ویزای تحصیلی

دانشگاه کپنهاگ دانمارک

دانشگاه کپنهاگ دانمارک

دانشگاه کپنهاگ دانمارک (UCPH) قدیمی ترین دانشگاه و موسسه تحقیقاتی در کشور دانمارک است. این دانشگاه معروف دانمارکی در سال 1479 تاسیس شد. این موسسه در واقع، دومین موسسه قدیمی آموزش عالی در منطقه اسکاندیناوی پس از دانشگاه آپسالا (1477) می باشد. این دانشگاه دارای 23473 دانشجوی لیسانس، 17398 دانشجوی فوق لیسانس و بیش از 9000 کارمند و هیئت علمی است.

این دانشگاه همچنین دارای چهار پردیس واقع در حومه شهر کپنهاگ است. شایان ذکر است که اکثر دوره های تحصیلی به زبان دانمارکی تاسیس می شود. اما برخی دوره ها نیز به زبان انگلیسی و آلمانی نیز ارائه می شود. اگر شما نیز علاقه مند تحصیل در دانشگاه کپنهاگ می باشید، ما به شما توصیه می کنیم که از مشاوره های برتر کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برخوردار شوید.

شرایط تحصیل در دانشگاه کپنهاگ دانمارک

متقاضیان تحصیل در دانمارک و دانشگاه کپنهاگ بایستی به این نکته توجه نمایند که کلیه برنامه های مقطع لیسانس این دانشگاه صرفا به زبان دانمارکی (Danish Language) تدریس می شود. پس، شما برای تحصیل در مقطع لیسانس نیازمند ارائه مدرک زبان دانمارکی با قبولی در آزمون Studieprøven i dansk می باشید. این آزمون یک نوع آزمون معتبر سراسری متکلمان به زبان خارجی است که همه ساله توسط مدارس زبان مختلف در کشور دانمارک برگزار می شود. می توان از طریق مراجعه به سفارت دانمارک در تهران اطلاعات بیشتری در خصوص نحوه و شرایط شرکت در این آزمون کسب نمود.

جایگاه علمی دانشگاه کپنهاگ دانمارک در 2023

دانشگاه کپنهاگ دانمارک به عنوان دانشگاه رتبه اول کشور دانمارک محسوب شده و برنامه های مختلفی را به زبان های انگلیسی، آلمانی و دانمارکی در 3 مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا ارائه می کند. دانشگاه مذکور همواره بین 100 دانشگاه برتر جهانی قرار دارد و نمودار زیر از رنکینگ بین المللی 2023 گویای این مطلب است:

جایگاه علمی دانشگاه کپنهاگ دانمارک

دانشگاه کپنهاگ دانمارک از برترین موسسات آموزش عالی در شمال اروپا، همه ساله دانشجویان خارجی زیادی را از اقصی نقاط جهان می پذیرد. اما متقاضیان از هر کشوری که باشند بایستی برای اخذ پذیرش از برنامه لیسانس این دانشگاه حائز صلاحیت های لازم باشند. برای اخذ پذیرش تحصیلی از این دانشگاه معروف، شما بایستی شرایط و مدارک زیر را تا قبل از 5 جولای 2023 به آدرس دانشگاه ارسال نمائید تا صلاحیت لازم برای تحصیل در دانمارک را پیدا کنید:

  • ارائه مدرک دیپلم متوسطه با معدل کل (GPA) خوب یا معادل 6.0 دانمارکی
  • مدرک زبان دانمارکی در B Level
  • قبولی در آزمون/ مصاحبه دانشگاه

شرایط زبان برای تحصیل در دانشگاه کپنهاگ

اصولا شرط اصلی مهاجرت به دانمارک و تحصیل در دانشگاه های این کشور، تسلط به زبان انگیسی است و متقاضیان تحصیل در دانشگاه کپنهاگ دانمارک نیز جهت پذیرش و ادامه تحصیل در مقاطع مختلف نیازمند ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی (برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس و دکترا) و مهارت زبان دانمارکی (برای تحصیل در مقطع لیسانس) در سطح پیشرفته یا C1 طبق چارچوب مرجع زبان مشترک اروپایی هستند که معادل نمرات آزمون های زبان به شرح زیر است:

آزمون زبان انگلیسینمرهمقطع پذیرش کننده
آزمون زبان TOEFL iBT83تحصیلات تکمیلی
آزمون زبان IELTS6.5تحصیلات تکمیلی
گواهینامه مهارت زبان انگلیسی کمبریج (CPE)قبولیتحصیلات تکمیلی
گواهینامه زبان پیشرفته کمبریج (CAE)قبولیتحصیلات تکمیلی
مدرک مهارت زبان دانمارکی Studieprøven i danskA Levelکارشناسی

هزینه های تحصیل در دانشگاه کپنهاگ دانمارک

دانشجویان خارجی از کشورهای غیر اروپایی ملزم به پرداخت شهریه تحصیلی به حساب دانشگاه کپنهاگ می باشند. با این وجود، متقاضیان دارای ویزای اقامت دائمی دانمارک همانند متقاضیان از اتحادیه اروپایی (EU) از پرداخت شهریه معاف هستند. نرخ شهریه ها نیز با توجه به انواع برنامه های تحصیلی، متغیر است. میانگین شهریه های تحصیلی این دانشگاه بین 9000€ الی 15000€ (یورو) است. شهریه های دانشجویان خارجی در دانشگاه کپنهاگ به تفکیک دوره ها، به صورت زیر است:

  • ارزانترین دوره ها: شهریه های سالیانه این دوره ها از حدود 6000€ (یورو)
  • میانگین شهریه سالانه: در حدود 12000€ تا 15000€ (یورو)
  • دوره های تخصصی بالا: می تواند تا 35000€ (یورو)

اگرچه کشور دانمارک هیچ سیاست شهریه جذابی برای دانشجویان اروپایی ندارد، اما کیفیت بالای زندگی نیز به معنای این است که هزینه های زندگی و میانگین قیمت ها معمولا از اکثر جاها بالاتر است. هزینه های زندگی در کپنهاگ گران تر از شهرهای کوچک تر می باشد و حتی ممکن است از 1100€ تا 1800€ (یورو) برسد، اما آنچه که بخش قابل توجهی از هزینه زندگی در دانمارک به خود اختصاص می دهد، اجاره مکانی برای اقامت در این کشور است. هزینه اجاره خانه در کپنهاگ 800€ (یورو) می باشد. اما میانگین هزینه خورد و خوراک در دانمارک حدود 200€ تا 270€ (یورو) است. همچنین، هزینه ماهیانه حمل و نقل عمومی در کپنهاگ دانمارک تا 50€ (یورو) است.

هزینه های تحصیل در دانشگاه کپنهاگ دانمارک

بورسیه های دانشگاه کپنهاگ دانمارک

درخواست بورسیه های تحصیلی دانشگاه کپنهاگ یکی از فرصت های پیش روی دانشجویان جهت پوشش برخی از هزینه های تحصیلی آن ها است. اما لازم است توجه نمائید که خود دانشگاه کپنهاگ هیچ گونه کمک مالی یا بورسیه ای به دانشجویان خارجی اعطاء نمی کند. بلکه این دولت دانمارک است که همه ساله بورسیه هایی را برای کمک مالی به دانشجویان خارجی علاقه مند به تحصیل در این کشور اختصاص می دهد.

متولی ارزیابی درخواست ها و تخصیص بورسیه به این درخواست ها آژانس علوم و آموزش عالی دانمارک می باشد. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره آماده پاسخگوئی به سوالات شما هموطنان عزیز درباره شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به خارج می باشند. برای این منظور از از مشاوره های تلفنی و حضوری بهره مند شوید تا در جریان آخرین اطلاعات لازم قرار گیرید.

سوالات پرتکرار در خصوص دانشگاه کپنهاگ دانمارک

متقاضیان تحصیل در دانشگاه کپنهاگ موارد زیر را عنوان می نمایند:

  1. شرایط تحصیل در دانشگاه کپنهاگ دانمارک چیست؟ ارائه مدرک زبان دانمارکی و یا انگلیسی برای تحصیل در رشته مورد نظر و اخذ نمره A یا B در دروس ریاضی، تاریخ، علوم اجتماعی و زبان.
  2. مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه کپنهاگ چیست؟ ارائه مدرک دیپلم متوسطه با معدل خوب، مدرک زبان مورد نیاز با توجه به رشته تحصیلی، قبولی در آزمون و مصاحبه.
  3. هزینه های تحصیل در دانشگاه کپنهاگ چقدر است؟ میزان هزینه ها با توجه به رشته تحصیلی متغیر است و به میزان 6000€ الی 35000€ (یورو) در سال است.
  4. آیا اخذ بورسیه توسط دانشگاه کپنهاگ امکان پذیر است؟ در این دانشگاه به دانشجویان بورسیه ارائه نمی گردد و میزان بورسیه توسط دولت این کشور تامین می گردد.
  5. هزینه زندگی در کپنهاگ چقدر است؟ میزان هزینه ها در این شهر گران تر از شهرهای کوچک است و به میزان 1100€ الی 1800€ (یورو) در ماه است.
5/5 - (15 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *