ویزای تحصیلی

معرفی دانشگاه‌ های دانمارک

معرفی دانشگاه‌ های دانمارک

معرفی دانشگاه‌ های دانمارک برای متقاضیانی که قصد ورود به این کشور از طریق اخذ ویزای تحصیلی دانمارک را دارند، میتواند بسیار مفید باشد. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله سعی داریم که اطلاعاتی در باب دانشگاه های دانمارک در اختیار شما قرار دهیم. ارائه مدارک جهانی معتبر یکی از مزیت های تحصیل در دانشگاه های دانمارک است. کشور دانمارک در رتبه برتر در شاخص آموزش بین المللی قرار دارد. موسسات عالی آموزشی، دوره‌های آموزشی را در سطح بسیار بالا ارائه می‌نماید.

دانمارک، یک کشور اروپایی با کیفیت سطح بالای زندگی است و این کشور بسیار سر سبز و تمیز می‌باشد. دانمارک از برترین مقاصد در جهان در خصوص ادامه تحصیلات است. 5 دانشگاه کشور دانمارک جزو 400 دانشگاه برتر دنیا هستند که در معرفی دانشگاه‌ های دانمارک در مورد این دانشگاه ها بیشتر آشنا خواهید شد. دانشجویان کشورهای اروپایی می‌توانند رایگان در این کشور به تحصیل بپردازند. بیشتر رشته‌ها در مقطع لیسانس به زبان دانمارکی ارائه می‌شود.

بهترین ها در 2023 در معرفی دانشگاه‌ های دانمارک

کشور دانمارک دارای دانشگاه های معتبر زیادی است که می‌توان به دانشگاه کوپنهاگ، دانشگاه صنعتی دانمارک، دانشگاه آرهوس، دانشگاه آلبورگ، دانشگاه دانمارک جنوبی، دانشگاه روسکیلده، دانشگاه آی تی کوپنهاگ و کالج دانشگاه متروپولتین اشاره کرد. کشور دانمارک در زمینه ارائه امکانات آموزشی در رده بندی جهانی، در رتبه پنجم دنیا قرار دارد.


این آمار بر اساس گزارش شبکه جهانی تحقیقات دانشگاهی در کشور دانمارک است. نکته مهم این است که تحصیل در مقطع لیسانس در کشور دانمارک در اکثر رشته های تحصیلی به زبان رسمی و اصلی این کشور انجام می پذیرد و به زبان انگلیسی پذیرش دانشجوی خارجی ندارند اما در مقطع کارشناسی ارشد شرایط برعکس است. برای اخذ پذیرش در برترین دانشگاه های دانمارک باید شرایط لازم را احراز نمائید. بهترین دانشگاه های دانمارک بر اساس رنکینگ QS در سال 2023 عبارتند از:

دانشگاه دانمارکیQS 2023
دانشگاه کپنهاگ107
دانشگاه آرهوس143
دانشگاه فنی دانمارک121
دانشگاه آلبورگ336

دانشگاه کوپنهاگ دانمارک (University of Copenhagen)

بهترین دانشگاه منطقه اسکاندیناوی با رتبه 79 جهانی، دانشگاه کوپنهاگ است که مطمئنا طرفداران زیادی دارد. دانشگاه کوپنهاگ در سال 1479 افتتاح شده است و قدیمی ترین دانشگاه دانمارک محسوب می‌ شود. قدیمی ترین دانشگاه اسکاندیناوی پس از اوپسالا، دانشگاه کوپنهاگ می‌ باشد. 4 پردیس در این دانشگاه وجود دارد که همه این 4 پردیس در شهر و اطراف کوپنهاگ قرار دارد. دانشکده های علوم، علوم اجتماعی و پزشکی در مرکزیت شهری و دانشکده های علوم پزشکی در شمال وجود دارند.

دانشکده‌ های علوم انسانی، فقه و حقوق در پردیس جنوب قرار دارد. در پردیس Frederiksberg بخش هایی از دانشکده علوم پزشکی قرار دارد. در دانشگاه کوپنهاگ، حدود 38000 نفر مشغول به تحصیل هستند که 3600 نفر از آنها از کشورهای دیگر هستند. بیشتر دوره‌ ها به زبان دانمارکی تدریس می‌ شود و بعضی رشته‌ ها نیز به زبان انگلیسی و آلمانی نیز ارائه می‌ شود.

دانشگاه صنعتی دانمارک (Technical University of Denmark)

فزیکدان و شیمیدان معروف دانمارکی به نام هانس کریستین اورستد در سال 1829 اولین دانشگاه پلی تکنیک کشور دانمارک را تأسیس کرد. یکی از بهترین دانشگاه های مهندسی در اتحادیه اروپا، دانشگاه صنعتی دانمارک است. در رده بندی QS دانشگاه صنعتی دانمارک، در رتبه 99 قرار دارد. این دانشگاه حدود 10600 نفر دانشجو دارد و به تیم‌های ورزشی راگبی و والیبال این دانشگاه در کنار فعالیت‌های علمی معروف است. این دانشگاه به دانشگاه فنی دانمارک نیز معروف است.

بهترین ها در معرفی دانشگاه‌ های دانمارک

دانشگاه آرهوس دانمارک (Aarhus University)

دومین دانشگاه دانمارک با رتبه عالی جهانی، دانشگاه آرهوس است. دانشگاه آرهوس دومین دانشگاه قدیمی دانمارک از لحاظ رشته های غیرفنی است. این دانشگاه در سال 1928 تأسیس شد و از زمان افتتاح بارها بازسازی شده و اکنون بزرگ ترین دانشگاه کشور دانمارک است. حدود 44500 نفر در رشته‌های مختلف در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. شهر آرهوس دومین شهر بزرگ کشور دانمارک است و دانشگاه آرهوس در فاصله 200 کیلومتری پایتخت، در شهر آرهوس قرار دارد. در مرکز این شهر، پردیس اصلی دانشگاه قرار دارد. دانشکده‌های اقتصاد، فلسفه، حقوق، پزشکی، الهیات، علوم انسانی و غیره در این دانشگاه وجود دارد.

دانشگاه آلبورگ دانمارک (Aalborg University)

در فاصله 400 کیلومتری شهر پایتخت، چهارمین شهر بزرگ دانمارک یعنی شهر آلبورگ قرار دارد. دانشگاه معروف آلبورگ با 326ه در سطح جهانی در این شهر قرار دارد و چهارمین دانشگاه برتر دانمارک محسوب می‌شود. در سال 1974 این دانشگاه تأسیس شد و حدود 20700 نفر دانشجو دارد. این دانشگاه از 3 پردیس گوناگون تشکیل شده و پردیس اصلی در شهر آلبورگ قرار دارد. 2 پردیس دیگر در شهرهای کوپنهاگ و اسبیرگ قرار دارند. در سال 2007 این دانشگاه به 4 دانشکده علوم انسانی، مهندسی و علوم، پزشکی و علوم اجتماعی تقسیم شد. در بین دانشجویان بین المللی این دانشگاه بسیار معروف است و حدود 15% دانشجویان را متقاضیان خارجی تشکیل می‌ دهند.

مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه های دانمارک

2 مرحله اصلی و مهم به منظور تحصیل در دانمارک وجود دارد که عبارت هستند از: اخذ پذیرش از دانشگاه و اخذ ویزای تحصیلی دانمارک. برای اخذ پذیرش هر دانشگاهی شرایط متفاوتی دارد به اضافه این که دانشجویان هر رشته ای در هر کدام از مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری باید مدارک متفاوتی را تهیه نمایند. اما کلیات مورد نظر دانشگاه های دانمارک را می توان به شرح ذیل خلاصه نمود:

  • CV به زبان انگلیسی یا دانمارکی
  • مدرک زبان انگلیسی یا دانمارکی معتبر؛ لازم به ذکر است که دوره های تحصیلی مقطع کارشناسی دانشگاه های دانمارک به زبان دانمارکی ارائه می شوند اما امکان پیدا کردن دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری وجود دارد
  • ترجمه رسمی مدارک به زبان انگلیسی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات تحصیلی به زبان انگلیسی
  • توصیه نامه از 2 تا 3 تن از اساتید
  • انگیزه نامه یا همان SOP
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک یا همان Application fee که در هر کدام از دانشگاه های دانمارک کمی متفاوت است

پس از اخذ پذیرش از دانشگاهی در دانمارک

پس از اخذ پذیرش نوبت به ویزای تحصیلی دانمارک می رسد که مهم ترین مدارک به منظور اخذ آن عبارت هستند از:

  • نامه پذیرش قطعی از دانشگاهی در دانمارک
  • گواهی تمکن مالی
  • پاسپورت معتبر
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری

کاهش هزینه های تحصیل در دانشگاه های دانمارک

دانشجویان حاضر در دانمارک قادر خواهند بود بخشی از هزینه های زندگی روزمره خود را از طریق استفاده از دوچرخه و مترو در بخش حمل و نقل کاهش دهند. با توجه به مزیت های متعدد تحصیل در دانمارک چون امکان تحصیل به زبان انگلیسی، برخورداری از کمک هزینه های گوناگون و دریافت مجوز کار همزمان با تحصیل، 3 وزارتخانه در این کشور مسئول نظارت بر پیشروی صحیح این پروسه می باشند.

وزارت علوم و آموزش عالی دانمارک مسئولیت اصلی را بر عهده داشته و با توجه به اینکه کالج های دانشگاهی Professionshøjskoler ارائه لیسانس حرفه ای و آکادمی های آموزش عالی Erhvervsakademier ارائه محتوای مرتبط با لیسانس های فنی را بر عهده گرفته اند، توزیع مناسبی میان موسسات آموزشی دانمارک ایجاد شده است. با توجه به امکان کار ضمن تحصیل در دانمارک، افراد زیادی به این موضوع علاقه نشان داده و با موسسات برتر کاریابی دانمارک ارتباط برقرار می کنند.

بدون در نظر گرفتن 3 ماه ژوئن، جولای و اوت دانشجویان دانمارکی تنها مجاز به 10 الی 20 ساعت کار در هفته می باشند؛ از متعدد ترین مشاغلی که دانشجویان جهت کاهش هزینه های جاری خود به آن روی می آورند می توان اشتغال در کافه ها، آزمایشگاه ها و رستوران ها را نام برد. البته مراجعه به سایت هایی چون stepstone کمک شایانی به افراد در این زمینه خواهد نمود.

شرایط تحصیل در دانشگاه های ارزان دانمارک

تحصیل مقطع کارشناسی در دانشگاه های دانمارک، 3 سال به طول خواهد انجامید. این درصورتی است که دوره های کارشناسی ارشد 2 و دکتری 3 الی 4 سال زمان نیاز دارند. طبق برآوردهای صورت گرفته هزینه تحصیل در دانشگاه های دانمارک برای افراد خارجی 65000€ الی 33000€ (یورو) تعیین شده است. ذکر این نکته حائز اهمیت است که متقاضیان تحصیل در دانمارک که از سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا به این سرزمین مهاجرت می نمایند، از مزایای بسیاری برخوردار بوده و حدودا 20% این شهریه را می پردازند.

معرفی دانشگاه‌ های دانمارک با توضیح مختصری از بهترین دانشگاه های این کشور انجام شد که شما می‌توانید با مطالعه دقیق از این مطالب استفاده نمایید. تحصیل در مقاطع مختلف و حتی تحصیل در مقطع دکترا در دانمارک امکان پذیر است و باید شرایط لازم را احراز نمائید. برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد معرفی دانشگاه‌ های دانمارک و دریافت اطلاعاتی در خصوص هزینه تحصیل و زندگی در دانمارک می‌توانید با وکلا و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *