ویزای تحصیلی

دانشگاه آمریکایی دبی

دانشگاه آمریکایی دبی

دانشگاه آمریکایی دبی (American University in Dubai) در امارات قرار گرفته و از سیستم آموزشی آمریکایی، انگلیسی و کانادایی تبعیت میکند. به همین دلیل دانشجویانی که در این دانشگاه تحصیل می نمایند، این امکان را دارند که برای تحصیلات تکمیلی خود به یکی از کشورهای فوق الذکر ترانسفر شوند و حتی اقامت این کشورها را اخذ نمایند. بنابراین دانشگاه آمریکایی دبی، از جمله دانشگاه هایی است که در نقاط مختلف جهان طرفداران بسیاری دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز در همین رابطه مقاله ای تنظیم نموده که اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار افراد متقاضی مهاجرت تحصیلی به امارات قرار می دهد که در ادامه آمده است.

  1. شرایط تحصیل در دانشگاه AUD چیست؟
  2. هزینه تحصیل سالانه در دانشگاه AUD چقدر است؟
  3. مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه AUD کدامند؟

درباره دانشگاه آمریکایی دبی

دانشگاه آمریکایی دبی (AUD) در سال 1995 میلادی توسط شخصی به نام الیاس بوساب و در شهر دبی امارات متحده عربی به تاسیس رسید. این دانشگاه به صورت خصوصی فعالیت نموده و رشته های متنوعی را در مقاطع مختلف برای دانشجویان ارائه می نماید. «جایی که استعداد به موفقیت تبدیل می شود» به عنوان شعار این دانشگاه شناخته شده است. همان طور که گفته شد این دانشگاه آمریکایی در شهر دبی واقع گردیده و برای کلیه متقاضیان تحصیل در امارات شامل اتباع اماراتی و غیر اماراتی ارائه خدمات آموزشی نموده و در کلیه مقاطع تحصیلی دانشجو می پذیرد.

پارامترشرح
نوع دانشگاهخصوصی
سال تاسیس1995
تعداد هیئت علمی135نفر
تعداد دانشجو1878 ktv

آموزش های تحصیلی این دانشگاه مطابق با استانداردهای آمریکایی می باشد و همین دلیل باعث گردیده که هر ساله شمار متقاضیان تحصیل در این دانشگاه در حال افزایش باشد. طبق آمارها و گزارش های به دست آمده از این دانشگاه مشخص گردید در سال 2012 الی 2013 میلادی تقریبا 3000 دانشجو که از 100 کشور مختلف جهان بوده اند، روانه دبی شده و در دانشگاه آمریکایی دبی مورد پذیرش قرار گرفته اند. کلیه دروس تحصیلی و دانشگاهی در دانشگاه مذکور، به زبان انگلیسی ارائه می گردد. از این رو دارا بودن مدرک آیلتس الزامی است.

رشته های دانشگاه آمریکایی دبی

دانشگاه آمریکایی در دبی در مجموع شامل شش مدرسه است که طیف وسیعی از برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در رشته های معماری، طراحی داخلی، ارتباطات بصری، مطالعات بین المللی، روانشناسی، مطالعات خاورمیانه، مدیریت بازرگانی و اقتصاد ارائه می دهد. دانشگاه آمریکایی در دبی همچنین برنامه هایی در زمینه های مالی، حسابداری، مدیریت، بازاریابی، ارتباطات بازاریابی، ارتباطات و رسانه، آموزش، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق و مهندسی مکانیک ارائه می دهد.

دانشگاه آمریکایی در دبی

دانشگاه آمریکایی در دبی (AUD) یک موسسه آموزش عالی خصوصی و غیر فرقه ای است که در سال 1995 تاسیس شد. این دانشگاه به اتباع امارات متحده عربی و دانشجویان بین المللی از سراسر جهان خدمات ارائه می دهد و به آنها آموزش هایی به سبک آمریکایی ارائه می دهد. این دانشگاه به صورت منطقه ای توسط وزارت آموزش امارات متحده عربی و توسط انجمن جنوبی کالج ها و مدارس در ایالات متحده معتبر است. AUD به عنوان سومین دانشگاه متنوع جهان رتبه بندی شده است. امکانات چند مجتمع آن در زمینی به مساحت 1.300.000 فوت مربع (120.000 متر مربع) در کنار مدیا سیتی دبی، شهر اینترنتی دبی و جزایر نخل واقع شده است.

تاریخچه دانشگاه آمریکایی دبی

دانشگاه آمریکایی در دبی با نام اختصاری AUD یک موسسه آموزش عالی خصوصی اماراتی است که در دبی، امارات متحده عربی واقع شده است. این دانشگاه در سال 1995 تاسیس شد و آموزش به سبک آمریکایی ارائه می دهد. این دانشگاه در حال حاضر بیش از 2600 دانشجو در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ثبت نام می کند. دانشگاه آمریکایی در دبی توسط چندین نهاد دولتی و حرفه ای از جمله وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی امارات متحده عربی و انجمن جنوبی کالج ها و کمیسیون مدارس در کالج ها معتبر است. دانشگاه آمریکایی در دبی در رتبه بندی دانشگاه های جهانی منتشر شده توسط دانشگاه های برتر QS در براکت 601-650 قرار دارد. این دانشگاه همچنین در بین 500 مؤسسه برتر جهان برای اشتغال فارغ التحصیلان و 24 در رتبه بندی منطقه عربی توسط دانشگاه های برتر QS قرار دارد.

دانشکده های دانشگاه آمریکایی دبی

دانشگاه آمریکایی دبی دارای دانشکده های مختلفی است که طیف وسیعی از دوره ها، برنامه ها و رشته های تحصیلی را برای دانشجویان ارائه می نماید که به شرح زیر می باشند. دانشکده‏ معماری، هنر و طراحی دبی: این دانشکده رشته های زیر را ارائه می نماید:

  • معماری
  • گروه‏ های طراحی داخلی
  • گروه ارتباطات تصویری

دانشکده‏ مدیریت کسب و کار دبی

دانشکده مدیریت کسب و کار نیز خدمات آموزش را در گروه های زیر ارائه می نماید:

  • گروه کسب‌ و کار علوم اقتصادی
  • مدیریت
  • گروه امور مالی و حسابداری
  • گروه بازاریابی و ارتباطات بازاریابی

دانشکده‏ مهندسی دبی

از دانشکده های دانشگاه آمریکایی دبی، دانشکده مهندسی است که در رشته های مهندسی به شرح زیر، ارائه خدمات آموزشی می نماید:

  • گروه مهندسی عمران
  • مهندسی کامپیوتر و برق
  • گروه مهندسی مکانیک

این دانشگاه دارای دانشکده های دیگری مانند دانشکده ارتباطات محمد بن رشید و همچنین دانشکده آموزش می باشد که پذیرای دانشجویان در رشته های مربوطه می باشند.

تحصیل در دانشگاه آمریکایی دبی

تحصیل در دانشگاه آمریکایی دبی در 2022

در معرفی دانشگاه آمریکایی دبی، لازم به ذکر است دانشگاه مذکور از شعبه ها و زیرمجموعه های دانشگاه اینترکنتینانتال آمریکا بوده و در حال حاضر تعداد 900 دانشجوی خارجی و بین المللی در این دانشگاه در حال تحصیل هستند. همان طور که گفته شد در 2022 زبان تحصیلی در این دانشگاه، زبان انگلیسی است. به همین دلیل از جمله مدارکی که دانشجویان در هنگام پذیرش تحصیلی بایستی ارائه نمایند، مدرک زبان انگلیسی آیلتس است. چنانچه هر دانشجویی مدرک زبان انگلیسی آیلتس را نداشته باشد، این امکان را خواهد داشت که در دوره های یادگیری زبان انگلیسی شرکت نموده و در پایان دوره مدرک زبان را اخذ کند و سپس اقدام به پذیرش نماید.

باید در نظر داشت که در حال حاضر تفاوت بسیار زیادی میان تحصیل در آمریکا و امارات وجود دارد و به همین دلیل است که به افراد توصیه می شود تا برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا اقدام کنند تا از این طریق بتوانند اعتبار بسیار بیشتری به رزومه خود و همچنین پاسپورت خود ببخشند.

شهریه تحصیل در دانشگاه آمریکایی دبی

مبالغی که توسط دانشجویان مشغول تحصیل در امارات به دانشگاه انتخابی پرداخت می گردد، با توجه به این که دانشجو در چه مقطعی و در چه دانشگاهی در حال تحصیل است، متفاوت و متغیر است. برای مثال دانشجویانی که مشغول تحصیل دندانپزشکی در دبی هستند، میزان شهریه آنها با دانشجویانی که در رشته مهندسی تحصیل می کنند، متفاوت خواهد بود. بنابراین می توان اینچنین تخمین زد که دانشجویان در حال تحصیل در مقطع لیسانس بایستی مبلغی معادل AED13500 (درهم امارات)، دانشجویان مقطع فوق لیسانس مبلغ 1500AED و دانشجویان مقطع PHD نیز مبلغ AED11500 در هر سال تحصیلی بپردازند.

دانشجویانی که دانش زبان انگلیسی ندارند و می خواهند در دوره های یادگیری زبان انگلیسی به صورت فشرده شرکت نمایند، می بایست مبلغ AED11500 به صورت سالانه پرداخت نمایند. نکته مهمی که در این خصوص وجود دارد این که شهریه دو ترم تحصیلی دانشجویان در آغاز سال تحصیلی دریافت می گردد. مبلغ مذکور تحت هر شرایطی قابل استرداد نخواهد بود.

مدارک لازم جهت ثبت‌ نام در دانشگاه دبی

چنانچه قصد مهاجرت تحصیلی به امارات را دارید، لازم است دانشگاه مورد نظر را انتخاب نمایید. دانشگاه آمریکایی دبی از جمله دانشگاه های معتبر و برگزیده امارات است که در شهر دبی قرار دارد. بنابراین می تواند بهترین گزینه انتخابی محسوب گردد. اما برای پذیرش تحصیلی در این دانشگاه، اسناد و مدارکی لازم است که بایستی توسط فرد متقاضی تهیه گردیده و به دانشگاه ارائه شود. این مدارک به شرح زیر هستند:

  • تکمیل و ارائه فرم ثبت نام
  • دارا بودن پاسپورت دارای اعتبار به همراه یک نسخه کپی آن
  • ارائه تعداد 4 الی 6 قطعه عکس در سایز 4*6
  • ارائه کلیه سوابق تحصیلی و مدارک اخذ شده در سال های تحصیلی گذشته همراه با ریز نمرات
  • گواهی سلامت پزشکی شامل سلامت جسمی و روحی فرد متقاضی

هزینه خوابگاه های دانشجویی در دبی

دانشگاه آمریکایی دبی دارای خوابگاه های مجهزی است که برای اقامت دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده است و دانشجویان می توانند با خیالی آسوده در آن اقامت داشته باشند. اجاره بهای این خوابگاه ها به صورت ترمی و مبلغی به میزان AED4725 الی AED7000 می باشد که بایستی به صورت جداگانه پرداخت شود. امکانات رفاهی و خدماتی خوابگاه های این دانشگاه کاملا مناسب و تکمیل است. بدین ترتیب فرد دانشجو به جای اجاره مسکن و آپارتمان شخصی، می تواند با استفاده از خوابگاه بخشی از هزینه های تحصیلی خود در دبی را کاهش دهد.

در چنین شرایطی می توان گفت که مهاجرت به آمریکا برای تحصیل بسیار مناسب تر است و به همین دلیل که هزینه های کمتری به همراه دارد، می تواند بسیار ارزشمندتر باشد. چنانچه تمایل به دریافت اطلاعات و آگاهی های بیشتری در این خصوص دارید می توانید با وکلا و مشاوران متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس برقرار نموده و تخصصی ترین و حرفه ای ترین مشاوره تضمینی جهت مهاجرت به کشورهای اروپایی و غیر اروپایی از جمله امارات را دریافت نمایید.

4.7/5 - (8 امتیاز)

42 دیدگاه برای “دانشگاه آمریکایی دبی

  1. بهرام گفت:

    ایا رشته موسیقی در این دانشگاه دارد لطفا راهنمایی بفرمایید متشکرم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر این رشته ارائه نمی شود

  2. سهیلا محمدی نژاد گفت:

    با سلام پسر من در امریکا امتحان mcat را داده و نمره ی ۴۹۶ اورده چطور میتونه وارد دانشگاه دبی بشه ممنونم اگه راهنمایی بفرمایید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله میشه ولی باید در نظر داشته باشید که رقبای ایشون چه امتیازی به دست میارن

  3. امیر گفت:

    سلام و ادب
    پسرم در دانشگاه امریکایی دبی پذیرش گرفته برای رشته دندانپزشکی ولی گفتن قبلش باید جهار سال علوم پایه بخونه ؟ من الان نگران اینم که تو سایتهای ایرانی اسمی از رشته دندانپزشکی در دانشگاه امریکایی دبی نیست میشه لطفا کمکم کنید ممنونم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این دانشگاه رشته دندانپزشکی رو ارائه نمی کنه!
      اون مسئله ای که به شما گفتند، مربوط به تحصیل دندانپزشکی در آمریکا هست نه دانشگاه آمریکایی دبی
      توصیه می کنم قبل از اقدام حتما با مشاورین ما با شماره 02191003232 تماس بگیرید تا دچار مشکل نشید.

  4. ویدوک گفت:

    سلام و عرض خسته نباشید،من فارغ التحصیل رشته مدیریت مالی از دانشگاه تهران هستم میخاستم بپرسم برای مقطع ارشد شرط معدل برای پذیرش در دانشگاه AUD مطرح هستش و اصلا مدرک کارشناسی من مورد قبول واقع میشه یاخیر و سوال دیگه اینکه با مدرک این دانشگاه میشه امریکا یا کانادا جاب افر گرفت یاخیر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونید چون که در این دو کشور معتبر هست ولی در عمل دریافت جاب آفر از این دو کشور ساده نیست.

  5. ندا نیری گفت:

    سلام دخترم امسال دیپلم گرفته . ایا امکان داره مثلا دوترم در دانشگاه امریکایی دبی رشته اقتصاد بخونه و بعد منتقل بشه امریکا بقیه درسو اونجا بخونه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این که بقیه درس رو آمریکا بخونه بستگی داره که دانشگاه آمریکایی قبول کنه یا خیر که معمولا قبول نمی کنند

  6. آيدا گفت:

    ايا در مورد بورسيه و فاند چه دانشگاه امريكايي دبي و چه ابوظبي اطلاعاتي داريد؟براي رشته هنر مقطع فوق ليسانس

    1. امیر جلالی گفت:

      می تونید مراجعه کنید به سایت دانشگاه
      رشته خودتون رو انتخاب کنید، بعد از اون اطلاعات کافی رو به دست بیارید در این رابطه

  7. فرشته گفت:

    عرض کردم فیزیک

    1. داوری گفت:

      خیر محدودیتی نخواهید داشت

  8. مبینا گفت:

    سلام. برای رشته دندون پزشکی هم باید اقامت بدی رو داشته باشیم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اقامت تحصیلی به شما اعطا خواهد شد

  9. ویدا گفت:

    سلام وقت بخیر
    پسرم امسال سال آخر دبیرستان تو ایران است و الان دو سال شده که من و همسرم اقامت دبی گرفتیم و الان تقریبا یک ساله که تو دبی زندگی میکنیم ولی متاسفانه به خاطر شرایط کرونا نتوانستیم اقامت پسرم را اخذ کنیم. آیا اگر تو سال تحصیلی جدید امکان ثبت نام برای پسرم وجود دارد؟ که بتوانیم به خاطر شرایط سنی و عدم امکان اخذ اقامت به دلیل عدم کفالت ویزای تحصیلی بگیریم.

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      در این زمینه بهتره که نظر تخصصی بگیرید لطفا با ما تماس بگیرید

  10. sarvin گفت:

    با سلام امکان گرفتن فاند برای رشته روانشناسی در این دانشگاه وجوددارد؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      باید رشته تحصیلیتو ن رو در این دانشگاه سرچ کنید و ببینید که این امکان وجود داره یا خیر

  11. فرشته گفت:

    سلام تحصیلدر دبی دانشگاه شارجه تو مقطع لیسانس محدودیت سنی داره من ۳۲ سالمه و میخوام از نوع لیسانس بگیرم ممنون میشم راهنمایی کنید رشته ز مد نظرمم فیزیکه

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      برای چه رشته ای قصد تحصیل در این دانشگاه رو دارید؟

  12. Mehrshad گفت:

    سلام برای ثبت نام در این دانشگاه رتبه کنکور هم مد نظر هست یا نه فقط نمره سال های گذشته ؟؟ قصدم جدیه و ممنون میشم جواب بدین

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      چه رشته ای رو میخواین بخونید و شرایط شما از نظر سنی و تحصیلیتون چیه؟
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  13. ناشناس گفت:

    سلام من میخواستم ببینم دانشگاه آمریکایی دبی رشته دندان پزشکی دارد

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      به سایت دانشگاه مراجعه کنید

  14. ویدا گفت:

    سلام دختر من دانشجوی معماری دانشگاه چمران هست و ۵ترم هم گذرانده اگر در دانشگاه امریکایی دبی ثبت نام کنه واحدهای گذرانده رو قبول میکنن؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      امکانش کمه که واحدهای ایشون رو بپذیرن
      بایستی از ابندا اقدام به تحصیل کنن

  15. محمد گفت:

    سلام ایا میشه با دیپلم انسانی برای پزشکی در دبی درخواست داد؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      برای خوندن پزشکی نیاز به اقامت هم دارید که باید شرایط شما بررسی بشه
      چند درصد شانس ویزا خواهید داشت
      برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  16. m گفت:

    سلام خسته نباشید
    من لیسانس برق هستم
    میخوام مهندسی صدا بخونم
    ایا این دانشگا این رشته رو داره?
    و اگه شرایطش چه مرسی

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      وارد سایت دانشگاه بشید و لیست رشته های اون رو مطالعه بفرمائید

  17. ف.ش گفت:

    سلام من کارشناسی زیست گرایش میکروبیولوژی دارم.میخواستم بدونم میتونم از دانشگاه امریکایی دبی پذیرش پزشکی بگیرم؟یا ازمون نیاز هست؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بله میتونید میتونید شرایط پذیرشو در مقاله مطالعه کنید

  18. سحر گفت:

    سلام
    من دانشجوی ارشد مدیریت بازرگانی هستم میخوام بدونم بعد از اتمام تحصیلم میتونم در دبی از ارشد به پزشکی عمومی بخونم و چند سال هست دورش؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما برای تحصیل پزشکی به شما بر اساس شرایط سنی کشورهایی مانند ترکیه روسیه و اوکراین معرفی می کنم با مطالعه مقالات این کشورها با موسسه برای راهنمایی بیشتر تماس بگیرید

  19. منا گفت:

    سلام من مدركم ديپلم رياضي هست و ٢٨ سالمه امكان داره كه رشته فيزيوتراپي رو در دبي بخونم و كي شروع ثبت نام اپلاي هست . مرسي

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما اگر آیلتس بگیرید بله میتونید بخونید و برای ماه سپتامبر میتونید اقدام کنید

      1. پوریا گفت:

        برای تحصیل در فیزیوتراپی دانشگاه دبی چه نمره ای از ایلتس مورد نیاز هست ؟

        1. داوری گفت:

          سلام و عرض ادب
          با ورود به سایت دانشگاه نمره مورد نیاز رو مشاهده کنید

  20. عاطفه گفت:

    سلام.
    من فارغ التحصیل رشته ی اقتصاد در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی شریف هستم . میخواستم در امارات در دانشگاه AUD مستر رشته ی فاینانس بخوانم . ایا شانس این را دارم که بصورت رایگان و بدون هزینه ی تحصیل انجا درس بخوانم و اینکه اسکالر شیپ و بورسیه از طرف امارات چگونه است برای من ؟
    با تشکر

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب باید به دانشگاه و اساتید آن ایمیل بزنید و شرایط اسکالرشیپ را جویا بشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *