ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

خود اشتغالی در کرواسی

خود اشتغالی در کرواسی

یکی از روش های مهاجرت قانونی در سال 2022، اخذ اقامت از طریق خود اشتغالی در کرواسی است. برای اقامت از طریق خود اشتغالی قوانینی وجود دارد که رعایت آن ها برای تمامی متقاضیان خارجی و بین المللی الزامی می باشد. با توجه به پرسش های متداول شما عزیزان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در نوشتار پیش رو سعی دارد اطلاعاتی در باب خود اشتغالی در کرواسی در اختیار متقاضیان قرار دهد، امیدواریم با مطالعه این مقاله پاسخ سوالات خود را به دست آورید.

برای داشتن کسب و کار و شغل موفق نیازی به داشتن دهه ها تجربه و مدرک تحصیلی دکتری نمی باشد، اگر چه داشتن مدارک آکادمیک می تواند در موفقیت شما اثر داشته باشد اما اگر دارای پشتکار و سخت کوشی باشید می توانید حتی با مدرک تحصیلی غیر دانشگاهی موفق شوید. برای شروع خود اشتغالی در کرواسی نیازی به سرمایه زیاد نمی باشد و تنها می توانید با ارائه بیزینس پلن قوی که مشخص شود کار شما برای اقتصاد کرواسی سودمند است، اقامت از طریق خود اشتغالی در کرواسی را کسب نمایید.

  • مزایای خود اشتغالی در کشور کرواسی چیست؟
  • برای خوداشتغالی در این کشور به چه بودجه ای نیاز خواهد بود؟
  • بهترین مشاغل برای خود اشتغالی در این کشور کدامند؟
  • آیا افراد خوداشتغال در کرواسی می توانند اقامت این کشور را دریافت کنند؟

اطلاعات عمومی در رابطه با کشور کرواسی

این کشور در با مساحتی بالغ بر 56542 کیلومتر مربع و 4200000 نفر جمعیت در منطقه بالکان یعنی جنوب مرکزی قاره اروپا قرار گرفته است. جمهوری کرواسی از شمال با کشور مجارستان و کشور اسلوونی، از شمال شرق با کشور صربستان، از با دریای آدریاتیک و کشور مونته نگرو و از شرق با کشور بوسنی و هرزگووین دارای مرزهای مشترکی می باشد. کشور کرواسی دارای 20 استان می باشد، استان های این کشور به 428 بخش تقسیم می شوند که شامل 128 شهر می شوند.

شهر زاگرب مهمترین شهر و استان این کشور بوده که به عنوان پایتخت کرواسی نیز شناخته می شود. بیشتر جمعیت این کشور را کروات ها تشکیل می دهند، شهروندان کرواسی به زبان رایج در این کشور یعنی زبان کروات به مکالمه می پردازند. بیشتر مردم کرواسی پیرو آیین مسیحیت (کاتولیک) می باشند. واحد رایج پول در این کشور کونا با علامت اختصاری HRK می باشد.

درباره اقتصاد کشور کرواسی در 2022

اگر مجلات معتبر را مطالعه کرده باشید، متوجه می شوید که کشور کرواسی یکی از مرفه ترین کشورها در دنیا محسوب می شود. به طوری که در سال 2022 میزان رضایت شهروندان در این کشور 98% اعلام شده است. اقتصاد این کشور وابسته به بخش های صنعتی، کشاورزی و توریسم و گردشگری می باشد و در واقع می توان گفت که اقتصاد کرواسی بدون این بخش ها فلج می شود.

طبق بررسی های انجام شده 20% از تولید ناخالص این کشور مربوط به بخش گردشگری می باشد. در کرواسی 300 بندر بزرگ و کوچک وجود دارد که سبب رونق نسبی در این کشور شده است. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که صادرات در کشور کرواسی ارزش میلیاردی را شامل می شود، بیشتر محصولاتی که از این کشور صادر می شود، شامل منسوجات، مواد غذایی، مواد شیمیایی و سوخت می شود.

شرایط خود اشتغالی در کرواسی

شرایط خود اشتغالی در کرواسی

منظور از خود اشتغالی در کرواسی این است که در این مشاغل شخصی می تواند به تنهایی یک شغل را اداره کند، این مشاغل می تواند شامل شغل های تجاری و کارهای دستی شود. خدمات اشتغال عمومی در کشور کرواسی کمک هزینه هایی را در اختیار متقاضیان واجد شرایط برای خود اشتغالی قرار می دهند. پس در اولین مرحله برای دریافت کمک هزینه ها توانایی شما ارزیابی می شود و باید مشخص شود که متقاضی دارای شرایط لازم برای شروع کار می باشد یا خیر.

همانطور که گفته شد برای خود اشتغالی در کرواسی شرایط و قوانین وجود دارد. متقاضی باید اطلاعاتی در رابطه با برنامه کسب و کار و هدف شغلی خود ارائه نماید. همچنین لازم است فرد اثبات نماید که تحقیقات لازم را در رابطه با شغل مورد نظر انجام داده این شغل قابل دوام خواهد بود. متقاضی باید میزان سرمایه خود و میزان سود تخمین زده شده را اعلام نماید.

همچنین لازم است فرد مدارکی مانند: رزومه کامل و دقیق، مدرک زبان معتبر و مدارک تحصیلی و ارائه توصیه نامه (درصورت داشتن شریک) را ارسال نماید تا درخواست او مورد بررسی قرار گیرد. خود اشتغالی در کرواسی شامل شرکت های تازه تاسیس شده و کسب کارهای تازه و خلاقانه می شود، این کسب و کارها و شرکت ها با داشتن ایده های سود آور و جدید وارد میدان تجارت خواهند شد. افرادی که قصد دارند برنامه خود اشتغالی در کرواسی را تجربه کنند باید پیش از قطعی شدن درخواستشان برنامه کاری خود را به سازمان خدمات اشتغال عمومی کرواسی ارسال نمایند.

مالیات برای خوداشتغالی در کرواسی

یکی از اصلی ترین مسائلی که اغلب افرادی که به دنبال خوداشتغالی در کرواسی هستند فراموش می کنند، میزان مالیات برای خوداشتغالی در کرواسی می باشد. زیرا بدون در نظر گرفتن میزان مالیات برای فعالیت های خوداشتغالی در کرواسی، متقاضیان با مشکلات گسترده ای در طول اقامت در این کشور مواجه خواهند شد. اما نگران نباشید، زیرا میزان مالیاتی برای اتباع کشورهای خارجی که به دنبال خوداشتغالی در کرواسی هستند، بسیار مطلوب است. به عبارت دیگر، خوشبختانه اگر به عنوان یک شرکت خرد در کرواسی فعالیت می کنید، ثبت مالیات شغل آزاد در این کشور بسیار آسان است. از سوی دیگر، کارآفرینان خرد در کرواسی کسب و کار خود را به عنوان درآمد خود اعلام می کنند، و هیچ اضهارنامه مالیاتی کسب و کار جداگانه ای برای تکمیل وجود ندارد. به طور کلی می توانید مالیات خود را به صورت آنلاین از طریق وب سایت رسمی مالیات دولت کرواسی ثبت کنید.

به این نکته مهم در خصوص مالیات حوداشتغالی در کرواسی توجه فرمایید که، بسته به شهری که در کرواسی کسب و کار خود را ثبت می کنید. ممکن است صاحبان مشاغل در این کشور مجبور شوند، مالیات تجاری خاصی به نام ارزیابی املاک شرکت بپردازند. علاوه بر این، شهرداری کرواسی نرخ این مالیات را بر اساس درآمد کسب و کار و اندازه فیزیکی دفتر مرکزی ثبت شده آن تعیین می کند. نکته قابل توجه در این خصوص این است که، هنگام ایجاد کسب و کار در کرواسی می توانید انتخاب کنید که مالیات بر درآمد خود را مستقیما هنگام اعلام درآمد پرداخت کنید.

در نمودار زیر می توانید رشد نرخ مالیاتی برای خود اشتغالی در کرواسی را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

رشد نرخ مالیاتی برای خود اشتغالی در کرواسی

مدارک لازم جهت خود اشتغالی در کرواسی

پس از آنکه درخواست شما توسط شرکتی در کرواسی پذیرفته شد، لازم است فرد اقدامات لازم را جهت دریافت ویزای خود اشتغالی انجام دهد. بدین منظور متقاضی باید مدارک زیر را تهیه کرده و به سفارت خانه یا کنسولگری کشور کرواسی ارائه نماید تا درخواست فرد مورد بررسی قرار گیرد.

  • دریافت فرم مربوط به ویزای خود اشتغالی و تکمیل آن
  • ارائه پاسپورت معتبر با داشتن 12 ماه اعتبار و 2 برگ خالی
  • ارائه مدرک معتبر زبان
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • ارائه گواهی تمکن مالی، جهت اثبات توانایی فرد در پرداخت هزینه های زندگی تا زمان کسب اولین درآمد
  • ارائه مدارکی مبنی بر اینکه کسب و کار یا موسسه شما سودآور می باشد و به اقتصاد کشور کرواسی کمک می کند.
  • ارائه مدارکی از تایید درخواست شما توسط شرکت مورد نظر

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در رابطه با خود اشتغالی در کرواسی کسب کردید. اگر قصد دارید اقامت از طریق خود اشتغالی را کسب نمایید، کشور کانادا و کشور آلمان می تواند یکی از انتخاب های شما باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید با مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله مهاجرت به کانادا با خود اشتغالی و خود اشتغالی در آلمان را مطالعه نمایید.

سوالات پرتکرار در خصوص خوداشتغالی در کرواسی

در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به برخی از سوالات شما عزیزان در خصوص خوداشتغالی در کرواسی پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • میزان مالیات برای خوداشتغالی در کرواسی چقدر است؟ یکی از اصلی ترین چالش های اتباع خارجی برای خوداشتغالی در کرواسی پرداخت مالیات در این کشور می باشد. میزان مالیات بر درآمد افراد خود اشتغال در کرواسی 20% از کل درآمد آنها می باشد.
  • آیا بازار کار کرواسی، برای خوداشتغالی در این کشور مساعد است؟ موقعیت مکانی کرواسی برای افرادی که به دنبال خوداشتغالی در کرواسی هستند بهترین گزینه می باشد. زیرا این کشور راه های ارتباطی گسترده ای با کشورهای آسیایی، اروپایی و حتی آفریقایی دارد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *