ویزای تحصیلی

دانشگاه آلبرتای کانادا

دانشگاه آلبرتای کانادا

دانشگاه آلبرتای کانادا یکی از بهترین دانشگاه های این کشور می باشد و گزینه ای مناسب برای تحصیل افرادیست که از رزومه خوبی برخوردار هستند. همانطور که می دانید مهاجرت به کانادا از راه های متفاوتی امکان پذیر است که با توجه فدرالیته بودن دولت کانادا و وجود قوانین متفاوت در استان های کانادا، دسته بندی های مهاجرت به کانادا بیش از 60 مورد می باشد. قطعا خواندن این مقاله برای افرادی که جهت مهاجرت به کانادا تصمیم گرفته اند و قصد دارند گزینه تحصیل را به عنوان کتیگوری نهایی مهاجرت خود برگزینند مفید خواهد بود. چرا که شناخت دانشگاه های کانادا افق بسیار روشنی از مهاجرت به کانادا و شرایط تحصیل در کانادا را پیش روی علاقه مندان به مهاجرت قرار خواهد داد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما را در اخذ ویزای تحصیلی کانادا یاری می نماید.

در خصوص این که کدام دانشگاه در کانادا نخستین دانشگاه یا به ترتیب دومین و سومین دانشگاه برتر می باشد اختلاف نظر است. به همین دلیل 5 دانشگاه برتری که به طور قطع هر کدام مدعی اولین یا دومین بودن در سطح رنکینگ خود کشور کانادا می باشند به طور دقیق مشخص نیست اما موردی که پر واضح است این است که دانشگاه آلبرتای کانادا مدعی اولین یا دومین بودن در رنکینگ دانشگاهای کاناداست.

درباره دانشگاه آلبرتا (U of A)

دانشگاه آلبرتا یا به قول کانادایی ها U of A یکی از دانشگاه های برتر کانادا و در زمره دانشگاه های تحقیقاتی دولتی پیشرو در جهان می باشد. عمده شهرت این دانشگاه به خاطر برتری آموزشی در رشته های علوم انسانی، علوم پایه، هنرها، بازرگانی، مهندسی و علوم بهداشتی است. علاوه بر وجود دانشکده های مختلف، دانشگاه آلبرتا همچنین میزبان مراکز پیشگام جهانی مثل انیستیتو ملی نانوفناوری کانادا و انیستیتو ویروس شناسی لی کا شینگ می باشد. U of A در شهر ادمونتون استان آلبرتا واقع شده، شهری زیبا با یک میلیون سکنه و مرکز صنایع انرژی آلبرتا.

پس با توجه به جدول زیر شرایط کلی دانشگاه آلبرتای کانادا را از نظر می گذرانید:

آیتم هاشرایط
رتبه در جهان (QS)119
نوع دانشگاهدولتی
خروجی پژوهشیخیلی بالا
تعداد دانشجو33547
بورسیه تحصیلیدارد

دلایل تحصیل در دانشگاه آلبرتای کانادا

دانشگاه آلبرتای کانادا بر خلاف اغلب موسسات آموزشی معبتر در این کشور مزیت های قابل توجهی را در اختیار تمامی دانشجویان قرار می دهد. به عبارت دیگر، هر ساله بیش از صدها تبعه خارجی از نقاط مختلف جهان، به دلایل متعدی دانشگاه آلبرتای را برای تحصیل در کانادا انتخاب می کنند. یکی از اصلی ترین دلایل تحصیل در دانشگاه آلبرتای کانادا وجود پردیس های متعدد در اطراف دانشگاه با امکانات قابل توجه می باشد. یکی از پردیس های مطلوب در نزدیک دانشگاه آلبرتای کانادا پردیس جنوبی ادمونتون می باشد، این پردیس دارای زمین وسیع برای تحقیقات کشاورزی می باشد.

نخبگان دانشگاه آلبرتا کانادا

یکی از مواردی که در رابطه با یک دانشگاه باید مورد ارزیابی قرار گیرد، فارغ التحصیلان برجسته آن دانشگاه است. دانشگاه آلبرتا به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های کانادا نیز میزبان بسیاری از نخبگان جهانی بوده است که در زیر برخی از آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

شخصیت های برجسته دانشگاه آلبرتا

از دیگر شخصیت های برجسته می توان به افراد زیر اشاره کرد:

  • جوردن پترسون روانشناس بالینی
  • برایان تریسی سخنران انگیزشی
  • پائول گروس بازیگر
  • بوِرلی مک لاکلین اولین قاضی ارشد زن در کانادا
  • جوردن پترسون پزشک بالینی
  • دون ایوسون شهردار ادمنتون
  • جیم پرنتیس نخست وزیر سابق آلبرتا

تحصیل در دانشگاه آلبرتای کانادا

دانشگاه آلبرتا از جمله دانشگاه هایی در جهان است که نام بلند آوازه اش به گوش هر شخصی که تحصیل کرده رسیده است. این دانشگاه بزرگ در شهر ادمونتون در استان آلبرتا قرار دارد که یکی از استان های جنوبی و خوش آب و هوای کانادا می باشد و ناحیه ای بسیار سرسبز محسوب میشود که مناظر بکر دیدنی دارد. دانشگاه آلبرتا بیش از 40000 دانشجو دارد و حدود 400 رشته و گرایش در 18 دانشکده این دانشگاه تدریس می شود.

دانشکده های این دانشگاه جهت تحصیل در کانادا به ترتیب زیر می باشد:

  • دانشکده بازرگانی آلبرتا
  • دانشکده توانبخشی پزشکی آلبرتا
  • دانشکده تربیت بدنی آلبرتا
  • دانشکده پزشکی و دندان پزشکی آلبرتا
  • دانشکده مطالعات بومی آلبرتا
  • دانشکده ادبیات و علوم انسانی آلبرتا
  • دانشکده آموزش آلبرتا
  • دانشکده کشاورزی و جنگل داری
  • دانشکده داروسازی و علوم دارویی
  • دانشکده مطالعات و تحقیقات تکمیلی
  • کالج سن ژوزف زیر نظر دانشگاه آلبرتا
  • کالج سنت استفان زیر نظر دانشگاه آلبرتا
  • دانشکده تحصیلات تکمیلی و پژوهش آلبرتا
  • دانشکده تحصیلات تکمیلی و پژوهش
  • دانشکده سنت جین
  • دانشکده سن ژانگ
  • دانشکده علوم
  • مجتمع کلاس های آزاد
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده هنر
  • دانشکده پرستاری
  • دانشکده توسعه
  • دانشکده آگوستانا
  • دانشکده بهداشت عمومی

تحصیل در دانشگاه آلبرتای کانادا

بهترین رشته های تحصیلی در دانشگاه آلبرتا

سازمان های ارزیاب دانشگاه های مختلف، علاوه بررسی دانشگاه ها، رشته های تحصیلی در این دانشگاه ها را نیز مورد ارزیابی قرار می دهند تا اطلاعات دقیق تری در اختیار متقاضیان تحصیل قرار گیرد.

در ادامه مهم ترین رشته های تحصیلی در دانشگاه آلبرتا را معرفی خواهیم کرد تا بتوانید با توجه به رزومه تحصیلی خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

رشته تحصیلیرتبه جهانی
تربیت بدنی7
مهندسی نفت8
مهندسی معدن11
پرستاری18
علوم زمین41
آناتومی44
علوم آموزشی44
ژئوفیزیک46
ادبیات و زبان انگلیسی51
پزشکی51

توجه داشته باشید که با وجود آنکه دانشگاه آلبرتا در جمع 100 دانشگاه برتر جهان جایی ندارد، 10 رشته دانشگاهی آن بین 50 رشته برتر جهان جای گرفته اند که در نوع خود بسیار نکته حائز اهمیتی است.

هزینه های دانشجویان در دانشگاه آلبرتا

آلبرتا یک دانشگاه دولتی محسوب می شود که در صورتیکه شخصی کانادایی از این دانشگاه پذیرش بگیرد به طور کل برای هر ترم مبلغی حدود 125$ (دلار) می پردازد. هزینه تحصیل برای دانشجویان بین الملل در دانشگاه آلبرتا بر اساس نوع رشته و موضوع پایان نامه شخص و اینکه شما در کدام سال و برنامه زمان بندی ترمی ثبت نام کرده باشید متفاوت است. برای پی بردن به مبلغ دقیق شهریه باید موارد فوق مشخص شود اما به طور کل هزینه یک سال تحصیلی در دوره کارشناسی به طور میانگین بین 27000$ تا 47300$ (دلار) می باشد.

برای مقاطع تکمیلی از 11000$ تا 22000$ (دلار) هزینه بر است که این مبلغ با توجه به نوع دانشگاه و کیفیت آن هزینه به نسبت کمی در بین دانشگاه ها محسوب میشود اما هزینه زندگی دانشجوئی در استان آلبرتا ماهیانه مبلغی بین 1255$ الی 1505$ می باشد که البته بین دانشجویان مختلف با سبک های زندگی گوناگون متفاوت است.

اما دانشجویان بایستی درجریان این امر نیز باشند که بخش غالب از هزینه های زندگی آنها در آلبرتا صرف مخارج خرید از بازار می شود که برابر 33.9% کل بودجه آنها است:

توزیع هزینه زندگی دانشجوئی در استان آلبرتا

در مورد بورسیه در دانشگاه آلبرتا باید گفت این دانشگاه در مقطع کارشناسی برای دانشجویان بین الملل بورسیه ندارد اما در صورتی داشتن رزومه مطلوب می توانید برای مقاطع بعدی بورسیه دریافت کنید. این هزینه دریافتی برای هزینه مسکن و هزینه خوراک و پوشاک دانشجو در طول تحصیل کفایت خواهد کرد و اگر بخواهیم به طور دقیق مبلغی را یبان کنیم میتوان این گونه گفت که پایین ترین هزینه هایی که یک دانشجو برای بورسیه در دانشگاه آلبرتا دریافت می کند از مبلغ 13000$ (دلار) در هر سال شروع می شود که این مبلغ برای یک دانشجو در کانادا مبلغی بسیار عالی و مطلوب محسوب میشود.

برنامه های بورسیه در دانشگاه آلبرتا در کانادا

در همین ابتداء جالب است بدانید که دانشگاه آلبرتا در سال جدید بیش از $28 میلیون (دلار) بورسیه به دانشجویان صلاحیتدارش اعطاء می کند. از مهمترین مزایای این بورسیه ها نیز فول- فاند بودن، ارائه به کلیه دانشجویان در هر مقطع و برنامه تحصیلی و نیز عدم نیاز به ارائه مدرک IELTS می باشد. اغلب این بورسیه ها نیز صرفا بر مبنای برتری آکادمیکی به دانشجویان ارائه می شود.

برخی از معروفترین برنامه های بورس تحصیلی این دانشگاه مطرح کانادایی عبارتند از:

برنامه بورس تحصیلیمقدار بورس
Entrance Scholarships برای دانشجویان کلیه مقاطع
بورسیه های دانشجویان بین المللی$9000 (دلار) قابل پرداخت تا 4 سال
بورسیه Gold Standard دانشگاه آلبرتاتا $6000 (دلار)
بورسیه استخدام دکترای دانشگاه آلبرتا$5000 (دلار) در سال
بورسیه ورودی دانشجویان ارشد دانشگاه آلبرتاپاداش تا $17500 (دلار) + $10000 (دلار) به عنوان کمک هزینه به دانشجویان بین المللی این دانشگاه
بورسیه اکسلنس گرجوئیت آلبرتا (AGES)با حداقل پاداش حدود $11000 (دلار) و حداکثر $15000 (دلار)

شرایط اخذ پذیرش در دانشگاه آلبرتا

برای پذیرش در دانشگاه آلبرتا در مقطع کارشناسی ابتدا حتما باید معدل شما در دوره دیپلم بالای نمره 15 باشد و رتبه زبان انگلیسی شما در آزمون تافل بالای 85 باشد. باید این نکته نیز رعایت شده باشد که تمام مهارت ها نمره ای بالای 20 داشته باشند. اگر قصد دریافت مدرک آیلتس داشته باشید نمره آیلس شما باید بالای 6.5 باشد و باز هم با رعایت این نکته که در مدرک اخذ شده آیلتس هیچ مهارتی رتبه ای زیر 5 نداشته باشد.

زمان ثبت نام برای مدرک کارشناسی در دانشگاه آلبرتا از تاریخ یکم اکتبر صورت میگیرد البته هر رشته و دانشکده زمان خاص خود را دارد و پذیرش دوره ها در ترم پاییز و یا ترم ها دیگر نیز زمان بندی دقیق خود را دارد. برای پذیرش در دانشگاه آلبرتا شما نیاز به ارائه یک رزومه قوی باشید تا بتوانید مسئولین دانشگاه آلبرتا را قانع کنید که شما توانایی تحصیل در این دانشگاه را دار همچنین میزان نمرات شما در برگه ترجمه شده ریز نمرات بسیار حائز اهمیت است و همچنین یک فرم توصیه نامه نیز باید به انضمام مابقی مدارک تحویل داده شود.

شرایط پذیرش دانشجوی پزشکی در دانشگاه آلبرتا

یکی از رشته های پرطرفدار برای تحصیل در دانشگاه آلبرتای کانادا، تحصیل پزشکی در دانشکده پزشکی و دندانپزشکی این دانشگاه می باشد که فعلا در سه گرایش ژنتیک، پزشکی اطفال و زنان و زایمان امکان پذیر است که با عنوان برنامه MatCH شناخته می شود. برای شروع پروسه پذیرش تحصیلی نیز دانشجویان بایستی به صورت آنلاین از طریق GSMS فرم درخواست را تکمیل و هزینه ثبت نام در حدود $100 (دلار) را پرداخت کنند.

مهلت پذیرش این رشته از دانشگاه آلبرتای کانادا از این قرار است:

ترمماه شروع ثبت نام
زمستانه1 اکتبر
پاییزه1 می

فلذا از مدارک مورد نیاز برای پذیرش از این دانشگاه برتر کانادایی می توان به مدارک دیپلم متوسطه و مارک شیت به زبان انگلیسی، مدرک زبان با شرایط زیر، توصیه نامه، انگیزه نامه و رزومه (CV) اشاره نمود:

حداقل نمره- از هر بخش آزمونحداقل نمره- کلآزمون مهارت زبان انگلیسی
600TOEFL (برگه ای)
20100TOEFL (اینترنتی)
6.07.0IELTS (آکادمیک)
68Pearson Test of English (آکادمیک)
7070CAEL
91MELAB

کار ضمن تحصیل در دانشگاه آلبرتای کانادا

یکی از اصلی ترین مزیت های موجود در دانشگاه آلبرتای کانادا برای دانشجویان بین المللی، امکان کار ضمن تحصیل در این دانشگاه می باشد. دانشجویان متقاضی می توانند حین تحصیل در کانادا در محوطه دانشگاه آلبرتای یا در داخل شهر مشغول به کار شوند. همچنین دانشجویانی که از دانشگاه آلبرتای فارغ التحصیل می شوند، به راحتی می توانند فرصت شغلی با دستمزد خوبی را در این استان به دست آورند. زیرا شهر آلبرتای در سال 2024 به بهشت حرفه ای کانادا برای فعالیت های دانشجویان تبدیل شده است.

اخذ پذیرش از دانشگاه آلبرتا

ارائه مدرک معتبر و ترجمه شده دانشگاهی مقطع کارشناسی با معدل حداقل 15 نخستین مدرک مورد نیاز برای پذیرش است. ارائه مدرک زبان تافل با نمره بالای 88 و کسب نمره بالای 20 برای هر مهارت٬ همچنین در صورت داشتن مدرک آیلتس نمره 6.5 نیاز است با این شرط که هر مهارت به صورت جداگانه کمتر از نمره 5 نباشد. مابقی مدارک مورد نیاز برای پذیرش با مقطع کارشناسی یکسان میباشد. ضمنا این نکته نیز لازم به ذکر است که بعضی از رشته ها در دانشگاه آلبرتا نیازمند سرتیفیکیت ها و مهارت ها یا گذراندن دوره های خاصی مثل مدرک GRI و GMAT است.

مطالبی که در این مقاله خواندید سعی بر آن داشت تا شما را با دانشگاه آلبرتای کانادا و شرایط تحصیل در آن دانشگاه آشنا سازد. به طور کلی دانشگاه آلبرتا یکی از 3 دانشگاه برتر کانادا می باشد و اگر علاقه مند به کسب اطلاعات دیگر دانشگاه های زیر رتبه 5 در کانادا هستید میتوانید مقالات سایت های وابسته به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه نمایید. در این راستا پیشنهاد می شود مقالاتی همچون ویزای تحصیلی کانادا را مطالعه نمایید.

سوالات متداول در خصوص دانشگاه آلبرتای کانادا

متقاضیان تحصیل در دانشگاه آلبرتا با سوالات زیر مواجه می شوند:

  • شانس پذیرش از دانشگاه آلبرتا در کانادا چه میزان است؟ بر اساس خروجی های آماری دانشگاه آلبرتا، کمی بیش تر از 50% از متقاضیان تحصیل در این دانشگاه، پذیرش نهایی بدست می آورند.
  • جایگاه علمی دانشگاه آلبرتا در کانادا چگونه است؟ بر اساس گزارش QS این دانشگاه در جایگاه 113 جهانی قرار دارد.
  • حداقل معدل برای پذیرش در دانشگاه آلبرتا چیست؟ دانشگاه آلبرتا متقاضیانی که معدل آن ها کمتر از 70% از کل باشد را به هیچ عنوان نمی پذیرد.
  • هزینه تحصیل سالیانه در دانشگاه آلبرتا چه میزان است؟ هزینه تحصیل و زندگی در دانشگاه آلبرتا در حدود 45000$ (دلار) در سال است.
  • بهترین رشته های تحصیلی در دانشگاه آلبرتا کدامند؟ رشته جراحی از شاخه پزشکی و رشته مهندسی کشاورزی از شاخه مهندسی بهترین رشته ها از نظر جایگاه علمی در جهان هستند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *