ویزای تحصیلی

دانشگاه کروک در اوکراین

دانشگاه کروک در اوکراین

دانشگاه کروک در اوکراین بهترین موسسه آموزش عالی (HEI) خصوصی در کشور اوکراین می باشد. این دانشگاه در سال 1992 میلادی تاسیس شد و در سال 2003 به کسب عنوان معتبرترین دانشگاه های اوکراینی با سطح اعتبار IV (بالاترین سطح اعتباری) نائل آمده است. لازم است بدانید که سیستم مدیریت کیفیت دانشگاه کروک تحت 9001:2008 به تایید رسیده است. بنابراین دانشگاه کروک اوکراین را می توان جزء برترین دانشگاه های کشور اوکراین محسوب کرد.

  • شرایط و الزامات تحصیل در دانشگاه کروک چیست؟
  • آیا برای پذیرش از دانشگاه کروک به شرکت در آزمون ورودی نیازی است؟
  • هزینه تحصیل در دانشگاه کروک چه مقداری می باشد؟
  • مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه کروک کدامند؟
  • مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی اوکراین چیست؟

اوکراین یکی از ارزانترین مقاصد تحصیلی دانشجویان بین المللی محسوب می شود که همه ساله دانشجویانی از سراسر دنیا برای ادامه تحصیل در دوره تحصیلی مورد نظر خود وارد دانشگاه های این کشور می شوند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ضمن معرفی دانشگاه کروک و بررسی شرایط تحصیل در این دانشگاه تلاش می کنند تا به سوالات هموطنان عزیز در همین مقاله پاسخ دهند.

دانشگاه کروک در اوکراین با سطح اعتبار IV

دانشگاه کروک (KROK University) یکی از موسسات آموزش عالی خصوصی اوکراینی است که در سال 1992 میلادی پایه گذاری شده است. جالب است بدانید که این دانشگاه دارای سطح اعتبار IV اوکراین یعنی بالاترین سطح اعتباری موسسات آموزش عالی را دارد. پس کیفیت آموزشی ارائه شده در این دانشگاه در سطح استاندارد بین المللی است. مطابق رنکینگ واحد دانشگاه های اوکراینی این دانشگاه از سال 2015 الی 2017 جزء 200 دانشگاه برتر اوکراین بوده است. همچنین از لحاظ استخدام دانش آموختگان نیز دانشگاه کروک جزء 50 دانشگاه برتر اوکراین است.

این دانشگاه دارای بیش از 4000 دانشجو می باشد که تقریبا حدود 700 نفر از آنها جزء دانشجویان بین المللی محسوب می شود. معمولا دانشجویان بین المللی این دانشگاه از 41 کشور مختلف جهان می باشند. این دانشگاه همچنین دارای 350 عضو هیئت علمی بوده که 70% آنها دارای مدرک PhD می باشند. در ادامه این بحث شما عزیزان بیشتر با شرایط این دانشگاه از جمله شرایط و الزامات پذیرش دانشجو و نیز هزینه تحصیل در اوکراین و در دانشگاه کروک آشنا خواهید شد.

امکانات دانشگاه کروک در کشور اوکراین

به لحاظ اسکان، دانشجویان بین المللی در دانشگاه کروک هیچ دغدغه ای ندارند. چرا که مطابق شیوه معمول در این دانشگاه، دانشگاه کروک به کلیه دانشجویان خارجی پذیرفته شده خوابگاه اختصاص می دهد. خوابگاه دانشگاه معمولا نزدیک دانشگاه و در محوطه پارکی در خیابان 6A Parkova-Syretska قرار دارد. این خوابگاه دارای زیرساخت های پیسرفته و مدرنی است و در حوالی آن 3 ایستگاه مترو وجود دارد. خوابگاه ها کاملا امن و دنج بوده و اتاق ها به صورت 4 نفری اختصاص داده می شود. نکته مهم اینکه هزینه ماهیانه خوابگاه برای دانشجویان خارجی حدود $60 (دلار) می باشد.

از امکانات دیگر دانشگاه کروک می توان به وجود سلف سرویس دانشگاه اشاره نمود. این سلف سرویس دانشجویی از ساعت 9 صبح تا 6 عصر به دانشجویان این دانشگاه خدمات ارائه می کند. لازم است بدانید که دانشگاه کروک دارای 3 باشگاه ورزشی نیز می باشد. دانشجویان و اعضای هیئت علمی برای انجام ورزش در استفاده از تجهیزات ورزشی موجود در این باشگاه های ورزشی آزاد هستند. کتابخانه و مرکز کامپیوتر از دیگر امکانات مدرن این دانشگاه می باشند که به دانشجویان در زمینه تحقیقات و پژوهش ساپورت علمی و فنی ارائه می دهند.

برنامه های تحصیلی دانشگاه کروک در اوکراین

دانشگاه کروک در اوکراین یک دانشگاه کاملا معتبری است که انواع برنامه های تحصیلی را در دو مقطع کارشناسی (4 سال)و کارشناسی ارشد (2 سال) به متقاضیان ارائه می نماید. غالبا انواع برنامه های تحصیلی دانشگاه کروک به زبان انگلیسی به دانشجویان ارائه می شود. متقاضیان محترم می توانند از طریق جدول زیر با برنامه های تحصیلی مختلف این دانشگاه در سال 2022 آشنا شوند:

مقطع تحصیلیعنوان برنامهزبان تحصیلی دوره
کارشناسی (BSc)بازرگانی صادرات محور (مدرک دوبل اتریشی- اوکراینی)70% انگلیسی و 30% اوکراینی
کارشناسی (BSc)روابط اقتصادی بین المللی70% انگلیسی و 30% اوکراینی
کارشناسی (BSc)توریسم و مدیریت هتل (مدرک دوبل مجارستانی- اوکراینی)100% انگلیسی
کارشناسی (BSc)مدیریت100% انگلیسی
کارشناسی ارشد (MSc)روابط اقتصادی بین الملل100% انگلیسی
کارشناسی ارشد (MSc)مدیریت پروژه100% انگلیسی
کارشناسی ارشد (MSc)مدیریت بازرگانی جهانی100% انگلیسی
کارشناسی ارشد (MSc)مدیریت صادرات محور (مدرک دوبل اتریشی- اوکراینی)100% انگلیسی

برنامه های تحصیلی دانشگاه کروک در اوکراین

هزینه تحصیل و زندگی در دانشگاه کروک

بر اساس اعلام دانشگاه کروک، میانگین شهریه سالیانه اخذ شده از دانشجویان خارجی در حدود $2500 (دلار) می باشد. بر این اساس دانشگاه کروک یکی از ارزانترین دانشگاه های اوکراین و اروپا محسوب می شود. برای اطلاع بهتر می توان وضعیت شهریه این دانشگاه را با شهریه برخی از دانشگاه های همتراز در کشورهای شرق اروپا مقایسه کرد.

اصولا هزینه زندگی در اوکراین نیز هم در مقایسه با کشورهای شرق اروپا و هم در مقایسه با کشورهای معروف غرب اروپا بسیار پایین و مقرون به صرفه است. این هزینه ها شامل خرج و مخرج غذا، پوشاک، اجاره خانه، حمل و نقل و … می باشد. به طور متوسط دانشجویان خارجی در اوکراین برای مخارج زندگی خود ماهانه در حدود $532 (دلار) هزینه می کنند که رقم بسیار ارزان و منطقی محسوب می شود.

شرایط پذیرش از دانشگاه کروک در اوکراین

قوانین و مقررات پذیرش دانشگاه کروک معمولا توسط کمیسیونی به نام کمیسیون پذیرش دانشگاه کروک و تحت شرایط پذیرش موسسات آموزش عالی اوکراین مورد تایید وزارت علوم و آموزش اوکراین تدوین و تنظیم می شود. بر اساس اعلام این دانشگاه، دانشجویان خارجی جهت اخذ پذیرش دانشگاهی از این دانشگاه نیازمند ارائه مدارک زیر می باشند:

  • فرم درخواست تکمیل و امضاء شده توسط خود دانشجو
  • 2 فوتوکپی از پاسپورت ترجمه رسمی شده به زبان اوکراینی
  • کپی برابر اصل مدرک دیپلم متوسطه به همراه ریز نمرات و ترجمه رسمی آنها به زبان اوکراینی
  • بلیط برگشت دو سره (رفت و برگشت)
  • 12 قطعه عکس با ابعاد 5 در 4.5 سانتی متری
  • تاییدیه از دانشگاه قبلی (درصورت وجود تحصیلات آکادمیکی پیسین)
  • گواهی سلامت یا گواهی عدم وجود بیماری های عفونی همانند HIV

یادآوری می شود که قبل از ارسال مدارک فوق، متقاضیان حتما بایستی مدارک تحصیلی خود را در سفارت اوکراین به تایید برسانند. در ضمن، ارسال این مدارک برای اخذ پذیرش نهایی کافی نیست و دانشجویان زمانی پذیرش می شوند که از مصاحبه دانشگاه نیز قبول شوند. در این صورت پذیرش نهایی بر مبنای قرارداد فی مابین بین دانشجو و دانشگاه انجام می پذیرد.

ویزا برای تحصیل در دانشگاه کروک

بر اساس قانون کشور اوکراین، دانشجویان خارجی از جمله هموطنان ایرانی مشتاق ادامه تحصیل در دانشگاه کروک اوکراین بایستی برای اخذ ویزای اقامت بلند مدت اوکراین یا همان ویزای نوع D از طریق سفارت اوکراین در تهران اقدام نمایند. اما اینکه آنها باید چه زمانی برای این کار اقدام نمایند به دریافت دعوت نامه از طرف دانشگاه مورد نظر بستگی دارد. اما بر اساس آخرین قوانین و مقررات سال 2022 اعمالی توسط وزارت علوم و آموزش اوکراین، دانشجویان ایرانی پس از دریافت دعوت نامه از دانشگاه کروک بایستی مدارک زیر را تهیه و برای اخذ ویزای تحصیلی اوکراین آن را به سفارت این کشور تحویل دهند:

  • فرم درخواست
  • پاسپورت معتبر
  • 3 قطعه عکس با ابعاد 3x4cm
  • اصل دعوت نامه ارسال شده توسط پست پیشتاز بین المللی
  • گواهی سلامت پزشکی
  • نتایج تست بیماری HIV/AIDS
  • مدرک دیپلم متوسطه
  • گواهی تمکن مالی جهت اثبات توانایی پرداخت شهریه و اقامت در اوکراین

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت افتخار این را دارد که با ارائه برترین و تخصصی ترین مشاوره های اخذ ویزا و اقامت کشورهای خارجی همانند ویزای تحصیلی آلمان، انگلستان، فرانسه و … موجبات رضایت خاطر حداکثری متقاضیان ایرانی را فراهم آورده است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *