ویزای تحصیلی

دانشگاه شی آن چین

دانشگاه شی آن چین

یکی از روش های مهاجرتی که امروزه مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است تحصیل در دانشگاه های معتبر می باشد، دانشگاه شی آن چین یکی از آنهاست. این دانشگاه جزء دانشگاه های ملی کشور چین محسوب می شود و به صورت مستقیم تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش چین قرار دارد. اگر قصد تحصیل در این دانشگاه را دارید پیشنهاد می شود مقاله پیش رو را که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نوشته شده است مطالعه نمایید.

تحصیل در دانشگاه شی آن چین 2022

در سال 1896 میلادی دانشگاه شی آن چین به 2 انستیتو متفاوت تقسیم شده است (دانشگاه شی آن چین و دانشگاه های جیائو تونگ). این دانشگاه برنامه های تحصیلی را در زمینه هایی مانند علوم، پزشکی، مهندسی، اقتصاد، حقوق و مدیریت ارائه میدهد. این دانشگاه در سال 2022 دارای 2 پردیس شمالی و جنوبی می باشد. مساحت دانشگاه شی آن چین حدودا 270 هکتار می باشد. مساحت های اشغال شده توسط ساختمان های این دانشگاه 1.3 میلیون متر مکعب می باشد. این دانشگاه دارای دو کتابخانه مدرن و مجهز می باشد که در آن بیش از شش میلیون جلد کتاب وجود دارد. 2 میلیون از این تعداد کتاب به صورت چاپی و اسنادی می باشند و حدودا 3 میلیون کتاب به صورت الکترونیکی در اختیار متقاضیان قرار دارد.

پروژه 211 در چین

در سال 1995 میلادی وزارت آموزش و پرورش خلق چین با هدف ارتقاء استانداردهای تحقیقاتی دانشگاه ها به سطوح بالاتر و استراتژی هایی برای توسعه اجتماعی و اقتصادی پروژه 211 را آغاز کرد. در کشور چین 118 موسسه آموزشی وجود دارد که به عنوان پروژه 211 شناخته می شوند. از سال 1996 میلادی تا سال 2000 میلادی بیشتر از 2 میلیارد دلار در این پروژه مهم سرمایه گذاری شده است. در این میان برخی از این موسسات آموزشی بورسیه های تحصیلی و استانداردهایی در زمینه های علمی، منابع انسانی و فنی دریافت کرده اند و برنامه های تحصیلی پیشرفته در اختیار متقاضیان قرار داده اند.

دوره های تحصیلی در دانشگاه شی آن چین

دوره های تحصیلی در دانشگاه شی آن چین

طبق بررسی های انجام شده امروزه یک سوم از دانشجویان مقطع کارشناسی و چهار پنجم از دانشجویان مقطع تحصیلی دکتری در بیش از 211 دانشگاه در چین مشغول به تحصیل می باشند. همچنین این دانشجویان از 70% هزینه های تحقیقات علمی، 96% از آزمایشگاه ها و 85% از موضوع های کلیدی دولت این کشور استفاده می کنند. در این دانشگاه معتبر بیش از 31000 دانشجو مشغول به ادامه تحصیل می باشند، از این تعداد 21000 دانشجو در مقطع کارشناسی، 9000 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و 1700 نفر در مقطع دکتری تحصیل می کنند. دانشگاه شی آن چین دارای 17 دانشکده می باشد.

289 استاد متخصص و حرفه ای و 845 استاد دانشی در این دانشگاه مشغول به تدریس دروس تحصیلی می باشند. لازم به ذکر است که 4 آزمایشگاه به صورت دولتی و 15 موسسه تحقیقاتی در این دانشگاه وجود دارد. در حال حاضر در دانشگاه شی آن چین 7 رشته کلیدی تدریس می شود. در این دانشگاه در مقطع کارشناسی 52 رشته تحصیلی ارائه می شود. در مقطع کارشناسی ارشد 77 رشته تحصیلی و در مقطع دکتری 40 رشته تحصیلی متفاوت برای تحصیل در نظر گرفته شده است.

اخذ پذیرش از دانشگاه شی آن چین

متقاضیانی که قصد نجصیل در دانشگاه شی آن چین را دارند باید از دانشگاه پذیرش خود را دریافت نمایند. در ابتدا دانشجو باید حساب کاربری ایجاد نماید و تمام اطلاعاتی را که در فرم مربوطه مورد نیاز است وارد نماید. متقاضیان دقت داشته باشند که اطلاعاتی که در فرم ثبت می نمایند باید به روز، صحیح و دقیق باشد. همچنین متقاضی باید اسنادی را که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد در بخش های مربوطه آپلود نماید.

  • ارائه مدارک تحصیلی پیشین که این مدارک باید به زبان انگلیسی ترجمه شده باشند.
  • ارائه مدرک های معتبر زبان انگلیسی مثل TOEFL و یا IELTS و یا سایر مدارکی که مورد تایید باشد.
  • در صورت موجود بودن نمرات آزمون ورودی GSAT، ACT و SAT ارائه شود
  • ارائه فتوکپی از صفحات پاسپورت
  • ارائه درخواست تحصیلی
  • درخواست آنلاین

دانشجویان بین المللی در دانشگاه شی آن چین

دانشگاه شی آن چین بعد از سال 1950 میلادی مجاز به پذیرش دانشجویان خارجی و بین المللی بوده است. این دانشگاه اولین دانشگاهی بود که مجوز پذیرش دانشجویان را داشت. امروزه بیش از 5000 دانشجو خارجی از حدودا 52 کشور متفاوت در این دانشگاه مشغول به ادامه تحصیل هستند. دانشجویان بین المللی می توانند در رشته های زیر مشغول به تحصیل شوند:

  • تحصیل ادبیات و زبان چینی
  • تحصیل در رشته MBBS
  • تحصیل در رشته مدیریت
  • تحصیل در رشته مهندسی الکترونیک و مهندسی برق
  • تحصیل در رشته کامپیوتر
  • تحصیل در رشته مهندسی مکانیک
  • تحصیل در رشته برق و انرژی
  • تحصیل در رشته سیاست
  • تحصیل در رشته مدیریت عمومی
  • تحصیل در رشته دارایی و اقتصاد
  • تحصیل در رشته طب های سنتی چینی

اگر همچنان سوالی بی جواب برای شما به وجود آمده است و نیاز به راهنمایی و مشاوره های بیشتری در رابطه با مهاجرت به چین و تحصیل در دانشگاه های این کشور دارید می توانید با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید. همچنین متقاضیان می توانند با تعیین وقت قبلی به صورت حضوری به موسسه مراجعه نمایند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *