ویزای تحصیلی

دانشگاه پلیتکنیک سنت پترزبورگ

دانشگاه پلیتکنیک سنت پترزبورگ

تحصیل در دانشگاه پلیتکنیک سنت پترزبورگ (St .Petersburg Polytechnic University) روسیه مورد استقبال دانشجویان قرار گرفته است. کشور روسیه به پایتختی مسکو از جمله کشورهای پهناور در جهان در قیاس با کانادا، آمریکا و چین می باشد. هدف از نگارش این مقاله اطلاعاتی در باب تحصیل در دانشگاه پلیتکنیک سنت پترزبورگ است که توسط وکلا و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جمع آوری شده است.

  • آیا دانشگاه پلی تکنیک سنت پترزبورگ جزء برترین دانشگاه های روسیه است؟
  • رتبه جهانی این دانشگاه به چه صورتی است؟
  • شرایط تحصیل در این دانشگاه روسی چیست؟
  • برای پذیرش از دانشگاه مذکور چه مدارکی لازم است؟
  • از معروفترین برنامه های تحصیلی در این دانشگاه چیست؟
  • متوسط شهریه تحصیلی در این دانشگاه روسی چقدر است؟
  • آیا هزینه زندگی دانشجویی در شهر سنت پترزبورگ بالاست؟

تاریخچه و ساختار دانشگاه پلیتکنیک سنت پترزبورگ

پایه گذاری دانشگاه در سال 1899 بوده است. پس از تاسیس در قرون 19 الی 20 در دوره رونق اقتصادی و فرهنگی نیز قرار گرفت. دانشگاه پلیتکنیک از جمله مواردی بوده است که در توسعه کشور روسیه چشمگیر بوده است که توانسته است پس از نیم قرن، تحت عنوان تنها موسسه آموزشی در قرن 20 شناخته شود. ساختار دانشگاه پلیتکنیک سنت پترزبورگ برپایه اقتصاد دانش نوآورانه مورد نیاز پرسنل فنی و مهندسی نسل جدید است که از طیف گسترده ای صلاحیت های کلیدی برخودار می باشد.

آمار دانشگاه پلیتکنیک سنت پترزبورگ

تعداد کل ساختمان های این دانشگاه به میزان 171 ساختمان است که از این تعدا 18 ساختمان، متعلق به خوابگاه های دانشجویی است. میزان بودجه در نظرگرفته برای دانشگاه پلیتکنیک سنت پترزبورگ روسیه بدین صورت است که 60% بودجه دولتی و به میزان 40% بودجه تامین مالی غیر دولتی می باشد که در هر مورد میانگین درصدهای اختصاص یافته متغیر می باشد.

60% بودجه دولتی
85%آموزش و پرورش
11%تحقیق و توسعه
4%دیگر
40% تامین مالی غیر دولتی
14%فعالیت های بین المللی
23%تحقیق و توسعه
51%آموزش و پرورش
12%دیگر

آمار دانشگاه پلیتکنیک سنت پترزبورگ

برنامه های آموزشی دانشگاه پلیتکنیک

برنامه های تحصیلی در دانشگاه پلیتکنیک سنت پترزبورگ روسیه از طریق فرم های تحصیلی به 3 نوع ارائه می گردند که عبارتند از تمام وقت، پاره وقت، مکالمه که در هر کدام درصدی تعلق گرفته است. در دوره های تمام وقت به میزان 77.7%، دوره های پاره وقت 4.2% و مکالمه به مقدار 18.1% می باشد. در این دانشگاه در حال حاضر طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی به زبان روسی ارائه می گردد. بیشترین درصد مختص به رشته های فنی و مهندسی به درصدی به میزان 34.5% می باشد. در زیر جدولی در خصوص توزیع دانشجویان در خصوص رشته های تحصیلی در اخیار شما قرار خواهیم داد.

توزیع دانش آموزان از طریق آموزش
%34.5فنی و مهندسی
%25.7علوم اجتماعی
%21.9علوم ریاضی و طبیعی
%4.7بوم شناسی صنعتی و بیوتکنولوژی
%10.7علوم انسانی
%1.1هنر و فرهنگ
%1.0خدمات و گردشگری
%0.3آموزش و پرورش و علوم انسانی
%0.1جامعه شناسی و کار اجتماعی

یکی دیگر از موارد حائز اهمیت در خصوص پذیرش از دانشگاه پلیتکنیک سنت پترزبورگ در خصوص متقاضیان بین المللی سپری کردن برنامه های پایه است. هدف از تشکیل این برنامه ها، آموزش متقاضیان بین المللی برای آموزشات تکمیلی در روسیه می باشند. برنامه های پایه بر توسعه شایسته سالاری فی مابین فرهنگ آموزش مهارت زبان روسی می باشد. این برنامه ها در دوره های تمام وقت برای آماده سازی دانشجویان برای ورود به دانشگاه پلیتکنیک سنت پترزبورگ و سایر جنبه های تحصیل و زندگی در روسه برگزار می گردد.

دوره پایه و هزینه تحصیل در دانشگاه پلیتکنیک

برنامه های آموزشی پایه به صورت تخصصی ارائه می گردد که این برنامه ها به صورت استاندارد با میزان آموزشی به مقدار 1340 ساعت آموزش است. طول این دوره های 10 ماه و بالغ بر هزینه های به مقدار 140000RUB (روبل روسیه) است. که برای رشته های مهندسی، اقتصاد وعلوم انسانی می باشد. آغاز این دوره ها از ماه سپتامبر می باشد.

نوعی دیگر از برنامه های پایه با ارائه دروس کمتر به میزان آموزش 1200 ساعت است. شروع این دوره از نوامبر می باشد که به مدت زمان 8 ماه طول می انجامد. میزان هزینه های در نظر گرفته شده در این دوره 125000RUB (روبل روسیه) می باشد. دوره های زبان روسی از دیگر آموزش های این دانشگاه می باشد که در تاریخ سپتامبر آغاز می گردد. هزینه این دوره به میزان 105000RUB (روبل روسیه) است که 10 ماه طول می انجامد. آغاز دوره زبان روسی از ماه سپتامبر می باشد.

رتبه بندی 2023 دانشگاه پلیتکنیک سنت پترزبورگ

در سال های 2015 الی 2016 رتبه این دانشگاه به میزان 201 الی 250 در دانشگاه های جهان مشخص شده است. این دانشگاه توانسته است رتبه 2 را در میان 18 موسسه آموزش عالی در روسیه را به خود اختصاص دهد. دانشگاه پلیتکنیک سنت پترزبورگ جز 10 دانشگاه برتر در خصوص عملکرد می باشد.

رتبه سال 2023 این دانشگاه به شرح نمودار ذیل می باشد. در واقع رتبه این دانشگاه از 393 در سال 2022 به 382 در سال 2023 بهبود یافته است:

رتبه بندی دانشگاه پلیتکنیک سنت پترزبورگ

 

در این دانشگاه طیف وسیعی از رشته های به زبان روسی در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری ارائه می گردد. درکل میتوان گفت که رشته های محدودی در این میان وجود دارد که به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود. مدت زمان دوره های کارشناسی 4 سال و دوره های کارشناسی ارشد 2 سال می باشد. از اصلی ترین پارمترهای ورود به این دوره ها برای افراد خارجی سپری کردن دوره های پایه و بررسی دیپلم و رونوشت توسط مرکز ارزیابی آموزش و پرورش می باشد. ناگفته نماند که برای اخذ پذیرش در هر مقطع ارائه مدرک تحصیلی دوره قبلی همراه با ریزنمرات و ترجمه الزامی است.

اخذ ویزا برای تحصیل در دانشگاه پلیتکنیک سنت پترزبورگ

دانشجویان پس از اخذ پذیرش خود از دانشگاه پلیتکنیک سنت پترزبورگ روسیه بایستی برای درخواست ویزای تحصیلی خود از طریق مراجعه به سفارت روسیه و انجام هماهنگی های لازم اقدام کنند. ویزایی که از نوع اقامت- کوتاه روسیه به حساب آمده و کلا به مدت 90 روز اعتبار داشته منتها قابلیت تمدید تا یکسال را دارد. برای درخواست این ویزای روسیه نیز طی مراحلی مثل اخذ تاییدیه پذیرش (ساپورت ویزا)، تکمیل فرم درخواست ویزا، تهیه مدارک مورد نیاز، تحویل درخواست به آفیسر سفارت روسیه و نیز واریز هزینه این ویزا ضروری است.

فلذا مدارک مورد نیاز بمنظور درخواست ویزای تحصیلی روسیه در سال 2023 از این قرار است:

  • کلیه مدارک شناسایی
  • مدرک تحصیلی بعلاوه ریزنمرات مربوطه
  • نامه پذیرش از دانشگاه پلیتکنیک سنت پترزبورگ
  • پاسپورت معتبر
  • بیمه سلامت
  • گواهی تست HIV
  • رضایت نامه برای متقاضیان زیر 18 سال
  • رسید واریز هزینه ویزای تحصیلی روسیه

شهر سنت پترزبورگ؛ جزء شهرهای دانشجویی روسیه

نه تنها دانشگاه پلیتکنیک سنت پترزبورگ معروف بوده بلکه شهر سنت پترزبورگ نیز جزء یکی از شهرهای معروف در بین دانشجویان خارجی است. شهری بزرگ و زیبا که به دلیل داشتن بیشترین تعداد دانشگاه و دانشجو معروف است. منتها این شهر دانشجویی در روسیه یک عیب بزرگ دارد و آن شاخص بالای هزینه زندگی در این شهر است. بطوری که هم اکنون شهر سنت پترزبورگ به عنوان سومین شهر گران روسیه به حساب می آید:

مقایسه شهرهای مختلف روسیه از نظر شاخص هزینه زندگی

طبق آخرین آمارهای موجود، متوسط هزینه زندگی دانشجویی در شهر سنت پترزبورگ روسیه ماهیانه بین $600 الی $1200 (دلار) می باشد. که خوب این سطح هزینه نیز با توجه به سبک و سلایق فردی هر دانشجویی ممکن است متغیر است. همان طوری که در نمودار آماری پایین هم ملاحظه می شود، بیشترین درصد هزینه ای دانشجویان در سنت پترزبورگ روسیه با 27.7% مربوط به خرید اقلام زندگی از بازارهای این شهر است:

توزیع درصدی هزینه زندگی در سنت پترزبورگ

بورسیه در دانشگاه پلیتکنیک سنت پترزبورگ

همان طور که می دانید ارائه بورس تحصیلی از دیگر موراد حائز اهمیت برای متقاضیان تحصیل و واجد شرایط می باشد که در این دانشگاه نیز این پارامتر حائز اهمیت است. ارائه بورس تحصیلی برای افراد خارجی در مقطع کارشناسی ارشد انجام پذیر می باشد که مواردی نظیر هزینه های تحصیل، محل اقامت و یا هر دو را پوشش میدهد. یکی از اصلی ترین موارد در این زمینه داشتن معدل بالا و دستاوردهای علمی و حضور فعال در دانشگاه وارائه تحقیقات علمی برجسته می باشد. هزینه های تحصیل در این دانشگاه از 150000RUB الی 230000RUB (روبل روسیه) میباشد که با توجه رشته و مقطع تحصیلی متغیر است.

محل اقامت برای دانشجویان بین المللی روسیه

در دانشگاه پلیتکنیک سنت پترزبورگ 3 پردیس در خصوص اقامت دانشجویان وجود دارد. که علاوه بر فراهم سازی شرایط ایده آل برای دانشجویان این امکان را مهیا ساخته است که با هماهنگی و رزور والدین دانشجویان نیز بتوانند از پارامتر اقامت های موقت به صورت جداگانه برخوردار شوند. حداکثر ظرفیت اقامتگاه 4 نفره می باشد. میانگین هزینه های درنظر گرفته برای دانشجویان خارجی به مقدار 3100RUB الی 5300RUB (روبل روسیه) می باشد که با توجه به سبک زندگی این هزینه زندگی در روسیه متغیر می باشد.

در دانشگاه پلیتکنیک سنت پترزبورگ 3 پردیس در خصوص اقامت دانشجویان وجود دارد. که علاوه بر فراهم سازی شرایط ایده آل برای دانشجویان این امکان را مهیا ساخته است که با هماهنگی و رزور والدین دانشجویان نیز بتوانند از پارامتر اقامت های موقت به صورت جداگانه برخوردار شوند. در مجموع دو نوع اقامتگاه شامل خوابگاه و آپارتمان در اختیار دانشجویان دانشگاه پلیتکنیک سنت پترزبورگ وجود دارد که هزینه اجاره آنها زمین تا آسمان فرق می کند.

هزینه اقامتگاه برای دانشجویان بین المللی در سنت پترزبورگ

نگارش این مقاله توسط وکلا و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت انجام شده است که افراد می توانند در باب مهاجرت به روسیه با ما در تماس باشند.

سوالات مهم درباب تحصیل در دانشگاه پلیتکنیک سنت پترزبورگ

از جمله این سوالات میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • متوسط سطح هزینه تحصیل در دانشگاه پلیتکنیک سنت پترزبورگ چقدر است؟ هزینه های تحصیل در این دانشگاه معتبر روسی از 150000RUB الی 230000RUB (روبل روسیه) میباشد که با توجه رشته و مقطع تحصیلی متغیر است.
  • در حال حاضر دانشگاه پلیتکنیک سنت پترزبورگ دانشگاه چندم جهان است؟ بر طبق رنکینگ دانشگاههای برتر جهان 2023 این دانشگاه فعلا در رتبه 382- ام جهانی قرار دارد.
  • دانشگاه پلیتکنیک سنت پترزبورگ دانشگاه چندم ملی است؟ این دانشگاه در رتبه سومین دانشگاه برتر کشور روسیه قرار دارد.
  • متوسط هزینه زندگی دانشجویی در شهر سنت پترزبورگ چقدر است؟ متوسط هزینه زندگی دانشجویی در شهر سنت پترزبورگ روسیه ماهیانه بین 600 الی USD 1200 (دلار) می باشد.
  • آیا در دانشگاه پلیتکنیک سنت پترزبورگ به دانشجویان خارجی بورس تعلق می گیرد؟ بله، آنها مجاز به استفاده از انواع بورس تحصیلی هستند که در این دانشگاه عرضه می شود.
  • آیا دانشجوی خارجی در دانشگاه پلیتکنیک سنت پترزبورگ حق کار دانشجویی هم دارد؟ بله، دانشجویان خارجی در سنت پترزبورگ می توانن به صورت خارج از پردیس یا Off-campus به مدت 20 ساعت در هفته کار بکنند.
  • شرط اصلی بمنظور دریافت ویزای تحصیلی کشور روسیه چیست؟ اخذ نامه پذیرش از دانشگاه پلیتکنیک سنت پترزبورگ و یا هر دانشگاه روسی معتبر دیگر
5/5 - (17 امتیاز)

15 دیدگاه برای “دانشگاه پلیتکنیک سنت پترزبورگ

  1. Arezoo گفت:

    سلام . امکان تحصیل در دانشگاه پلیتکنیک سنت پترزبورگ به زبان انگلیسی وجود دارد؟؟ یا تحصیل به زبانی جز روسی ممکن است؟؟
    با تشکر.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما به هر دو زبان می تونید توی این دانشگاه تحصیل کنید

  2. مهراد گفت:

    دانشگاه های روسیه برای افرادی که هزینه تحصیل بالا نمی خوان تو اروپا پرداخت کنن خیلی عالیه، مخصوصا که هم تو خیلی رشته ها دانشگاهشون تو جهان بهترینه

  3. ali ram گفت:

    بابت مطلب جالبتون تشکر میکنم با این شرایط دانشگاه پلیتکنیک سنت پترزبورگ خیلی دانشگاه خوبی هست هگه دانشگاه شهر مسکو هم دارای این شرایطه اطف کنید در موردش مطلب بذارید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید مقاله تحصیل در دانشگاه های مسکو رو مطالعه کنید

  4. لیدا بهرامی گفت:

    با سلام اطلاعاتتون در خصوص این دانشگاه خیلی کامل بود ممنون

  5. ترانه بلورچی گفت:

    سلام خدمت شما من چگونه میتونم در رشته های پزشکی در روسیه درس بخوانم؟ ۲۶ ساله هستم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما محدودیت سنی برای تحصیل در این کشور نخواهید داشت و می تونید به سادگی وارد دوره پادفک بشید و بعد از اون تحصیل پزشکی در روسیه رو شروع کنید.

  6. صبا صابری گفت:

    سلام
    در مورد ویزای کاری روسیه توضیح میدید؟
    ممنون از سایت خوب تون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مقاله کار در روسیه و ویزای کاری روسیه رو مطالعه کنید.

  7. سهراب گفت:

    زبان روسی به شدت سخته انگلیسی زبان داره روسیه

  8. ابوالفضل گفت:

    اطلاعات خوبی بود ممنون

  9. محمد معتمدی گفت:

    سلام. امکان پذیرش در رشته های فنی با معدل ۱۶ در این دانشگاه وجود دارد؟ شرایط ویزاش چطوره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله شما می تونید با آزمون خوب پادفک این خلاء رو جبرا کنید

  10. hiva گفت:

    با سلام و تشکر از مقاله خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *