ویزای تحصیلی

دانشگاه سامارا روسیه

دانشگاه سامارا روسیه

روسیه دارای دانشگاه های معتبری است و دانشگاه سامارا روسیه یکی از این دانشگاه ها می ­باشد که دانشجویان زیادی در این دانشگاه مشغول به تحصیل است. دانشگاه پزشکی سامارا از معتبرترین دانشگاه های روسیه محسوب می ­شود. دانشجویان عزیز می­ توانند اطلاعات لازم در زمینه مهاجرت تحصیلی به روسیه را از کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا شده و در زمینه دانشگاه های روسیه با آنان مشاوره نمایند. روسیه از جمله کشورهای پهناور و پرجمعیت جهان است که جمعیت این کشور بیش از 140 میلیون نفر گزارش شده است.

تحصیل در دانشگاه سامارا روسیه

دانشگاه سامارا در روسیه از 11 دانشکده و تعداد زیادی کلینک های خصوصی و همچنین 10 موسسه آموزشی و مرکز تحقیقاتی تشکیل شده است. در سال های اخیر دانشجویان زیادی در رشته های پزشکی از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند که 500 دانشجوی فارغ التحصیل شده از این دانشگاه را دانشجویان بین المللی تشکیل می­ دهد. این دانشگاه از جمله دانشگاه های خصوصی در روسیه است و مدرکی که این دانشگاه به دانشجویان اعطا می­ نماید در 20 کشور جهان به رسمیت شناخته شده است. این دانشگاه هم اکنون میزبان 6000 دانشجو می­ باشد که از این میان 200 دانشجوی بین المللی هستند. دانشجویان برای پذیرش در این دانشگاه باید ابتدا فرم درخواست پذیرش را بصورت آنلاین تکمیل نموده و به همراه مدرک خود به دانشگاه سامارا روسیه ارائه نمایند.

هر روزه تعداد علاقمندان به تحصیل در دانشگاه سامارا افزایش یافته و تا به الان تعداد آنان به 6000 رسیده است که 200 نفر از این دانشجویان را دانشجویان خارجی تشکیل می­ دهد. همانطور که بیان نمودیم این دانشگاه دارای دانشکده هایی همچون مهندسی صنایع، دانشکده علوم انسانی، دانشکده علوم کامپیوتر، دانشکده علوم و اقتصاد مدیریت، دانشکده علوم پایه می­ باشد. همچنین این دانشگاه دارای 80 موسسه آموزشی هوافضا، مهندسی هواپیما، مهندسی الکترونیک و غیره نیز می­ باشد. این دانشگاه دارای کتابخانه ای مجهز است که دارای یک میلیون جلد کتاب و منابع الکترونیکی می­ باشد.

امکانات دانشگاه سامارا روسیه

از مهمترین موسسات تحقیقاتی این دانشگاه می­توان به موسسه تحقیقاتی آکوستیک، ساخت و سازه های هواپیما، فن آوری ها و مسائل کیفیت، کالج فنی حمل ونقل هوایی و همچنین به 35 آزمایشگاه و مراکز علمی پژوهشی آن اشاره نمود. این دانشگاه دارای بزرگترین موتورهای توربین در روسیه می ­باشد. دانشجویان در دانشگاه سامارا روسیه از امکانات مرکز رسانه ای جمعی و پردازش اطالاعات فضایی و همچنین موزه های هوانوردی و فضایی و سالن های ورزشی و تناسب اندام برخوردار می­ باشند.

پذیرش در دانشگاه سامارا و دانشکده های آن

دانشگاه سامارا هر ساله در ماه ژوئن به پذیرش دانشجویان محلی و بین المللی می­ پردازد. دانشجویان باید ابتدا فرم درخواست پذیرش در این دانشگاه را تکمیل نمایند و سپس به همراه مدارک تحصیلات دبیرستان خود به این مرکز ارائه نمایند. این دانشگاه نیز پس از بررسی و ارزیابی مدارک متقاضیان تحصیل در این دانشگاه نتیجه نهایی را اعلام خواهد نمود. دانشجویان خارجی علاوه بر تکمیل فرم پذیرش دانشگاه باید تمامی مدارک زیر را نیز به این دانشگاه ارائه دهند:

  • ارائه اصل و یک نسخه کپی از پاسپورت دانشجو
  • ویزای دانشجویی روسیه
  • گواهی تولد دانشجو
  • مدارک تحصیلات دبیرستان به همراه ریز نمرات آنها
  • آزمایشات پزشکی بخصوص آزمایش HIV
  • 10 قطعه عکس دانشجو

امکانات دانشگاه سامارا روسیه

همانطور که پیش تر بیان نمودیم این دانشگاه شامل 11 دانشکده و بیش از 80 موسسه آموزشی می ­باشد که ما در اینجا برخی از آنان را معرفی خواهیم نمود:

  • دانشکده مهندسی فضایی
  • دانشکده پیشگیری هوا فضایی
  • دانشکده مهندسی هواپیما
  • دانشکده مهندسی صنایع
  • دانشکده علوم اطلاع رسانی
  • دانشکده علوم کامپیوتر
  • دانشکده اقتصاد
  • دانشکده مدیریت
  • دانشکده علوم پایه
  • دانشکده آموزش و پرورش

هزینه تحصیل در دانشگاه سامارا روسیه

با توجه به هزینه های تحصیل در دیگر دانشگاه های روسیه هزینه های تحصیل در دانشگاه سامارا روسیه بسیار ارزانتر و مقرون به صرفه تر می­باشد. دانشجویان علاقمند به تحصیل در روسیه می توانند جهت آگاهی از سایر هزینه های تحصیلی در این کشور با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایند. هزینه های تحصیل در این دانشگاه پزشکی سامارا به قرار زیر می­ باشد:

رشته تحصیلیهزینه تحصیل به دلار
پزشکی عمومی$2500
دندانپزشکی$3000
پزشکی اطفال$3000
داروسازی$2500
پرستاری$1300
روانشناسی بالینی$1800
درمان و پیشگیری$2000

هزینه های فوق مربوط به دانشجویانی است که از دیگر کشورهای جهان برای تحصیل این دانشگاه را انتخاب نموده اند. این آمار مربوط به سال تحصیلی 2023-2022 می­ باشد. تنها دلیل پایین بودن هزینه های تحصیل در این دانشگاه عدم آشنایی دانشجویان محلی و بین المللی با شهر سامارا در روسیه است. اکثراً دانشجویان طرفدار تحصیل در دانشگاه های پایتخت روسیه شهر مسکو و سن پترزبورگ می ­باشند. البته این موضوع که این دانشگاه در سال 2023 مورد تائید وزارت بهداشت ایران نیست نیز مزید بر علت این موضوع شده است. اما این دانشگاه علاوه بر اخذ شهریه های بسیار مناسب از دانشجویان امکانات بسیار مناسبی را در اختیار آنان قرار داده است. از جمله امکانات موجود در این دانشگاه عبارتند از خوابگاه های دانشجویی برای اقامت دانشجویان، رستوران ها، سالن های ورزشی، زمینهای بازی و کتابخانه های می­ باشد.

بورس تحصیلی دانشگاه سامارا روسیه

دانشگاه سامارا بورسیه هایی را به دانشجویان اعطا می­ نمایند. این دانشگاه برای اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان از آنان آزمونی اخذ می ­نماید و دانشجویانی که بتوانند امتیاز کافی را کسب نمایند موفق به اخذ این بورسیه ها خواهند شد. همچنین دانشجویانی که یک دوره تحصیلی را در این دانشگاه به موفقیت برسانند، در مقطع بعدی بصورت رایگان می­توانند ادامه تحصیل دهند.

دانشجویان برای تحصیل به زبان انگلیسی باید دوره های پادفک را بگذرانند. دوره پادفک شامل دروس شیمی، زیست و زبان روسی می ­باشد. معمولاً اکثر دانشجویان خارجی در این دوره شرکت نموده و پس از آن وارد دوره پزشکی در این دانشگاه می گردند. دانشجویانی که در دوره های آمادگی پادفک شرکت می­ نمایند براحتی می­ توانند برای اخذ بورسیه تحصیلی دانشگاه پزشکی سامارا در روسیه اقدام نمایند. دانشجویان در این دوره علاوه بر یادگیری زبان روسی به مرور دروس شیمی و زیست نیز خواهند پرداخت و می­ توانند با آمادگی بیشتری وارد دوره های پزشکی در این دانشگاه شوند. دانشجویان با مشاوره با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می­توانند از شرایط تحصیل در دانشگاه سامارا روسیه آگاه شوند. برای مطالعه بیشتر متقاضیان می توانند مقاله ای مانند تحصیل و اعزام دانشجو به روسیه را مطالعه نمایند.

5/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *