ویزای تحصیلی

دانشگاه زیجیانگ چین

دانشگاه زیجیانگ چین

به طور کلی تعداد 49 دانشگاه در چین وجود دارد که دوره های پزشکی را به دانشجویان ارائه می نمایند، از جمله آنها دانشگاه زیجیانگ چین است. همچنین مدارس پزشکی که در این کشور وجود دارد، از سوی شورای پزشکی چین تایید گردیده و در سازمان بهداشت جهانی (WHO) نیز رسمیت یافته است. دانشجویان پزشکی که از این دانشگاه فارغ التحصیل شده و تخصص پزشکی خود را دریافت می دارند، در هر نقطه ای از جهان و در هر بیمارستانی می توانند خدمت رسانی کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت زمینه ای را فراهم نموده است تا از طریق این مقاله اطلاعات کافی و لازم را در اختیار متقاضیان تحصیل در چین قرار دهد.

آموزش در دانشگاه زیجیانگ چین

رشته های مختلفی در دانشگاه زیجیانگ چین ارائه می شود که مهم ترین آنها زمینه های مطالعاتی در 12 شاخه مهم شامل ادبیات، مدیریت، فلسفه، آموزش، علوم، کشاورزی، هنر، پزشکی، تاریخ، مهندسی، حقوق و اقتصاد می باشد. برخی دوره های آموزشی که در این دانشگاه برگزار می گردد، بدون مدرک است. در سال 2013 میلادی، بالغ بر 5200 دانشجو از 130 کشور مختلف جهان به تحصیل در این دانشگاه پرداخته اند. از آنجا که ملیت های مختلفی در این دانشگاه وجود دارد، لذا بهترین فرصت برای دانشجویان بین المللی است تا تجارب و درک لازم در زمینه فرهنگ های مختلف را به دست آورند. دانشگاه زیجیانگ چین دارای 37 دانشکده است که برنامه های ذیل را برای دانشجویان بین المللی دارا هستند: تعداد 207 برنامه در مقطع دکترا، تعداد 288 برنامه در مقطع استادیار و تعداد 112 برنامه در مقطع لیسانس.

رنکینگ دانشگاه زیجیانگ چین 2023

در سال 2019 میلادی، بالغ بر 1250 دانشگاه همراه با بخش های مختلف تحقیقاتی در سرتاسر جهان توسط وب سایت آموزش عالی تایمز به دقت مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و رتبه بندی شد. در واقع این جدول رتبه بندی تبدیل به بزرگ ترین جدول بین المللی شده است. جنبه هایی که در این خصوص تجزیه و تحلیل شده است،‌ شامل آموزش، انتقال دانش و دیدگاه، تحقیق و پژوهش می باشد. علاوه بر آن، 13 شاخص عملکردی به دقت درجه بندی گردیده تا اطلاعات و مقایسه های جامعی را ارائه نماید. این دانشگاه در سال 2020 توانست رتبه 101 را به خود اختصاص دهد. در سال های بعد از جمله 2023 نیز رتبه بندی به شکل جدول زیر است:

سالرتبه
202154
202245
202342

مدارک لازم جهت پذیرش در دانشگاه زیجیانگ چین

مدارک لازم جهت پذیرش در دانشگاه زیجیانگ چین

متقاضیانی که دانشگاه زیجیانگ چین را برای تحصیلات تکمیلی انتخاب نموده اند، ابتدا بایستی درخواست خود را برای پذیرش در این دانشگاه ارسال نمایند. برای درخواست پذیرش، اسناد و مدارکی مورد نیاز است که می بایست تهیه و ارائه گردد. این مدارک عبارتند از:

  • تکمیل و ارائه فرم درخواست به صورت آنلاین که بایستی پس از تکمیل پرینت گرفته و توسط متقاضی امضا گردد
  • ارائه اصل مدرک تحصیلی دیپلم همراه با ریز نمرات یا کپی برابر اصل آنها که به زبان چینی یا انگلیسی ترجمه شده اند
  • ارائه گواهی یا مدرک زبان چینی H.S.K (مختص افرادی که زبان تحصیلی چینی را انتخاب می نمایند)
  • ارائه 2 معرفی نامه از دبیران دوره دبیرستان به صورت ترجمه شده به زبان چینی یا انگلیسی مختص افرادی که درخواست پذیرش تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی را دارند
  • ارائه کپی پاسپورت متقاضی
  • ارائه یک قطعه عکس 3.5 * 4.5 با پس زمینه سفید

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه زیجیانگ‌ چین

کلیه دانشگاه های جهان شرایط و ضوابط خاصی را جهت تحصیل در چین و پذیرش دانشجویان بین المللی معین می نمایند. دانشگاه زیجیانگ چین نیز همین روال قانونی را طی می کند و شرایط خاصی را مشخص نموده است. فرد متقاضی بایستی سلامت کامل داشته باشد. فارغ التحصیل دوره دبیرستان باشد. دارای شرایط سنی حداکثر 30 سال باشد. آشنایی لازم و احترام به آداب و رسوم مردم چین را رعایت نمایند. همچنین از قوانین و مقررات حاکم بر کشور چین و دانشگاه‌ های آن پیروی نماید.

متقاضیانی که قصد تحصیل در رشته های ادبیات، آموزش، حقوق و تاریخ را دارند، بایستی در آزمون شرکت نموده و حداقل نمره 210 را به دست آورند. متقاضیانی که قصد تحصیل در رشته های کشاورزی، اقتصاد، تجارت، علوم پزشکی، علوم و مهندسی را دارند، بایستی در آزمون H.S.K سطح 4 شرکت نموده و حداقل نمره 180 را اخذ نمایند. متقاضیان زبان تحصیلی چینی نیز بایستی در آزمون H.SK سطح 4 شرکت کرده و حداقل نمره 180 را به دست آورند. شرکت در این آزمون برای دانشجویان متقاضی زبان تحصیلی انگلیسی نیاز نیست.

بورسیه تحصیلی دانشگاه زیجیانگ

به طور معمول بورسیه های تحصیلی دانشگاه زیجیانگ چین به متقاضیانی اعطا می گردد که سابقه عالی و رزومه تحصیلی قوی و بالایی دارند. در صورتی که دانشجو موفق به اخذ بورسیه تحصیلی در چین گردد، شرایط تحصیل رایگان برای او فراهم می شود. مدت زمان کارآموزی در این دانشگاه بین 1 سال تا حداقل 48 هفته است که بایستی سپری گردد. این مزیت برای دانشجویان وجود دارد که انتخاب نمایند دوره های کارآموزی خود را در کشور مبدا بگذرانند یا در کشور چین. در این صورت به یکسری اطلاعات اولیه نیاز دارید که می توانید از وکلا و کارشناسان زبده موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به دست آورید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *