ویزای تحصیلی

دانشگاه کونکوردیا Concordia در کانادا

دانشگاه کونکوردیا Concordia در کانادا

دانشگاه کونکوردیا Concordia در کانادا و در شهر مونترال قرار گرفته است که تاسیس آن به سال 1974 میلادی با ادغام چند دانشگاه باز می گردد. این دانشگاه متشکل از ادغام دانشگاه Sir George Williams University و کالج Loyola College می باشد که دارای 4 دانشکده و 1 مدرسه است. رشته ها و برنامه های تحصیلی که از سوی این دانشگاه تدریس می گردد، تنوع بسیاری دارد. به طوری که در مقطع لیسانس تعداد 300 رشته و در مقطع فوق لیسانس 200 رشته وجود دارد. از رتبه های دانشگاه مذکور می توان به جای گیری در فهرست 200 دانشگاه برتر و معتبر دنیا در بخش مهندسی در سال 2012 میلادی اشاره نمود. دانستنی های بسیار زیادی در مورد این دانشگاه وجود دارد که در این مقاله گنجانده شده و توسط محققان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه گردیده است که توصیه می نماییم به دقت مطالعه بفرمایید.

مدارک لازم برای پذیرش در دانشگاه کونکوردیا Concordia در کانادا

نکته قابل توجه این که مدارک رسمی به همراه ریز نمرات در دانشگاه بایگانی شده و به دانشجو عودت نمی گردد. از جمله دیگر مدارک و اسنادی که جهت مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در دانشگاه کونکوردیا Concordia در کانادا مورد نیاز است، عبارتند از:

  • ارائه مدارک تحصیلی مربوط به دوره متوسطه و پیش دانشگاهی همراه با ریز نمرات و به صورت ترجمه رسمی
  • 3 توصیه نامه که به صورت محرمانه تحویل دانشگاه می گردد؛ تعداد توصیه نامه ها بر اساس نوع رشته تحصیلی متغیر است
  • ارائه انگیزه نامه
  • رزومه فردی و تحصیلی (CV)
  • گواهی شهروندی کانادا (در صورت وجود)
  • بارگذاری تصویر کلیه مدارک در سایت دانشگاه
  • ارائه مدرک زبان

شهریه تحصیل در دانشگاه کونکوردیا Concordia در کانادا

شهریه های تحصیلی دانشگاه کونکوردیا Concordia در کانادا بر اساس تعداد واحدهای درسی که اخذ می گردد،‌ متغیر است. در حالت کلی میزان شهریه تحصیلی برای دانشجویان خارجی در این دانشگاه دسته بندی شده و به صورت زیر خواهد بود:

دانشجویانی که دانشکده هنر و علوم را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه کونکوردیا Concordia در کانادا انتخاب نموده اند بایستی مبالغ زیر را بابت شهریه تحصیل در کانادا مختص دانشگاه مذکور بپردازند. دانشجویان برای ترم اول تحصیلی که در ماه سپتامبر است بایستی شهریه به مبلغ 6974.49$ (دلار کانادا) را بپردازند. همین طور برای ترم دوم تحصیلی که در ماه ژانویه است نیز بایستی همین مبلغ پرداخت گردد.

برخی دانشجویان برای تحصیل در کانادا، دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر این دانشگاه را انتخاب می کنند. در این صورت می بایست مبلغ 7006.99$ (دلار کانادا) بابت شهریه ترم اول (ماه سپتامبر) و مبلغ 6102.71$ (دلار کانادا) برای ترم دوم تحصیلی (ماه ژانویه) پرداخت نمایند. شهریه های مربوط به دانشکده هنرهای زیبا برای ترم اول تحصیلی معادل 6974.49$ (دلار کانادا) و برای ترم دوم تحصیلی مبلغ 6102.71$ (دلار کانادا) تعیین شده است. مدرسه بازرگانی John Molson School of Business نیز مبلغ 9059.22$ (دلار کانادا) بابت ترم اول تحصیلی و مبلغ 8150.44$ (دلار کانادا) بابت ترم دوم تحصیلی از دانشجویان دریافت می کند.

مزایای تحصیل در دانشگاه Concordia کانادا

دانشگاه Concordia اگر چه بهترین دانشگاه کانادا نیست اما در گروه دانشگاه های برتر طبق بندی می شود. به همین دلیل تحصیل در این دانشگاه هم برای پیدا کردن کار ضمن تحصیل و هم برای استخدام شدن به صورت تمام وقت پس از فارغ التحصیلی مزیت بزرگی به حساب می آید.

رنکینگ جهانی دانشگاه Concordia در کانادا به شرح ذیل است:

انواع طبقه بندی های مشهوررتبه دانشگاه Concordia در سطح جهانی
QS Ranking521-530
U.S. News Ranking671

همان طور که گفته شد پیدا کردن کار و همچنین اخذ بورسیه برای دانشجویان ممتاز دانشگاه Concordia دشوار نخواهد بود. درآمد حاصل از کار ضمن تحصیل که تا سقف 20 ساعت در هفته در کانادا مجاز اعلام شده، بستگی به نوع شغل افراد دارد اما معمولا به شرح ذیل است:

حداقل درآمد ساعتی کار ضمن تحصیل در کاناداحداکثر درآمد ساعتی کار ضمن تحصیل در کانادا
$7 (دلار کانادا)$19 (دلار کانادا)

بورسیه های تحصیلی دانشگاه کونکوردیا Concordia در کانادا

دانشگاه کونکوردیا Concordia در کانادا در زمینه اعطای بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی برای دانشجویان، شرایط بسیار ایده آل و ویژه ای در نظر گرفته است. این دانشگاه کمک های مالی متعددی را به دانشجویان اعطا می نماید که بودجه آنها برخی مواقع از سوی دانشگاه و در برخی مواقع توسط دولت و صنایع این کشور تحت پوشش قرار می گیرد.

این کمک هزینه ها در 4 گروه زیر تقسیم بندی می گردد که عبارتند از:

  • جوایز
  • کمک های مالی دولتی
  • برنامه کار – تحصیل
  • بورسیه های تحصیلی

برخی بورسیه های تحصیلی اعطایی از سوی این دانشگاه به شرح زیر است:

  • بورس تحصیلی Accelerator Award که مختص دانشجویان مقطع دکترا است.
  • بورسیه تحصیلی Conference and Exposition Award که برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در نظر گرفته شده است.
  • بورس تحصیلی Fulbright Canada که صرفا به دانشجویان مقاطع فوق لیسانس و دکترا تعلق می گیرد.
  • بورس تحصیلی Graduation Bonus Award که به دانشجویان مقاطع تحصیلی فوق لیسانس و دکترا اختصاص دارد.
  • بورسیه تحصیلی Institute de Finance Mathématique de Montréal IFM نیز تنها به دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا تعلق می گیرد.

بورسیه های تحصیلی دانشگاه کونکوردیا Concordia در کانادا

الزامات پذیرش در دانشگاه کونکوردیا Concordia در کانادا

آن دسته از متقاضیانی که به دنبال تحصیل در کانادا به ویژه در دانشگاه کونکوردیا Conncordia هستند، باید به خوبی با الزامات پذیرش در این موسسه آموزشی آشنا شوند. زیرا الزامات پذیرش در دانشگاه کونکوردیا Concordia به نسبت سایر دانشگاه های رایگان کانادا بسیار متفاوت خواهد بود. برخی از این الزامات به شرح زیر می باشند:

الزامات پذیرش در دانشگاه کونکوردیا Concordia در کاناداتوضیحات
شرط معدلشرط معدلی در دانشگاه کونکوردیا معدلی است که برای شانس ورود به آن نیاز دارید.
الزامات SAT و ACTبرای ارسال درخواست به دانشگاه کونکوردیا باید در آزمون های sat یا act شرکت کنید.
پذیرش های اولیهپذیرش های اولیه در دانشگاه کونکوردیا Concordia در  کانادا شامل پذیرش منظم، اقدام اولیه و تصمیم اولیه می شود.

زندگی دانشجویی در دانشگاه کونکوردیا Concordia در کانادا

یکی از اصلی ترین مزیت های ورود به دانشگاه کونکوردیا Concordia در کانادا زندگی دانشجویی پر جنب و جوش در این موسسه آموزشی می باشد. با توجه به اینکه اکثر دانشجویان کونکوردیا در محوطه دانشگاه زندگی می کنند، همیشه اتقاقی هم در طول هفته و هم در تعطیلات آخر هفته در جریان است. علاوه بر این، فعالیت های دانشجویی در دانشگاه کونکوردیا Concordia در کانادا به طور منظم صورت می گیرد. به طور کلی، زندگی دانشجویی در دانشگاه کونکوردیا Concordia در کانادا برای تمامی دانشجویان بین المللی بسیار ایده آل خواهد بود.

نمرات زبان‌ جهت تحصیل‌ در دانشگاه Concordia در کانادا

سختگیری هایی که در دانشگاه تورنتو یا مک گیل بر دانشجویان اعمال می شود در دانشگاه Concordia کم تر است. برای این که دانشجویان در دانشگاه کونکوردیا Concordia در کانادا مورد پذیرش تحصیلی قرار گیرند، بایستی مدرک زبان مورد درخواست دانشگاه را ارائه دهند. شرایطی که برای نمرات مدرک زبان تعیین گردیده است، به صورت زیر خواهد بود.

به جدول زیر توجه نمایید:

پذیرش(Internet-based TOEFL Score (iBT
در صورتی دانشجو نیاز به گذراندن هیچ واحد زبان انگلیسی ندارد کهنمره 90 به بالا و نمره هیچ یک از مهارت ها کمتر از 20 نباشد
(دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر: نمره 85 به بالا و نمره هیچ یک از مهارت ها از 20 پایین تر نباشد)
دانشجو نیاز به گذراندن واحد زبان انگلیسی به عنوان عنصری تعیین کننده دارد،‌ اگر:نمره زبان او بین 89-80 و یا نمره یکی از مهارت ها کمتر از 20 باشد
دانشجو در صورتی به گذراندن واحدهای ENCS 6721، ENCS 5721 و 6721 نیاز دارد کهدانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر:
نمره بین 84-75 و نمره یکی از مهارت ها کمتر از 20 باشد
بین 84-80
بین 79-75
دانشجو با عدم پذیرش تحصیلی از سوی دانشگاه مواجه می شود، اما پیش از این که مجددا درخواست پذیرش نماید، بایستی دوره یادگیری زبان انگلیسی را بگذراندهمه دانشکده ها به جز دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر نمره 80 به پایین

مهاجرت به اروپا در رویای بسیاری از افراد نقش بسته است. اما راه های مختلفی برای این منظور وجود دارد که بهترین آنها روش تحصیلی است. از سویی دیگر شرایط کاری و بازار کسب و کار در این کشور به گونه ای است که دانشجویان پس از فارغ التحصیلی در رشته مربوطه به راحتی می توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری کانادا تبدیل نموده و وارد بازار کسب و کار شوند. برای آشنایی بیشتر با شرایط کاری و تحصیلی در کانادا و رفع ابهامات موجود با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایید.

سوالات پرتکرار در خصوص دانشگاه کونکوردیا Concordia در کانادا

به سوالات مطرح در خصوص دانشگاه کونکوردیا توجه نمایید:

  • مدارک مورد نیاز برای پذیرش از دانشگاه کونکوردیا چیست؟ انگیزه نامه، توصیه نامه، رزومه تحصیلی، پاسپورت، مدرک معتبر زبان از مهم ترین مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از این دانشگاه می باشد.
  • دانشگاه کونکوردیا از چه نظر شناخته شده است؟ این دانشگاه دانشجویان را از طریق هنرهای لیبرال و مطالعات حرفه ای برای زندگی و یادگیری، خدمات و رهبری توانمند می کند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *