ویزای تحصیلی

تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

یکی از راه ­های مهاجرت تحصیلی به کشور مجارستان، تحصیل دندانپزشکی در مجارستان می ­باشد که هر ساله متقاضیان خاص خود را داراست. کشور مجارستان، یک کشور کوچک و کم جمعیت در مرکز اروپا می­ باشد و از قدیمی ترین کشورهای این قاره محسوب می­ شود. یک دوره 5 ساله تحصیل دندانپزشکی در این کشور برای ادغام علوم پایه و بالینی برنامه ریزی شده است، به دلیل اینکه اعتقاد بر این می­ باشد که پیشرفت علمی و تخصصی نمی­ تواند از یکدیگر جدا شوند، بلکه می ­بایست در طول برنامه به صورت موازی ادامه یابند. این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده و در طول آن به سوالات ذیل پاسخ داده می شود. مجارستان یکی از کشورهای حوزه شنگن می باشد که در این سال ها متقاضی دانشجویان ایرانی زیادی را داشته که عموما برای تحصیل در رشته های گروه پزشکی یکی از جذاب ترین مقاصد اروپایی است.

بررسی رشته دندانپزشکی در مجارستان

برنامه درسی برنامه 5 ساله (10 ترم) برای یکسان سازی علوم پایه و بالینی طراحی شده است، زیرا اعتقاد بر این است که توسعه علمی و حرفه ای را نمی توان به شدت از هم جدا کرد، بلکه باید به طور همزمان در طول برنامه پیش رود. در پودمان پایه 2 سال اول به دانشجویان علوم پایه – دوره های پزشکی و دندانپزشکی که پایه و اساس دندانپزشکی بالینی را تشکیل می دهد، آموزش داده می شود. در پودمان پیش بالینی دانشجویان با مطالعه فشرده بالینی هر یک از رشته های مختلف دندانپزشکی بیشتر آشنا می شوند که در ماژول بالینی با تاکید بیشتر بر ارزیابی و مدیریت بیماران ادامه می دهند. علاوه بر این، در این ماژول نهایی، دانشجویان در برنامه ‌های انتخابی، کنفرانس‌ های بالینی و قرارگیری در بیمارستان شرکت می ‌کنند. پس از اتمام موفقیت آمیز برنامه، به دانشجویان عنوان دکترای دندانپزشکی اعطا می شود.

مجارستان یکی از مقرون به صرفه ترین مقاصد اروپایی برای تحصیل و زندگی است. به عنوان یک دانشجوی بین المللی، می توانید انتظار داشته باشید که در دانشگاه های دولتی بین 1200€ تا 5000€ (یورو) در سال برای اکثر مقاطع تحصیلی و بین 12000€ تا 16000€ (یورو) در سال برای پزشکی و دندانپزشکی پرداخت کنید. درجه. جدا از شهریه، یک دانشجوی بین ‌المللی می ‌تواند با 450€-550€ (یورو) در ماه در مجارستان زنده بماند. با این حال، هزینه زندگی در مجارستان تنها به سبک زندگی انتخابی شما بستگی دارد.

امتیازات تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

مجارستان یکی از بهترین گزینه های ممکن برای تحصیل در رشته دندانپزشکی محسوب می شود. کشوری که از امضاء کنندگان قرارداد بلونیا بوده و از سیستم آموزش واحد اروپایی تبعیت می کند. و دانشجویان بین المللی نیز به چندین دلیل این کشور و دانشگاه های معتبر آن را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند.


از مهمترین این دلایل که می توان آنها را به عنوان امتیازات تحصیل دندانپزشکی در کشور مجارستان به شمار آورد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

امتیازات تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

الزامات تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

در سال 2024 معمولا دانشجویان برای ورود به این رشته در ابتدا باید در آزمون های ورودی شرکت کنند که جهت آماده شدن برای آزمون دانشجویان در یک دوره یکساله پیش پزشکی در کالج و دانشگاه ها آموزش می بینند. پس از این دوره و موفقیت در آزمون دانشجویان شرایط ورود به دانشگاه را با برآورده ساختن نیازمندی ها فراهم می نمایند.

در 3 سال اول به متقاضیان، علوم پایه و دوره­ های پزشکی و دندانپزشکی مجارستان، آموزش داده می شود، این دوره ها پایه و اساس دندانپزشکی بالینی می باشند، همچنین در 2 سال پایانی، مطالعه بالینی در هر یک از رشته ­های دندانپزشکی با تأکید بر ارزیابی و مدیریت بیماران صورت می پذیرد. متقاضیان دانشجوی سال آخر در برنامه­ های انتخابی تحصیل، کنفرانس­ های بالینی و فعالیت­های بیمارستانی شرکت می ­نمایند و بعد از پایان موفقیت آمیز دوره ­ها، به این افراد مدرک دکترای دندانپزشکی اعطا می­ شود. D.M.D یک برنامه دندانپزشکی 5 ساله می باشد که از سوی دانشگاه دبرسن (Debrecen) ارائه می شود و این برنامه به 10 ترم تحصیلی تقسیم می­ گردد.

اینفوگرافیک تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

مدت دوره آموزشی رشته دندانپزشکی در مجارستان

مدت تحصیل در رشته دندان پزشکی در سال 2024 ایده آل است. سال ­های اول و دوم دوره پزشکی D.M.D، آموزش علوم پایه به همراه بعضی از دوره­ های تخصصی دندانپزشکی را شامل می شوند که می ­توان به موارد زیر اشاره کرد: آناتومی دهان، مواد دندانی، دندان پزشکی پیشگیرانه. در سال سوم دوره دندانپزشکی، مبانی نظری بیماری­های دهان، دندان و دوره­ های اضافی علوم دهان و دندان ارائه می گردد، معمولاً موضوعات مورد مطالعه از پروتزهای دندانی و پروتز ثابت تا رادیولوژی دهان و دندان می باشد.

سال چهارم، مطالعه بر عملكرد باليني در رشته­ هاي دنداني تأکید دارد و در طول سال چهارم مقدمه­ ای در کلیه رشته­ های دندانپزشکی بالینی اخذ خواهید کرد، همچنین این دوره شامل دوره­ های تحصیلی زیر نیز می ­باشد:

  • دندانپزشکی ترمیمی
  • دندانپزشکی پروتز
  • پریودنتولوژی
  • جراحی دهان
  • پزشکی دهان
  • ارتودنسی

در سال های چهارم و پنجم، دانشجویان با همکاری گروه ­ها جهت درمان بیماران با کمک دستیاران، تمرین خواهند کرد.

آخرین قوانین تحصیل در مجارستان در 2024

پذیرش رشته دندانپزشکی در مجارستان

شرایط و مدارک برای اخذ پذیرش تحصیل دندانپزشکی در مجارستان به شرح زیر می­ باشد:

  • تکمیل آزمون ورودی دانشگاه دبرسن
  • تکمیل فرم درخواست
  • ارائه دیپلم دبیرستان و کالج به همراه ترجمه انگلیسی
  • گزارش واکسیناسیون هپاتیت B، راش قرمز (Rubeola)، صرع (پاراتیت اپیدمی) و سرخک (Morbilli)
  • بیانیه مالی اسناد رسمی
  • CV کوتاه به زبان انگلیسی
  • کپی­ های مربوط به صفحات پاسپورت
  • نامه تمکن مالی به مبلغ $830 (دلار) در ماه
  • عکس با اندازه عکس گذرنامه
  • رسید واریز هزینه درخواست ویزای دانشجویی مجارستان به مبلغ $70 (دلار)

دانشجویان دندانپزشکی نیز با داشتن ویزای تحصیلی مجارستان می توانند علاوه بر همراه آوردن اعضای خانواده اشان همچنین به صورت پاره وقت تا 24 ساعت در هفته را کار کنند. از این راه بخشی از مخارج تحصیلی اشان را بدست آورند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی مجارستان برای تحصیل دندانپزشکی

مجارستان از سال 2007 عضو شنگن شده در نتیجه با داشتن ویزای این کشور می توان به سایر کشورهای حوزه شنگن نیز بدون نیاز به اخذ ویزای جداگانه سفر کرد. منتهی لازم به ذکر دانشجویانی که متاهل هستند یا باید هر دو پذیرشی از کالج یا دانشگاه های مجارستان داشته باشند یا کمی صبر کنند چرا که در سال 2024 مجارستان در غالب موارد ویزای همراه همزمان صادر نمی کند. معمولا ابتدا دانشجو به مجارستان می رود و ممکن است 4 تا 5 ماه بعد همراه یعنی همسر و فرزندان زیر 18 وی به او ملحق شوند. برای اخذ ویزا یکی از مهم ترین مدارک نامه پذیرش دانشگاه یا کالج در مجارستان است.

در واقع مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا متعددند اما مهم ترین این مدارک عبارتند از:

  • نامه پذیرش دانشگاهی در مجارستان
  • کپی برابر اصل پاسپورت
  • ترجمه رسمی مدارک شناسایی
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی که در 6 ماه گذشته گرفته شده و پشت سفیدند
  • نامه تمکن مالی
  • گواهی عدم سوءپیشینه کیفری
  • گواهی واکسیناسیون برای کسانی که از کشورهای خاصی از جمله کنگو به مجارستان می روند
  • گواهی اثبات رزرو منزل یا خوابگاه در مجارستان (برای اجاره منزل یک خوابه در مجارستان ماهیانه بالای 300€ (یورو) باید پرداخت شود)
  • گواهی پیش پرداخت شهریه دانشگاه حداقل برای یک ترم

دانشگاه­ های پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان

امکانات دانشگاه دندانپزشکی مجارستان

اکثر بخش های دانشکده در مرکز آموزش بالینی و دندانپزشکی واقع شده است که یکی از مدرن ترین موسسات دندانپزشکی در قاره اروپا میباشد، این دانشگاه دارای 12000 متر مربع فضای کف و 173 ایستگاه کاری مربوط به دندانپزشکی میباشد. این دانشگاه، امکانات و شرایط بسیار خوبی برای هر 2 مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و همچنین تحقیقات بالینی، فراهم می نماید. تیم جراحی دهان و فک فوقانی و دندانپزشکی در یک ساختمان جداگانه واقع شده اند که این ساختمان به تازگی مرمت، بازسازی و تکمیل شده است. یک طبقه جدید به منظور بخش جدید بیمارستان با ظرفیت 25 تخت مهیا می باشد و همچنین یک بخش اجرایی کاملا مجهز برای جراحی سر و گردن تحت بیهوشی عمومی در نظر گرفته شده است.

تحصیل دندانپزشکی در مجارستان در دانشگاه سگد

رشته دندانپزشکی در مجارستان در دانشگاه سگد

دانشگاه سگد دارای بالاترین رتبه در میان دانشگاه های کشور مجارستان است و اکنون در رتبه 501-550 در رتبه بندی QS در بین دانشگاه­ های سرتاسر دنیا قرار گرفته است. دانشگاه سگد، علاقه مند به جذب دانشجویان خارجی می­ باشد، این دانشگاه در طرح تبادل اراسموس مشارکت دارد و کمک هزینه تحصیلی برای متقاضیان در کلیه مناطق فراهم می­ نماید. بسیاری از دوره ­ها به زبان انگلیسی ارائه می شوند و دوره کارشناسی دارای یک دوره مقدماتی زبان انگلیسی می­ باشد. البته کسانی که می خواهند در این کشور پس از اتمام تحصیلات خود کار کنند٬ باید به زبان مجاری و آلمانی نیز مسلط باشند.

میدونی شرایط مهاجرت به مجارستان چه تغییراتی داشته؟

رشته دندانپزشکی در دانشگاه اوتووس لونارد

دانشگاه اوتووس لونارد دارای رتبه حدود 600 در سرتاسر دنیا و 27 در رتبه بندی EECA می ­باشد، این دانشگاه در شهر بوداپست قرار دارد و یکی از بزرگترین و برترین دانشگاه­ ها در کشور مجارستان می­ باشد، همچنین یکی از قدیمی ترین دانشگاه­ های سراسر دنیا محسوب می شود که در سال 1635 افتتاح گردید. از زمان تأسیس تا به امروز، فارغ التحصیلان این دانشگاه شامل چهار برنده جایزه نوبل و تعدادی از دانشمندان مشهور در دنیا بوده ­اند، دانشگاه اوتووس اکنون تقریباً 28000 دانشجو دارد، این دانشگاه دارای 8 دانشکده می­ باشد. آزمون ورودی دندانپزشکی در مجارستان: آزمون و امتحان ورودی برای متقاضیان رشته­ های زیر الزامی می­ باشد: BMC، پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی. آزمون شامل دو قسمت می­ باشد که عبارتند از: آزمون کتبی از دروس زیست شناسی، شیمی و فیزیک، امتحان شفاهی یا مصاحبه.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

هزینه رشته دندانپزشکی در مجارستان

شهریه­ برخی از دانشگاه ­های علوم پزشکی در کشور مجارستان به صورت زیر می­ باشد:

نام دانشگاهشهر هزینه تحصیل سالیانه به دلار آمریکا
دانشگاه پزشکی سملوایسبوداپست$18200
دانشگاه پزشکی سگدسگد$17000
دانشگاه علوم پزشکی پچپچ$17600

بورسیه تحصیلی دندانپزشکی در مجارستان

اصولا یکی از گزینه های در دسترس برای دانشجویان دندانپزشکی جهت جبران بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی در مجارستان، درخواست بورسیه تحصیلی دندانپزشکی در مجارستان می باشد. اصل اساسی در پذیرش درخواست متقاضیان نیز شایستگی تحصیلی متقاضیان با توجه به نمرات تحصیلی آنها می باشد. بر این اساس، مبلغ ماهیانه بورسیه اعطائی به دانشجویان لیسانس در حدود 40460HUF (فورینت)، دانشجویان فوق لیسانس در حدود 79200HUF ،+70000HUF مجوز سکونت ماهانه و دانشجویان دکترا (PhD) در حدود 100000HUF (فورینت) می باشد.

بورسیه های مذکور و شرایط هر کدام به شرح جدول ذیل است:

عنوان بورسیهکشور یا موسسه حامیدانشجویان متقاضی
HKADC Overseas Arts Administration Scholarshipsشورای توسعه هنرهای هنگ کنگ (ADC)کلیه دانشجویان خارجی
Canon Foundation Research Fellowshipsبنیاد کنوندانشجویان اروپایی و ترکیه و حوزه بالکان
MOE-AU Scholarship For Singaporean Studentsوزارت آموزش سنگاپوردانشجویان سنگاپوزی
NWO Rubicon Scholarshipسازمان تحقیقات علمی هلند (NWO)بورس دکترا دانشجویان هلندی
Momeni Iranian Financial Assistance Scholarshipsبنیاد ایرانی مومنیدانشجویان ایرانی از تمامی مقاطع تحصیلی
Flinders University Phil Hoffmann Travel Postgraduate Scholarshipدانشگاه فلیندر استرالیادانشجویان استرالیایی
University of Auckland – Arthington Davy Scholarships in New Zealandدانشگاه اوکلند نیوزلنددانشجویان تونگا
KVA Foundation PE Lindahl Scholarshipآکادمی علوم سلطنتی سوئددانشجویان PhD سوئدی
Fulbright Program Hungaryوزارت کشور آمریکا، اداره آموزش و پرورش ایالات متحدهدانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا بین المللی
Nanor Krikorian Scholarshipبنیاد جوانان آمریکاکلیه دانشجویان خارجی از تمامی مقاطع تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس

امکان اخذ اقامت دائم مجارستان برای دندانپزشکان

این امر برای دندانپزشکان کاملا  فراهم است. هدف از اخذ اقامت دائمی PR کشور مجارستان این است که دندانپزشکان بدون هیچ دغدغه ای از بابت ورود و خروج و یا نیاز به ویزا به مدت طولانی در این کشور کار و زندگی بکنند. دندانپزشکان نیز همانند سایر کارگران ماهر خارجی در کشور مجارستان به شرط حداقل 3 سال زندگی مستمر در این کشور می توانند برای اخذ PR مجارستان اقدام کرده و از امتیازات زیر برخوردار شوند:

امتیازات اخذ اقامت مجارستان

 

کار پس از رشته دندانپزشکی در مجارستان

نرخ بیکاری در مجارستان در سال 2024 تنها 3.6% است و در این کشور برای تمامی مشاغل از جمله دندانپزشکان، مهندسن، عکاسان و غیره فرصت های شغلی زیادی وجود دارد. مجارستان از سال 2007 عضوی از شنگن شده و علاوه بر مزیت هایی که داشتن اقامت شنگن برای افراد به همراه خواهد داشت، دندانپزشکان در مجارستان سطح درآمد بسیار بالایی نیز دارند.

متوسط درآمد ماهیانه عموم مردم مجارستانمتوسط درآمد ماهیانه دندانپزشکان مجارستان
HUF493000 (فورینت مجارستان)HUF1110000 (فورینت مجارستان)

اگر سطح متوسط درآمد ماهیانه دندانپزشکان را با دندانسازان و سایر مشاغل حوزه بهداشت و درمان مقایسه کنیم به نتیجه جالبی خواهیم رسید. متوسط درآمد دندانپزشکان 47% بیشتر از دندانسازان و نیز متوسط درآمد دندانسازان از حدود 3% بیشتر از دیگر مشاغل حوزه بهداشت و درمان است:

درآمد رشته های مرتبط با دندانپزشکی در مجارستان

تجربه نقش بسیار زیادی در روند افزایش دستمزد در مجارستان دارد. نمودار زیر مبین این موضوع است.

روند افزایش درآمد دندانپزشکان در مجارستان بر حسب تجربه

نکته مهم آنکه دستمزد دندانپزشکان در بوداپست بیش از سایر شهرهای این کشور است. در جدول زیر نیز درآمد برخی متخصصان در این رشته بررسی شده است.

تخصصمتوسط دستمزد به فورینت
ریشه1360000HUF
ارتودنسی1330000HUF
پروتز1360000HUF
دستیار دندانپزشک313000HUF
دندانپزشک1100000HUF
دستیار ارتودنس316000HUF
تکنسین آزمایشگاه دندانپزشی293000HUF
بهداشت دهان و دندان293000HUF

کالج و دانشگاه های مجارستان نسبتا ارزان قیمت هستند و دانشجویان زیادی از سرتاسر دنیا مشغول تحصیل در این دانشگاه ها هستند.

آینده شغلی دندانپزشکان در مجارستان

دندانپزشکان مراقبت های پیشگیرانه و درمانی اولیه را برای بیماران دندانی و دهانی ارائه می دهند. آنها بر معاینات دندانپزشکی، مراقبت های اضطراری نظارت می کنند و درمان بسیاری از بیماری های دندان مانند دندان درد، لثه های ملتهب و حفره ها را از جمله موارد دیگر ارائه می دهند. پس از فارغ التحصیلی، یک دکترای پزشکی در دندانپزشکی می تواند شروع به کار دندانپزشکی کند یا وارد دوره های کارشناسی ارشد تخصصی یا دکترا شود. دروس پایه و دانش عمومی پزشکی در موسسات و کلینیک های دانشکده های همکار تدریس می شود. برخی از موضوعات تخصصی پایه دندانپزشکی از همان ابتدای آموزش تدریس می شود.

از سال سوم به بعد، موضوعات دندانپزشکی در کنار دانش عمومی پزشکی نقش مهمی را ایفا می کنند و تعداد رشته های عملی تخصصی به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. این موضوعات توسط نزدیک به شصت دندانپزشک در حال حاضر در دانشکده تدریس می شود. پایان نامه پزشکی به طور رسمی در سال پایانی آموزش پردازش می شود. موضوع پایان نامه باید حداقل یک ترم قبل از پایان تحصیل اعلام شود. دندانپزشکان در شهرهایی مانند بوداپست طی چندین دهه شهرت زیادی به دست آورده ‌اند، در واقع، از نظر تاریخی، گردشگران از کشورهای همسایه اتریش و آلمان برای اصلاح دندان ‌های خود مدت ‌هاست به این کشور سفر کرده ‌اند. متقاضیان تحصیل در مجارستان در سال 2024 می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرند.

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در مجارستان سوالات زیر را مطرح می نمایند:

  • بهترین دانشگاه ها برای تحصیل دندانپزشکی در مجارستان کدامند؟ دانشگاه سملوایز بوداپست و دانشگاه اوتووس لونارد بهترین جایگاه علمی در این زمینه را دارا هستند.
  • هزینه تحصیل دندانپزشکی در مجارستان چه میزان است؟ شهریه ای در حدود 18000€ (یورو) در سال خواهد داشت.
  • آیا پس از تحصیل دندانپزشکی در مجارستان میتوان در ایران کار کرد؟ بسیاری از دانشگاه های پزشکی مجارستان مورد تایید وزارت علوم ایران هستند.
  • چگونه می توان وارد بازار کار رشته دندانپزشکی در مجارستان شد؟ دانشجویانی که مدرک خود را از دانشگاه های این کشور دریافت کرده باشند، به راحتی می توانند وارد این بازار کار شوند.
  • دوره آموزش دندانپزشکی در مجارستان چند ساله است؟ یک دوره 5 ساله و پیوسته است.
  • شرایط اخذ مجوز کار دندانپزشکی در مجارستان چیست؟ ثبت نام در بورد دندانپزشکی مجارستان و شرکت در آزمون از جمله شروط این کار است.
5/5 - (50 امتیاز)

12 دیدگاه برای “تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

  1. alireza گفت:

    سلام.خسته نباشيد،من سال دوازدهم رو ميگذرونم،چطورى ميتونم ويزاى تحصيلى بگيرم
    و حدائل مدارك لازم چيه؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      ویزای تحصیلی رو ما براتون میگیریم نگران نباشید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  2. کبری گفت:

    سلام. برای تحصیل پزشکی توی کانادا میخواستم بدونم چه شرایطی لازم؟ مثلا با معدل دیپلم 15 و مدرک زبان TOLIMO میشه به اپلای از این دانشگاههای کانادا یا آمریکا امیدوار شد؟ اگه پاسخ بدین ممنون میشم و اینکه هزینه های ثبت نام و شهریه ش هم بفرمایین تا ارزیابی کنبم

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بستگی به شرایطتتون از جمه سن معدل داره و برای پزشکی در کانادا اول باید ۴ سال لیسانس علوم پایه بخونید سپس وارد رشته های پزشکی شوید و بیشتر مدرک آیلتس و تافل مورد قبول میباشد و شهریه ها بستگی به نوع دانشگاه در کانادا داره برای اطلاعات تکمیلی تماس بگیرید

    2. بهناز گفت:

      سلام . من سال دوازدهم رو میگذرونم برای تحصیل در دندانپزشکی مجارستان از چه تاریخی باید اقدام کنم و ازمون ورودی داره ؟

      1. داوری گفت:

        سلام
        باید کم کم به فکر باشید که کارها رو شروع کنید. برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  3. نعیم گفت:

    ببخشین فرق دوره پزشکی با دوره پیش پزشکی چی میتونه باشه؟ منظور از پیش پزشکی اینه که شما پذیرفته شدین و فقط به دلیل ضعف معدل و نمره باید این دوره را پاس کنین یا نه برای همه داوطلبین تحصیل در خارج مخصوصا اروپا میشه؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما دوره پیش پزشکی برای آمادگی شرکت در آزمون پزشکی هر کشور می باشد و دوره پزشکی بعد از قبولی در آزمون پزشکی میباشد

  4. nima گفت:

    ba salam. be nazarton in daneshgaha aatbar daran az nazar vezarat olum Iran? maesi

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما لطفا به سایت وزارت بهداشت و علوم ایران مراجعه کنید

  5. امید گفت:

    سلام. شرایط مدرک زبان توی مجارستان چطوره؟ تافل یا آیلتس؟ یا هر دو مورد قبول.

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما هم میتونید در این مدرک آیلتس و یا تافل بگیرید و یا اینکه در کشور مجارستان دوره زبان بگذرونید، برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید، ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *