ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

خود حمایتی سوئیس

خود حمایتی سوئیس

خود حمایتی سوئیس با عنوان انگلیسی Financial self-sufficiency یکی از سریعترین روش های مهاجرتی به این کشور و اخذ اقامت سوئیس می باشد. اساسا این روش بر پایه اخذ مالیات مضاعف یا مالیات یکجا می باشد و افراد با توجه به ملیت خود بایستی مالیات بر درآمد خود را پرداخت کرده تا مشمول این طرح برای اخذ ویزای اقامت سوئیس گردند. اما شرایط درآمدی افراد بدینگونه است که برای اتباع اروپایی حداقل مقدار درآمد CHF 400000 (فرانک سوئیس) و برای اتباع غیر اروپایی CHF 1000000 (فرانک سوئیس) می باشد. اما؛

  • شرایط و الزامات برنامه خود حمایتی کشور سوئیس چیست؟
  • انواع ویزای اقامت سوئیس برای افراد متمکن کدامند؟
  • امتیازات خود حمایتی در کشور سوئیس چیست؟
  • آیا از طریق خود حمایتی می توان به اقامت دائم سوئیس هم رسید؟ تابعیت سوئیس چطور؟
  • کدام کانتون های سوئیس متقاضیان خود حمایتی را قبول کرده و برایشان اقامت صادر می کنند؟

سوئیس به پایتختی برن کشوری زیبا و دیدنی است که با وجود کوچکی مساحت اما به خاطر وجود فرهنگ ها و زبان های مختلف اروپایی (فرانسه، آلمانی و ایتالیایی) خود یک اروپا در قلب اروپا است. به دلیل استاندارد بالای کار و زندگی، این کشور مدت هاست مورد توجه مهاجران خارجی است. مهاجرانی که قصد اخذ اقامت سوئیس 2022 را دارند. اگر شما هم جزء این دسته از متقاضیان هستید توصیه می شود که برای دست یابی به ویزای اقامت متناسب با شرایط خود حتما با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

انواع ویزای اقامت سوئیس 2022

شرایط مهاجرت به سوئیس ایجاب می کند که ابتداء افراد با توجه به هدف مهاجرتی خود (تحصیل، کار و غیره) از طریق مراجعه به سفارت و دریافت ویزای مورد نظر (ویزای D) وارد این کشور شده و در نهایت با ثبت نام در اداره مهاجرت این کشور، مجوز اقامت سوئیس یا Residence Permit را دریافت کنند. هم اکنون نیز در کشور سوئیس سه نوع مجوز اقامتی L ،B و C برای متقاضیان صادر می شود. دو مجوز L و B از نوع موقت اما مجوز C از نوع دائمی می باشد. در جدول زیر می توان با انواع مجوز اقامتی سوئیس 2022 آشنا شد:

انواع مجوز اقامتی سوئیس

شرایط ویزای خود حمایتی سوئیس

ویزای اقامت صادره برای خود حمایتی سوئیس از نوع اقامت B با قابلیت تمدید می باشد. متقاضی می تواند پس از گذشت 10 سال برای درخواست اقامت دائم یا نوع C اقدام نماید. اما مطابق قوانین کشور سوئیس بسته به سن متقاضیان دو نوع ویزای اقامت برای متقاضیان خود حمایتی صادر می شود. ویزای نوع اول مخصوص بازنستگانی است که سن آنها بیش از 55 سال است. اما ویزای دیگر مخصوص متقاضیان جوان بوده و شرط آن پرداخت مالیات یکجا Lump-sum Taxation به دولت سوئیس می باشد. اما مکانیزم محاسبه مالیات یکجا در سوئیس معمولا بر اساس بالاترین مقادیر ناشی از هزینه های زندگی متقاضی و خانواده همراه او در نظر گرفته می شود و از قرار ذیل می باشد:

  • مقدار مالیات مورد توافق با مسئولان مالیاتی؛ اما حداقل مقدار درآمد CHF 400000 (فرانک سوئیس) برای اتباع اروپایی و CHF 1000000 (فرانک سوئیس) برای اتباع غیر اروپایی
  • هفت برابر اجاره یا ارزش اجاره ملک سوئیسی
  • مجموع کل عایدی حاصل از سوئیس یا از منابع خارجی در صورتی که مودی مالیاتی مالیات های خارجی را بر پایه قرارداد مالیاتی دوبل بازپرداخت کند.

بنابراین مالیات بر درآمد معمولی بر اساس این مقادیر محاسبه می شود. نمونه مالیاتی طرح مذکور به این صورت می باشد که:

پارامتردرآمد فرضیمالیات بر درآمد
اتباع غیر اروپاییCHF 1000000 (فرانک)CHF 240000- 450000 (فرانک)
اتباع اروپاییCHF 400000 (فرانک)CHF 96000- 180000 (فرانک)

اما بایستی توجه داشت که برخی کانتون ها (استان های) سوئیس امکان دریافت مالیات یکجا وجود داشته و در برخی کانتون ها این امر میسر نیست. کانتون هایی که این گونه مالیات به کار گرفته نمی شود شامل کانتون های بازل، زوریخ و آپنزل می باشد.

شرایط ویزای خود حمایتی سوئیس

امتیازات خودحمایتی سوئیس

معمولا اقامت سوئیس برای شهروندان غیر اروپایی با توجه به قانون ملل خارجی فدرال صادر می شود در حالیکه اقامت مذکور به شهروندان اروپایی بر مبنای قرارداد مسافرت آزاد با اتحادیه اروپا صادر می شود. اما چرا سوئیس برای دریافت اقامت؟ از همان اول تا به الان کلمه سوئیس برای مهاجران خارجی تداعی کننده صلح و ثروت است و به همین دلیل همه ساله بازنشستگان، تجار و سرمایه گذاران و توریست های سلامت از جای جای دنیا به سوئیس مسافرت می کنند. اگرچه سوئیس عضو اتحادیه اروپا نبوده اما در بسیاری از جهات شامل تجارت و مسافرت آزاد با این اتحادیه روابط نزدیک داشته و حتی عضو ناحیه شنگن اروپاست.

این کشور اروپایی جزء برترین اقتصادهای جهان محسوب شده که دارای نرخ پایین بیکاری و GDP بالاست. براین امتیازات همچنین باید ثبات سیاسی و امنیت خدشه ناپذیر را هم بایستی اضافه کرد. به همین دلیل است که همگان شیفته کیفیت زندگی در سوئیس بوده و اقامت سوئیس جزء اولویت های آنها است. اما امتیازات اخذ این نوع اقامت عبارتند از:

امتیازات خودحمایتی سوئیس

اخذ تابعیت از طریق خود حمایتی سوئیس

همانطور که در مطالب قبلی هم بیان شد، هموطنان ایرانی تمکن دار که واجد شرایط کسب ویزای اقامت سوئیس می باشند می توانند بعد از گذشت حدود 10 سال اقامت دائمی خود را نیز دریافت کنند. همین متقاضیان بعد از 12 سال اقامت در سوئیس مجددا می توانند تابعیت و پاسپورت سوئیسی خود را دریافت کنند. البته روش های تولد و ازدواج می تواند میانبری برای دریافت پاسپورت سوئیس تلقی شده و باعث کاهش زمان اقامت گردد. متقاضیان بایستی از دیگر شرایط درخواست تابعیت و اقامت سوئیس مثل آشنایی با فرهنگ و زبان سوئیس و نیز حسن شهرت نیز برخوردار باشند.

اما امتیاز دریافت پاسپورت سوئیس از طریق خود حمایتی چیست؟ این امر مزایا و امتیازات فراوانی با خود به همراه دارد. دارندگان پاسپورت کشور سوئیس می توانند بدون محدودیت و آزادانه به بیش از 127 کشور جهان مسافرت کرده و از امتیاز حفاظت کنسولی سوئیس در خارج برخوردار شوند. این افراد دیگر شهروند سوئیسی محسوب شده و از امتیازات شهروندی مثل حق رای، حق بهره مندی از خدمات دولتی، بیمه تامین اجتماعی و حق بازنشستگی، تحصیل رایگان و غیره برخوردار می شوند. دلیل انتخاب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای مشاوره های مهاجرتی درصد موفقیت بالا در پرونده های مهاجرتی، وجود وکلای معتبر پایه یک دادگستری، ارائه خدمات حرفه ای متناسب با شرایط هر متقاضی، صرفه جویی در زمان و هزینه و در یک کلام رضایت شماست.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *