ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

مهاجرت کرواسی از طریق خرید ملک

مهاجرت کرواسی از طریق خرید ملک

شرایط مهاجرت کرواسی از طریق خرید ملک برای متقاضیان خارجی متفاوت می باشد و خرید ملک در این کشور یکی از روش های سرمایه گذاری است. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت هموطنان گرامی را تا انتهای این نوشتار از شرایط مهاجرت کرواسی از طریق خرید ملک، مالکیت اموال در کرواسی توسط اتباع خارجی، خرید ملک در کشور کرواسی و سایر موارد مرتبط مطلع خواهند ساخت.

کرواسی یکی از مناطق مورد علاقه خرید املاک و مستغلات می باشد که سرمایه گذاران خارجی را به خود جذب می کند. به لطف زیبایی طبیعی حفظ شده و روابط و ارتباطات بسیار خوب، سرمایه گذاران بین المللی سرمایه گذاری خوبی را در زمینه های مسکونی و تجاری انجام می دهند. جهت مهاجرت به کرواسی از طریق خرید ملک و به طور کلی خرید خانه در این کشور متقاضیان و مهاجران خارجی می بایست از شرایط این امر اطلاعات کافی داشته باشند.

  • شرایط خرید ملک در کرواسی چیست؟
  • آیا خرید ملک در این کشور، منجر به اخذ اقامت می شود؟
  • شرایط اجاره سپرده شدن ملک در این کشور چیست؟
  • امتیاز خرید ملک در کشور کرواسی چیست؟
  • هزینه خرید ملک در کشور کرواسی چقدر است؟

شروط سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در کرواسی

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در کرواسی توسط اتباع خارجی امری آسان محسوب نمی شود و فرآیند بسیار طولانی به همراه دارد. محدودیت های مختلف جهت خرید ملک در کرواسی برای افراد خارجی به صورت زیر می باشند:

  • املاک و مستغلات را فقط می توان از طریق اتباع که قرارداد متقابل با کرواسی دارند خریداری کرد. این در شرایطی می باشد که اتباع کرواسی می توانند آزادانه در کشور خود خریدار، مانند کشورهای اتحادیه اروپا (به جز ایتالیا)، ایالات متحده، روسیه و مجارستان ملک بخرند. اتباع ایتالیا، سوئیس و بوسنی و هرزگوین تنها در صورتی که قصد دارند به طور دائم در کرواسی مستقر شوند می توانند ملک بخرند. در سایر موارد، برای خرید ملک در کشور کرواسی شرایط متقاضی باید بیشتر بررسی شود.
  • قبل از نهایی شدن فروش باید رضایت (در قالب یک عمل اداری) از وزارت امور خارجه تضمین شود. تأمین رضایت 2 تا 6 ماه طول می کشد زیرا وزارت مجبور است قوانین خارجی (از طرف متقاضی) را مطالعه کند تا تشخیص دهد که آیا توافقنامه متقابل برقرار است یا خیر. وزارت امور خارجه ممكن است قبل از تأیید رضایت، نظر وزارت دادگستری، اداری و خودمختاری محلی را جویا شود.
  • براساس قانون مالکیت املاک و سایر موارد حقوقی، خارجی ها نمی توانند در کشور کرواسی زمین کشاورزی و جنگلی بخرند. متقاضیان و سرمایه گذاران خارجی می توانند از طریق خرید ملک، آپارتمان و یا واحدهای تجاری و یا کمپانی ها اقدام به سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در کشور کرواسی کنند.

شرایط مهاجرت کرواسی از طریق خرید ملک

متقاضیان و مهاجرانی که قصد دارند اقدام به مهاجرت کرواسی از طریق خرید ملک، در نخستین گام می بایست از توان مالی خود و همچنین شرایط و بازار املاک و مستغلات در کشور کرواسی اطلاعات کافی داشته باشند. مهاجرت کرواسی از طریق خرید ملک یکی از راه های کسب اقامت در این کشور می باشد و متقاضیانی که بتوانند از این طریق اقامت کشور کرواسی را کسب کنند، می توانند بعد از 5 سال مقیم دائمی و سپس تبعه کشور کرواسی شوند. شرایط خرید ملک در کشور کرواسی برای شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا و شهروندان کشورهای خارجی متفاوت می باشد.

مالکیت اموال در کرواسی توسط اتباع خارجی در 2023

متقاضیان و مهاجران خارجی قبل از اقدام به خرید ملک در کرواسی و مهاجرت کرواسی از طریق خرید ملک باید از برخی قوانین و مقررات 2023 آگاه باشند. کلیه شهروندان (به عنوان اشخاص حقیقی) کشورهایی که بخشی از اتحادیه اروپا هستند اجازه دارند ملکی را مانند شهروندان کرواسی در خاک این کشور بخرند. شهروندان سایر کشورها، که تابعیت کشورهای خارج از اتحادیه اروپا می باشند، در صورتی که مقیم این کشور باشند که توافقنامه متقابل با کشور کرواسی داشته باشد، واجد شرایط دریافت املاک و مستغلات در خاک کشور کرواسی با تأیید وزارت امور خارجه می باشند.

لیست کشورهایی که توافقنامه متقابل با کرواسی دارند به طور مداوم گسترش می یابد. بنابراین بهترین راه این است که برای آخرین اطلاعات با سفارت کرواسی تماس بگیرید و از عناوین بروز رسانی شده سال 2023 اطلاعات کافی کسب کنید. علاوه بر این، متقاضیان و مهاجران خارجی از خرید مزرعه یا زمین کشاورزی یا هر گونه املاکی که در محدوده اثر تاریخی فرهنگی باشد ممنوع می باشند.

اجازه وزارت امور خارجه برای خرید ملک در کرواسی

اجازه وزارت امور خارجه برای اتباع خارجی برای خرید ملک در کشور کرواسی الزامی می باشد. بدون این رضایت هیچ انتقالی نهایی نخواهد شد و متقاضیان خارجی موفق به خرید ملک در این کشور نخواهند شد. چند ماه طول می کشد تا وزارتخانه قوانین خارجی را بررسی کند تا از توافقنامه متقابل اطمینان حاصل کند. هنگام اعطای مجوز، فروش ملک به متقاضی خارجی نهایی می شود و خریداران می توانند با نام خود اقدام به خرید ملک کنند و آن را به طور رسمی ثبت کنند و مالیات ملک (4%) را پرداخت کنند.

دستیابی به املاک در مهاجرت کرواسی از طریق خرید ملک

دستیابی به املاک در مهاجرت کرواسی از طریق خرید ملک

دستیابی به املاک در کشور کرواسی روند خاصی دارد که در این بخش به آن اشاره شده است. مرحله اول توافق پیش از قرارداد برای خرید ملک در کشور کرواسی می باشد. در این مرحله پس از آماده شدن قرارداد پیش خرید بین فروشنده و خریدار، خریدار مجبور است معمولاً 10% از قیمت فروش را بپردازد. به یاد داشته باشید که قبل از عقد قرارداد پیش از قرارداد، مالکیت قانونی ملک را حتما باید بررسی شود.

مرحله دوم شامل کسب تاییدیه از وزارت امور خارجه کرواسی است. در صورت لزوم، برای تایید خرید ملک توسط وزارت امور خارجه، متقاضیان باید مدارکی چون توافقنامه خرید، گواهی فروشنده از خریدار، مدارک تأیید اینکه ملک در محدوده منطقه ساخت و ساز در برنامه توسعه شهری در نظر گرفته شده است، اثبات تابعیت خریدار، اثبات تابعیت فروشنده و وکالت نامه ارائه دهند. کپی از قرارداد که توسط دفتر اسناد رسمی امضا شده است برای ثبت زمین ارسال می شود. در مرحله بعد، جزئیات این قرارداد باید در کتابخانه اراضی اداره کاداستر شهرداری ثبت شود و پرداخت مالیات خرید باید انجام شود.

لازم به ذکر است که برای املاک و مستغلات جدید خریداری شده که اولین بار مستقیماً از سرمایه گذار خریداری می شود، پرداخت مالیات 4% لازم نیست. به یاد داشته باشید که اگر خریدار نتواند شرایط مرحله قبل از عقد قرارداد را انجام دهد، پیش پرداخت شما بازپرداخت می شود. برای سود مشتری، دولت کرواسی فروشندگان را موظف می کند در صورت عدم اجرای شرایط توافق، 2 برابر مبلغ را پرداخت کنند.

قوانین سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در کرواسی

در مرحله پیش از قرارداد، اگر خریدار نتواند شرایط قرارداد را تحقق بخشد، مبلغ پرداختی برمی گردد. در مواردی که فروشنده نتواند بخشی از قرارداد خود را انجام دهد، انتظار می رود دو برابر مبلغ سپرده را به خریدار پرداخت کند. به طور کلی، مشکلات مختلفی جهت مهاجرت به کرواسی ممکن است برای خرید ملک در کشور کرواسی وجود داشته باشد.

یک سوم از مردم در طول جنگ از کشور کرواسی گریختند. یک احتمال بزرگ وجود دارد که صاحب مالک ممکن است صاحب حقوقی نباشد. دولت اجازه خرید ملک با مالکیت نامشخص را نمی دهد. توصیه می شود قبل از رسیدن به مرحله قبل از توافق، مالکیت حقوقی بر مالکیت را بررسی کنید. لازم به ذکر است که مرحله ثبت ملک یکی از مراحل کم سرعت خرید ملک در کشور کرواسی می باشد. به طور متوسط ​​113 روز طول می کشد تا پنج روش لازم برای ثبت ملک انجام شود.

هزینه های رایج مهاجرت کرواسی از طریق خرید ملک

یکی از اصلی ترین موضوعاتی که اغلب افرادی که به دنبال مهاجرت کرواسی از طریق خرید ملک هستند فراموش می کنند، هزینه های رایج در این زمینه می باشد. اما نگران نباشید، زیرا هزینه های رایج مهاجرت کرواسی برای خرید ملک در این کشور، به نسبت اغلب کشورهای شرق اروپا، بسیار مقرون به صرفه تر است. به طور کلی هزینه های رایج مهاجرت کرواسی از طریق خرید ملک به دو دسته قبل از درخواست درخواست و هزینه های رایج خرید اقانمتگاه در این کشور تقسیم می شود. که متقاضیان درخواست مهاجرت کرواسی از طریق خرید ملک، باید این هزینه ها به به صورت کامل پرداخت کنند.

هزینه اولیه که اتباع کشورهای خارجی باید قبل از مهاجرت به کرواسی در کنسولگری این کشور بپردازند، 390HRK (کونا کرواسی) می باشد، که جزو هزینه های غیر قابل استرداد می باشد. البته به اندازه کافی قابل پیش بینی است که، زاگرب پایتخت کرواسی بهترین منطقه این کشور برای خرید ملک و ادامه زندگی می باشد. هر تبعه خارجی که قصد مهاجرت کرواسی از طریق خرید ملک را دارد، باید حدود 75000HRK (کونا کرواسی) در هر متر مربع برای خرید ملک در این کشور داشته باشد. البته لازم به ذکر است که در مناطق روستایی کرواسی، قیمت املاک به طور قابل توجهی مقرون به صرفه تر است. به طور مثال، قیمت هر متر مربع خانه در مناطق روستایی حدود 15000HRK (کونا کرواسی) می باشد.

در نموداری زیر می توانید قیمت خرید هر متر مربع خانه در کشورهای مختلف جهان را با یکدیگر مقایسه کنید:

مقایسه قیمت خرید هر متر مربع خانه در کشورهای مختلف جهان

چالش های اساسی خرید ملک در کرواسی

فرآیند خرید ملک در کرواسی، در کنار امتیازات ویژه ای که برای تمامی اتباع کشورهای خارجی به همراه دارد، درای چالش های متعددی نیز در حوزه های مختلف می باشد. بنابراین تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال خرید ملک در کرواسی هستند، باید قبل از شروع فرآیند، با چالش های اساسی در زمینه های مختالف آشنا شوند. به عبارت در کنار زیبایی ها و امنیت بالای این کشور برای سرمایه گذرای و خرید ملک، این کشور نیز مانند اغلب کشورهای جهان دارای برخی از خطرات مرتبط با خرید ملک در خارج از کشور می باشد.

برای مشاهده دیگر چالش های خرید ملک در کرواسی به تصویر زیر مراجعه فرمایید:

دیگر چالش های خرید ملک در کرواسی

گرانترین شهرها برای خرید ملک در کرواسی

در آخرین بررسی زندگی در دوبرونیک و زندگی در زادار به عنوان بهترین شهرهای کرواسی برای تحصیل و زندگی و مورد توجه متقاضیان زیادی قرار گرفته است. موقعیت مکانی ملک در شهرهای اصلی در قیمت ملک تاثیرگذار است؛ به طور مثال اگر در حومه شهر یا پایین شهر زاگرب ملک پیدا کنید هزینه خرید یا اجاره آن نصف قیمت آپارتمان های مرکز شهر است. ساختمان های قدیمی ساز اغلب بسیار ارزان تر از آپارتمان های نوساز و خانه های نوساز هستند و اگر خانه مبله باشد و لوازم آن جدید باشد هزینه خرید یا اجاره گران تر است.

روند مهاجرت کرواسی از طریق خرید ملک

املاک در کرواسی با استفاده از یورو، به جای پول ملی Kuna خریداری می شوند. نمایندگان املاک و مستغلات قیمت های یورو را مشخص می کنند و تمام مذاکرات با این ارز انجام می شود. در هنگام خرید ملک کرواسی 2 گزینه برای سرمایه گذاران خارجی وجود دارد که این 2 گزینه عبارتند از:

خرید ملک به عنوان یک شخص در کشور کرواسی

اخیراً به هر کسی از اتحادیه اروپا حق خرید ملک را به همان روشی که شهروندان کرواسی دارند (از فوریه 2009) داده شده است. افرادی که شهروند اتحادیه اروپا نیستند اما از کشوری با قراردادهای خرید ملک متقابل هستند، نیاز به تأیید وزارت دادگستری کرواسی دارند. پروسه خرید ملک در کشور کرواسی برای متقاضیان خارجی طولانی تر می باشد؛ اما در آخر، متقضایان مالک اصلی و کامل ملک خریداری شده می شوند. پس از کسب مجوز، قرارداد خرید ملک در کشور کرواسی توسط دادگاه تایید می شود. به یاد داشته باشید که متقاضیان جهت ثبت ملک می بایست 3% مالیات پرداخت کنند. هرکسی که ملک خود را به عنوان شخص خصوصی بخرد و بیش از 2 سال این ملک را نگه داشته باشد، هیچ گونه مسئولیتی در قبال مالیات بر سود سرمایه نخواهد داشت.

خرید ملک از طریق شرکت کروات

راه جایگزین برای خرید ملک در کرواسی راه اندازی یک شرکت می باشد و شرکت ملک را خریداری می کند. تا سال 2009 این تنها روشی بود که متقاضیان خارجی می توانستند در کشور کرواسی اقدام به خرید ملک کنند. راه اندازی یک شرکت در کشور کرواسی تقریبا 14 روز طول می کشد، اما با وجود این، متقاضیان هنوز هم می توانند پیش از شکل گیری شرکت، قرارداد پیش فروش را امضا کنند و با کمک وکیل خود، برای تصویب آن به دفتر اسناد رسمی معتبر مراجعه کنند. حق الزحمه وکالت و دفتر اسناد رسمی تقریبا 700€ (یورو) می باشد و علاوه بر این افراد باید 2700€ (یورو) به حساب بانکی شرکت واریز کنند.

اصلی ترین دلایلی که به متقاضیان توصیه می شود گزینه خرید ملک از طریق شرکت را انتخاب کنند این است که اگر این ملک برای استفاده تجاری، اجاره یا به عنوان توسعه دهنده در نظر گرفته شده باشد، در این صورت متقاضیان می توانند بخشی از مالیات بر ارزش افزوده را پس بگیرند. از سوی دیگر اگر متقاضیان شهروند کرواسی یا اتحادیه اروپا نباشند، این دلیل دیگری برای خرید ملک از طریق یک شرکت می باشد. تملک یک شرکت کروات وظایف و تعهدات خاصی را به همراه خواهد داشت. اگر قصد دارید در کشور کرواسی و یا در کشورهای همسایه کشور کرواسی سرمایه گذاری کنید، می توانید برای مطلع شدن از شرایط سرمایه گذاری در سایر کشورهای منطقه با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات متداول در خصوص مهاجرت کرواسی از طریق خرید ملک

در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به برخی از سوالات کلید شما عزیزان در خصوص شرایط مهاجرت کرواسی از طریق خرید ملک اشاره کنیم. این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • آیا مهاجرت کرواسی از طریق خرید ملک دارای چالش های مختلف می باشد؟ همانند اغلب کشورهای پیشرفته اروپایی، مهاجرت کرواسی از طریق خرید ملک نیز داری چالش هیا متنوعی می باشد. که از مهمترین آنها می تواند به بالا بودن قیمت املاک و مستغلات در این کشور اشاره کرد.
  • بهترین شهرها برای مهاجرت کرواسی از طریق خرید ملک کدام شهر است؟ طبق آمار به دست آمده، زاگرب و اسپلیت جزو بهترین شهرهای کرواسی جهت مهاجرت از طریق خرید ملک می باشند. زیرا تنوع اقامتگاه ها در این دو شهر به نسبت سایر مناطق کرواسی بسیار بالاتر است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *