ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

خرید ملک در لیتوانی

خرید ملک در لیتوانی

یکی از موضوعات سرمایه گذاری در اروپا جهت اخذ اقامت، خرید ملک در لیتوانی می باشد که در سال 2021 برای ایرانیان موضوع خیلی پر طرفداری شده است. در واقع در مقاله ای که پیش روی شما همراهان همیشگی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قرار دارد، تیم ترجمه ما با تکیه بر دانش زبان خود و با توجه به قوانین خرید ملک در لیتوانی، به ارائه اطلاعات و جزییات خاص در این باره پرداخته اند که امید می رود مطالعه آن را سودمند بدانید. در ابتدای امر توضیحاتی را در خصوص خود کشور لیتوانی ارائه می دهیم و در نهایت موضوع اصلی یا همان خرید ملک در لیتوانی مورد بحث قرار خواهد گرفت.

  • شرایط خرید ملک در لیتوانی چیست؟
  • آیا می توان با خرید ملک در لیتوانی به اقامت این کشور دست پیدا کرد؟
  • خرید ملک در لیتوانی به چه بودجه ای نیاز خواهد داشت؟

این کشور در حوزه یورو قرار گرفته است، عضو اتحادیه شنگن می باشد و با حدود 65000 کیلومتر مربع مساحت، نزدیک 3 میلیون نفر جمعیت دارد. کشور لیتوانی که به طور رسمی جمهوری لیتوانی نامیده می شود، در حوزه بالتیک و در قاره اروپا واقع گردیده است، لیتوانی هم چنین با کشورهایی از جمله بلاروس و لهستان هم مرز می باشد.

اخذ اقامت کشورهای خارجی با خرید ملک

خرید ملک در یک سری از کشورها راهی است برای اخذ اقامت دائم و در نهایت تابعیت آن کشور خاص اما باید توجه داشته باشید این اتفاق در همه کشورها نمی افتد. در حقیقت کشورها به لحاظ اعطای تابعیت با خرید ملک به 3 دسته تقسیم می شوند:

  1. کشورهایی که اصلا اجازه خرید ملک را به خارجی ها نمی دهند؛ به عنوان مثال ایران در این دسته قرار می گیرد و تابعین کشوری بجز ایران به هیچ عنوان اجازه خرید خانه یا زمین (به عبارتی عرصه و اعیان) را نخواهند داشت.
  2. دسته دوم کشورهایی هستند که به طور از پیش در نظر گرفته شده اجازه خرید ملک را به فرد خارجی می دهند مثل لیتوانی و اتریش، یا این امکان را به خارجی ها می دهند تا مجوز خرید ملک را از وزارت دادگستری بگیرند و سپس به خرید ملک بپردازند، مثل کشور دانمارک، اما هیچ کدام از این کشورها با خرید ملک به یک فرد خارجی اقامت نمی دهند حتی اگر مجوز این عمل یعنی تهیه ملک غیر منقول را داشته باشد.
  3. دسته سوم کشورهایی هستند که وقتی فردی که تابعه کشوری به جز کشور خودشان است، درخواست خرید ملکشان را داشته باشد این اجازه را به وی می دهند و در صورتی که در میزان تعیین شده از سوی دولت قرار بگیرد با خرید ملک به وی اجازه اقامت می دهند که از این جمله می توان به یونان، پرتغال و گرجستان اشاره کرد.

دلیل استقبال از خرید ملک در لیتوانی

دلیل استقبال از خرید ملک در لیتوانی

یکی دیگر از دلایلی که کشور لیتوانی اخیرا خیلی پر طرفدار شده این است که از سال 2015 این کشور بخشی از اتحادیه اروپا شده است. اما نکته قابل بحثی که وجود دارد این است که حتی اگر به طرق دیگر از جمله تحصیل و کار به اقامت لیتوانی رسیده اید و قصدتان از خرید ملک صرفا رهایی از پرداخت اجاره ماهیانه است بهتر است با توجه به شرایط بازار مسکن در این کشور در سال های گذشته فعلا دست نگه دارید. در حقیقت در چند سال گذشته به دلیل افزایش غیر منطقی نرخ اموال غیر منقول، تعداد معاملات خانه به شدت کاهش پیدا کرده است و در نتیجه بهتر است اگر قصد خرید مسکن دارید با احتیاط بیش تری عمل نمائید.

لیتوانی یکی از کشورهای در حال پیشرفت در اروپا است و به همین دلیل می توان امید داشت که هرگونه سرمایه گذاری در این کشور می تواند آینده ای بهتر را برای فرد به ارمغان آورد. خرید ملک نیز یکی از راه های بسیار مناسب برای سرمایه گذاری در این کشور است. فرد می تواند ملک خریداری شده خود را به اجاره بسپارد و از این طریق درآمدی به یورو داشته باشد.

نکاتی در رابطه با مالکیت بر مستغلات در لیتوانی

در خصوص خرید ملک باید ذکر شود که بهترین شهر لیتوانی به جهت خرید ملک پایتخت این کشور یعنی شهر ویلنیوس است که نه تنها فرهنگ و معماری غنی دارد، بلکه کیفیت زندگی مردم نیز در این شهر از سطح بسیار خوبی برخوردار است. از دیگر شهرهای لیتوانی که شرایط قابل قبولی برای خرید ملک دارند می توان به شهر کاناس که به “شهر طراحی” معروف است اشاره داشت.

برای مهاجرت به لیتوانی با وکلای مهاجرتی مشورت نمائید. در مقاله ای که از نظر گذراندید، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نقاط مثبت و منفی خرید ملک در لیتوانی را مورد بررسی قرار دادند که امید است مطالعه آن را مفید دانسته باشید. شما بزرگواران می توانید برای کسب اطلاعات بیش تر یا سایر موضوعات مهاجرتی ما در سایت را دنبال بفرمائید، خرید ملک در بلاروس و لتونی بسیار ارزان تر از لیتوانی است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *