ویزای تحصیلی

دانشگاه های رایگان دبی

دانشگاه های رایگان دبی

ادامه تحصیل در دانشگاه های رایگان دبی تنها با اخذ بورسیه تحصیلی ارائه شده توسط دانشگاه ها امکان پذیر است. در شهر دبی دانشگاه ها معتبر و بین المللی وجود دارد که با توجه به مزایایی مثل کار حین تحصیل، بورس تحصیلی، سطح آموزشی بالا و امکان تحصیل به زبان انگلیسی مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار گرفته است. موسسات آموزش عالی دبی همه ساله بورس های تحصیلی مختلفی را برای دانشجویان بومی و خارجی ارائه می دهد که معمولا این بورس ها شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی را ساپورت می کنند. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه به بررسی دانشگاه های رایگان دبی و شرایط تحصیل در دانشگاه های این شهر می پردازند، اگر دانشگاه های دبی را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده اید تا پایان با ما همراه باشید.

  • آیا امکان تحصیل در دبی به صورت رایگان وجود دارد؟
  • بهترین دانشگاه های دبی برای تحصیل کدامند؟
  • هزینه تحصیل در دبی چقدر است؟
  • هزینه زندگی دانشجویی در دبی چقدر است؟
  • آیا می توان در دبی بورسیه تحصیلی دریافت کرد؟
  • فرایند دریافت پذیرش از دانشگاه های دبی چیست؟

بورسیه تحصیلی در دانشگاه های رایگان دبی

اگر قصد دارید از بورسیه تحصیلی ارائه شده در دانشگاه های دبی بهره مند شوید باید بدانید که بیشتر بورس های تحصیلی ارائه شده برای مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری می باشند. بورس تحصیلی در انواع مختلف و با توجه به سوابق تحصیلی دانشجو ارائه می شود و در واقع می توان گفت بورسیه تحصیلی به دانشجویان با سوابق تحصیلی درخشان اعطاء می شود. علاوه بر بورسیه تحصیلی به دانشجویان کمک هزینه های تحصیلی نیز اعطاء می شود که می تواند بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی آن ها را پوشش دهد.

هدف از ارائه بورسیه تحصیلی در دانشگاه های دبی پذیرش دانشجویان با پیشرفت زیاد در رشته های تحصیلی مختلف و پشتیبانی کامل و مستمر مالی برای ادامه تحصیل است. بورسیه تحصیلی در دانشگاه های دبی چه مواردی را پوشش می دهد؟ درجواب به این سوال باید گفت بورسیه های تحصیلی ارائه شده هزینه های بلیط رفت و آمد به کشور مبدا، شهریه دانشگاه، خرید کتب دانشجویی، هزینه های زندگی دانشجویی، بیمه درمانی، هزینه خوابگاه و هزینه آزمون GRE را پوشش می دهد.

معرفی دانشگاه های شهر دبی

عمانطور که گفته شد در این شهر دانشگاه های معتبری ساخته شده است، تمامی دانشگاه های دبی دارای کیفیت مناسبی برای آموزش هستند. موسسات آموزش عالی این شهر توسط کمیسیون اعتبار بخشی دانشگاه ها CAA به رسمیت شناخته شده اند، لازم به ذکر است وزارت آموزش و پرورش موسسات آموزشی که در مناطق آزاد قرار دارند به رسمیت نمی شناسد. در ادامه به معرفی بعضی از دانشگاه های معتبر در شهر دبی می پرازیم.

  • دانشگاه ابوظبی- دبی
  • کالج دانشگاه ال دارال
  • دانشگاه آل فلاح
  • دانشگاه الغوریر
  • دانشگاه آمیتی دبی
  • کالج آمریکایی دبی
  • دانشگاه بریتانیا در دبی
  • دانشگاه کانادا در دبی
  • دانشگاه کرتین
  • موسسه فناوری روچستر- دبی
  • کالج مد و طراحی
  • دانشگاه دبی
  • کالج عالی اطلاعات فناوری
  • مدرسه خلبانی امارات

شرایط تحصیل در دانشگاه های رایگان دبی

شرایط تحصیل در دانشگاه های رایگان دبی

در دانشگاه های دبی طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی بین 3 تا 4 سال، مقطع کارشناسی ارشد 2 سال، مقطع دکتری بین 3 تا 4 سال و رشته های پزشکی 6 سال است. در دانشگاه های دبی امکان تحصیل در رشته های مختلف تحصیلی حتی رشته های پزشکی برای دانشجویان خارجی و بین المللی امکان پذیر است. برای اطلاع از شرایط تحصیل در رشته دندان پزشکی می توانید به مقاله دندانپزشکی در دبی رجوع کنید. زبان آموزش در دانشگاه های دبی زبان انگلیسی است و لازم است دانشجو برای اخذ پذیرش از دانشگاه مدرک معتبر IELTS ارائه کند.

هزینه تحصیل و زندگی در دانشگاه های رایگان دبی

هزینه های تحصیل در دانشگاه های شهر دبی با توجه به مقطع و رشته تحصیل متفاوت است، دانشجویان با سطح تحصیلی بالا می توانند با بهره مندی از بورس تحصیلی به صورت رایگان در دانشگاه های دبی ادامه تحصیل دهند. همچنین دانشجویان تمامی مقاطع تحصیلی می توانند با شروع کار در مشاغل پاره وقت بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود را تامین کنند. میانگین هزینه های تحصیل در شهر دبی سالانه بین 10000$ تا 15000$ (دلار) برآورد شده است، علاوه بر این باید برای گذراندن زندگی خود ماهانه مبلغی بین 700$ الی 900$ (دلار) در نظر داشته باشید که هزینه های زندگی با توجه به سبک زندگی دانشجو متغیر است.

شرایط کار پس از تحصیل در دبی

از مزایای تحصیل در دبی این است که دانشجویان می توانند پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه در شهر دبی اقامت داشته باشند و به دنبال شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود باشند. همچنین دانشجویان می توانند پس از فارغ التحصیلی سرمایه گذاری در شهر دبی را تجربه کنند. لازم به ذکر است بیشتر متقاضیانی که از دانشگاه های دبی فارغ التحصیل می شوند می توانند به راحتی در این شهر مشغول به کار شوند. پس از یافتن کار و عقد قرار داد شغلی متقاضی می تواند اقدامات لازم را در جهت تغییر ویزای تحصیلی به ویزای کار دبی انجام دهد. دقت داشته باشید که شما نمی توانید با کار در شهر دبی اقامت دائم دبی را کسب کنید و ممکن است پس از گذشت سالها تنها برای قدردانی از زحمات به شما مجوز اقامت نامحدود در دبی اعطاء شود.

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص دانشگاه های رایگان دبی کسب کردید، برای اطلاع از دانشگاه های رایگان در کشور امارات می توانید به مطالعه مقاله دانشگاه های رایگان امارات بپردازید. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی دارند تا اطلاعات کاملی در خصوص شرایط تحصیل و اخذ بورسیه تحصیلی دانشگاه های مطرح دنیا در اختیار متقاضیان قرار دهند، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *