ویزای تحصیلی

خوابگاه دانشجویی در اندونزی

خوابگاه دانشجویی در اندونزی

یکی از دغدغه های اصلی و مهم دانشجویان خارجی و بین المللی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های اندونزی را دارند در رابطه با محل اقامت در این کشور است. خوابگاه دانشجویی در اندونزی و آپارتمان ها مکان های خوبی برای اقامت در طول تحصیل هستند که باید پیش از ورود در خصوص آنها کسب اطلاع نمود. هر ساله دانشجویان زیادی از سراسر دنیا به دلیل کیفیت آموزشی خوب و هزینه های تحصیل کم دانشگاه های اندونزی را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند. در این کشور دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی وجود دارد که مورد تایید وزارت آموزش و پرورش است. با توجه به افزایش درخواست برای مهاجرت تحصیلی به کشور اندونزی تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله سعی دارد به بررسی خوابگاه های دانشجویی در اندونزی بپردازند و اطلاعاتی در این خصوص در اختیار شما قرار دهند.

شرایط خوابگاه دانشجویی در اندونزی در 2021

دانشجویان ورودی جدید به کشور اندونزی نگرانی در رابطه با محل اقامت در کشور اندونزی نداشته باشند زیرا دانشگاه های این کشور در سال اول تحصیلی خوابگاه هایی برای اقامت دانشجویان در نظر گرفته اند. این خوابگاه های دانشجویی در 2021 توسط مراکز توسعه علمی و چند فرهنگی پشتیبانی می شوند. اما اگر خواهان آزادی و استقلال بیشتری هستید می توانید در آپارتمان های دانشجویی اقامت داشته باشید. این آپارتمان ها مطابق با مشخصات اندونزی مبله شده اند و دارای آشپزخانه و سرویس بهداشتی های مجهزی می باشند. دانشجویان می توانند با توجه به شرایط و بودجه خود به صورت انفرادی یا چند نفره در این آپارتمان ها اقامت داشته باشند. خوابگاه های دانشجویی در اندونزی به 2 دسته تقسیم می شوند.

  • خوابگاه های تجمعی: این خوابگاه ها به صورت سالن های بزرگ بوده و تعداد زیادی تخت در این خوابگاه ها وجود دارد. اگر قصد تحصیل در مقطع کارشناسی را دارید اقامت در خوابگاه های تجمعی گزینه خوبی برای شما است اما اگر قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری را دارید بهتر است گزینه های دیگری برای اقامت خود انتخاب کنید. هزینه اقامت در خوابگاه های تجمعی ارزان و به صرفه است. این خوابگاه ها فاقد بوفه غذایی هستند و آشپزخانه و سرویس بهداشتی به صورت عمومی می باشد.
  • خوابگاه هایی زیر نظر دولت اندونزی: هزینه اقامت در این خوابگاه ها در طبقات مختلف و با توجه به امکانات متفاوت است و در بیشتر مواقع هزینه اقامت در طبقه اول گرانتر می باشد. در این خوابگاه ها هر اتاق دارای 4 تخت می باشد و در هر اتاق آشپزخانه و سرویس بهداشتی وجود دارد.

خوابگاه های دانشجویی در شهر جاکارتای اندونزی

خوابگاه های دانشجویی در شهر جاکارتای اندونزی

اگر قصد تحصیل در دانشگاه های شهر جاکارتا (پایتخت اندونزی) را دارید باید بدانید که در این شهر مکان های زیادی برای اقامت دانشجویان خارجی و بین المللی وجود دارد. بعضی از دانشگاه های جاکارتا مانند: دانشگاه UPH، دانشگاه اندونزی و دانشگاه بینوس خوابگاه های دانشجویی در محوطه دانشگاه یا اطراف دانشگاه در نظر گرفته اند.

بر خلاف بسیاری از دانشگاه ها در دنیا متقاضیانی که قصد اقامت در خوابگاه های محوطه دانشگاه را دارند باید هزینه های بیشتری پرداخت کنند. به همین علت بیشتر دانشجویان اقامت در KOST (آپارتمان های مقرون به صرفه) را ترجیح می دهند. در این محل های اقامتی امکانات زیادی مانند: اتاق مبله، حمام، برق رایگان، اینترنت رایگان و غیره در اختیار دانشجویان قرار داده می شود. اگر قصد اقامت در ساختمان هایی را دارید که به دانشگاه نزدیک تر است باید اجاره ماهیانه بیشتری پرداخت کنید. زندگی در KOST گزینه مناسب برای افرادی است که بودجه محدودی دارند.

هزینه زندگی در کشور اندونزی

متقاضیانی که قصد مهاجرت به اندونزی از طریق تحصیل را دارند باید علاوه بر هزینه های تحصیل و محل اقامت هزینه های خورد و خوراک، حمل و نقل و سایر هزینه های زندگی را در نظر داشته باشند. در برخی از دانشگاه های این کشور کمک هزینه های تحصیلی برای دانشجویان در نظر گرفته می شود. هزینه های زندگی در کشور اندونزی با توجه به سبک زندگی و شهر محل اقامت شما متفاوت است، هزینه های زندگی در شهرهای بزرگ این کشور بیشتر از سایر شهرها می باشد. به طور کلی هزینه زندگی در اندونزی ماهی 600$ (دلار آمریکا) می باشد. جهت کسب اطلاعات در رابطه با جزئیات هزینه های زندگی در این کشور پیشنهاد می شود به مقاله هزینه زندگی در اندونزی مراجعه کنید.

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص خوابگاه دانشجویی در اندونزی کسب کردید، کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی دارند تا اطلاعاتی در خصوص تحصیل در دانشگاه های مطرح در دنیا و دانشگاه های مورد تایید وزرات علوم در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *