ویزای تحصیلی

دانشگاه عجمان دبی

دانشگاه عجمان دبی

دانشگاه عجمان دبی که در شهر عجمان از شهرهای بزرگ امارات واقع شده است، در سال 1997 میلادی به تاسیس رسید. امارات در همسایگی ایران واقع شده است. این کشور سطح آموزشی و علمی بسیار بالایی داشته و مقصد بسیار مناسب و ایده آلی برای اکثریت متقاضیان تحصیل در کشورهای عربی به شمار می رود. امارات به عنوان یک کشور عربی با ارائه ایده های اقتصادی و همچنین علمی نوین، نقش مهمی را در جامعه بین المللی ایفا می کند. به همین دلیل، امارات را می توان از قطب های آموزشی محسوب نمود که البته برنامه های علمی و آموزشی جدیدی را نیز در برنامه خود قرار داده است. برای اطلاع از وضعیت آموزشی این دانشگاه و همچنین دوره های تحصیلی به مقاله ای که توسط محققان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است، توجه نمایید.

تاریخچه دانشگاه عجمان دبی

همان طور که در ابتدای مقاله گفته شد دانشگاه عجمان دبی در تاریخ 17 ژوئن 1997 میلادی افتتاح گردیده و شروع به فعالیت نموده است. این دانشگاه ابتدا با نام کالج علم و فناوری دانشگاه عجمان (AUCST) افتتاح گردید. اما در همان سال تغییر نام پیدا کرده و به نام دانشگاه علم و صنعت عجمان (AUST) نامگذاری شد. در نهایت، آخرین تغییر در خصوص نام این دانشگاه صورت پذیرفت و در تاریخ 17 اکتبر سال 2016 میلادی به نام دانشگاه عجم (AU) شناخته شد. نخستین مرحله پذیرش تحصیلی دانشجویان در این کالج، در 15 سپتامبر سال 1997 میلادی صورت گرفت که البته از سوی دانشجویان و و متقاضیان تحصیل در امارات، مورد استقبال بسیار خوبی قرار گرفت.

امکانات تحصیلی دانشگاه عجمان دبی

دانشگاه عجمان دبی به طور کلی دارای 32 برنامه کارشناسی و همچنین 11 برنامه فارغ التحصیلی است. آموزش در این دانشگاه در سطوح مختلف لیسانس، فوق لیسانس و PHD انجام می گیرد. یکی از مزیت های تحصیلی که در این دانشگاه برای دانشجویان وجود دارد، دارا بودن امکاناتی مانند امکانات ورزشی، داشتن مرکز کامپیوتر برای اتصال به اینترنت، وجود کتابخانه مجهز، مراکز و موسسات فرهنگی رایگان و همچنین لابراتوارهای مختلف است که همواره در اختیار دانشجویان قرار دارد.

شرایط پذیرش در دانشگاه عجمان دبی

شرایط خاصی برای پذیرش دانشجویان در دانشگاه عجمان دبی وجود دارد که در این بخش به آن خواهیم پرداخت. در مجموع شرایط پذیرش تحصیلی دانشجویان جهت دریافت مدارک تحصیلی Dip DH و DDS و MSRD و گذراندن دوره های مختلف به صورت زیر خواهد بود: دارا بودن مدرک دبیرستان در رشته علوم یا معادل آن، به طوری که موفق به کسب حداقل امتیاز 70% شده باشد. دانشجویانی که موفق به کسب نمره های بالا در دروس شیمی، فیزیک و زیست شناسی شده اند، دارای اولویت در پذیرش هستند. همچنین داشتن مدرک زبان انگلیسی تافل با حداقل نمره 500 یا معادل آن که الزامی می باشد.

دانشجویان متقاضی اخذ مدرک DDS بایستی مدارک تحصیلی متوسطه خود را در رشته علوم یا معادل آن در دست داشته باشند. حداقل امتیاز بایستی 80% باشد. برای گذراندن دوره MSRD، دارا بودن مدرک DDS الزامی است. حداقل معدل دریافتی برای (CGPA) نیز بایستی نمره 3.0 از 4.0 باشد. معادل آن نیز قابل قبول است. همچنین نمره زبان انگلیسی تافل نیز باید حداقل 550 یا معادل آن باشد. در تمامی مراحل انجام مصاحبه الزامی است.

دانشکده های دانشگاه عجمان در 2023

دانشگاه عجمان دبی نیز همانند سایر دانشگاه های سراسر دنیا دارای دانشکده های مختلفی است که دپارتمان ها و برنامه های تحصیلی متنوعی را ارائه می نمایند. در سال 2023 اسامی این دانشکده ها به قرار زیر می باشد:

  • دانشکده علوم پزشکی
  • دانشکده علوم مهندسی (دوره های کارشناسی در این دانشگاه به صورت 5 ساله ارائه می‌شود)
  • دانشکده فناوری اطلاعات و علوم کامپیوتر (رشته‌های علوم کامپیوتر به صورت 4 ساله، مهندسی کامپیوتر به صورت 5 ساله، علوم برنامه نویسی کامپیوتر به صورت 4 ساله و همچنین فوق دیپلم تکنولوژی اطلاعات نیز به صورت 2 ساله برای دانشجویان تدریس می‌گردد.)
  • دانشکده علوم و مدیریت (رشته‌هایی مانند امور مالی، حسابداری، مدیریت بازرگانی و بانکداری و بازاریابی به صورت 4 ساله بوده و دانشجویان برای اخذ دیپلم مدیریت عمومی بایستی دوره 2 ساله را پشت سر بگذارند.)
  • دانشکده زبان‌های خارجی و مترجمی و ارتباطات (در این حوزه نیز رشته هایی مانند ارتباطات و ترجمه، زبان و ادبیات انگلیسی و همچنین مترجمی زبان انگلیسی و عربی برای دانشجویان به صورت 4 ساله ارائه می گردد.)
  • دانشکده دندانپزشکی و داروسازی (رشته های علوم داروسازی و دندانپزشکی به مدت 4 سال طول می کشد و فنون پزشکی نیز به صورت 5 ساله ارائه می‌گردد.)
  • دانشکده ادبیات و تربیت معلم

شرایط پذیرش در دانشگاه عجمان دبی

دوره‌ های فناوری اطلاعات در دانشگاه عجمان

در زمینه فناوری اطلاعات و همچنین مدیریت بازرگانی، دوره های مختلفی توسط دانشگاه عجمان دبی برای دانشجویان ارائه می گردد که برخی از این دوره ها به قرار زیر هستند:

  • BSc در مهندسی کامپیوتر
  • BSc در علوم کامپیوتری
  • دیپلم فناوری اطلاعات
  • BSc علوم مالی
  • دیپلم مدیریت بازرگانی
  • BSc در سیستم های اطلاعاتی
  • BSc در شبکه سازی و امنیت IT
  • BSc مدیریت
  • Finance حسابداری
  • BSc در فناوری اطلاعات
  • MSc در سیستم های اطلاعاتی
  • BSc بازاریابی
  • کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

برنامه های دوره ای دانشگاه عجمان

برنامه های تحصیلی که در دانشگاه عجمان دبی ارائه می گردد، بسیار متنوع و مختلف است. به طور کلی سیستم آموزشی این دانشگاه از استاندارد بالایی برخوردار بوده و سطح علمی پیشرفته ای را دارا است. بنابراین مهاجرت به امارات از طریق تحصیلی، می تواند بهترین گزینه برای مهاجران گرامی به شمار رود. برخی از برنامه های ارائه شده برای دانشجویان به صورت دوره ای برگزار می گردد که شامل برنامه های زیر می گردد:

  • کارشناس آموزش (BEd) برنامه تربیت معلم در مطالعات عربی و اسلامی
  • کارشناس آموزش (BEd) برنامه تربیت معلم در مطالعات ریاضی و علوم
  • دیپلم حرفه ای در تربیت معلمان
  • کارشناس آموزش فناوری
  • کارشناس آموزش در تدریس انگلیسی به عنوان زبان خارجی

شهریه تحصیلی دانشگاه عجمان دبی

مبالغ شهریه دریافتی از سوی دانشگاه عجمان دبی در هر مقطع تحصیلی، متفاوت است. برای مثال دانشجویان رشته دندانپزشکی بایستی در هر ترم تحصیلی مبلغی معادل 3820$ (دلار آمریکا) بپردازند. دانشجویان رشته داروسازی نیز بایستی در هر ترم مبلغ 3410$ (دلار آمریکا) پرداخت نمایند. این شهریه‌ها در تمامی رشته‌های تحصیلی مهندسی، به‌مبلغ 2730$ (دلار آمریکا) و در کلیه رشته‌های مربوط به حوزه بازرگانی، زبان خارجی و تربیت معلم معادل 2180$ (دلار آمریکا) برای هر ترم می‌باشد. به‌ طور معمول در هر ترم تحصیلی، تعداد 20 واحد درسی برای دانشجو ارائه می گردد که شامل شهریه‌های فوق‌الذکر می‌گردد. اما چنانچه دانشجو تمایل به اخذ واحدهای کمتری داشته باشد، به تناسب از میزان شهریه کاسته خواهد شد.

آن دسته از دانشجویان خارجی که اقامت آنها در امارات از سوی دانشگاه عجمان دبی انجام می‌گیرد، بایستی 2000$ (دلار آمریکا) به‌عنوان ضمانت ادامه تحصیل بپردازند. هزینه‌های مربوط به استفاده از خوابگاه‌ های دانشجویی نیز در هر ماه معادل مبلغ 500AED (درهم امارات) و هزینه های زندگی در امارات و دبی نیز به طور میانگین مبلغ 600 تخمین زده شده است. بورس تحصیلی امارات نیز برای دانشجویان وجود دارد. برای دستیابی به سایر اطلاعات و دریافت مشاوره تخصصی با مشاوران و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایید.

4/5 - (1 امتیاز)

4 دیدگاه برای “دانشگاه عجمان دبی

  1. وحید بحرینی گفت:

    با سلام و وقت بخیر
    برای تدریس در دانشگاه عجمان چه شرایطی باید داشت؟
    لطفا توضیح بفرمایید.
    تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید رزومه خودتون رو برای دانشگاه ارسال کنید، اون ها در رابطه با پذیرش یا عدم پذیرش شما تصمیم گیری خواهند کرد

  2. ترابی گفت:

    باسلام هزینه سالانه رشته دان پزشکی ایا 8000 دلار است؟ ایا رشته فیزیوتراپی هم دارد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اطلاعات و جزئیات مربوط به هر رشته توی سایت دانشگاه موجود هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *