، خریدار می تواند اقامت پرتغال را برای خود، همسر و فرزندان زیر 18 سال خود به دست آورد.

منتهی اخذ اقامت پرتغال با مزایای بی شماری روبه رو خواهد بود؛ به عنوان مثال پرتغال عضو شنگن و همچنین عضو اتحادیه اروپا است. کسی که بتواند اقامت و سپس پاسپورت پرتغال را به دست آورد در واقع یکی از معتبرترین پاسپورت های دنیا را به دست آورده که با آن می تواند به کشورهای بسیاری از جمله تمامی کشورهای حوزه شنگن، بدون نیاز به اخذ ویزای جداگانه، سفر کند. در این مقاله که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است راجع به خرید ملک در اکوادور توضیحاتی ارائه شد و در نهایت توضیحات مختصری نیز راجع به خرید ملک در پرتغال بیان گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *