ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

خرید ملک در سوئیس

خرید ملک در سوئیس

یکی از روش های مهاجرت به کشور سوئیس برای متقاضیان این امر در سال 2023 خرید ملک در سوئیس است که شرایط و قوانین مخصوص به خود را داراست. اگر شما قصد دارید در کشور سوئیس زندگی کنید، می توانید خانه مورد علاقه را در این کشور خریداری کنید. خرید ملک در سوئیس تحت کنترل بازار این کشور است. اگر چه خرید ملک در این کشور دشوار می باشد اما برای متقاضیان ممکن است. مقاله زیر به کمک کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش در آمده است. متقاضیانی که قصد دارند خرید ملک در سوئیس را تجربه کنند تا پایان مقاله با ما همراه باشند.

  • شرایط خرید ملک در سوئیس به عنوان تبعه خارجی چیست؟
  • هزینه خرید ملک در سوئیس چقدر است؟
  • آیا می توان از طریق خرید ملک در سوئیس اقامت این کشور را به دست آورد؟

برای بسیاری از افراد خارجی، سوئیس همچنین جامعه‌ ای مرفه و البته آرام را تداعی می‌کند، تصویری که اکنون قدیمی شده است. سوئیس ثروتمند و منظم باقی می ماند. بیشتر سوئیسی‌ها در شهرها زندگی می‌کنند. نه در مناظر روستایی که جهان آن را به واسطه «هیدی» یوهانا اسپیری (1880–1881)، معروف‌ترین اثر ادبی کشور، مجذوب خود کرده است. شهرهای سوئیس به عنوان مقر اصلی روابط بین المللی، صنعتی و بازرگانی جهان شناخته شده‌اند. وضعیت  فعلی این کشور بسیار متفاوت از گذشته منزوی و درون‌ گرای سوئیس است.

سوئیس در نتیجه ثبات طولانی مدت قابل توجه و بی طرف ماندن این کشور در صحنه های سیاسی که به دقت حفظ می شود، بعنوان مقر مجموعه وسیعی از سازمان های دولتی و غیردولتی، از جمله بسیاری از سازمان های مرتبط با سازمان ملل متحد انتخاب شده است. البته سوئیسی ها تا اوایل قرن 21 در برابر پیوستن به آن مقاومت کردند.

قوانین خرید ملک در سوئیس در 2023

بازار، اجازه رقابت بیش از اندازه به صاحب خانه ها می دهد. از طرفی اخذ ده ها برنامه بسیار کاربردی برای اجاره ملک و خانه وجود دارد. بسیاری از افراد در سال 2023 ترجیح می دهند که خودشان خانه مورد علاقه را پیدا کنند. متقاضیانی که قصد خرید ملک در کشور سوئیس را دارند باید آگاه باشند که قیمت املاک در این کشور نسبتا زیاد است. مدت زمانی که برای فروش ملک در این کشور لازم است یک سال و یا بیشتر می باشد. بهتر است پیش از جستجو برای خرید ملک در سوئیس، گزینه های خود را در نظر بگیرید. برای شروع زندگی در کشوری دیگر، خرید خانه راه بسیار خوب و مناسبی به نظر می رسد.

اجازه خرید ملک در سوئیس برای افراد خارجی

کشور سوئیس قوانین و مقررات سختی جهت خرید ملک در این کشور برای افراد خارجی و بین المللی در نظر گرفته است. پس ممکن است متقاضیان خارجی گزینه های محدودی برای خرید خانه پیش رو داشته باشند. متقاضیان می توانند در موارد ذیل ملک خریداری کنند:

  • فرد عضو اتحادیه اروپا یا عضو انجمن های تجارت در اروپا باشد
  • متقاضی اجازه اقامت در کشور سوئیس را دریافت کرده باشد و جزو شهروندان این کشور محسوب شود.
  • متقاضی دارای مجوز C در کشور سوئیس باشد.

اگر فرد یکی از شرایط بالا را داشته باشد، می تواند در این کشور ملک خریداری کند. در این 3 مورد متقاضی از حقوق شهروندی در سوئیس برای خرید املاک برخوردار است. به این صورت که می تواند محلی برای کسب و کار، ملکی برای سرمایه گذاری، خانه ای برای گذراندن تعطیلات و مکانی برای اقامت خود تهیه کند.

اگر فردی مجوز B کشور سوئیس را داشته باشد ممکن است اجازه داشته باشد که یک ملک در کشور سوئیس خریداری نماید، ولی فرد باید به تنهایی در خانه خریداری شده زندگی کند. کسانی که این مجوز را دریافت می کنند مثل افراد خارجی غیر مقیم که تمایل دارند در کشور سوئیس خانه خریداری کنند، ساکنین خارجی بدون اجازه کار در این کشور و یا کارگران فصلی و کوتاه مدت هستند.

قیمت خرید ملک در سوئیس

خرید املاک شخصی در کشور سوئیس جزو هنجارهای این کشور محسوب نمی شود. بیشتر از 60% شهروندان این کشور محل سکونتشان را اجاره می کنند. خرید خانه در شهر زوریخ، شهر ژنو، شهر بازل و مناطق روستایی امکان پذیر است. رشد ثابت در مناطق شهری در 50 سال گذشته افزایش یافته است. در واقع سوئیس یکی از گران ترین کشورهای دنیا است. علاوه بر هزینه های زندگی، قیمت املاک، اتومبیل و غیره هم در این کشور بالا است. البته در عین حال بالاترین سطح درآمد در دنیا هم متعلق به سوئیسی ها است.

نرخ خرید مسکن در سوئیس در سال 2023 در نمودار ذیل نشان داده شده است:

نرخ خرید مسکن در سوئیس

زندگی در سوئیس با عنوان فرد مرزی

کشور سوئیس یک کشور پیشرفته و کوچک است. بسیاری از شهرهای بزرگ مثل شهر بازل و شهر ژنو در مرزهای سوئیس قرار گرفته اند. افرادی که در شهرهای مرزی سوئیس زندگی می کنند و یا در همسایگی کشور سوئیس اقامت دارند ولی در شرکت ها و موسسات کشور سوئیس کار می کنند، افراد مرزی نامیده می شوند. متقاضیان توجه نمایند که قیمت املاک در مرزهای این کشور ارزان قیمت تر می باشد. اگر شما فردی هستید که اجازه کار در سوئیس را به عنوان یک فرد مرزی دارید، یا در کشور فرانسه و کشور آلمان اقامت دارید و در کشور سوئیس مشغول به کار هستید نیز جزو افراد مرزی محسوب می شوید. البته بهتر این است که جهت اطلاعات تکمیلی تر مقاله مهاجرت به سوئیس را نیز مطالعه نمایید تا بتوانید اطلاعات خود را در این خصوص تکمیل نمایید.

یافتن املاک جهت خرید در کشور سوئیس

در کشور سوئیس هم مثل بسیاری از کشورهای دنیا خرید املاک به صورت آنلاین انجام می شود. همچنین متقاضیان می توانند لیست ملک ها را در روزنامه های اصلی، مقاله های تخصصی املاک که توسط خدمات املاک در مراکز خرید به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار داده می شود، مشاهده کنند. در این کشور رقابت برای اجاره ملک بسیار زیاد است. به این معنا که ممکن است در حال حاضر بسیاری از املاک اجاره داده شده باشد. املاکی که برای فروش هستند معمولا دیرتر از اجاره املاک به فروش می رسند.

اگر فردی از همه خصوصیات محلی هنگام خرید خانه آگاه باشد یک مزیت محسوب می شود. قوانین بسیار سختی برای منطقه بندی در کشور سوئیس در نظر گرفته شده است که در سال 2013 میلادی این قوانین سخت تر نیز شد. ممکن است هر ساله محدودیت های بسیار سختی برای خرید زمین های کشاورزی و زراعتی و ساخت و ساز در آن جا در نظر گرفته شود.

قیمت خرید ملک در سوئیس

ارائه وام مسکن در کشور سوئیس

متقاضیان پیش از آن که پیشنهاد خود را برای وام مسکن ارائه نمایند باید درخواست خودشان را ارائه دهند. وام های مسکن به صورت مستقیم توسط وام دهنده که بانک های بزرگ می باشند، ارائه می شوند. وام دهنده معمولا با توجه به ارزش ملک و ارزیابی هایی انجام شده، تصمیم می گیرد که چه میزان وام را در اختیار متقاضی قرار دهد. به این نکته توجه داشته باشید که باید 20% از وام مسکن را در بانک تحت عنوان سپرده، ذخیره کنید. 10% از مبلغ مورد نظر باید به صورت نقدی باشد. برای مثال: قیمت یک خانه 800000€ (یورو) است، در مناطقی مثل زوریخ و ژنو خانه ها گران تر نیز می باشند.

ممکن است مبلغ وام شما افزایش یابد ولی این نکته کاملا به عملکرد شما بستگی دارد. برای افزایش وام، شما باید با فروشنده ملک ارتباط برقرار نمایید و یا از طریق مشاورین املاک و یا به صورت مستقیم اقدامات لازم را انجام دهید. مشاوران املاک برای قیمت به صورت مستقیم با فروشنده مذاکره می کنند. پس از آن که ملک را خریداری کردید باید در دفاتر اسناد رسمی ثبت شود. برای متقاضیان خرید ملک مزیتی جهت استفاده از مشاورین املاک به جای خرید مستقیم ملک از خریدار وجود ندارد.

اگر پس از مطالعه این مقاله پاسخ سوالات خود را در رابطه با خرید ملک در سوئیس دریافت نکردید می توانید با مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و مشاوره دریافت نمایید. یکی از نکاتی که برای مهاجرت به سوئیس اهمیت زیادی دارد، هزینه های زندگی می باشد، برای اطلاع از هزینه ها در کشور سوئیس پیشنهاد می شود مقاله هزینه زندگی در سوئیس را مطالعه نمایید.

4.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *