ویزای تحصیلی

دانشگاه پیراگوف روسیه

دانشگاه پیراگوف روسیه

روسیه دارای دانشگاه های متعددی است. دانشگاه پیراگوف روسیه نیز از جمله دانشگاه های دولتی است که مدرک آن به رسمیت شناخته میشود. دانشجویانی که علاقمندند تا تحصیل در روسیه را تجربه نمایند، بهتر است قبل از هر گونه اقدامی در این زمینه با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نمایند. دانشگاه پیراگوف روسیه در شهر مسکو واقع شده است و از بزرگترین دانشکده های پزشکی در روسیه بشمار می­ رود. این دانشگاه دارای قدمتی 110 ساله نیز می­ باشد که در حال حاضر 115 کارمند در این دانشگاه مشغول به فعالیت می ­باشند.

دانشگاه های کشور روسیه

از آنجائیکه دانشگاه های روسیه از کیفیت های بسیار مناسب آموزشی برخوردار هستند و از طرفی هزینه های تحصیل در این کشور بسیار ارزانتر از دیگر کشورهاست، اکثر دانشجویان جهت ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت می­ نمایند. دانشجویان جهت تحصیل در دانشگاه پیراگوف روسیه ابتدا باید موافقت نامه این دانشگاه را اخذ نمایند. بدین منظور بایستی بصورت آنلاین فرم درخواست پذیرش خود را به این دانشگاه ارسال نمایند. مسئولین مربوطه پس از بررسی و ارزیابی مدارک دانشجویان برای آنان موافت نامه تحصیلی ارسال خواهند نمود. تدریس در برخی از دانشگاه های روسیه به زبان روسی است و دانشجویان بایستی قبل از ورود به دانشگاه و رشته مورد نظر خود دوره های زبان روسی را گذرانده و مهارت های لازم را کسب نموده باشند.

تحصیل در دانشگاه پیراگوف روسیه در 2023

همانطور که بیان نمودیم این دانشگاه از بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های روسیه است و هم اکنون بیش از 2000 کارمند در بخش های مختلف این دانشگاه مشغول به فعالیت می­ باشند. سالانه سخنرانی ها، سمینارها و جلسات آزمایشگاهی متعددی در این دانشگاه برگزار می­ گردد. همچنین این دانشگاه دارای یک بیمارستان بزرگ با بخش های مختلفی می باشد که روزانه بیماران زیادی را با مشکلات درمانی مختلف پذیرش می­ نماید. با توجه به موارد فوق دانشجویانی که در این دانشگاه در حال تحصیل هستند از فرصت های ویژه ای برخوردار خواهند بود. زیرا آنان می ­توانند در کنار آموزش های تئوری به یادگیری مباحث عملی نیز بپردارند. دانشجویان در این دانشگاه می­ توانند بصورت فعال با هدایت اساتید برجسته این دانشگاه به فعالیت بپردازند. به همین دلیل است که این دانشگاه در سال 2023 دانشجویان را بصورت رقابتی پذیرش می­ نماید.

آموزش در دانشگاه پیراگوف روسیه

از مهمترین اهداف دانشگاه پیراگوف آموزش پزشکان متخصص و کارآمد به جامعه انسانی می ­باشد که آنها پس از اتمام تحصیلاتشان موظف به حفظ و بهبود سلامت بیماران هستند. این دانشگاه بطور مستقیم با تمامی افراد در ارتباط می­ باشد. بگونه ای که این ارتباط از طریق بیمارستان هایی که در مرکز و حومه شهر هستند و همچنین کلینیک های روستایی و خانه های زایمان امکان پذیر است. تمامی این مراکز به تجهیرات و امکانات مدرن و به روزی مجهز هستند. تمامی دانشجویان مشغول به تحصیل در این دانشگاه ها می­ توانند دستاوردهای بالینی خود را در مراکز فوق الذکر در کنار اساتید با تجربه کسب نمایند. این دانشگاه دارای دانشکده های زیر می باشد:

  • دانشکده های اطفال
  • درمانی
  • دندان پزشکان
  • بین المللی
  • داروسازی
  • روانشناسی و اجتماعی

آموزش در دانشگاه پیراگوف روسیه

زندگی دانشجویی در پیراگوف روسیه

همانطور که می ­دانید زندگی دانشجویی با شور و نشاط و حوادث هیجان انگیز همراه است. دانشجویان در شهر پیراگوف روسیه سالانه در مسابقات بین المللی مختلفی همچون تنیس، شنا شرکت می نمایند. دانشگاه پیراگوف روسیه امکاناتی همچون سالن های ورزشی، استخر شنا، سالن های بدنسازی، سالن های ورزشی تنیس و والیبال را در اختیار دانشجویان قرار داده است. دانشجویان این دانشگاه هر ساله بصورت داوطلبانه به مراکز اهدای خون مراجعه می ­نمایند. همچنین برخی دیگر از دانشجویان این دانشگاه در کمپین های حمایتی شرکت نموده و به حمایت از کودکان یتیم در روسیه می­پردازند.

هزینه های زندگی و تحصیل در دانشگاه پیراگوف روسیه

زبان تدریس در دانشگاه های روسیه به زبان انگلیسی است اگرچه در برخی از دانشگاه ها تدریس به زبان روسی نیز ارائه می­ گردد. دانشجویان برای ورود به دانشگاه های روسیه باید دارای مدرک زبان انگلیسی باشند و در صورتیکه دانشجویان از مهارت لازم زبان انگلیسی برخوردار نباشند باید در دوره های زبان این کشور شرکت نمایند.

هزینه های دوره های آمادگی زبان در این کشور 2000$ الی 5000$ (دلار آمریکا) است. البته این میزان شهریه بسته به کالج و دانشگاهی که دانشجو در آن پذیرفته شده است متفاوت است. دانشجویانی که به تحصیل در دانشگاه های پزشکی همچون دانشگاه پیراگوف روسیه هستند در کنار سایر دروس این رشته زبان روسی نیز به آنان آموزش داده می ­شود. هزینه های تحصیل در دانشگاه های پزشکی این کشور را بطور متوسط 6000$ (دلار آمریکا) تخمین زده شده است که این میزان شهریه در دانشگاه های مختلف متغیر است. هزینه های زندگی در موسکو نسبت به سایر شهر های روسیه بالاتر است و حدودا 500$ الی 700$ تخمین زده می شود. در نظر داشته باشید برای کاهش هزینه ها میتوان دانشگاه شهر های کوچکتر را انتخاب نمود.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی دانشگاه پیراگوف

دانشجویان با شرکت در تورهای روسیه می­ توانند از انواع مختلف بورسیه های تحصیلی این کشور مطلع شوند. دانشگاه های روسیه نیز بورسیه های مختلفی را به دانشجویان ارائه می ­دهند. دانشجویان با اخذ بورسیه های تحصیلی این کشور علاوه بر تحصیل رایگان می ­توانند به زندگی در کشوری مدرن و با کیفیت بپردازند. شرایط اخذ بورسیه در برخی از دانشگاه های این کشور معدل بالا در ترم های ابتدایی مقطع تحصیلی دانشجویان می ­باشد. البته ناگفته نماند اغلب بورسیه های تحصیلی روسیه متعلق به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا می­ باشد. برخی از بورسیه ها با محدودیت سنی همراه هستند بطور مثال دانشجویان مقطع کارشناسی بایستی حداکثر دارای 23 سال باشند تا این بورسیه به آنان تعلق بگیرد.

مزایای تحصیل در کشور روسیه

با توجه به شرایط زندگی و کیفیت بالای آموزشی در کشور روسیه دانشجویان زیادی به این کشور مهاجرت می­ نمایند. از جمله دیگر مزایای انتخاب روسیه می توان به قدرت بالای اقتصادی و سیاسی و سطح بالای تولید ناخالص داخلی این کشور اشاره نمود که در نمودار ذیل نشان داده شده است:

سطح بالای تولید ناخالص داخلی روسیه

علاوه بر موارد فوق تحصیل در این کشور مدرن و صنعتی دارای مزیت های دیگری نظیر موارد زیر می باشد:

  • دانشجویان می­ توانند بدون آزمون ورودی در رشته مورد علاقه خود به تحصیل بپردازند.
  • تحصیل در کشورهای خارجی باعث می­ شود تا دانشجویان بتوانند در کنار زبان مادری خود با زبان دیگری آشنا و یا مهارت لازم در زبان دیگری را نیز بیابند.
  • تحصیل در خارج از کشور باعث افزایش اعتماد به نفس دانشجویان می­ گردد و این خود باعث می­ شود تا دانشجویان بتوانند مشکلات زندگی خود را به راحتی رفع نمایند.
  • آشنایی با فرهنگ های دیگر کشورها و کسب تجربه های زندگی در روسیه نیز از جمله مزیت های تحصیل در روسیه می­ باشد.
  • در نهایت دانشجویان با تحصیل در دیگر کشورها از فرصت های شغلی متنوعی برخوردار خواهند شد.

شرایط کاری در روسیه نیز نسبتا خوب است و از دیگر مزایای زندگی و تحصیل در این کشور می باشد. نرخ بیکاری در روسیه به شرح نمودار ذیل می باشد:

نرخ بیکاری در روسیه

دانشجویانی که با سوالات متعددی در زمینه دانشگاه پاراگوف روسیه برخورد می­ کنند می­ توانند پاسخ سوالاتشان را از مشاورین و وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا شوند. دانشجویان پس از آن که پذیرش دانشگاه را کسب کردند باید از سفارتخانه و یا کنسولگری کشور روسیه در کشور خود ویزای تحصیلی را اخذ نمایند.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *