ویزای تحصیلی

خوابگاه دانشجویی در هنگ کنگ

خوابگاه دانشجویی در هنگ کنگ

خوابگاه دانشجویی در هنگ کنگ به دانشجویان واگذار می شود و دانشجویانی که قصد تحصیل دارند باید پیش از مهاجرت درباره محل اقامت خود تصمیم بگیرند. هر ساله دانشجویان زیادی از سراسر دنیا به دلیل مزایایی مانند: امکان اخذ بورسیه تحصیلی، کیفیت آموزشی بالا، دانشگاه های معتبر، امکان اقامت در خوابگاه های دانشجویی و امکان کار حین تحصیل دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی هنگ کنگ را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند. متقاضیان عزیز می توانند با همراهی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله اطلاعاتی در خصوص خوابگاه دانشجویی هنگ کنگ و هزینه های زندگی در این کشور کسب کنند. برای دریافت پاسخ سوالات خود تا پایان این نوشتار ما را همراهی کنید.

شرایط خوابگاه های دانشجویی در هنگ کنگ

در محوطه برخی از دانشگاه های هنگ کنگ خوابگاه های دانشجویی برای اقامت دانشجویان در نظر گرفته شده است. وضعیت خوابگاه های دانشجویی در دانشگاه های دولتی در شرایط بسیار خوبی قرار دارد. با توجه به افزایش تعداد دانشجویان در طول چند سال اخیر و امکان تکمیل ظرفیت خوابگاه های دانشجویی، دانشجو باید پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر اقدامات لازم را برای رزرو خوابگاه انجام دهد.

در خوابگاه های دانشجویی این کشور قوانین بهداشت و قوانین درمان ارزیابی می شود. همچنین قوانین و شرایطی برای خوابگاه های هنگ کنگ وضع شده است که دانشجو ملزم به رعایت این قوانین می باشد. دانشجویانی که می خواهند از قوانین و مقررات خوابگاه های دانشجویی دور باشند و یا به صورت مستقل زندگی کنند می توانند در آپارتمان های دانشجویی اقامت داشته باشند.

اجاره ماهیانه آپارتمان های دانشجویی گرانتر از خوابگاه های دانشجویی است. به همین دلیل جهت تحصیل در هنگ کنگ بیشتر دانشجویان به صورت گروهی در آپارتمان های دانشجویی اقامت دارند تا هزینه ها بین این افراد تقسیم شود. هزینه اجاره آپارتمان های دانشجویی با توجه به موقعیت و امکانات خوابگاه متفاوت است. اما به طور کلی برای اقامت در آپارتمان های دانشجویی این کشور باید ماهانه مبلغی بین 1500$ تا 1800$ (دلار آمریکا) پرداخت کنید. برای یافتن آپارتمان های دانشجویی در کشور هنگ کنگ می توانید از دفاتر امور دانشجویان در دانشگاه خود کمک بگیرید. همچنین برخی از موسسات اطلاعاتی در رابطه با اقامتگاه های دانشجویی ارائه می دهند.

شرایط خوابگاه های دانشجویی در هنگ کنگ

مهلت درخواست خوابگاه دانشجویی در هنگ کنگ

یکی از مهمترین مباحثی که تمامی اتباع کشورهای خارجی برای دریافت خوابگاه دانشجویی در هنگ کنگ باید به آن دقت کنند، مهلت درخواست خوابگاه دانشجویی در این کشور می باشد. زیرا در صورت پایان مهلت درخواست خوابگاه دانشجویی در هنگ کنگ، متقاضیان اجازه درخواست خوابگاه را نخواهند داشت. به طور کلی هر دانشگاه در هنگ کنگ، یک مهلت درخواست برای اقامت دانشجویان در نظر می گیرد. معمولا مهلت درخواست خوابگاه دانشجویی در هنگ کنگ 45 روز قبل از شروع سال تحصیلی جدید می باشد. در نهایت اینکه، اغلب دانشگاه ها زمانی که به شما خوابگاه دانشجویی پیشنهاد می کنند که جزئیات نحوه درخواست خوابگاه را برای شما ارسال می کنند.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست خوابگاه دانشجویی در هنک کنگ را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست خوابگاه دانشجویی در هنگ کنگ

هزینه زندگی خارج از خوابگاه دانشجویی در هنگ کنگ

هزینه های زندگی در هنگ کنگ با توجه به محل اقامت و سبک زندگی شما متفاوت است. اما به طور کلی برای زندگی دانشجویی در این کشور باید سالانه مبلغ 7000$ (دلار آمریکا) در نظر داشته باشید. دانشجویان می توانند با ارائه کارت دانشجویی خود از 23% تخفیف رستوران ها و 35% از کتابفروشی ها استفاده کنند.

برای استفاده از تخفیفات کارت دانشجویی، دانشجویان باید دارای معدل بالایی باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هزینه های زندگی در این کشور پیشنهاد می شود به مطالعه مقاله هزینه اقامت در هنگ کنگ بپردازید. هزینه های تحصیل برای دانشجویان خارجی و بین المللی سالانه بین 11500$ تا 34000$ (دلار آمریکا) تخمین زده می شود. دانشجویان واجد شرایط در این کشور می توانند اقدامات لازم برای دریافت بورس تحصیلی هنگ کنگ را انجام دهند.

امیدواریم با مطالعه این نوشتار پاسخ سوالات خود را در رابطه با خوابگاه دانشجویی در هنگ کنگ کسب کرده باشید. اگر قصد مهاجرت تحصیلی را دارید انتخاب های بسیار مناسبی پیش روی شما قرار دارد که می توانید طی تماس با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات کاملی در رابطه در این خصوص به دست آورید.

متداول ترین سوالات در خصوص خوابگاه دانشجویی در هنگ کنگ

در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص خوابگاه دانشجویی در هنگ کنگ پاسخ دهیم. برخی از مهمترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • مسئولیت صدمه به خوابگاه دانشجویی در هنگ کنگ بر عهده چه کسی است؟ ساکنین خوابگاه دانشجویی در هنگ کنگ موظفند خسارات احتمالی وارده به اثاثیه، یراق آلات و اثاث منزل را به طور کامل پرداخت کنند.
  • شرایط نظم و انضباط در خوابگاه دانشجویی در هنگ کنگ کنگ چگونه است؟ مسئول برقراری نظم و انضباط در خوابگاه های دانشجویی هنگ کنگ، بر عهده حراست دانشگاه مربوطه می باشد، نظم و انضباط خوابگاه های دانشجویی در هنگ کنگ به نسبت اغلب کشورهای آسیایی بالاتر است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *