ویزای تحصیلی

دانشگاه های دولتی و خصوصی فیلیپین

دانشگاه های دولتی و خصوصی فیلیپین

دانشگاه های دولتی و خصوصی فیلیپین شهریه های متفاوتی از دانشجویان میگیرند چرا که دانشگاه های دولتی بودجه ای از دولت دریافت مینمایند اما دانشگاه های خصوصی خیر. با این وجود تقریبا هر دو نوع دانشگاه ها در فیلیپین تقریبا ارزان قیمت هستند هرچند شهریه دقیقی که دانشجویان باید پرداخت نمایند به نوع رشته انتخابی و مقطع تحصیلی آن ها بستگی دارد. به عنوان مثال از جمله گران ترین رشته های تحصیلی در فیلیپین می توان به رشته داروسازی، دندانپزشکی، پزشکی، مدیریت و معماری اشاره نمود. فیلیپین کشوری است که متشکل از جزایر متعدد است و با کشورهای زیادی از جمله چین همسایه می باشد. فیلیپین همچنین اقتصادی نسبتا قدرتمند دارد که به تازگی ارتقا پیدا کرده و منجر شده فیلیپین جزو کشورهای صنعتی و توسعه یافته طبقه بندی شود.

در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به دانشگاه های دولتی و خصوصی فیلیپین در سال 2022-2023 توضیحاتی ارائه گردیده است.

  • شرایط تحصیل رشته های مختلف در این کشور چگونه است؟
  • آیا فیلیپین مقصد مناسبی برای تحصیل است؟
  • هزینه های تحصیل در فیلیپین چقدر است؟
  • تفاوت پذیرش تحصیلی از این کشور چگونه است؟
  • بهترین دانشگاه های این کشور کدامند؟

معرفی دانشگاه های دولتی و خصوصی فیلیپین

از جمله مواردی که سبب شده سطح درآمد فیلیپین ارتقا یابد تغییر جهت اقتصاد این کشور است که به جای کشاورزی بر صنعت و تولیدات تکیه می کند. همچنین موقعیت جغرافیایی این کشور که منجر شده تنوع گیاهی و جانوری زیادی داشته باشد باعث جذب گردشگران زیادی به فیلیپین می شود که هم فرصت های شغلی زیادی برای مردم این کشور ایجاد نموده اند و هم درآمد زیادی برای دولت و مردم بوجود آورده اند. همه این دلایل سبب شده است برخی افراد به فکر مهاجرت به فیلیپین باشند هرچند این گروه باید توجه کنند کشورهای آسیای شرقی از جمله فیلیپین، برخلاف کشورهایی مثل آلمان، کانادا، استرالیا، هلند و غیره، مهاجرپذیر نیستند و نتیجتا اخذ اقامت آن ها دشوار خواهد بود.

برای یافتن شغل در فیلیپین پس از فارغ التحصیلی، ضروری است دانشجویان از دانشگاه های برتر این کشور پذیرش بگیرند. در ادامه لیستی از بهترین دانشگاه های دولتی و خصوصی فیلیپین ارائه شده است:

رتبه در رنکینگ ملیبهترین دانشگاه های فیلیپینشهری که دانشگاه در آن واقع گردیده
1University of the Philippines DilimanQuezon City
2Ateneo de Manila UniversityQuezon City
3De La Salle UniversityManila
4University of the Philippines SystemQuezon City
5University of Santo TomasManila
6Silliman UniversityDumaguete City
7University of the Philippines ManilaManila
8Polytechnic University of the PhilippinesManila
9University of San CarlosCebu City
10Mapúa UniversityManila
11Asian Institute of ManagementMakati City
12Saint Louis University, Baguio CityBaguio City
13Ateneo de Davao UniversityDavao City
14Mindanao State University – Iligan Institute of TechnologyIligan City
15University of San Jose-RecoletosCebu City

شهریه دانشگاه های دولتی و خصوصی فیلیپین

به طور دقیق نمی توان شهریه دانشگاه های دولتی و خصوصی فیلیپین را مشخص کرد چرا که بستگی به رشته انتخابی و مقطع تحصیلی افراد دارد. اما شهریه دانشگاه های فیلیپین را به طور کلی می توان ارزان قیمت دانست هرچند همان طور که اشاره شد برخی رشته ها پرهزینه تر هستند. میانگین شهریه دانشگاه های دولتی و خصوصی فیلیپین در سال 2022 به شرح ذیل است:

  • دانشگاه های دولتی فیلیپین: سالیانه حدود 1000$ (دلار آمریکا)
  • دانشگاه های خصوصی فیلیپین: سالیانه بین 1200$ تا 2500$ (دلار آمریکا)

شهریه دانشگاه های دولتی و خصوصی فیلیپین

اخذ پذیرش از دانشگاه های دولتی و خصوصی فیلیپین

اخذ پذیرش از دانشگاه های فیلیپین نیز در هر رشته و دانشگاهی مدارک متفاوتی را نیاز خواهد داشت. اما به طور کلی در سال جاری می توان مدارک اساسی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های فیلیپین را در غالب رشته ها به شرح ذیل دانست:

  • CV که باید شامل موفقیت های تحصیلی و غیرتحصیلی افراد باشد.
  • ترجمه رسمی مدارکی که در CV به اخذ آن ها اشاره شده است از جمله مدرک تحصیلی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات آخرین مقطع تحصیلی
  • مدرک زبان انگلیسی
  • توصیه نامه از حداقل 2 تن از اساتید پیشین
  • انگیزه نامه که باید شخصا توسط خود فرد نگارش شود
  • تمکن مالی که باید نشان دهنده توانایی مالی خود دانشجو، والدین یا سرپرست وی برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در فیلیپین باشد
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک یعنی همان application fee

اخذ ویزای تحصیلی فیلیپین

ویزای تحصیلی فیلیپین گام مهمی است که پس از اخذ پذیرش باید برای آن اقدام نمود و مدارک متفاوتی مورد نیاز خواهد داشت که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • بیمه معتبر در فیلیپین
  • مدرکی دال بر داشتن محلی برای اقامت در فیلیپین
  • تمکن مالی و گردش حساب
  • پرداخت شهریه حداقل 1 سال اول دانشگاه فیلیپین
  • اخذ نامه پذیرش قطعی از یکی از دانشگاه های فیلیپین
  • مدرک زبان
  • گواهی سلامت
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک یا همان visa fee

سطح درآمد و هزینه های زندگی در فیلیپین

حقوق ماهیانه کار در فیلیپین بالا نیست اما پاسخگوی هزینه های زندگی در این کشور می باشد. البته میزان دقیق حقوق افراد بستگی به نوع شغل، سابقه کار و غیره دارد. به عنوان مثال متاسفانه در فیلیپین زنان 15% کم تر از مردانی که همان میزان مهارت شغلی و همان مدرک تحصیلی را دارند، حقوق دریافت می کنند. یعنی در حالی که زنان در فیلیپین به طور متوسط ماهانه PHP41500 (پزوی فیلیپین) حقوق می گیرند، میزان حقوق دریافتی آقایان ماهی PHP47700 (پزوی فیلیپین) است.

در سال جاری در فیلیپین کم ترین میزان درآمد دریافتی افراد PHP11300 (پزوی فیلیپین) است و بیشترین میزان درآمد ماهانه نیز PHP199000 (پزوی فیلیپین) می باشد. به عنوان مثال جراحان قلب، مغز و اعصاب و غیره جزو پردرآمدترین مشاغل در فیلیپین هستند که سطح رفاه اجتماعی بسیار بالایی دارند. در این مقاله که به وسیله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است راجع به دانشگاه های دولتی و خصوصی فیلیپین، شهریه آن ها، متوسط درآمد در فیلیپین و غیره توضیحاتی ارائه شد. اما باید توجه داشت در حال حاضر فیلیپین نیازی به نیروی متخصص خارجی ندارد و در صورت نیاز متخصصین کشورهای همسایه مثل چین و تایوان ارجحیت خواهند داشت. در حالی که برخلاف فیلیپین، کشورهایی مثل آلمان و اتریش که به مشکل پیر شدن جمعیت روبه رو هستند، برای کشورهای خارج از اتحادیه اروپا نیز راحت ویزا صادر می کنند چرا که به دنبال جذب نیروهای متخصص هستند.

امتیاز دهید

2 دیدگاه برای “دانشگاه های دولتی و خصوصی فیلیپین

  1. امین گفت:

    سلام میخواستم بدونم رشته های پزشکی و دندون پزشکی هم دانشگاه خصوصی داره یا نه ممنون میشم جواب بدید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله دارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *