ویزای تحصیلی

دانشگاه دافینه پاریس

دانشگاه دافینه پاریس

یکی از دانشگاه های معتبر پاریس، دانشگاه دافینه پاریس است که بعنوان بخشی از دانشگاه تحقیقاتی PSL بین متقاضیان شناخته می شود. دانشگاه دافینه پاریس در حال حاضر بیش از 9000 دانشجو دارد و برنامه های تحصیلی مختلفی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد. با توجه به هزینه های مقرون به صرفه شهریه های دانشگاه های فرانسه در کنار کیفیت خوب موسسات آموزشی این کشور، مهاجرت از طریق تحصیل به فرانسه بسیار محبوب است. خوشبختانه اکثر دانشگاه های پاریس برخی از صندلی های خود را به دانشجویان خارجی اختصاص می دهند. همانطور که می دانید پاریس پایتخت کشور فرانسه است و اولین شهر دانشگاهی و آموزشی مهم در فرانسه است و موسسات و دانشگاه های خوبی در این کشور مشغول به فعالیت هستند. ین مقاله با هدف معرفی دانشگاه دافینه پاریس توسط همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است.

  • شرایط تحصیل در دانشگاه دافینه فرانسه چیست؟
  • آیا می توان با اخذ پذیرش از دانشگاه دافینه ویزای تحصیلی دریافت کرد؟
  • زبان تحصیل در این دانشگاه چیست؟
  • چه افرادی شانس بالایی برای پذیرش در این دانشگاه دارند؟
  • هزینه تحصیل در دانشگاه دافینه پاریس چقدر است؟

مزایای تحصیل در دانشگاه دافینه

دانشگاه دافینه (Dauphine) پاریس یکی از دانشگاه های معتبر فرانسه است و مدارک صادر شده از این دانشگاه در اروپا و بسیاری دیگر از نقاط جهان معتبر است و دانشجویان پس از فارغ التحصیل شدن از این دانشگاه به راحتی می توانند وارد بازار کار شوند. علاوه بر این دانشجویان با تحصیل در این دانشگاه می توانند اقامت پاریس را اخذ کنند و در این شهر بین المللی تحصیل و زندگی کنند. دانشگاه دافینه پاریس یک دانشگاه دولتی است و از حمایت دولت برخوردار است. از جمله مزایای تحصیل در دانشگاه دافینه پاریس می توان موارد زیر را ذکر کرد.

  • تحصیل در دانشگاهی با اعتبار جهانی
  • امکان تحصیل رایگان با استفاده از بورس های تحصیلی
  • هزینه مقرون به صرفه تحصیل در این دانشگاه
  • زندگی و تحصیل در شهر توریستی و بین المللی پاریس
  • تحصیل در دانشگاهی دارای ارتباطات فراوان با بهترین دانشگاه های جهان
  • تحصیل در دانشگاهی که اعتبارنامه EQUIS اروپا را کسب کرده است.

تاریخچه دانشگاه دافینه پاریس

دانشگاه دافینه پاریس در سال 1968 با سرمایه گذاری دانشجویان و معلمان، سایت دافینه را که در سال 1955 برای استقرار فرماندهی ناتو ساخته شده بود، تحت نظارت وزیر ادگار فاور به عنوان دانشکده اقتصاد و مدیریت تاسیس کردند. این دانشگاه در سال 1994 به تاسیسات خود اضافه نمود و بناهای جدیدی در کنار آن ساخته شد. این دانشگاه در سال 2009، برچسب و استاندارد کیفیت آموزشی اروپا EQUIS را کسب کرد. همچنین پردیس این دانشگاه در کشور تونس افتتاح گشت.

در سال 2010 نیز این دانشگاه به عنوان یکی از نهادهای اصلی مرکز تحقیقاتی PSL انتخاب شد. در سال 2011 موسسه روزنامه نگاری IPJ به این دانشگاه پیوست. در سال 2013 نیز این دانشگاه با همکاری دانشگاه مدیریت سنگاپور برنامه های تحقیقاتی و تبادلی بیشماری را در چند قاره آغاز کرد. در سال 2014 پردیس این دانشگاه در لندن افتتاح شد. این دانشگاه در سال 2018 جشن 50 سالگی خود را برگزار کرد.

درباره دانشگاه دافینه پاریس

دانشگاه دافینه پاریس در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برنامه های خود را ارائه می کند. این دانشگاه همچنین روابط نزدیکی با دنیای تجارت دارد و دوره های کارآموزی، قراردادهای کارآموزی و صندلی های تحقیقاتی خود را با شرکت های معتبر و نمونه تجاری به اشتراک می گذارد. این دانشگاه در سال 2009 تبدیل به اولین دانشگاه فرانسوی شد که نشان سیستم کیفیت آموزش اروپا EQUIS را دریافت کرد. این دانشگاه از نظر تحقیقات و انتشارات علمی در جایگاه مناسبی قرار دارد و دارای 6 مرکز تحقیقاتی است.

این دانشگاه رشته های مختلفی را از جمله رشته های تجارت، اقتصاد، حقوق و رشته های مالی و حسابداری را ارائه می کند. این دانشگاه همچنین با بیش از 40 کشور جهان و دانشگاه هایی همچون دانشگاه نیویورک آمریکا، دانشگاه مک گیل و تورونتو در کانادا، دانشگاه هنگ کنگ، دانشگاه بولونیای ایتالیا و بسیار ی دیگر قرار داد همکاری امضا کرده است.

درباره دانشگاه دافینه پاریس

برنامه های تحصیلی دانشگاه دافینه

دانشگاه دافینه پاریس برنامه های تحصیلی متنوعی را برای دانشجویان خود ارائه می کند. اکثر برنامه های تحصیلی این دانشگاه به زبان فرانسوی است و به ندرت برنامه های انگلیسی را ارائه می کند. لذا ارائه مدرک زبان فرانسوی معتبر و همچنین داشتن مدارک معتبر برای پذیرش و شرکت در این برنامه ها مورد نیاز است. در اینجا به برخی از برنامه های تحصیلی ارائه شده در کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه دافینه پاریس معرفی شده اند.

  • ریاضیات
  • علوم کامپیوتر
  • مدیریت: مدیریت و رهبری، مدیریت منابع انسانی، سیستم اطلاعات دیجیتال و شبکه، مدیریت فناوری، مدیریت سرمایه گذاری، حسابداری و حسابرسی، بازاریابی
  • امور مالی
  • اقتصاد: اقتصاد و دارایی، اقتصاد کمی، اقتصاد و مدیریت بهداشت، توسع و امور بین الملل
  • حقوق
  • علوم اجتماعی: سیاست های عمومی، اقتصاد و علوم اجتماعی
  • روزنامه نگاری
  • مد

رده بندی دانشگاه دافینه پاریس

دانشگاه دافینه پاریس در حال حاضر یکی از معتبرترین دانشگاه های فرانسه است. این دانشگاه دارای 2 پردیس در لندن و تونس است. همچنین دانشگاه دافینه پاریس 6 دیپلم مشترک با 3 دانشگاه مادرید اسپانیا، دانشگاه گوته فرانکفورت و دانشگاه فوساری ونیز دارد. در اینجا رتبه این دانشگاه را که در حال حاضر جزوی از دانشگاه PSL فرانسه است در رده بندی های معتبر جهانی مشاهده می کنید.

سالرده بندی QSرده بندی U.S. News & World Reportرده بندی Shanghai JIAO
2022301
2021301
2020355740301

تحصیل دکتری در دانشگاه دافینه فرانسه

دانشگاه دافینه پاریس در مقطع دکتری نیز برنامه های تحصیلی خود را به دانشجویان داخلی و خارجی ارائه می کند و تحصیل در فرانسه را در مقاطع بالای تحصیلی فراهم می سازد. در اینجا این برنامه های تحصیلی معرفی شده اند.

  • دکتریی اقتصاد: برنامه دکتری در اقتصاد از دانشجویان دارای کارشناسی ارشد دانشگاه دافینه پاریس و همچنین دانشجویان کارشناسی ارشد سایر دانشگاههای فرانسوی یا خارجی استقبال می کند. زمینه های تحقیقاتی تحت پوشش این برنامه از جمله اقتصاد بین المللی، اقتصاد و توسعه، تئوری اقتصاد، اقتصاد بهداشت، اقتصاد انرژی، اقتصاد مالی، اقتصاد کلان و اقتصاد عمومی می باشد
  • دکتریی مدیریت: با نزدیک به 160 دانشجوی دکتری، برنامه دکتری در علوم مدیریت از نظر اندازه مهمترین برنامه دانشکده دکتریی دانشگاه دافین پاریس است. هدف اصلی این برنامه، آموزش دانشجویان دکتری است که امکان کسب دانش و مهارت های خاص را در بخش های مختلف مدیریتی فراهم می آورد.
  • دکتریی علوم کامپیوتر: برنامه دکتری در علوم رایانه مبتنی بر مرکز تحقیقاتی LAMSADE است و هدف آن آموزش دکتریی علوم کامپیوتر در زمینه های مرتبط است. علم کامپیوتر در دانشگاه دافینه پاریس شامل پشتیبانی از تصمیم گیری، نظریه تصمیم گیری و انتخاب اجتماعی، تحقیقات عملیاتی، بهینه سازی ترکیبی، پیچیدگی الگوریتم، برنامه نویسی ریاضی، تعامل و هوش مصنوعی، الگوریتم برای انبوهی از داده ها و سیستم های اطلاعاتی می باشد.
  • دکتریی ریاضیات: برنامه دکتری در ریاضیات به دانشجویان دکتری این امکان را می دهد تا در این زمینه انجام تحقیقات پژوهشی خود را در یک محیط مناسب و منابع عالی انجام دهند.
  • دکتریی علوم اجتماعی: این برنامه نیز در قالب دوره های تخصصی و روش شناختی به دانشجویان دکتری علوم اجتماعی ارائه می شود.

شرایط تحصیل در دانشگاه دافینه فرانسه

از شرایط اخذ پذیرش در فرانسه و دانشگاه دافینه پاریس، ارائه مدرک معتبر زبان فرانسوی حداقل B1 و همچنین ارائه مدرک کارشناسی معتبر با ریز نمرات تحصیلی برای پذیرش در مدرک کارشناسی ارشد و همچنین ارائه مدرک کارشناسی ارشد همراه با ریز نمرات تحصیل و ارائه انگیزه نامه و رزومه تحصیلی می باشد. توجه داشته باشید که هر چه رزومه تحصیلی متقاضیان قوی تر باشد و نمرات اخذ شده تحصیلی بالاتر باشد، شانس پذیرش و تحصیل در دانشگاه دافینه پاریس بالاتر خواهد رفت. هزینه زندگی در شهر پاریس نیز به طور متوسط حدود 1000€ (یورو) می باشد. هزینه شهریه تحصیل در دانشگاه دافینه پاریس نیز با توجه به مقطع متفاوت است و به صورت زیر است.

مقطعشهریه هر سال تحصیلی برای دانشجویان اروپایی (یورو)
کارشناسی170€
کارشناسی ارشد243€
دکتری380€

قابل ذکر است که با کار دانشجویی در فرانسه نیز می توانید از هزینه های زندگی و تحصیل در فرانسه بکاهید. البته این کار به صورت موقت و هفتگی 20 الی 30 ساعت مجاز می باشد. برای اخذ مشاوره و دریافت اطلاعات لازم در باب مهاجرت به کشورهای اروپایی و آمریکایی می توانید بر تجربه و کارنامه طلایی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تکیه کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *