ویزای تحصیلی

دانشگاه پلی تکنیک تورین

دانشگاه پلی تکنیک تورین

یکی از روش های مهاجرت به کشور ایتالیا اخذ پذیرش از دانشگاه ها و موسسات آموزشی ایتالیا و تحصیل در این کشور است.با توجه به کیفیت آموزشی مناسب کشور ایتالیا تحصیل در این کشور یکی از روش های مهاجرتی مناسب برای خارجیان است. شهر تورین ایتالیا یکی از شهرهای مهم ایتالیا است و دانشگاه های خوبی از جمله دانشگاه پلی تکنیک تورین در این شهر قرار دارند. دانشگاه پلی تکنیک تورین با تجربه ای فراوان تحصیل در رشته های مهندسی و معماری را به نحو احسن برای دانشجویان داخلی و خارجی ممکن ساخته است. تحصیلی در دانشگاه تورین به زبان ایتالیایی و انگلیسی انجام می گیرد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این نگارش دانشگاه پلی تکنیک تورین را معرفی کرده است.

  • آیا دانشگاه پلی تکنیک تورین یک دانشگاه تراز اول است؟
  • هزینه تحصیل در این دانشگاه چقدر است؟
  • آیا می توان از این دانشگاه بورسیه دریافت کرد؟
  • مزایای تحصیل در این رشته چیست؟
  • بهترین رشته های تحصیلی در این دانشگاه کدامند؟

مزایای تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک تورین

دانشگاه پلی تکنیک تورین (Politecnico di Torino) تمامی برنامه های خود را تحت فرایند بولونیا برای دانشجویان برگزار می کند و یکی از برترین دانشگاه های ایتالیا و اروپا می باشد. مدارک تحصیلی اخذ شده از این دانشگاه در کل اروپا معتبر است و فارغ التحصیلان این دانشگاه می توانند با مدرک اخذ شده در اروپا مشغول به کار شوند. در اینجا برخی دیگر از مزایای تحصیل در این دانشگاه آورده شده است.

  • تحصیل در موسسه ای بین المللی با بیش از 150 سال تجربه
  • اخذ مدارک تحصیلی معتبر در اروپا
  • تحصیل در رشته های مهندسی، معماری و فناوری
  • تحصیل در شهر تورین و زندگی در محیطی فرهنگی با معماری زیبا
  • دریافت بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه ها از این دانشگاه
  • تحصیل در اروپا با هزینه ای مقرون به صرفه
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی

تاریخچه دانشگاه پلی تکنیک تورین

دانشگاه پلی تکنیک تورین ایتالیا در سال 1906 تاسیس شده است اما ریشه تاسیس آن به گذشته بر می گردد در جایی که در سال 1859 پس از تصویب قانونی دانشکده مهندسی و همچنین در سال 1862 موزه صنعتی تحت نظارت وزارت کشاورزی، تجارت و صنعت ایتالیا تاسیس شدند. در سال 1859 به عنوان یک دانشکده مهندسی در قلعه والنتینو شروع به فعالیت کرد و از اولین دانشکده هایی بود که در امر مهندسی به فعالیت پرداخت. این دانشکده رفته رفته و با پیشرفت و توسعه ایتالیا مدرن تر شد و برنامه های خود را ارتقا داد.

این دانشگاه در ماه نوامبر 1958 مجتمع بزرگی در کورسو دوکا دلی ابروزی (Corso Duca degli Abruzzi) را افتتاح کرد و با توسعه آن، محوطه دانشگاهی،کلاس های درس، آزمایشگاه ها، مراکز آموزشی و تحقیقاتی و خدماتی در این دانشگاه با همکاری با بخش های دیگر گسترش یافت. این دانشگاه در سال 2009 میلادی 150 سالگی خود را جشن گرفت.

آیتمشرح
تاسیس1859
نوع دانشگاهدولتی
تعداد دانشجو32568
مکانتورین
نام مستعارPolito
وبگاهwww.Polito.it

درباره دانشگاه پلی تکنیک تورین

دانشگاه پلی تکنیک تورین با بیش از 1 قرن تجربه در شمال ایتالیا واقع شد است. دانشگاه پلی تکنیک تورین به طور پیوسته در سال های اخیر در بین دانشگاه های برتر ایتالیا قرار گرفته است و جزو دانشگاه های برتر اروپا در رشته های مهندسی، علوم کامپیوتر و فناوری می باشد. این دانشگاه پیشگام در زمینه همکاری های بین المللی است و جزو اولین دانشگاه های ایتالیا بود که دوره های تحصیلی را به زبان انگلیسی ارائه داد. بسیاری از شناخته شده ترین مارک های اتومبیل ایتالیا –مانند فیات، آلفا رومئو در تورین مستقر هستند و مهندسی خودرو یکی از بارز ترین دوره های تحصیلی دانشگاه پلی تکنیک است و فارغ التحصیلان آن از اشتغال بالایی برخوردار هستند. این دانشگاه همچنین دارای 4 مرکز تحقیقاتی در 4 شهر دیگر در شمال ایتالیا شامل آلساندریا (Alessandria)، بیلا (Biella)، موندووی (Mondovì) و ورس (Verrès) است.

پردیس دانشگاه پلی تکنیک تورین

پردیس های دانشگاه پلی تکنیک تورین الهام گرفته از ساختار آنگلوساکسون است و با ساختمان های چند منظوره برای تدریس، تحقیقات و خدمات کاربردی به دانشجویان در تورین اختصاص یافته است و یک شبکه منطقه ای از مراکز فناوری در مناطق آلساندریا، موندووی، بیلا و ورس تاسیس شده است که به فعالیت های تحقیقاتی، آموزش و خدمات تخصصی می پردازد. پایگاه اصلی و تاریخی این دانشگاه در قلعه والنتینو، خانه ای از قرن هفدهم است. این پردیس اصلی جهت آموزش معماری است و 23000 متر مربع مساحت دارد. این مجتمع بزرگ در کرسو دوکا با 122،000 متر مربع، محوطه اصلی مهندسی است که در سال 1958 افتتاح شد که در کنار شده یک مجتمع مدرن با 170،000 متر مربع تکمیل شده است. جدیدترین محوطه این دانشگاه در منطقه ای در مجاورت موسسه تولیدی مرافیوری (Mirafiori)، تاسیسات تولیدی فیات تاسیس شده است.

پردیس دانشگاه پلی تکنیک تورین

برنامه های تحصیلی دانشگاه تورین

دانشگاه پلی تکنیک تورین برنامه های مختلفی را تحت فرایند بولونیا به زبان های ایتالیایی، انگلیسی و اسپانیایی در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می کند. از جمله این برنامه ها جهت تحصیل در ایتالیا می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کارشناسی: معماری، طراحی، مهندسی برق و ارتباطات، مهندسی هوافضا، مهندسی زیست، مهندسی سینما و رسانه های ارتباطی، مهندسی عمران، مهندسی شیمی و مواد غذایی، مهندسی خودرو، تولید صنعتی، مهندسی فیزیک، مدیریت مهندسی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی محیط زیست و برنامه ریزی، ریاضیات مهندسی، فن آوری های صنعت ساخت و مهندسی انرژی
  • دوره های کارشناسی ارشد: معماری و طراحی، معماری احیای آثار باستانی، برنامه ريزي شهري و محوطه سازي، طراحی سیستم، مناطق سبز و طراحی منظره، ارتباطات و مهندسی شبکه های رایانه ای، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی سینما و ارتباطات، مهندسی ساخت، انرژی و مهندسی هسته ای، مهندسی ریاضی، مهندسی مکانیک، مهندسی معدن و فیزیک سیستم های پیچیده
  • دکتری: مهندسی هوا فضا، معماری منظره، معماری، علوم مهندسي زيست شناسي، مهندسی شیمی، مهندسی عمران و محیط زیست، کامپیوتر و مهندسی کنترل، مهندسی برق، الکترونیک و ارتباطات، انرژی، مدیریت، تولید و طراحی، مهندسی مکانیک، مترولوژی، فیزیک، ریاضیات خالص و کاربردی، علوم و فنون مواد و توسعه شهری و منطقه ای

رده بندی دانشگاه پلی تکنیک تورین

دانشگاه پلی تکنیک تورین در حال حاضر یکی از قدیمی ترین و برجسته ترین دانشگاه های ایتالیا و دانشگاه علوم فناوری در اروپا می باشد. این دانشگاه در رده بندی های جهانی جزو 500 دانشگاه برتر جهان است و در رده بندی QS در سال 2022 در جایگاه 334 دانشگاه های جهان قرار دارد. در جدول زیر رتبه این دانشگاه در رده بندی های مختلف معتبر جهان را مشاهده می کنید.

سالرده بندی QSTIMES U.S. News & World Reportرده بندی Shanghai JIAO
2022334501489
2021387401438501
2020307401434601

تحصیل دکتری در دانشگاه تورین

تحصیل دکتری (PhD)، در ایتالیایی Dottorato di Ricerca، بالاترین درجه قابل دستیابی در دوره تحصیلات دانشگاهی است و در سراسر جهان شناخته می شود. برنامه های دوره دکتری در این دانشگاه به مدت سه سال است و هدف آنها فراهم کردن سطح بالای فرهنگ علمی و فنی و ابزارهای روش شناختی مورد نیاز برای انجام فعالیت های پژوهشی در زمینه علمی مورد نظر است. در پایان این برنامه، داوطلبان دکتری شایستگی ها و آموزش های لازم را برای انجام فعالیت های پژوهشی نه تنها در محیط دانشگاهی بلکه در شرکت هایی که به دنبال حرفه هستند را کسب می کنند. طبق آمار حدود 50٪ از دانشجویانی که اخیراً فارغ التحصیل شده اند، شغلی را در یکی از شرکت های خارجی به ویژه در اروپا، کانادا و ایالات متحده پیدا کرده اند.

شرایط تحصیل دکتری در پلی تکنیک تورین

توجه داشته باشید که بسیاری از بورسیه های تحصیلی در این مقطع به دانشجویان ارائه می شود. پذیرش در دوره های دکتری به افرادی که یک مرحله انتخابی رقابتی را پشت سر می گذارند، اعطا می شود. انتخاب براساس ارزیابی صلاحیت نامزدها و مصاحبه انجام می شود. صلاحیت های آنها با تایید رزومه علمی و تحصیلی و با استفاده از مصاحبه اجباری ارزیابی می شود. برای شرکت در فرایند انتخاب دانشگاه متقاضیان را ملزم به داشتن مدرک کارشناسی ارشد به همراه گواهی شناخته شده بین المللی به دانش زبان انگلیسی می کند. در صورت اعطای مدرک در ایتالیا متقاضی باید حداقل نمره فارغ التحصیلی یا معدل نمره (GPA) را کسب کند. در صورت اعطای مدرک دانشگاهی خارجی متقاضی باید گزارش نمره آزمون GRE را ارائه دهد.

قابل ذکر است که جهت تحصیل در این دانشگاه بایستی حداقل مدرک B2 و یا آیلتس 6 را ارائه کنید. برای اخذ اطلاعات درباره هزینه های تحصیل و زندگی در ایتالیا مقاله لینک شده را مطالعه بفرمایید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر است با کارشناسانی مجرب و باتجربه شما را در زمینه مهاجرت به اروپا و تحصیل در برترین کشورهای اروپایی راهنمایی کند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *