ویزای تحصیلی

تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل پزشکی در آمریکا

بی تردید تحصیل پزشکی در آمریکا با وجود برترین و معتبرترین دانشگاه های دنیا، گزینه اول تحصیلی دانشجویان از سراسر دنیا محسوب می شود. آیا تاکنون درباره تحصیل رشته پزشکی در ایالات متحده فکر کرده اید؟ برخلاف انگلستان، تحصیل پزشکی در کشور آمریکا تنها به صورت گزینه فوق لیسانس یا postgraduate در اختیار داوطلبان قرار دارد، پس بنابرین شما تنها در صورتی می توانید متقاضی برنامه تحصیل پزشکی در ایالات متحده باشید که دوره 4 ساله پیش پزشکی یا pre-med را در رشته زیست شناسی، شیمی یا عصب شناسی به اتمام برسانید. سپس با اتمام این دوره شما آماده آزمون پذیرش کالج پزشکی (MCAT) می شوید که قبولی در آن برای اخذ پذیرش دانشکده پزشکی الزامی می باشد.

اینفوگرافیک تحصیل پزشکی در آمریکا

  • آزمون های ورودی رشته پزشکی در آمریکا به چه نحوی است؟
  • شرایط مدرک زبان برای تحصیل رشته پزشکی در آمریکا 2024 چیست؟
  • آینده کار پزشکی در آمریکا چگونه است؟
  • درآمد ماهیانه و سالیانه پزشکان در آمریکا چقدر است؟
  • شرایط اخذ ویزای کار آمریکا ویژه پزشکان چیست؟
  • هزینه تحصیل رشته پزشکی در آمریکا چگونه است؟
  • برترین دانشگاه های پزشکی مورد تائید کدام دانشگاه ها هستند؟
  • مدارک مورد نیاز پذیرش تحصیل پزشکی در آمریکا چه مدارکیست؟
  • پزشکی در آمریکا چند سال طول می کشد؟
  • آیا تحصیل رایگان پزشکی در امریکا امکان پذیر است؟
  • شرایط تحصیل پزشکی در آمریکا چیست؟
  • آیا تحصیل پزشکی در امریکا بدون ازمون امکان پذیر است؟

در پایان همین مقاله و در صورت وجود هر گونه سوال یا ابهامی، کارشناسان و مشاورین باتجربه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تکیه بر دانش روز و تجربه چندین ساله خود می توانند پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

در این مطلب میخوانید نمایش

تحصیل پزشکی عمومی در آمریکا 2024

برنامه پزشکی در آمریکا یک نوع برنامه تکمیلی است که در اغلب کالج های پزشکی این کشور به دانشجویان بین المللی ارایه می شود. معمولا نیز طول این دوره تحصیلی در آمریکا بین 4 تا 7 سال طول می کشد. دانشجویان نیز در پایان تحصیلات خود نهایتا به مدرک MD یا دکتر پزشکی دست می یابند.

مدت زمان تحصیل پزشکی در آمریکا

لازمه اصلی برای پذیرش تحصیلی در این رشته نیز شامل ارائه مدرک 3  ساله لیسانس، مدرک زبان انگلیسی (تافل یا آیلتس) و نیز قبولی در آزمون ورودی پزشکی آمریکا به نام آزمون MCAT با نمره 500 به بالاست. ضمنا دانشجویان پذیرش شده در آمریکا ملزم به گذراندن دوره پرمدیکال Pre-medical نیز می باشند.


در جدول زیر می توان با شرایط کلی ادامه تحصیل پزشکی در برخی از معروفترین دانشگاه های آمریکا آشنا شد:

دانشگاهبرنامه پیشنهادیمدت برنامهمهلت درخواستشهریه به دلار
دانشگاه هارواردMD5 سال15 اکتبر69300$
دانشگاه کلمبیاMD5 سال22 اکتبر62570$
دانشگاه جان هاپکینزMD4 سال1 نوامبر$62685
دانشگاه استنفوردMD4 سال2 اکتبر$84996
دانشگاه پنسلوانیاMD4 سال1 آگوست$63434
دانشگاه ییلMD5 سال15 اکتبر$70184
دانشگاه کالیفرنیاMD7 سال2 اکتبر$41229
دانشگاه دوکMD4 سال15 اکتبر$68147

آزمون (MCAT) و (USMLE) در آمریکا برای تحصیل پزشکی

اهمیت تحصیل پزشکی در ایالات متحده تا بدان حد است که بیشترین تعداد دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران در دنیا متعلق به کشور آمریکا است و این نشانگر اعتبار بالای دانشگاه های آمریکایی می باشد. برترین کیفیت آموزشی در جهان، امکانات پیشرفته، وجود فرصت های کاری فراوان، متوسط درآمدی بالا، امکان دریافت بورسیه و فاندهای تحصیلی، همه و همه از امتیازات تحصیل پزشکی در کشور آمریکا می باشد. مقاله حاضر به منظور ارائه اطلاعاتی جامع پیرامون تحصیل رشته پزشکی در آمریکا، دانشجویان متقاضی ایرانی را از آزمون پذیرش کالج پزشکی (MCAT) تا آزمون گواهینامه تاییدیه مهارت پزشکی آمریکا (USMLE) راهنمایی می کند.

شرایط آزمون SAT برای تحصیل پزشکی در آمریکا چیست؟

همان طوری که در مطالب قبلی هم گفته شد، برای اخذ پذیرش از دانشکده های پزشکی آمریکا ارایه نمره قبولی در آزمون MCAT کفایت می کند. که در این مورد دانشجویانی که نمره آزمون MCAT آنها  بالای 510 باشد بایستی از قبولی خود در یکی از دانشگاه های آمریکا مطمئن باشند. منتها دانشجویانی که پذیرش خود را از دانشگاه های پزشکی آمریکا گرفته اند ملزم به گذراندن دوره پرمدیکال Pre-med هستند. دوره ای که شرط اصلی ورود دانشجویان به این دوره ارایه نمره آزمون SAT می باشد.

شرایط آزمون sat در آمریکا

شرایط و الزامات تحصیل پزشکی در آمریکا

شرایط تحصیل پزشکی در آمریکا ممکن است با توجه به تخصص متقاضیان متفاوت از هم باشد. در مجموع، تحصیل پزشکی در ایالات متحده در حدود 11 سال طول می کشد تا متقاضی بتواند مجوز کار پزشکی خود را در این کشور دریافت نماید. دانشجویان برنامه مقطع لیسانس را در عرض 4 سال به اتمام رسانده و سپس 4 سال از تحصیلشان را در دانشکده پزشکی صرف آموزش تئوریکی می کنند و سپس قبل از دریافت مجوز شغل پزشکی در حدود 7-3 سال از دوره تحصیلی خود را صرف انترنی یا دوره کارورزی می نمایند.

اتمام برنامه لیسانس جهت آمادگی دانشجویان متقاضی برای ورود به دانشکده پزشکی ضروری است. برخی از دانشکده ها برنامه های pre-med یا پیش پزشکی خاصی را ارائه می دهند که شامل کلاس هایی برای دانشکده پزشکی و نیز آمادگی برای آزمون پذیرش کالج پزشکی (MCAT) می باشد. دوره های رایج در لیسانس علوم (B.S.) در برنامه زیست شناسی شامل شیمی، مطالعات زیست، فیزیک و ژنتیک انسان می باشد.

جزئیات مربوط به شرایط تحصیل رشته پزشکی در آمریکا در جدول زیر بیان شده است:

آیتمشرح
مدرک تحصیلیدرجه لیسانس دکتر پزشکی (M.D.) یا دکتر استئوپاتی (D.O.)
ساختار آموزشیپیش پزشکی یا علوم بیولوژی و سپس پزشکی یا Medicine
پیش نیازهامدرک دیپلم متوسطه یا معادل آن؛ نمره بالاتر از 500 در آزمون پذیرش کالج پزشکی (MCAT) و نمره 5.5 آزمون زبان IELTS
مدت زمان برنامه تحصیلی4 سال برای مقطع لیسانس؛ 4 سال برای دانشکده پزشکی؛ 7-3 سال در اقامت و کارورزی که آن هم به تخصص متقاضی بستگی دارد
مجوز/ گواهی شغلیجواز دولتی (USMLE) لازم است
چشم انداز شغلی (2024-2014)رشد 14%
میانگین دستمزد سالانه (پزشکان و جراحان)$223000 (دلار آمریکا)

تحصیل رزیدنسی (تخصص پزشکی) در آمریکا

پس از اتمام دوره ۴ ساله پزشکی و قبولی در مرحله دوم آزمون پروانه پزشکی آمریکا می بایست در دوره رزیدنسی که در کشور ایران دستیاری پزشکی نامیده می شود، شرکت کنید. شایان ذکر است که به فارغ التحصیلان دوره رزیدنسی متخصص پزشکی می گویند. طول دوره بسته به تخصص پزشکی متفاوت است. به عنوان مثال:

  • دوره های تخصص داخلی پزشکی آمریکا: 3 سال
  • دوره‌ های تخصص جراحی پزشکی آمریکا: 5 سال
  • دوره های تخصص جراحی مغز و اعصاب پزشکی آمریکا: 7 تا 8 سال

پس از اتمام بایستی در آزمون USMLE شرکت کنید که در صورت قبولی پروانه طبابت آمریکا را به دست خواهید آورد.

معرفی برترین دانشگاه های پزشکی آمریکا

درحال حاضر، 172 دانشکده پزشکی یا Medical School در آمریکا وجود دارند که دوره های دکترای پزشکی (MD) و دکترای اوستئوپاتی یا استخوان درمانی (DO) را به دانشجویان متقاضی ارائه می دهند. اکثر دانشگاه های آمریکایی دارای دانشکده مستقل پزشکی می باشند و برترین رتبه های بین المللی را هم در اختیار دارند.

به منظور آشنایی دانشجویان عزیز با این دانشگاه ها، ما در فهرست زیر به برخی از معتبرترین دانشگاه های پزشکی آمریکایی اشاره می کنیم:

  • Harvard University
  • Stanford University
  • Johns Hopkins University
  • University of California
  • University of Pennsylvania
  • Washington Universityin St Louis
  • Yale University
  • Columbia University
  • Duke University
  • University of Washington

دلیل محبوبیت بین المللی تحصیل پزشکی در آمریکا چیست؟ دلیل این همه محبوبیت را می توان در اعتبار آموزش پزشکی در آمریکا دانست. مدارک تحصیلی آمریکا توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO)، کمیسیون آموزشی فارغ التحصیلان پزشکی خارجی (ECFMC)، فدراسیون جهانی آموزش پزشکی (WFME)، بنیاد پیشرفت آموزش و پژوهش پزشکی بین المللی (FAIMER) و کمیسیون های آموزش پزشکی کشورهای مختلف همانند فرانسه، انگلستان، هندوستان، ایران، ترکیه، آلمان و غیره به رسمیت شناخته شده است.

شرایط زبان برای تحصیل پزشکی در آمریکا

اصولا یکی از مدارک لازم برای تحصیل رشته پزشکی در آمریکا 2024 ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی IELTS و یا TOEFL می باشد. معمولا نمره آزمون زبان هم بسته به دانشگاه پذیرنده متغیر است ولی در حالت کلی نمره آزمون TOEFL در حدود 90 تا 100 و یا نمره آزمون IELTS بین 6.0 تا 7.5 مورد قبول اغلب دانشگاه های پزشکی آمریکاست.

برترین دانشگاه پزشکی جهان در آمریکا

نظام آموزش عالی آمریکا مخصوصا در آموزش رشته پزشکی جزء برترین نظام های آموزشی در سطح جهان است و این را می توان از رتبه بین المللی بهترین دانشگاه های علوم پزشکی در این کشور دانست. جالب است بدانید هر سه سیستم رتبه بندی معروف دانشگاهی (QS، شانگهای و نیز USNews) به اتفاق آراء دانشگاه هاروارد را بهترین دانشگاه پزشکی معرفی کرده اند. همگی این سیستم های رتبه بندی نیز امتیاز رشته این دانشگاه را 100 اعلام کرده اند. اما این رتبه بندی از دانشگاه های برتر علوم پزشکی جهان از این قرار است:

نمودار بهترین دانشگاه های جهان

شرایط پذیرش دانشگاه های پزشکی آمریکا

به منظور اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا در رشته های پزشکی، متقاضی بایستی درخواست خود را از طریق اداره خدمات درخواست کالج پزشکی آمریکا (AMCAS) تحویل دهد، اما در این میان دانشگاه علوم پزشکی تگزاس، برنامه پذیرش خاص خود را دارد و اگر شما مایل به تحصیل در این دانشگاه باشید، باید درخواست خود را تحویل اداره خدمات درخواست دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی تگزاس (TMDSAS) دهید. مهلت ثبت درخواست ها در آمریکا از هفته اول ماه می شروع و تا ماه ژوئن ادامه می یابد.

متقاضیان مدارک پذیرش خود را شامل جزئیات سوابق تحصیلی، مدارک و ریزنمرات تحصیلی و فعالیت های فوق برنامه، مدارک مسافرتی همانند پاسپورت و کارت شناسایی و نیز نمره آزمون ورودی رشته پزشکی در آمریکا MCAT به اداره مذکور ارسال نموده و منتظر پاسخ می مانند. لازم به ذکر می باشد که برخی از دانشکده های پزشکی در آمریکا علاوه بر مدارک فوق، فرم مقالات چاپ شده و توصیه نامه نیز از متقاضیان درخواست می کنند. هزینه درخواست پذیرش از یک دانشگاه پزشکی در حدود 175$ (دلار آمریکا) می باشد و در صورت وجود درخواست های بعدی، هزینه 45$ (دلار آمریکا) نیز به هزینه اولیه اضافه می شود.

مراحل فرآیند پذیرش رشته پزشکی در آمریکا در نمودار زیر به روشنی ملاحظه میگردد:

مراحلشرح
مرحله 1دیپلم متوسطه + 3.8 GPA
مرحله 2اتمام برنامه 4 ساله پیش پزشکی
مرحله 3قبولی در آزمون MCAT
مرحله 4درخواست پذیرش از دانشگاه های برتر از طریق پورتال AAMC

ویزای تحصیلی آمریکاتو با سفیران بگیر

اخذ ویزای تحصیلی آمریکا (F1 Visa)

پس از اخذ تاییدیه پذیرش از دانشگاه مربوطه، متقاضیان تحصیل پزشکی در آمریکا می بایستی نسبت به درخواست ویزای تحصیلی آمریکا یا F1 Visa اقدام نمایند. ویزای F1 توسط دولت آمریکا برای دانشجویان خارجی صادر می شود که قصد تحصیل در برنامه پزشکی یکی از دانشگاه های آمریکا را دارند. این نوع ویزا 120 روز قبل از شروع برنامه تحصیلی صادر می شود و مدارک لازم جهت درخواست ویزای مذکور عبارتند از:

  • کپی فرم پذیرش Form I-20 از دانشگاه
  • فرم درخواست الکترونیک ویزای غیرمهاجر DS-160
  • 1 قطعه عکس پاسپورتی 2×2
  • پاسپورت بین المللی معتبر
  • رسید پرداخت هزینه ویزا به مبلغ 180$ (دلار آمریکا)

آزمون ورودی رشته پزشکی در آمریکا (MCAT)

MCAT یک آزمون چند گزینه ای می باشد که دانش آموزان بایستی قبل از پذیرش نهایی از دانشکده پزشکی در آن قبول شوند. علوم فیریک، زیست شناسی، تفکر بحرانی و مهارت های کلامی از جمله محتوای آزمون MCAT می باشند. داوطلبان آزمون مذکور حدود 5 ساعت وقت دارند تا به تمامی سوالات پاسخ دهند. از ویژگی های این آزمون این است که به صورت کامپیوتری برگزار می شود. اکثر دانشگاه های علوم پزشکی آمریکا نمرات آزمون MCAT را در پذیرش نهایی خود لحاظ می کنند. بنابراین، برای پذیرش در برنامه های تاپ کسب بالاترین نمرات در اولویت دانشگاه ها قرار دارند. حد نصاب نمره قبولی در این آزمون بالای 500 امتیاز می باشد. متولی برگزاری آزمون MCAT نیز AAMC (انجمن کالج های پزشکی آمریکا) می باشد.

پس پذیرش رشته های پزشکی در ایالات متحده بسیار رقابتی و تنگاتنگ می باشد و به منظور پذیرش از اکثر دانشگاه های پزشکی آمریکا، ارائه نمره آزمون ورودی رشته پزشکی در آمریکا یا همان MCAT پیش نیاز ضروری محسوب می شود. هزینه ثبت نام در آزمون مذکور برای متقاضیان خارجی چیزی در حدود 335$ (دلار آمریکا) می باشد، البته اگر ثبت نام در طی بازه زمانی معمول (حدود یک ماه قبل از تاریخ برگزاری آزمون) انجام شود. ناگفته نماند که امکان برگزاری آزمون در کشورهای خارجی از جمله کشور ترکیه نیز فراهم می باشد.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در آمریکا رو میدونی؟

آزمون گواهینامه مهارت پزشکی آمریکا (USMLE)

متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا بایستی بدانند که برای اتمام تحصیلات پزشکی در آمریکا و اخذ مدرک پزشکی، آزمون دیگری نیز وجود دارد. بر اساس قوانین آموزش عالی آمریکا قبل از اینکه متقاضیان مدرک پزشکی خود را دریافت نموده و وارد بازار کار شوند، آنها می بایست آزمون گواهینامه تاییدیه مهارت پزشکی آمریکا یا USMLE را بگذرانند. آزمون مذکور در طی 3 فاز مختلف در فواصل زمانی مختلف در طول دوره تحصیلی برگزار می شود:

  • فاز اول آزمون معمولا در طی سال دوم تحصیلی برگزار می شود.
  • فاز دوم آزمون در طی سال چهارم تحصیلی از متقاضیان اخذ می شود.
  • فاز سوم و آخر آزمون که در طی سال اول برنامه اقامت برای کار پزشکی (دوره انترنی) برگزار می شود.

هزینه تحصیل پزشکی در کشور آمریکا

آمارها حاکی از آن است که هزینه تحصیل پزشکی در آمریکا نسبت به دیگر کشورهای جهان بالا است. به طور متوسط، شهریه های تحصیلی دانشگاه های دولتی و هزینه بیمه سلامت در طی سال تحصیلی 2024 از 52456$ تا 84996$ (دلار آمریکا) برای دانشجویان این رشته متغیر است. اما نباید فراموش کرد که هزینه های تحصیلی در دانشگاه های خصوصی آمریکا حتی بالاتر از این ارقام می باشد.

با این همه، نباید از این نکته غافل شد که شهریه دانشگاه های پزشکی در آمریکا از برنامه ای به برنامه دیگر نیز بطور گسترده ای متغیر است. بنابراین، قبل از درخواست پذیرش از دانشگاه های آمریکایی مهم است که ابتداء هزینه های تحصیلی و زندگی در آمریکا را مدنظر قرار داد. در جدول زیر، شهریه برخی از معروف ترین دانشگاه های پزشکی آمریکا را مشاهده می نمائید:

دانشگاهشهریه به دلار آمریکا ($)
(University of Washington School of Medicine (WA$66881
(Duke University School of Medicine (NC$63310
(Harvard Medicine School (MA$52456
(Washington University School of Medicine (MO$84996
(Stanford University School of Medicine (CA$55036
(California University of Science and Medicine (CA$66816
(Columbia University Collede of Physicians and Surgeons (NY$66160
(Yale School of Medicine (CT$58000
(Johns Hopkins University School of Medicine (MD$58949
(Pennsylvania State University College of Medicine (PA$61586

تحصیل رایگان پزشکی در آمریکا؟!!

دانشجویان بین المللی در حال تحصیل پزشکی در آمریکا و یا ورودی های جدید برای پوشش شهریه تحصیلی خود می توانند از کالج های پزشکی این کشور درخواست بورس تحصیلی دهند. در این میان برخی دانشگاه های آمریکایی به دانشجویان پزشکی فول بورسیه full-scholarships بر مبنای شایستگی تحصیلی ارایه می دهند. که دست یابی به این بورس ها کاملا رقابتی است. به این ترتیب آنها حتی می توانند تحصیل رایگان پزشکی در آمریکا را نیز تجربه بکنند.

در اینجا به برخی از ابن برنامه های فول بورسیه که در اختیار دانشجویان پزشکی قرار دارد اشاره می شود:

دانشگاهعنوان برنامهشرایط بورس
دانشکده پزشکی پرلمن، دانشگاه پنسلوانیاTwenty-First Century Scholars Program30 فول بورسیه
دانشکده پزشکی دیوید گفن، دانشگاه کالیفرنیا (لس آنجلس)بورسیه DGSOMبالغ بر 100 بورسیه مبتنی بر برتری تحصیلی
دانشکده پزشکی دانشگاه دوکبورسیه های شایستگی دوکشهریه کامل+ کل هزینه زندگی
دانشکده پزشکی دانشگاه اموریفلوشیپ های رابرت دبلیو. ودروفتقریبا 20 بورسیه شایستگی
دانشکده پزشکی دانشگاه واندربیتبورسیه های مبتنی بر شایستگیبورسیه تمام- شهریه

و نکته مهم دیگر اینکه برخی از کالج های پزشکی در آمریکا هستند که خودشان شهریه دانشجویان را تقبل می کنند. از جمله این دانشگاه ها نیز می توان به دانشکده پزشکی گراسمن دانشگاه نیویورک و دانشکده پزشکی گیسنگر کامون ولس اشاره کرد.

کار ضمن تحصیل در آمریکا

دانشجویان در آمریکا اجازه دارند به صورت پاره وقت مشغول به کار باشند:

مقطع تحصیلیحداکثر ساعات کار در هفته
کارشناسی20 ساعت
کارشناسی ارشد20 ساعت
دکتری30 ساعت

منتهی دانشجویان رشته پزشکی به دلیل سنگین بودن دروس غالبا فرصتی برای مشغول شدن به کار پاره وقت دانشجویی در آمریکا نخواهند داشت. این گروه از دانشجویان بهتر است برای کم تر کردن هزینه های تحصیل و زندگی با کسب نمرات بالا بورسیه بگیرند. سایر دانشجویان در آمریکا که بتوانند شغل پاره وقتی پیدا کنند درآمد ساعتی بین 7.25$ تا 20.14$ (دلار آمریکا) درآمد خواهند داشت. پیدا کردن شغل دانشجویی در آمریکا مستلزم تسلط به زبان انگلیسی است چرا که نرخ بیکاری تا 31 دسامبر سال 2023 در این کشور 3.7% است.

بورسیه جهت تحصیل دانشجویان پزشکی در آمریکا

بورسیه جهت تحصیل دانشجویان پزشکی در آمریکا

در آمریکا، برنامه های بورسیه خاصی برای کلیه دانشجویان خارجی وجود دارد. اعطای بورسیه تحصیلی در دانشگاه های پزشکی ایالات متحده بر مبنای شایستگی تحصیلی دانشجویان و یا بر پایه نیاز دانشجو می باشد. دانشجویان دارای امتیاز بالا در آزمون USMLE به آسانی می توانند جهت پوشش مالی تحصیلات خود در آمریکا به فرصت های بورسیه دسترسی پیدا کنند. همه ساله، برای بیش از 1000 دانشجو از کشورهای خارجی بورسیه تحصیلی تعلق می گیرد. کل مبلغ بورسیه تعلق یافته به دانشجویان خارجی در سال 2024 به بیش از 2 میلیون دلار می رسد که رقم قابل توجهی است که این امر در سال 2024 نیازمند بررسی می باشد.

در آمریکا، دانشگاه های پزشکی عمدتا از طرف دولت آمریکا تامین مالی می شوند. دانشگاه های پزشکی معتبر زیادی در آمریکا وجود دارد که بورسیه های مختلفی را به دانشجویان خارجی اختصاص می دهند. دانشگاه هایی مثل دانشگاه هاروارد، ییل، دانشگاه واشینگتون، دانشگاه آریزونا، دانشگاه جانز هاپکینز، کالج پزشکی آلبرت انیشتین، دانشگاه استنفورد، دانشگاه منیسوتا و غیره هر کدام برنامه های بورسیه مخصوص خود را دارند.

برنامه های بورسیه تحصیل پزشکی در آمریکا 2024
Harvard Medical School Scholarship
AMTIE Student Scholarship
Vagelos Scholarship
Stanford Institutional Aid
ASAHP Scholarship of Excellence
AHIMA Foundation Merit Scholarship
Financial Aid for Non-US Medical Students

مقایسه تحصیل پزشکی در آمریکا و کانادا

در سال 2024 آمریکا همچنان به دانشجویان بین المللی ویزا می دهد اما شانس اخذ ویزا نسبت به گذشته کمتر شده است. به علاوه در کانادا هم هزینه های تحصیل پایین تر است و هم هزینه های زندگی٬ در نتیجه خصوصا طی سال های گذشته تحصیل پزشکی در کانادا طرفداران بیشتری دارد. کانادا همچنین علاوه بر ویزای همراه که مختص همسر و فرزاندان زیر 18 سال دانشجوست٬ به پدر و مادر دانشجو ویزای 5 ساله می دهد. نکته حائز اهمیت دیگر این است که همسر فرد در صورت اخذ ویزای همراه اجازه کار خواهد داشت. البته هزینه زندگی در کانادا برای یک نفر با احتساب اجاره خانه ماهیانه حدود 2565$ (دلار آمریکا) و برای یک زوج حدود 5130$ (دلار آمریکا) می باشد اما همچنان اجازه کار تمام وقت همراه می تواند کمک زیادی باشد و این هزینه ها را کاملا پوشش دهد.

شرایط آزمون USMLE جهت تحصیل تخصص پزشکی در آمریکا

ابتداء از تحصیل تخصص پزشکی در آمریکا شروع می کنیم. که در آمریکا با عنوان برنامه رزیدنسی Residency program شناخته می شود. طول این دوره نیز در آمریکا معمولا 3 تا 5 سال است. فقط دانشجویانی می توانند وارد این دوره شوند که آزمون USMLE 2 را گذرانده باشند. در پایان دوره و جهت اخذ مدرک تخصصی خودشان نیز آنها بایستی از آزمون USMLE 3 نیز قبول شوند. در صورت قبولی نیز آنها هر موقع که بخواهند می توانند به عنوان یک پزشک متخصص در آمریکا کار بکنند.

از جمله دوره های تخصص پزشکی در آمریکا نیز می توان به دوره های زیر اشاره کرد:

اما یو اس ام ال ای (USMLE) در آمریکا مخفف آزمون اعطای مجوز پزشکی ایالات متحده می باشد. آزمونی 3 مرحله ای برای اعطای مجوز پزشکی است. در واقع USMLE مهارت پزشکان را در به کارگیری دانش، مفاهیم و اصول پزشکی ارزیابی می کند و مهارت های بیمار- محور اساسی را نشان می دهد.

در قالب نمودار زیر می توان با مراحل سه گانه آزمون یو اس ام ال ای آشنا شد:

شرایط آزمون سه گانه USMLE

و نکته مهم آخر اینکه مراحل 1 و 2 آزمون یو اس ام ال ای معمولا توسط دانشجویان پزشکی آمریکا و در طی زمان تحصیلشان در دانشکده پزشکی پاس می شود. ولی مرحله 3- ام در پایان سال اول دوره رزیدنسی توسط متقاضیان کار پزشکی در آمریکا گذرانده می شود.

بورسیه تحصیل تخصص پزشکی در آمریکا

دانشجویان رزیدنت در آمریکا نیز مثل دانشجویان کالج های پزشکی این کشور جهت جبران مخارج تحصیلی خودشان می توانند انواع بورسیه های تحصیلی را درخواست دهند. از جمله معروفترین برنامه های بورس تحصیل تخصص در آمریکا 2024 نیز می توان به برنامه های زیر اشاره نمود:

  • بورسیه NHS Corps
  • بورسیه هاوارد جی. لاپسلی مموریال
  • کمک مالی ویژه دانشجویان پزشکی بین المللی
  • کمک هزینه استنفورد
  • کمک مالی دانشگاه ویرجینای غربی
  • بورسیه رزیدنسی دانشگاه اورگون
  • بورسیه دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد

آینده کار پزشکی در آمریکا

فارغ التحصیلان پزشکی در آمریکا از یک آینده کاملا مطمئن و تضمین شده ای برخوردارند. در کشوری که بهشت پزشکان محسوب می شود و پزشکان در این کشور بالاترین دستمزد را در مقایسه با پزشکان در کل جهان دریافت می کنند. همان طوری که در جدول زیر نیز مشاهده می شود، متوسط درآمد ماهانه پزشکان در آمریکا در حدود 18200 $ (دلار) می باشد.

در واقع از نظر درآمدی پزشکان در آمریکا بعد از پزشکان انگلیسی و سوئیسی پر درآمدترین پزشکان در سراسر جهان محسوب می شود:

 مقایسه درآمد پزشکان در جهان به دلار

در واقع متوسط درآمد سالانه پزشکان آمریکایی در حدود 219000$ (دلار) است در حالی که متوسط درآمد ملی در همین کشور در حدود 95100$ (دلار) است:

مقایسه درآمد سالانه پزشکان در آمریکا با درآمد ملی

 

بهترین شهرها و ایالات آمریکا برای کار پزشکی

حالا که با وضعیت درآمدی پزشکان در ایالات متحده نیز آشنا شدید بد نیست با بهترین شهرها و ایالت ها برای کار پزشکی و کسب درآمد نیز آشنا شوید. همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود 3 تا از بهترین شهرهای آمریکا برای انجام کار پزشکی شامل شهرهای نیویورک، هیوستون و لس آنجلس می باشد:

بهترین شهرهای آمریکا برای کار پزشکی

و همان طوری که در نمودار پایین نیز ملاحظه می شود، برترین ایالت آمریکا برای کار طبابت با بالاترین درآمد ایالت نیویورک آمریکاست:

برترین ایالت های آمریکا برای کار پزشکی

شرایط مهاجرت پزشکان به آمریکا 2024

پزسکان خارجی برای کار پزشکی در آمریکا بایستی حتما با قوانین و مقررات مهاجرت پزشکان در این کشور آشنا باشند. اول از همه نیز بایستی بدانند که از نظر قوانین آمریکا آنها به عنوان کارگران ماهر یا Skilled Workers درنظر گرفته می شوند و به طور متوسط سالانه حدود  219000$ (دلار) درآمد کسب می کنند. رشته مشاغل آنها نیز معمولا با کدهای SOC مختلفی نشان داده می شود:

رشته شغلیکد SOC
پزشکانSOC 29-1210
پزشکان فوریت های پزشکی (اورژانس)SOC 29-1214
پزشکان خانوادهSOC 29-1215
پزشکان داخلیSOC 29-1216
پزشکان پاتولوژیستSOC 29-1222
دیگر پزشکانSOC 29-1229

پزشکان برای مهاجرت به آمریکا بایستی مرحله به مرحله اقدام کرده ابتداء یک وکیل مهاجرتی خوب و کار کشته ای را استخدام کنند تا کارهای مربوط به ویزا را انجام دهد. دوما ایالت مناسبی برای کارشان انتخاب کرده و سوما با توجه به شرایط کار پزشکان خارجی در آمریکا گواهی پزشکی را دریافت کنند.

ویزای مهاجرتی پزشکان به آمریکا

اما ویزاهای مختلف برای مهاجرت پزشکان به آمریکا عبارت است از:

  • ویزای H1B
  • ویزای O-1
  • ویزای TN
  • ویزای J-1
  • ویزای E-2
  • مزایای تحصیل پزشکی در آمریکا

مسلما تحصیل پزشکی در ایالات متحده یکی از آرزوهای مهم هر دانشجویی در دنیا می باشد، اما بایستی در نظر داشت که سیستم تحصیل پزشکی در آمریکا متفاوت از کشورهای اروپایی است. علی رغم هزینه بالای تحصیل پزشکی در کشور آمریکا، نباید از مزایا و امتیازات مختلف تحصیل در آمریکا غافل شد. از امتیازات تحصیل رشته پزشکی در آمریکا می توان به امکان اشتغال به کار طبابت در هر کشوری بدون آزمون تعیین صلاحیت اشاره نمود که این بخاطر اعتبار فوق العاده مدرک پزشکی آمریکا می باشد که مورد قبول اکثر کشورهای دنیا می باشد.

پزشکان در آمریکا در طی دوره اقامت 4 ساله خود برای دوره کارورزی درآمدی تا 5500$ (دلار آمریکا) را بدون هیچ هزینه ای دریافت می نمایند. در صورت اخذ اقامت آمریکا و اشتغال در این کشور، پزشکان مجوزدار می توانند سالانه حتی بیش از 200000$ (دلار آمریکا) درآمد کسب کنند، همچنین از دیگر امتیازات تحصیل پزشکی می توان به اخذ انواع بورسیه ها و فاندهای تحصیلی اشاره کرد که تعداد آنها به بیش از 504 بورسیه مختلف می رسد. کیفیت برتر آموزش پزشکی، شهرت بین المللی، تقاضای بالا، امکان کار ضمن تحصیل از دیگر امتیازات تحصیل در آمریکا می باشد. در پایان، هموطنان عزیز برای کسب مشاوره های تخصصی در زمینه اعزام دانشجو و مهاجرت تحصیلی به آمریکا می توانند با کارشناسان و وکلای زبده ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل پزشکی در آمریکا

افرادی که در سال 2024 تمایل بع تحصیل پزشکی در آمریکا دارند سوالات زیر را مورد توجه قرار می دهند:

  • تحصیل پزشکی در آمریکا در چه مقطعی تدریس می شود؟ تحصیل پزشکی در کشور آمریکا تنها به صورت گزینه فوق لیسانس یا postgraduate در اختیار داوطلبان قرار دارد، بنابرین شما تنها در صورتی می توانید متقاضی برنامه تحصیل پزشکی در ایالات متحده باشید که دوره 4 ساله پیش پزشکی یا pre-med را در رشته زیست شناسی، شیمی یا عصب شناسی به اتمام برسانید.
  • درآمد سالانه پزشکان در آمریکا چقدر است؟ پزشکان در آمریکا به طور متوسط سالانه حدود 219000$ (دلار) و ماهانه حدود $18200 (دلار) درآمد دارند. در حالی که متوسط درآمد ملی در آمریکا ماهانه حدود $7920 (دلار) است. 
4.9/5 - (229 امتیاز)

292 دیدگاه برای “تحصیل پزشکی در آمریکا

  1. magia گفت:

    سلام وقت بخیر
    من اگه رشته شیمی محض رو تو دانشگاه سراسری تبریز بخونم به عنوان کارشناسی همون چون رشته علوم پایه ای هست بعدش می تونم تو ازم.ن mcatکه گفتین شرکت بکنم و بعد از امریکا از دانشگاه های پزشکی پذیرش بگیرم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر فقط باید در آمریکا گرفته باشید. باید در نظر داشته باشید که هیچ مدرک دیگه ای مورد تایید آمریکا نیست حتی اگر از یک کشور مطرح اروپایی گرفته باشید

      1. magia گفت:

        حالا چجوری میشه از دانشگاه های امریکا تو رشته های علوم پایه پذیرش گرفت ؟
        و اینکه چقد باید هزینه کرد حداقل تقریبی ایش رو بفرمایید برای دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی و رفتن به امریکا چقد پول نیاز هست تقریبا؟!

        1. امیر جلالی گفت:

          شما باید وارد سایت دانشگاه مورد نظرتون بشید، از بین اون ها یکی رو انتخاب کنید و از طریق سایت دانشگاه اپلای (درخواست دریافت پذیرش) انجام بدید.
          برای این که بخواین توی آمریکا تحصیل کنید، سالانه حدود 20هزار دلار خرج زندگی رو خواهد داشت. از طرفی شهریه دانشگاه هم هست که بین 18-30هزار دلار در سال می تونه متفاوت باشه.
          شما توی این کشور می تونید تحت شرایط خاص کار دانشجویی کنید و بخشی از هزینه های زندگی رو پوشش بدید.
          امکان استفاده از وام و کمک هزینه دانشجویی هم هست اما قطعی نیست

  2. النا گفت:

    سلام
    وقتتون بخیر
    من پزشک عمومی هستم که سه سال هست فارغ التحصیل شدم
    میخواستم ببینم امکان ورود به دوره های فلوشیپ رو در آمریکا میتونم داشته باشم بدون گذروندن usmle?(اگه از طریق همسرم ویزا بشم)

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر به هر حال شما مدرک تحصیلی خودتون رو از خارج از کشور دریافت کردید و باید به تایید برسه

  3. امیر گفت:

    سلام من دانشجوی پزشکیم و ازمون علوم پایه هم دادم و در طول تقریبا ۳ سال گزشته معدلم همیشه بالای ۱۹.۵ بوده و میخواستم بدونم ایا میتونم برای دانشگاه های رنک بالای امریکا اپلای کنم.البته منظورم بورسیه نیست چون توانایی پرداخت شهریه دارم.فقط اگه امکانش هست از همینجا که تموم کردم ادامه بدم و اینکه چه ازمون هایی باید بدم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شرابط تحصیل پزشکی در آمریکا همونطور که می بینید در مقاله متفاوت هست.
      شما برای این که بتونید شرکت کنید در این دوره، باید در آزمون ورودی شرکت کنید و نمره قبولی دریافت کنید.
      باید بپذیرید که اون چیزی که تا الان خوندید، تقریبا هم بی ارزش هست در آمریکا و اکثرا هیچ واحد شما رو تطبیق نمی دن و باید از ابتدا تحصیل رو شروع کنید

      1. Amir گفت:

        خیلی ممنون و یه سوال دیگه اینکه پس اگه بخوام پس از پس از گرفتن مدرک عمومیم برای یه دانشگاه رنک بالا داخل امریکا اپلای کنم باید چه رزومه ای داشته باشم.مثلا باید مقاله داشته باشم یا … چه کار هایی تضمین کنندست؟

        1. امیر جلالی گفت:

          در مسئله اعزام دانشجو و دریافت پذیرش از یک دانشگاه خاص هیچ گونه ضمانتی نیست اما مواردی هستند که می تونن شان گرفتن پذیرش رو برای شما افزایش بدن:
          * شرایط ستی
          *سابقه کار
          * سوابق علمی (مقالات، دستاوردها، ریز نمرات)
          * دانشگاهی که در اون تحصیل کردید
          * فاصله دریافت مدرک تحصیلی تا درخواست به دانشگاه جدید
          * انگیزه نامه ای که می نویسید
          و عواملی از این دست

  4. ... گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من سال دیگه مدرک دیپلمم رو میگیرم و 18 سالم میشه
    مقصد نهاییم تحصیل در امریکا یا حداقل یه کشور اروپایی هست.
    زبانم در حال حاضر اونطور که باید نیس
    بنظرتون چه زمان بهتره اقدام کنم؟!
    برای کنکور اماده شم و وارد دانشگاه بشم؟!
    یا تنها روی زبانم کار کنم؟!
    شرط سنی خاصی وجود داره یا میتونم مثلا در21 سالگی هم اقدام؟
    ممنون میشم اگه پاسخ بدین

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیلی از کشورها محدودیت سنی رو دارن.
      اگر اطمینان دارید از این مسیر رو طی می کنید، وقتتون رو برای کنکور ایران نذارید.
      بهتر هست اول مقصد تحصیل رو مشخص کنید چون هر کشور شرایط خاص خودش رو داره و آزمون متفاوتی رو می گیره.
      آمریکا اینطور هست که شما اول باید تشریف ببرید و یک رشته علوم پایه رو مدرک بگیرید و بعد ازمون MCAT بدید.
      کشورهای دیگه اما همون اول آزمون می گیرن.
      البته فرانسه اجازه می ده شما یک سال تحصیل کنید و بعد از اون باید آزمون بدید. اگر قبول شدید، می تونید ادامه تحصیل بدید

  5. مهدی گفت:

    سلام خسته نباشید من دانشگاه اصفهان پزشکی می خونم می خواستم ببینم بهترین راه ادامه تحصیل در امریکا همراه بورسیه چیه ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر منظورتون همین دوره ابتدایی تحصیل پزشکی هست که مسیر سختی پیش روی شما هست برای بورسیه گرفتن ولی اگر دوره تخصص منظورتون هست باید مسیر متفاوتی رو بگذرونید.
      شما اول باید یک پذیرش از دانشگاه های آمریکا در رشته های خاص که اعلام شده، بگیرید و بعد از دریافت مدرکتون، آزمون MCAT بدید و در صورتی که قبول شدید وارد دانشگاه بشید. معادلسازی دروسی که خوندید، مشخص نیست.
      اگر مقصود تخصص هست ابتدا باید مدرک خودتون رو معادلسازی کنید و بعد برای دوره تخصص درخواست پذیرش بدید

      1. مهدی گفت:

        رشته های خاص چیه و شرایط ورود بهشون چطوریه ازمونی باید داد؟

        1. امیر جلالی گفت:

          رشته های مرتبط با علوم پایه هست مثل فیزیک، شیمی، زیست و غیره.
          آزمون MCAT یک آزمون هست که سوالات زیست، فیزیک، شیمی، روانشناسی، درک مطلب و امثال اون رو شامل میشه

  6. ساناز گفت:

    سلام وقت بخیر ببخشید اگر دوره لیسانس علوم رو در یک کشور اروپایی(المان)به پایان برسونیم،این مدرک مورد تایید امریکا هست و آیا میشه باهاش بصورت مستقیم پزشکی اقدام کرد یا خیر؟ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بررسی این مسئله به عهده دانشگاه هست.
      البته که شما نمی تونید مستقیم وارد دوره پزشکی بشید و حتما باید آزمون ورودی رو شرکت کنید حتی اگر در آمریکا این مدرک رو دریافت کنید

  7. ملیسا گفت:

    سلام من دانش آموز رشته تجربی هستم
    ایا امکانش هست با مدرک دیپلم بورسیه بگیریم یا باید لیسانس باشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دانشگاه های آمریکایی بورسیه های مختلفی دارند که شما باید ببینید کدوم یکی از اون ها رو می تونید پذیرش بگیرید.
      برای شروع دوره پزشکی در آمریکا شما باید یک دوره اولیه رو طی کنید که در آمریکا ارزش لیسانس داره

  8. ali گفت:

    سلام وقتتون بخیر باشه
    من هنوز کنکور ندادم میخوام رشته پزشکی بخونم
    میخواستم ببینم تحصیل پزشکی در آمریکا شرایطش چیه؟ و پروسه تحصیل پزشکی در آمریکا چقدر طول میکشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما اول باید یک مدرک علوم پایه دریافت کنید که در حدود 2 تا 3 سال طول می کشه.
      بعد از اون می تونید وارد دوره پزشکی بشید که 5 الی 6 ساله هست.
      برای تحصیل پزشکی در آمریکا، نیازی به شرکت در کنکور نیست

  9. مینا احمدی فر گفت:

    سلام وقت بخیر
    من ۲۷ سالمه – مدرک دیپلم تجربی دارم
    بسته به کپ تحصیلیم ایا امکانش هست برای تحصیل پزشکی در امریکا اقدام کنم
    شنیدم امکانش هست که بشه شخص از طریق بورسیه اقدام کنه واسه تحصیلی پزشکی در امریکا
    نیاز به ایلس چند داره
    باید ازمون شرکت کنم
    هزینه ها به چه صورت هستش..
    پروسه چقد زمانبر هستش
    ممنون میشم راهنماییم کنین..

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما نمی تونید مستقیم وارد تحصیل پزشکی در آمریکا بشید. اول باید یک دوره آموزشی توی این کشور رو پشت سر بگذارید در رشته های علوم پایه بعد وارد رشته پزشکی در آمریکا بشید.
      شما ممکن هست بتونید بورسیه بگیرید که البته بستگی به شرایط دانشگاه خودتون داره و به هیچ عنوان قطعی نیست.
      آزمون MCAT هم آزمونی هست که همه علاقمندان تحصیل پزشکی در آمریکا باید در اون شرکت کنند

  10. رخساره گفت:

    سلام. من لیسانس شیمی کاربردی از پیام نور دارم و معدلمم خیلی بالا نیست ۲۸سالمه. میتونم از لیسانسم بعنوان مدرک علوم پایه پزشکی استفاده کنم و ازمونmcatشرکت کنم یا نه؟ شش سال هم از گرفتن لیسانسم میگذره.
    بنظر شما برای ادامه تحصیل در پزشکی امریکا با توجه به سنم راهی وجود داره؟ ممنونم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      از بابت سنتون هنوز شرایط رو دارید ولی حقیقت امر این هست که با توجه به لیسانسی که دارید، چالش های زیادی پیش روی مهاجرت به آمریکا برای شما هست.
      لطفا با شماره 02191003232 تماس بگیرید تا مشاورین ما شما رو راهنمایی کنند

  11. سحر گفت:

    سلام. سوال من اینه که آیا بعد از قبولی در امتحانات یواس ام ال ای و پذیرفته شدن در یکی از دانشگاه ها مثلا دانشگاه کلمبیا آیا باید شهریه ای هم برای تحصیل تخصص پرداخت کنم؟ و اینکه آیا از سال اول تحصیل حقوق ماهانه از بیمارستان محل تحصیل دریافت می کنم؟ ممنونم از راهنماییتون.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله شهریه داره ولی شما اگر به سایت دانشگاه مراجعه کنید، توضیحات کامل دادن که چطور می تونید شهریه رو پرداخت نکنید یا کمک هزینه های مالی دریافت کند.
      در حالت پیش فرض بله باید شهریه رو بدید اما در عمل یا شهریه نمی دید یا هزینه کمی پرداخت می کنید

  12. پوریا گفت:

    سلام ، خواهر بنده به عنوان محقق فوق دکتری در دانشگاه هاروارد مشغول به کار هست ، با توجه به اینکه الان ساکن آمریکا هست و داری مدرک دکترای حرفه ای پزشکی هست, جهت ادامه تحصیل در رشته تخصصی باز هم ازمون USMLE و ..لازمه یا برای ساکنان آمریکا و خواهرم شرایط دیگه ای داره؟!

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله باید آزمون ورودی رو شرکت کنند مگر این رشته ای رو انتخاب کنند که توی سایت دانشگاه ذکر شده باشه که اون رشته پذیرش بدون آزمون داره.
      اگر ایشون شهروند آمریکا باشه، شانس پذیرششون بیشتر میشه چون سهمیه پذیرش آمریکایی ها بیشتره

  13. فرانک گفت:

    سلام یه سوال داشتم
    با لیسانس زیست‌فناوری ممکنه بشه برای پزشکی آمریکا و یا کانادا اپلای کرد؟  GPA کل دوره بالای ۳.۴ میشه و رزومه نسبتا اوکیه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      باید در آزمون MCAT نمره بالا به دست بیارید تا مجوز تحصیل بگرید

  14. زهرا گفت:

    با سلام. من دوره پزشکی را تمام کردم. و در حال مهاجرت به آمریکا هستم. سوالی که دارم این است که دوره رزیدنتی در آمریکا آیا هزینه دارد؟ البته بعد از رد کردن امتحان USMLE?
    چون در بعضی از کشورها در طول دوران رزیدنتی حقوقی رو برای رزیدنت در نظر میگیرن

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر با هزینه همراه نیست و باید اون دوره رو با موفقیت بگذرونید

  15. Arash گفت:

    درود به شما و سایت خوبتون بنده اسمم آرش هست
    بنده در سه سال دبیرستان نمرات خیلی خوبی داشتم در سال اول 17.5 در سال دوم 19.5 در سال سوم 19.5 و در سال چهارم 19.8 و در سال های پنجم و ششم 19.4 دادم ” و آیلتس 9 دارم هم جنرال و هم آکادمیک و چند روز دیگه جواب کنکورم داره میاد و مطمعن هستم رتبه خوبی رو گرفتم
    میخواستم بدونم آیا بعد اومدن جواب کنکور میتونم درخواست کنم و ترم اول رو از اونجا شروع کنم ؟
    یعنی برای پذیرش در رشته مغز و اعصاب باید 4 سال پیش پزشکی بخونم
    من نمیتونم اینقدر صبر کنم چهار سال زیاد اخه ای خدا به هر دری میریم یه مشکل اضافه میشه
    من کلا میخوام همین الان قیبل از دانشگاه درخواست بفرستم
    من جوابم دوسه روز پیش اومد و رتبه 200 رو گرفتم
    و میتونم الان درخواست بفرستم و پذیرش بشم و چهار سال پیش پزشکی هم اونجا بخونم ؟
    من در مقاله درمورد پذیرش درمورد هاروارد چند بار کامنت دادم
    لطفا زود تر جواب بدید بخدا مغزم درگیر داره جوش میاره
    لطفا همینجا زودتر جواب بدید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام آرش عزیز
      چند روز پیش با هم مکالمه طولانی داشتیم اگر یادتون باشه.
      شما برای این که بتونید در رشته مغز و اعصاب پذیرش دریافت کنید در آمریکا باید مسیر مشخصی رو طی کنید.
      اول تحصیل در مقطع کارشناسی رشته های علوم پایه، بعد تحصیل در رشته پزشکی به مدت حداقل 6 سال، بعد تحصیل در مقطع تخصص مغز و اعصاب حداقل برای 3 تا 4 سال

        1. امیر جلالی گفت:

          موفق باشید

  16. علیرضا گفت:

    سلام و وقت بخیر
    نمرات من در دوران دبستان در سطح الف بوده و در دوران راهنمایی معدلم ۱۹ به بالا بوده اما متاسفانه در مقطع دبیرستان افت تحصیلی داشتم و معدل دیپلمم ۱۶ شد . اما دانشگاه پزشکی تهران قبول شدم و معدلم در سه مقطع کارشناسی. ارشد و دکتری حرفه ای ۲۰ شده و ۴ مقاله isiدارم و همچنین سه سال سابقه کار .
    مدرک زبان تافل و فعالیت های علمی پژوهشی متعدد رو هم دارم و جزع دانشجو های نخبه دانشگاه بودم . ایا با این رزومه در صورت قبولی در آزمون ورودی دانشگاه هاروارد میتونم در مقطع تخصص (‌دکتری) پذیرش بگیرم ؟ لطفا جواب بدید با تشکر .

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای دریافت پذیرش در مقطع دکترا از دانشگاه هاروارد شما باید با اساتید این دانشگاه در ارتباط باشید و رزومه خودتون رو ارسال کنید براشون تا بتونن این رو بررسی کنند. هیچ کس نمی تونه تضمین بده که قطعا پذیرش می شید چون محدودیت تعداد داتشجوی وجود داره اما در کل به نظر می رسه شانس خوبی دارید

  17. اسما گفت:

    همون طور که گفتید اگه از اول برای پزشکی در آمریکا اقدام کنیم یعنی بعد از دیپلم چه مدارکی نیاز داریم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      ریز نمرات، مدرک نهایی دیپلم رو باید ترجمه کنید بعلاوه پاسپورت و امتیازنهایی آزمون های ورودی

  18. نگار گفت:

    سلام. آيا با ديپلم علوم انساني ايران ميشه وارد پزشكي امريكا شد يا حتما بايد ديپلم تجربي باشيم؟ و اينكه اول بايد براي دوره ٤ ساله پيش پزشكي اپلاي كنم؟ ممنون ميشم راهنماييم كنيد

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دوره پیش پزشکی نیست. شما باید یک لیسانس علوم تربیتی یا انسانی دریافت کنید تا مجوز حضور در این رشته رو پیدا کنید.
      آزمون های ورودی هم خواهید داشت

  19. ع. گ گفت:

    سلام وقتتون بخیر، من دانشجوی پرستاری هستم، و سنم 25 سال هستش…
    ورودی جدیدم
    و تا 30 سالگی لیسانس میگیرم

    ایالتس 7 هم دارم
    آیا بعد از فارغ التحصیلی
    میتونم برای ادامه تحصیل تو رشته ی پزشکی یا دندون، تو یکی از کشور های اروپا پذیرش شم؟
    و اگر همچین امکانی وجود داره
    آیا نمرات و مدرکم تطبیق میخوره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این مسئله قابل توجیه نیست. شما نمی تونید ادامه تحصیل بدید و باید از اول درستون رو شروع کنید. پس بهتر هست از همین حالا شروع کنید به تحصیل در خارج از کشور در رشته مورد نظر خودتون

  20. سینا گفت:

    سلام طبق چیزی که میدونم برای تحصیل رشته پزشکی در آمریکا باید اول باید دوره پیش پزشکی رو بگذرونیم و بعد از قبولی در آزمون mcat میتونیم وارد دانشگاه های آمریکا بشیم.خواستم ازتون سوال کنم که چجوری میشه وارد دوره پیش پزشکی شد؟الزاماتش چیه؟ آیا توی دوره پیش پزشکی بورسیه بهمون تعلق میگره؟

    1. رهنما گفت:

      سلام و عرض ادب دوست گرامی
      برای ورود به دانشگاه های آمریکا باید در آزمون LSAT و USMLE شرکت کرده و نمره قبولی کسب کنید. آزمون پزشکی در کانادا MCAT مربوط به کشور کانادا میباشد. برای اطلاع از شرایط هر یک از آزمون ها میتوانید مقاله مرتبط را که لینک شده مطالعه فرمایید. به طور معمول شرایط اخذ بورسیه در این مقطع بسیار دشوار است و به رزومه شما وابسته خواهد بود.

  21. Sahar گفت:

    سلام و ممنون بابت اطلاعات بسیار کاملتون .
    می خواستم بدونم اگه من در ایران پزشکی عمومی را تمام کنم و بتوانم تخصصم رو در آمریکا بگیرم
    آیا امکان کار کردن در آمریکا را به عنوان یک پزشک مثل پزشکان خودشان را دارم ؟
    اگر حتی اقامتم را هم بگیرم چه طور ؟
    خیلی ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما بعد از دریافت مدرکی عمومی خودتون باید مدرکتون رو معادل سازی کنید بعدش می تونید اقدام کنید برای تحصیل دوره تخصص
      بعد از اون هم مشکلی برای کار کردن توی این کشور ندارید

  22. یاسمن گفت:

    سلام .برای تحصیل در رشته پزشکی باید درچه آزمونی شرکت کنم و اینکه وقتی دیپلم تجربی گرفتم میتونم درازمونش شرکت کنم و یا اینکه حتما باید ایران لیسانس بگیرم و بعد برم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      همونطور که در بند اول توضیح داده شده باید در آزمون MCAT شرکت کنید

  23. سارینا گفت:

    سلام من مدرک SAT دارم و نمرم بالای 1500 بوده، همچنین شهروند دوتابعیتی ایران و ترکیه هستم، برای مقطع لیسانس امکان ویزا گرفتن و تحصیل کردن در آمریکا برای یک ترک هست یا نه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله شما می تونید با پاسپورت ترکیه وارد بشید

  24. حدیث گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من ۱۷ سالمه و تجربی میخونم معدل و نمراتم هم خوبه برای زبان هم دارم میخونم
    میخوام بعد از گرفتن مدرک دیپلم برم کانادا و برای رشته پزشکی بخونم
    تمکن مالی مناسب هم دارم
    چند تا سوال داشتم
    اول اینکه اگه تو ازمونMCATقبول نشم میتونم بازم اونجا ادامه تحصیل بدم یا نه
    دوم اینکه یکی از اقوام نزدیک من تابعیت کانادا داره و اونجا زندگی میکنه
    ایا این مورد تاثیری تو ویزا داره؟!

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر برای کانادا میفرمائید این احتمال بیشتره و بهتر میتونید ویزا بگیرید ضمن اینکه در حال حاضر تحصیل در رشته پزشکی در امریکا بسیار دشوار خواهد بود

  25. زهرا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من دوره عمومی رو در دانشگاه یزد تموم کردم برای تخصص میخوام برم امریکا و نیازی به کمک هزینه و فاند ندارم . معدل دوره عمومیم بالا نیس
    ایا میتونم برای تخصص به امریکا فک کنم ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اخذ تخصص در امریکا نیاز به معادلسازی مدرک و آزمون دارید تا یتونید در امریکا تخصص بخونید
      مقاله رو تا انتها مطالعه کنید و برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

  26. پزشک گفت:

    اگر دوره پزشکی عمومی رو در یکی از دانشگاه های ایرتن گذرونده باشیم، برای تخصص کماکان نیاز به مدرک پره مد آمریکا هست؟ یا برای تخصص اجازه میدن آزمون خاصی بدیم و پذیرفته بشیم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

  27. Ns گفت:

    سلام اگر یکی تو یه کشور غیر امریکا پزشکی بخونه میتونه سال دوم برای ادامه تحصیل بره امریکا؟ چه ازمونی باید بده؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیلی سوال کلی و مبهمیه چون شما میتونید در تمام دنیا غیر از امریکا پزشکی بخونید اما بررای ورود به امریکا برخی از کشورها این شرایط رو دارن و برخی خیر
      به طور کلی بهتره یا از اول در امریکا بخونید یا درستون رو تموم کنید و برای تخصص اقدام کنید

  28. Zahra گفت:

    سلام، امکان تحصیل برای افراد با معدل پایین هم وجود داره؟من تو دوران تحصیل به خاطر بیماری که داشتم نتونستم معدل خوبی کسب کنم.

    1. داوری گفت:

      سلام
      معدلتون رو بفرمایید تا راهنماییتون کنم

  29. آتی گفت:

    سلام ببخشید من دوتا سوال دارم.
    1. دوره پیش پزشکی رو می تونیم در رشته مهندسی شیمی بگذرونیم و دیگه در آمریکا نیاز به معادل سازی داره یا خیر؟
    2. اگه از دانشگاه های آمریکا فاند بگیریم، این فاند مختص به کل دوره 7 سال تحصیل هست؟ چون شنیدم دانشجویان مهندسی کل دوران ۴ ساله تحصیل می تونن فاند بگیرن.
    پیشاپیش از پاسخ تون تشکر می کنم. ?

    1. داوری گفت:

      سلام
      براای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید

  30. مانی گفت:

    سلام
    ببخشید من پایه دوازدهم هستم با معدل دیپلم 19. اگه انمره ایلسم خوب باشه برای کدوم دانشگاه ها میتونم درخواست بدم و ایا بورسیه میشم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      کشور امریکا دانشگاه های بسیار زیادی دارن و تنوع در اون ها هم بسیار زیاده اما به فکر اخذ بورس در این مقطع برای امریکا نباشید و پیشنهاد میکنم اگر هدفتون جدیه به کشورهایی فکر کنید که راحتتر میشه پذیرش و ویزا گرفت و امکان اخذ بورس رو هم داره

  31. رها گفت:

    سلام.من کارشناسی مامایی دارم و برای بورس ارشد زیست امریکا در حال اقدام هستم.سوالم اینه با کارشناسی میتونم مستقیم ازمون mcatشرکت کنم؟؟ یا با ارشد زیست از امریکا شانس شرکت در mcatهست؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      پیشنهاد میکنم برای اطلاعات بیشتر در ابتدا با ما تماس بگیرید

    2. داوری گفت:

      سلام
      لطفاا در ابتدا با مشاورین ما تماس بگیرید 02191003232

  32. رها گفت:

    سلام و خسته نباشید.من فعلا برای ارشد میخوام بورس اقدام کنم در رشته زیست شناسی یا بهداشت.رشته کارشناسی من مامایی هست.سوالی ک دارم اگرر بهداشت یا زیست بورس ارشد امریکا بیارم ایا جزئه اون دوره ی پری پزشکی محسوب میشه ؟؟در ضمن دیپلم ریاضی دارم مشکلی بوجود میاره؟ممنون میشم راهنمایی کنید.سپاس

    1. داوری گفت:

      سلام
      در رابطه با کیس شما جسارتا دارید مسیر رو اشتباه میرید لطفا در ابتدا با یک مشاوره کامل داشته باشید

      1. فاطمه دارابی گفت:

        سلام.لطفا در مورد اینکه آیا در کشورهای آمریکایی و اروپایی تخصص طب سنتی را پذیرفته‌اند و آیا اگر من تخصص طب سنتی ایران را در دانشگاه ایرانی بگیرم میتوانم در کشورهای آمریکایی و اروپایی به عنوان پزشک متخصص طب سنتی طبابت کنم؟

        1. داوری گفت:

          سلام
          هدفتون رو متوجه نمیشم اگر میخواین در این کشورها به طبابت بپردازید در ایران بخونید باید جایی بتونید مشغول به کار بشید اما بهتره که رشته پزشکی بخونید تا در این کشورها بتونید اقامت بگیرید و کار کنید

  33. Arad گفت:

    درود خسته نباشید
    محدودیت سنی برای اپلای تخصص های دارو سازی تا چه سنی هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

  34. Jasmine گفت:

    سلام خسته نباشید. می خواستم بدونم که برای خواندن پزشکی در آمریکا شرط سنی وجود داره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اخذ پذیرش و ویزا در امریکا شرایط سنی هم حائز اهمیت خواهد بود

  35. فرابرز گفت:

    سلام ببخشید ایا امریکا هم دانشکده پزشکی که مال ارتش این کشور باشه را داره ؟؟؟
    مثل ایران . 2 تا دانشکده پزشکی و چندین بیمارستان که متعلق به نیروی نظامی ایران باشه هست . دانشگاه علوم پزشکی اجا که ماله ارتش هست و دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله که مال سپاه هست . تحقیق کردم و فهمیدم امریکا 51 بیمارستان نظامی داره . ایا دانشکده پزشکی که متعلق به نیروی نظامی این کشور ( امریکا یک ارتش داره که شامل نیروی دریایی , نیروی هوایی , نیروی زمینی , گارد ساحلی , نیروی تفنگداران امریکا ) این 51 بیمارستان هم متعلق به همین شاخه هاست . ولی من نفهمیدم ایا دانشکده پزشکی نظامی هم داره یا نه ؟ مچکرم .

    1. رهنما گفت:

      سلام و عرض احترام
      بله دوست گرامی، به طور مثال (usu (uniformed services university یکی از دانشکده های وابسته به ارتش این کشور می باشد.

  36. فرزانه معماریان گفت:

    سلام. وقتتون بخیر. میخواستم بدونم آیا میشه دوره پیش پزشکی در رشه های پایه را در داخل ایران گذراند و سپس برای آزمون MCAT اقدام کرد؟ یعنی مثلا لیسانس زیست شناسی در ایران اخذ شود و سپس برای رفتن به دانشگاه های پزشکی آمریکا اقدام شود؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بایستی از ابتدا در کشور آمریکا دوره علوم پایه رو بگذرونید

  37. saleh alaeddini گفت:

    سلام
    من پایه نهمم و اینکه معدلم 19/93 هستش و در مدرسه تیزهوشان درس می خونم و رتبه اول کشوری در کارسوق مهندسی ژنتیک هستم و مدرک زبان کانون زبان ایران هم دارم و ایلتس 7.5 و اینکه یک مقاله هم دارم.
    می خواستم بدونم اگر mcat نمره بالایی بیارم چقدر شانس دارم برای تحصیل در امریکا و شرایطم به چه شکله؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بایستی درخواست خودتون رو به دانشگاه ارائه بدید تا درخواست شما توسط دانشگاه بررسی شه

  38. ... گفت:

    و اگه امکان بورسیه نیست، کمک هزینه تحصیلی میشه گرفت؟

    1. داوری گفت:

      بله در صورتی که درستون خوب باشه کمک هزینه ها و فاندهای متنوعی دردانشگاه های این کشور وجود داره

  39. طالب گفت:

    ببخشید اگر کسی بابت شکستن کمرش از سربازی معاف بشه . ایا در امر مهاجرت کاری مشکل پیش میاد ؟ ( البته این مشکل کمرش در حدی باشه که بتونه کار انجام بده )

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر دعوتنامه کاری بدست بیارید مشکلی در این زمینه وجود نداره

  40. yas گفت:

    سلام ببخشید من یه سوال داشتم کسی که در آمریکا زندگی میکنه و مدرک تحصیلی داشته باشه و کار داشته باشه این امکان داره که بخواد دوباره وارد دانشگاه بشه یعنی بتونه تغییر رشته بده مثلا از رشته مهندسی به پزشکی یا برعکس؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر این فرد بتونه از دانشگاه پذیرش بگیره مشکلی وجود نداره

  41. مجید گفت:

    سلام . من فوتبالیست بودم . من سابقه بازی تو استقلال داشتم .
    1 بازی فقط بازی کردم . ایا اینکه در تمرین استقلال حضور داشتم روی نیمکیت این تیم هم بودم ایا میتونم صرفا با حضور در این باشگاه پر افتخار ( با 2 بار قهرمانی تو اسیا پرافتخارترین تیم ایران هست به همراه پاس ) اقامت هنرمندان امریکا یا استرالیا را بدست بیارم .
    البته با قصد تحصیل در دوره های مربیگری در این کشور ها .
    ایا حضور در باشگاه استقلال به عنوان بازیکن حرفه ای تاثیری بسیار بالایی داره ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بزرگوار در بزرگ بودن باشگاه استقلال که شکی نیست اما شما باید در این زمینه یک لژیونر باشید تا بتونید از این طریق اقامت بگیرید

  42. رعنا گفت:

    ببخشید پیش پزشکی همون پزشکی عمومی یا رشته جداس؟
    میشه بیشتر راجبش توضیح بدین

    1. داوری گفت:

      سلام
      در برخی از کشورها برای ورود به رشته های پزشکی دوره های آماده سازی ورود به رشته پزشکی رو میگذرونید و بعد از اون وارد رشته اصلی میشید

  43. مسعود گفت:

    سلام . این درسته دلیل اینکه خیلی ها از سرتاسر جهان امریکا را برای تحصیل PHD به خیلی از جا ها ترجیح میدن فارغ از کیفیت زندگی و اموزش و اعتبار فوق العاده زیاد مدارک این کشور و…… این هست که دانشگاه های امریکا فقط در مقطع دکتری اجازه میدن کلیه دانشجویان اعم از خارجی و داخلی از بودجه های دانشگاه ها برای تحقیقات و کمک هزینه و بورسیه استفاده کنند .
    منظورم این مثلا اگر یک فردی در مقطع لیسانس بورس بخواد . خب دانشگاه ها نمیدن ( مگر اینکه رزومه خیلی قوی باشه اینم نهایت 40 درصد شهریه کاور میشه ) و برای بورسیه فقط باید رو نهاد های خصوصی و خارجی حساب کنند . ولی مقطع دکتری مثلا دانشگاه هاروارد 1.17 میلیارد دلار سالانه صرف میکنه که دانشجویان دکتری و بالاتر مستقیم از این بودجه میتونن استفاده کنند و دیگه نیازی به اون نهاد های خصوصی و… اینها نیست .
    ایا درسته ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اینکه جه میزان بودجه اختصاص میدن رو نمیدونم اما طبیعتا کشوری هست که بسیار روی بحث های تحقیقاتی بودجه اختصاص میدن

  44. مهدی گفت:

    سلام .
    میخواستم بدونم با اخذ ویزای هنرمندان امریکا یا همان ویزای o , ایا حق کار دارم ؟
    ( فارغ از شرایط ویزا )

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله فردی که میتونه این ویزا رو دریافت کنه حق کار هم خواهد داشت

  45. صابر گفت:

    سلام من خیلی گشتم اما نفهمیدم گرفتن کمک مالی ( بورسیه , فاند , گرانت و هر کمک مالی دیگری ( چه تدریس چه جایزه )) در مقطع دکتری در کانادا راحتره یا ایالات متحده امریکا ؟؟
    من یکجا مطالعه کردم در سال 2019 امریکا نزدیک 116 میلیارد دلار صرف بودجه تحقیقاتی کرد , این رقم در کانادا حدودا 12 میلیارد دلار بود . تقریبا 9.6 برابر !
    خب باید گرفتن بورس و کمک مالی با توج به موقعیت تحقیقاتی که امریکا داره باید بیشتر باشه طبیعتا , درسته ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      طبیعتا در امریکا دانشگاه های بیشتری وجود داره و رنک دانشگاه ها هم بسیار بالاست از این لحاظ بودچه ای که اختصاص میدن خیلی بیشتر خواهد بود
      در کل بسته به روزمه شما داره چون نظام آموزشی این دو کشور برای PHD یکسانه

  46. محمد مسعود گفت:

    سلام من کلاس دهم را تمام کردم .
    معدل 18.5 هست
    ایلتس 6.5 .
    30 تا 33 هزار پوند سرمایه .
    میخوام برای a-level پذیرش بگیرم . و 18 سالم و سنم برای کار دانشجویی قانونی هست . تحقیق کردم 20 ساعت در هفته و تمام وقت در اخر هفته و تعطیلات تابستان و بین ترم و کریسمس و…. حق کار دارم . ( حداقل حقوق در سال 2021 یعنی سالی که میخوام برم قرار هست بشه ساعتی 11 پوند ) یعنی در حداقل حالت من 13 تا 15 هزار پوند در سال در امد دارم
    شرایطم برای مهاجرت به شهر هایی مثل , باث و دورهام و یاسوانزی و کاردیف چطور هست ؟
    اقای ادمین بزرگوار من مطلع هستم این سرمایه من برای a-level مناسب هست .و برای سال بعدش که میخوام برم دانشگاه باید حتما سرمایه دوباره جمع کنم . میخوام بدونم امکانش پدر من ویزای همراه بگیره ( گاردین ) , میدونم که حق کار نداره در انگلیس ولی بطور غیر قانونی و سلف ایمپولید میتونه مثلا یک ماشین اجاره کنه و راننده تاکسی باشه . ( در این حالت در امد میانگین رانندگان تاکسی حدود 25 هزار پوند سالی هست ) .
    در ضمن ما قرار نیست که کلا home stay باشیم یا خانه اجاره کنیم یا خوابگاه اصلا . یک عمو دارم نزدیک 10 سال انگلیس زندگی کرد ( الان 6 ساله امریکاست ) . یک دوستی داره که قرار اونجا برای ما محل اسکان باشه . ( یک خانه 80 متری هست در حومه دورهام ) که عموما بسیاری از دانشجویان در این جور خانه ها زندگی می کنند که بهش میگن stepchild. روزی شاید 20 تا 25 پوند برای ما هزینه داشته باشه ( من و پدرم ) . ( تو کلیه مقاطع از زیر دیپلم تا دکتری در انگلستان , کانادا , امریکا و… افرادی هستند )
    با این مشخصات ایا میتونم برای تحصیل در انگلستان اقدام کنم ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      توضیح به پرسش شما مفصله و پیشنهاد میکنم که برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  47. فریبرز گفت:

    سلام . و درود و ارادت .
    فرمودید تمکن برای سال اوله که شامل هزینه تحصیل و زندگی در انگلستان …… برای سنوات بعد نیازی به تمکن نیست و با ثبت نام ترم های اتی دانشگاه تا پایان دوره ویزای من تمدید میشه به طور خودکار .
    در واقع ویزای من با پرداخت شهریه ( یا اقساطی یا یکجا ) تمدید میشه .
    حالا ممکن من سال های بعد مسکن اجاره نکنم و در خانه یک فرد ( دانشجویان بهشون میگن پدر خوانده که عموما روزی 20 پوند هزینه داره ولی اتاق و تلوزیون و حمام و شامل میشه زندگی کنم ) و الباقی اوقات در ماشین ( قرار وقتی میرم یک ماشین بخرم دست دوم چون نیازه هرچند که یک چرخ هم به قیمت 60 پوند دیدم یکجا ولی خب نمیشه همه جارا با چرخ رفت )؟؟؟
    یعنی ایا ایرادی میگیرن برای مسکن ؟؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بله شما تمکن سال اول رو نشون میدید اما هر سال از شما تمکن نمیخوان و میتونید همین کار رو بکنید مشکلی نداره

  48. رضا گفت:

    سلام.آیا امکانش هست برای phd داروسازی تخصص های غیر بالینی فاند گرفت؟از آمریکا یا اتحادیه اروپا؟؟.یا مثلا میشه از داروسازی مدرکpharmd برایphd شیمی دارویی اقدام کرد؟

    1. رهنما گفت:

      سلام و عرض ارادت
      امکان اخذ فاند در مقطع دکتری وجود دارد اما این امر کاملا به رزومه تحصیلی شما و مرکزی که از آن پذیرش دریافت مینمایید وابسته میباشد. در این خصوص باید با دانشگاه یا سوپروایزر مورد نظر خود مکاتبه نمایید.

  49. ماهک گفت:

    با سلام خدمت شما من متن مقاله و کامنت ها رو خوندم اما دقیق متوجه نشدم:
    الان من دانشجوی پزشکی عمومی هستم و هدفم اینه که تخصصم رو امریکا بخونم.در طی مدت تحصیل و بعد از فارغ التحصیلی دقیقا چه کارهایی انجام بدم که شانسم برای پذیرش بالا بره؟ جدا از بالا بودن نمرات.

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای تحصیل در امریکا باید آزمون های پزشکی و معادلسازی رو انجام بده

  50. تایماز گفت:

    سلام من خیلی علاقه دارم برای دکتری حقوق تجارت بین الملل اپلای کنم امریکا .لیسانس حقوق و فوق لیسانس حقوق خصوصی از دانشگاه تهران و 8 سال که دفتر وکالت دارم . با استاد راهنما تو دانشگاه ایالتی ویرجینیا ( Virginia State University ) صحبت کردم , بهم گفت چون قرار در ویرجینیا وکیل بشی نیازی به گذراندن LL.M نداری .
    بهترین راه برای تو اینه برای برنامه تو دانشگاه ما هست . دوره JD را بگیر بمدت 3 سال . بعدش خودم مستقیم چون یک دوستی دارم تو دانشگاه ویرجینیا تورو بهش معرفی میکنم که سوپروایزر تو بشه برای دوره دکتری .
    خوبی این دانشگاه اینه بهم تو اخذ ویزا هم کمک میکنه .
    بهم یکسری نکاتی رو درباره امریکا گفت . گقت که من 40 سال تدریس میکنم . 40 سال پیش من با فوق لیسانس استادیار شدم ( 24 سالگی ) و اون موقع افرادی که دکترا داشتند خیلی کم بود . الان گاها معلمان کلاس ششم هم تحصیلات دکتری دارند . میگه تو جمعیت تقریبا 340 میلیونی امریکا . نزدیک 6 میلیون نفر PHD دارند و امریکا زندگی می کنند و بسیاری هم از امریکا فارغ التحصیل شدند الان خارج از کشور هستند .
    ایشون هندی – امریکایی هست .
    من سرمایه حوا هوش 60 هزار دلار هست .
    البته این پایان کار نیست . من با همین استاد حرف زدم بهش درباره ویزای همراه گفتم که حق کار نداره .
    بهم گفت تو دوره JD بله حق کار قانونی نداره ولی کار فریلنسر مشکلی نداره . تو دوره Phd میتونه تو محیط دانشگاه کار بکنه تمام وقت ولی در هر دو دوره میتونه کار فریلنسر یا خوداشتغالی مشکلی نداره . . البته کار غیر قانونی هم میشه ولی ممکن عواقب داشته باشه ( بستگی داره کارش چی باشه )
    مثلا میگفت برادرشون وقتی به امریکا اومدن . ( 22 سال پیش ) . همسرش حق کار نداشت ولی ماشین اجاره کرد و راننده تاکسی بود . اون موقع را میگفت نمیدونه چقدر ولی 32 هزار دلار الان در امد داشت سالی همسرشون . خودش هم کار میکرد . اینجوری عنوان میکرد که درامد همسر در امریکا در واقع یک بورسیه تحصیلی قابل قبول و ساپورت مناسبی هست که در خود امریکا انجام میشه .
    بنده هم تافل دارم 100 معدل کارشناسی ارشد 18 شد و کارشناسی 16 .
    میتونم برای JD درخواست بدم ؟؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  51. محمد گفت:

    سلام.برای امتحان usmle دانشگاهی که تو ایران درس خوندیم(برا دکترای عمومی) چقدر تاثیر داره؟؟مثلا با دانشگاه گیلان امیدی به usmle هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      دانشگاه ملاک عمل نیست آزمون و شرایط تحصیلی شما بیشتر مهمه

  52. بهنیا گفت:

    سلام یک سوالی داشتم .
    هزینه های مهاجرت به امریکا اینهاست :
    بلیط برای دو نفر ( یکبار رفت و برگشت به ابوظبی و یک بار هم یک ONE WAY به امریکا ) + پیکاپ ویزا ( 242 دلار برای دو نفر ) + اقامت در کشور ثالث برای سفارت ( 4 روز برای دو نفر در ابوظبی ) + اپلیکیشن پذیرش و هزینه ویزا . ( 120 دلار هرینه اپلیکیشن فی دانشگاه و 510 دلار برای ویزای اصلی و 160 دلار برای ویزای همراه که جمعا میشه 670 دلار ) و مجموع حدود 790 دلار .
    مجموعا این هارا 3500 تا 4000 دلار در نظر بگیریم اوکی هست ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر از طریق تحصیلی میخواین اقدام کنید هزینه های تحصیل و تمکن مالی رو هم بهش اضافه کنید

      1. بهنیا گفت:

        هزینه تحصیل 1 سال را باید واریز کنم و هزینه 1 سال زندگی را هم باید تو حساب داشته باشم دیگه ؟

  53. hossein.m گفت:

    سلام
    دوره 4 ساله پیش پزشکی رو باید کجا بخونیم(کالج-مدرسه-یا….) و اینکه آیا این دوره هم بورسیه داره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای این دوره به دنبال بورس نباشید دوست عزیز

      1. hossein.m گفت:

        باید کجا بخونیمیش؟

        1. داوری گفت:

          در دانشگاه

  54. امیر گفت:

    سلام من برنده لاتاری 2021 شدم و میخوام بدونم فقط ویزا تحصیلی میدن؟ و دانشگاهی هست که بدون مدرک زبان و با یه دوره اولیه زبان پذیرش بده؟
    24 سالمه 6 سال سابقه کار (بیمه) در زمینه ساخت تولید دارم و فوق دیپلمم نقشه کشی صنعتی هست.

    1. داوری گفت:

      سلام
      قاعدتا بیشتر دانشگاه ها مدرک زبان انگلیسی میخوان اما برخی از دانشگاه ها ممکنه با مدرک زبان ضعیف پذیرش مشروط صادر کنن

  55. Vahidreza گفت:

    سلام . من قصد دارم برای یک دوره 3 ساله عازم امریکا و UCSF یا دانشکده پزشکی سان فرانسیسکو بشم .
    من دکترای عمومی از دانشگاه علوم پزشکی اهواز و تخصص اورولوژی از دانشگاه تهران .
    جریان هم از این قرار که این دانشگاه دوره های متنوع و زیادی از فلوشیپ های رشته من داره . منم برای فلوشیپ های اندرولوژی که 1 ساله هست و فلوشیپ جراحی اطفال که 2 ساله هست قصد دارم اقدام کنم . اول فلوشیپ اندرولوژی را میگیرم و بعد بلافاصله فلوشیپ جراحی اطفال .
    تو این 3 سال احتمالا من حقوق دارم . ( مقدار معلوم نیست ) .
    زبانم سطحش خوبه و تافل 100 دارم مقالات تحقیقاتی نداشتم که چون میخواستم برم 6 ماه پیش شروع کردم و یکی ISI دادم معدل عمومی 16 شد ولی تخصص چون که همزمان کار هم میکردم و پزشک عمومی بودم 16.2 شد معدل بورد تخصصی و 37 ساله هستم .
    میتونم برای سفارت و ویزا اقدام کنم ( این دوره که میرم دوره ازاد هست یعنی که بیشتر برای پیشرفت هست ) ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  56. شربتیان گفت:

    سلام ،
    من فوق لیسانس مهندسی معماری از دانشگاه ایالتی لوئزیانا گرفتم . 1 سال سرکارم در امریکا .
    میخوام برای دکتری به دانشگاه استنفورد برم . میدونم پذیرش کارم خودم هست ولی میخوام بدونم اینو شما شنیدید که میگن کسی که فوق لیسانس از امریکا گرفته باشه ، شانس دریافت بورسیه از کسی که فوق لیسانس خارج از امریکا گرفته بشه خیلی بیشتره به نوعی جزو خود امریکایی ها محسوب میشه توی اخذ بورسیه ؟
    موفق باشید ،

    1. داوری گفت:

      سلام
      بستگی به رزومه تحصیلی شما داره و مشخصه که راحتتر میشه بورس گرفت

  57. محسن گفت:

    سلام وقت بخیر . بنده برنده لاتاری 2021 هستم . میخواستم ببینم برای ادامه تحصیل در امریکا رشته پزشکی – باید قبولی کنکور ایران رو داشته باشم یا بدون قبولی میشه ؟
    دیپلم تجربی معدل 19.5 دارم به همراه ایتلس 7 – حدود 10 الی 15 مدرک مهارت اموزی علوم پزشکی رو هم دارم
    لطفا راهنماییم کنید

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای پذیرش از دانشگاه نیازی به قبولی در دانشگاه های ایران نیست

  58. نرگس گفت:

    سلام میخواستم بدونم ک دانشگاه های امریکا به خصوص دانشگاه های هاروارد و استنفورد برای رتبه های تک رقمی کنکور تجربی دعوتنامه می فرستند ؟ و آیا با درخواست پذیرش رتبه های تک رقمی در رشته پزشکی موافقت میشه ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      تحصیل در این دانشگاه ها ارتباطی به رتبه تک رقمی نداره و باید درخواست پذیرش بدید

  59. ارمین گفت:

    سلام . من میخوام برای دوره تخصص جراحی ارتوپدی به دانشکده پزشکی مک کواری سیدنی اقدام کنم و به استرالیا مهاجرت کنم .
    اینکه شما درباره پزشکی و کورس ها و ادمیشن ها چقدر خبر داشته باشید و اقدام داشته باشید رو نمیدونم ولی من با 2 تا استاد تو دانشگاه تهران صحبت کردم گفتن واقعا سخته پذیرش . شما تو مقاله گفتید سالانه فقط تعداد کمی از دانشجویان بین المللی میتونن وارد دانشکده های پزشکی امریکا یا استرالیا بشن . حساب کنید پذیرش تخصص ( رزیدنتی ) 2 برابر سخت تره پذیرش پزشکی هست مخصوصا توی رزدینت های جراحی .
    من تا سر حد ممکن تلاش کردم رزومه قوی کنم . مثلا ایلتس 7 . معدل پزشکی که از دانشگاه علوم پزشکی تبریز 16 شد . 1 مقاله تو زمینه عصب شناسی دادم .
    4 ماه بود میگشتم دنبال یک استاد راهنما تا اخر تونستم برای سابجکت تخصص باهاش به توافق برسم . من خب 3 ساله که مطب اجاره کردم تو ایران . یکی از همکاران بخش نروسرجری ( جراحی مغز و اعصاب . تخصص از انگلستان دانشکده پزشکی هال بورد تخصصی گرفته و شاید چیزی که باعث شده من از تلاش برای پذیرش و رفتن سرباز نزنم همین بود که کفت امکانات فوق پیشرفته در کشور های تراز 1 جهان هست ) . من حقیقت تخصص تو همین رشته دانشگاه تهران قبول شدم ولی وقتی دیدم فایده ای نداره منصرف شدم . 70 تا 75 تا نهایت 80 هزار دلار استرالیا سرمایه و دارایی هست .
    علاوه بر این ازمون MCQ را هم دو مرحله رو در استرالیا طی کردم ( من حدود 1 سال استرالیا هستم برای ثبت مدرک پزشکی و یک سری ازمون های دیگه و در امد هم دارم اما قراره برگردم ایران بزودی و بعد اقدام کنم برای تخصص ) . تقریبا کار های ثبت مدرک و ازمون ها تمام و بزودی گواهی ثبت مدرک پزشکی عمومی از اتحادیه پزشکان استرالیا میگیرم .
    33 ساله هستم .
    شفاف بگم کم سختی نکشیدم و شانس پذیرش میتونم بگم تقریبا قطعی . دوره تخصص 6 ساله هست در استرالیا . سالانه هم 40 هزار دلار استرالیا ( حداقل ) و 65 هزار دلار استرالیا حداکثر حقوق بخاظر رزدینت بودنم .
    بنظرتون هنوز ادامه بدم یا منصرف بشم ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      پاسخ مطلب شما هم مثل سوالتون مفصله دوست من
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  60. farhad گفت:

    سلام . من مجارستان زندگی میکنم میخوام برای ادامه تحصیل و کار به امریکا برم .
    دوره عمومی از تبریز و تخصص از تهران ( ارتوپدی ) . دوره فلوشیپ جراحی دست را در انگلستان و فلوشیپ جراحی شانه را در مجارستان و شهر بوداپست گذراندم . من ابتدا اومدم مجارستان 4 سال زندگی کردم ( 2 سال کار و 2 سال تحصیل ) بعد رفتم لیورپول 2 سال انگلیس بودم و الان 1 سال برگشتم به بوداپست . زندگی تو مجارستان خوبه . مردمش دوستانه برخورد میکنند و جای زیبایی هم هست . درسته کشور رنک 2 اروپاست ولی من از زندگی توش راضیم .
    4 تا مقاله دارم . ایلتس 7 و به زبان مجاری هم دیگه الان مسلط شدم و معدل هم به نسب خوبه . میتونم امیدوار باشم از کالج البرت اینشتین پذیرش بگیرم برای دوره فوق تخصص جراحی شانه ؟ 70 هزار دلار سرمایه هست .

    1. داوری گفت:

      سلام
      این دوره فوق تخصص جراحی شانه از کالج آلبرت انیشتین که میفرمائید تماما در حیطه تخصص شماست دوست من و اینکه به شما پذیرش بده رو اطلاعی ندارم متاسفانه

  61. مانی گفت:

    سلامو من مدرسه سمپاد درس میخونم و رشته تجربی هستم. میخواستم بدونم بهترین زمان برای مهاجرت تحصیلی به امریکا برای پزشکی از کی هست. ممنون میشم جواب بدید.

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای تحصیل پزشکی در امریکا بهترین زمان بعد از اخذ مدرک دیپلم با پذیرش از دانشگاه های خوب اونه

  62. D.mercer گفت:

    من تو امتحان شرکت کردم و نمره 8.5 در زبان امریکایی رو کسی کردم و موفق شدم در ازمون Mcat قبول بشم.

    1. داوری گفت:

      دوستان این مواردی که ایشون میگن در مورد پذیرش در امریکا است

  63. D.mercer گفت:

    سلام من در حال حاضر در دانشگاه کالیفرنیا مشغول هستم . و برای رسیدن به این دانشگاه تلاش های زیادی کردم . امید وارم شما هم موفق بشید .

    1. داوری گفت:

      سلام
      مرسی از پیام پر از انرژی شما

  64. Eli گفت:

    سلام من لیسانس شیمی هستم میخواستم بدونم میتونم از این مدرکم برای خوندن پزشکی در امریکا اپلای کنم یا باید از اول خوند؟ و اینکه اگه نمره ازمون های ام کت و تافلم خوب باشه فاندی امکان داره فاندی بهم تعلق بگیره؟ درمورد کانادا چطور؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بایستی از ابتدا اقدام کنید به اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور و در صورتی که روزمه خوبی داشته باشید شاید بتونید فاند بگیرید

  65. فاطمه گفت:

    سلام من امسال (99) کنکور دادم و پزشکی قبول میشم.
    اگر بخوام بورسیه ی پزشکی آمریکا بشم باید چی کار کنم؟ کلاً امکان بورسیه شدن هست و الآن هم میپذیرن؟ سریع ترین زمانی که بتونم کلاً برم پزشکی اونجا بخونم کِی هست؟(حتی برای پزشکی عمومی)
    تمام شرایط بورسیه شدن توی دانشگاه های آمریکا چیه؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      امکان بورس رو در این مقطع نخواهید داشت اما در مورد پذیرش و ویزای این کشور رزومه تون رو بفرستید تا بررسی بشه

  66. سید رضا گفت:

    سلام . ببخشید برای دوره پزشکی ( نه علوم پایه ) در امریکا سالی 80 هزار دلار برای هزینه تحصیلی کفایت میکنه ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله این میزان هزینه کافیه

  67. سینا گفت:

    سلام من سال یک دندان پزشکی شهیدبهشتیم و قصد دارم که پزشکی کانادارو ادامه بدم معدل دیپلم بالای 19.5 هست میخواستم بدونم برای اقدام به این کار باید آزمون امکت رو پاس کنم و بعد درخواست بفرستم یا برعکس؟
    و اینکه شرایط بورسیه گرفتن در کانادا چطوره؟
    و یه سوال کلی که خیلیا دارن کسی که تمکن مالی نداشته باشه هیچ راهی نداره برای مهاجرت یا نه؟
    مرسی از پاسخگویی

    1. داوری گفت:

      سلام
      معدلتون خوبه اما نیاز به قبولی در امکت رو دارید و اینکه اگر به بورس فکر میکنید برای کانادا کار سختیه و تمکن مالی نیاز دارید
      بهتره که به کشور دیگه ای فکر کنید اگر میخواین کم هزینه باشه

      1. سینا گفت:

        سلام مرسی از پاسخ
        کشور انگلیسی زبان هست که به وضع مالیم بخوره؟
        منظورم زبان رسمی کشوره نه مثلا ایتالیا که انگلیسیم دانشگاه داره

        1. داوری گفت:

          سلام
          هر پنج کشور انگلیسی زبان هزینه های بالایی برای تحصیل دارن

  68. نیما گفت:

    سلام ببخشید . من می.خوام دوره ۷ سال عمومی رو توی دانشگاه تهران بخونم و دوره تخصص قلب و قلب رو به دانشگاه امریکا برم آیا امکانش هست ؟ و برای قبول شدن در دانشگاه های دولتی هاروارد یا بورسیه شدن باید چه کار کنمی چه نمره ای کسب کنیم ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      ابتدا تحصیل پزشکی در ایران رو تموم کنید و با روزمه علمی خوب اقدام کنید برای اخذ پذیرش از آمریکا

  69. kimia گفت:

    سلام
    من ویزا امریکا دارم(اقامت دائم)به زودی قراره مهاجرت کنم توی ایران لیسانس زیست شناسی میکروبیولوژی دارم با معدل۱۶ میتونم اونجا پزشکی ادامه بدم؟ با امتحانMACTیا باید از اول یه لیسانس اونجا بخونم؟و دندانپزشکی رو هم لطفا بگید ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام
      بایستی از ابتدا شروع به تحصیل کنید

  70. مبین گفت:

    با سلام . من دوره عمومی تمام شد . و دوره تخصص انترنی 1 گوش و حلق و بینی سال گذراندم و پزشک عمومی شدم ( طرح خریدم ) 3 سال کار میکنم . اهواز و دانشگاه جندی شاپور اهواز فارغ التحصیل شدم . ایلتس میتونم بگیرم تا سطح نهایت 7.5 و 1 مقاله دادم و همچنین امسال 32 سالم میشه . معدل دانشگاهی از 16.6 بالاتر شد . همسرم هم پزشک هست و قراره بعد از مهاجرت من یا به امریکا یا به انگلیس با Work premit بیاد و فول تایم کار کنه . ُسرمایه هم روی هم 70 تا 80 هزار دلار داریم .
    بعد از اخذ بورد تخصصی 5 سال امریکا میمونم و بعدش میام اهواز و 6 ماه 6 ماه امریکا و اهواز طبابت میکنم .
    بنظرتون این مسیر ادامه بدم ( چون باید ابتدا معادلسازی کنم و مدارک پزشکی ثبت کنم تو اون کشور بعد ازمون پاس کنم ) ؟
    من فقط هدفم روی امریکاست چون معتقدم کمتر جایی فناوری امریکا را داره . .
    ممکن مختصر بفرمایید ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      سوال مفصل شما پاسخ مفصل تر داره دوست من. لطفا برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  71. پریشاد گفت:

    سلام. وقتتون بخیر. من ۲۴ سالمه و دانشجوی سال پنج پزشکی دانشگاه سراسری هستم و سال آینده اینترن میشم. تو این مدت معدل بالای۱۷ داشتم و جزو ۱۰درصد اول ورودی حساب میشم. سطح زبانم خوبه، ولی چون نیاز نداشتم برای گرفتن مدرک معتبر هنوز اقدام نکردم. سوالم اینه که من میتونم برای گذروندن دوران اینترنی در آمریکا (یا کانادا یا اروپا) اقدام کنم؟ چون به من تا بعد از فارغ التحصیلی و تمام کردن طرح مدرک رو نمیدن و من واقعا میخوام زودتر مهاجرت کنم.

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      شما بایتسی مدرک رو اخذ کنید تا بتونید مهاجرت کنید اگر امکان خرید طرحتون رو دارید از این طریق میتونید به مهاجرتتون سرعت بدید

  72. الهه گفت:

    سلام

    امکانش هست در عوض 4 سال علوم پایه همان دوره های آمادگی برای آزمون MCAT را در عرض سالهای کمتری گذراند؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      خیر ارتباطی با همدیگه ندارن

  73. سمیرا گفت:

    سلام ببخشید من میخووام روانشناسی دانشگاه ازد بخونم توی این طول هم زبانم رو تکمیل میکنم ازمون gre هم میخوام بخونم میتونم فاند بگیرم برای پزشکی…
    نوشتید باید لیسانس عصب شناسی داشته باشیم عصب شناسی در مقطع دکترا هست میتونید راهنماییمم کنید ممنونم ازتون…

    1. رهنما گفت:

      سلام دوست گرامی
      گرفتن بورسیه به رزومه و شرایط شما نظیر معدل، مدرک زبان، دانشگاه محل تحصیل و غیره وابسته می باشد که باید پس از اخذ مدرک مورد بررسی قرار گیرد. پیشنهاد میکنیم در این خصوص با کارشناسان ما ارتباط بگیرید.

  74. نیما گفت:

    سلام . من عمومی و تخصص از دانشگاه شیراز دارم و الان شیراز طبابت میکنم .
    معدل 16.77 عمومی و 17.08 تخصص و سن 37 و سرمایه تا 75 هزار دلار سرمایه من هست و 2 تا مقاله دارم . و سابقه 4 سال زندگی تو سوئد و هلند دارم . و بورد فلوشیپ فوق تخصصی از دانشگاه تیلبرگ دارم و 1 سال هم سابقه کار تو اپسالا سوئد دارم . دلیل بازشگت عدم علاقه زندگی تو اروپا بود .
    البته 3 تا لوح هم از انجمن پزشکان اروپا دارم ( که یکیش از سوئد یکی از هلند و یکی هم از ایتالیا )
    تخصص من هم داخلی هست . میخوام فوق تخصص ریه را از انگلیس بگیرم و تکمیل کنم تحصیلات خودم رو .
    البته اینم بگم همسر من هم پزشک هست و وقتی من رفتم میخوام برای او هم work premit بگیرم برای انگلستان .
    امکان این را دارم که به انگلیس برم و بورد فوق تخصصی ریه خودم را از این کشور بگیرم ؟ فقط کلی بفرمایید حساب کار دستم بیاد .
    موفق باشید .

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بزرگوار پاسخ به سوال شما مفصله و پیشنهاد میکنم برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  75. مهدیه گفت:

    من ۲۳ سالمه و دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران هستم .معدلای ترم های گذشتم خیلی خوب بودن اگه مدرک زبان معتبر با نمره ی بالا داشته باشم میتونم برای تحصیل پزشکی آمریکا اقدام کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      نیاز به اطلاعات بیشتری برای راهنمایی شما دارم پیشنهاد میکنم در این خصوص ابتدا مقاله تحصیل در آمریکا رو مطالعه کنید و
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

      1. مهدیه گفت:

        سلام و خسته نباشید.
        اگه از طرف دانشگاه تهران اقدام به تحصیل در پزشکی آمریکا کنم میتونم ویزای دانشجویی بگیرم یا کلا دانشگاه های ایران به آمریکا دانشجو اعزام نمیکنن و باید به کشورهای همسایه مراجعه کرد؟
        ممنون میشم پاسخ بدین✋

        1. داوری گفت:

          سلام و درود
          برای مهاجرت روی هیچ کدوم از دانشگاه های ایران حساب نکنید و خودتون باید شخصا اقدام کنید

  76. حسین گفت:

    سلام . و خسته نباشید . من امریکا زندگی میکنم . امریکا شرایط اینجوری که کسی که برای تحصیل لیسانس میخواد بخوانه . میتونه 2 سال بخوانه و مدرک ( Associate Degree ) که معادل فوق دیپلم هست . و معمولا کسانی که او این مقطع فارغ التحصیل میشن و نمیخوان ادامه بدن میرن و وارد بازار کار میشن تا ….
    حالا توی کانادا ایا افراد اگر این ( َAssociate Degree ) بگیرن از کالج ها که معمولا 2 ساله هستن ایا امکان دارن وقتی فارغ الحصیل شدن از اقامت پس از تحصیل بهره مند بشن و دنبال کار بگردن و وقتی کار پیدا کردن ویزا تحصیلی را به ویزای کاری تبدیل کنند ؟
    ( من فقط میدونم شرط اقامت پس از تحصیل اینکه تو مقاطع دانشگاهی فارغ التحصیل شده باشند ( فوق دیپلم هم جزو مقاطع دانشگاهی هست ) و توی کانادا شرط اقامت پس از تحصیل اینکه حداقل 8 ماه دوره تحصیلی اینجا گذرانده باشند توی یک موسسه اموزشی که این شرط هم رعایت شده حالا با شرایط ذکر شده این امکان وجود داره ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بله اگر یک دوره آکادمیک رو شرکت کنید امکان کار پس از تحصیل وجود داره
      برای این منظور مقاله تحصیل در کانادا رو مطالعه کنید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین مجموعه سفیران سروش سعادت تماس بگیرید

    2. م.ا گفت:

      سلام
      من امسال رشته پزشکی قبول شدم و قصد دارم بعد از گرفتن تخصص اگه شرایط مهاجرت به آمریکا فراهم باشه و محدودیتی از سمت آمریکا وجود نداشته نباشه ( مثل دوران ریاست جمهوری ترامپ ) به اونجا برای کار مهاجرت کنم لطفاً اگه میشه بگین من از الان باید چه کارهایی رو انجام بدم تا بعد از اخذ مدرک تخصص راحت تر بتونم برم آمریکا

      1. داوری گفت:

        سلام
        بزرگوار از حالا که نمیشه برای 10 سال دیگه در زمینه مهاجرت برنامه ریزی کرد شما باید خوب درس بخونید تا انشالا بعد از اخذ تخصص بتونید آزمون های معادلسازی رو انجام بدید

  77. کامیاب گفت:

    سلاام من عکاس هستم . من از 6 سالگی به عکس گرفت و ادیت و پرینت کردن بسیار علاقمند بودم . 1 جایزه تو مسابقات کشوری گرفتم تو تهران شاید 17 سال پیش . و بعد تو دانشگاه رشته کامپیوتر خواندم دانشگاه شیراز . ولی خیلی علاقه داشتم و سوژه ها و عناوین مختلف من تصویر برداری میکردم . یک وبسایت داشتم و همچنان در امد خب توی ایران من به مشکلاتی برخوردم و 7 سال پیش من به استکهلم مهاجرت کردم و ضمن دریافت فوق لیسانس کامپیوتر به حرفه ام هم مشغول بودم . پس از تحصیل من تو یک بیزنس کمپانی ( یک شرکت بازاریابی استخدام شدم تو سکشن برنامه نویسی ).
    این را هم بگم که من پناهنده شدم و سپس ویزای تحصیلی گرفتم و مشغول شدم ( همیشه خودم پشتیبان خودم بودم و خودم هزینه های مهاجرت تامین میکردم )
    الان یک سیتیزن سوئد هستم و پاسپورت سوئدی دارم .
    2 تا جایزه دارم از فستیوال ها ( اینجا توی اروپا هر 6 ماه یکبار یک فستیوال هست که من شرکت میکنم که معمولا توی هلند . فنلاند سوئیس. پاریس یا … برگزار میشه ) یک بار 2 سال پیش جایزه دومین عکاس گرفتم . یکبار هم 4 سال پیش تو یک اگزیبیت که در لاهه برگزار شد نفر سوم شدم .
    و در حال حاضر خودمم هم یک وبسایت دارم که عکس ها و … که بارگذاری میکنم را به نمایش میزارم و برای عکسی ( نزدیک 300 عکس در وبسایت من هست ) حدود 1 خط توضیح میدم که این عکس را کی . کجا و گرفتم و اثر چه کسی است و توضیح مختصر درباره عکس .
    علاقه قلبی من همیشه این بوده اون چیزی که دوست دارم را دنبال کنم . ( من دفتر یا گالری مستقل ندارم و یک پارتی از خونه من محل کارم هست )
    و خودمم تا حالا گالری نذاشتم و کار های خودم را معمولا در جشنواره های بین المللی نشون میدم .
    در پی مهاجرت به امریکا هستم از طریق هر نوع ویزایی و دارایی من 240 هزار دلار هست .
    سنم هم 33 هست .
    تو مقاله ویزای هنرمندان یا شاید سرمایه گذاری در امریکا تو فکر هستم و خواندم شزایط و فکر میکنم شرایط داشته باشم حالا شما هم ارزیابی از CV من داشته یاشید ممنون میشم ؟
    البته من یک فامیل هم امریکا دارم که اون اطلاعات درباره بورسیه را به من داد وخواستم با شما در میان بزارم ولی الان خودم این سوال درباره مهاجرت داشتم .
    ممنون از همکاری شما .

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      پاسخ سوال مفصل شما طولانیه. ابتدا مقاله مهاجرت به آمریکا رو مطالعه کنید
      و بعد برای اطلاع بییشتر با مشاورین ما در تماس باشید

      1. کامیاب گفت:

        سلام مجدد . .
        ببخشید این درسته برای اخذ ویزای تحصیلی امریکا هزینه زندگی و تحصیل 1 سال را از ما میخواهند و در کل فقط تمکن مالی فقط برای سال اول از ما میخوان و اینجوری نیست که هر سال از ما تمکن بخوان ؟

        1. داوری گفت:

          سلام و عرض ادب
          بله فقط هزینه های زندگب برای یکسال رو می خوان که نشون بدید از پس هزینه هاتون برمیاید

  78. کامیاب گفت:

    سلام عرض ادب.
    یکی از فامیل های من که 22 سال هست امریکا زندگی میکنه . خودش 29 سال پیش ابتدا به المان رفت. 7 سال المان بود بعد به امریکا مهاجرت کرد .
    مدرکش فوق لیسانس . و لیسانس ارتباطات از فرانکفورت المان گرفته و و لیسانس و فوق لیسانس معماری از ( هر دو از دانشگاه فلوریدای جنوبی ) .
    میگه که بورسیه از ابتدا تو مقطع کارشناسی تعلق نمیگیره از ابتدا ( خیلی باشه 9 هزار دلار که خیلی عدد پایینی هست ) . و دوره 4 ساله هست . راه حل اینه 1 سال بیای و اینجا عملکرد مناسبی داشته باشی تا بتونی بورسیه بالا دریافت کنی . دو راه داری :
    راه اول : یک اینکه 2 ترم بیای ( 1 سال ) بعد نمرات خوب باشه تا بتونی فاند بگیری ( نمرات اگر خوب باشه میتونی که مثلا برای سال دومت ممکنه بتونی شهریه رو کاور کنی با بورسیه ای که میگیره . ) و برای سال های بعد هم باید عملکرد مناسب ارایه بدی چون و مثلا اگر برای سال دومت شهریه مثلا بورسیه گرفتی برای اینکه برای سال سوم و اخرت هم حفط بشه این بورسیه ( معاف از شهریه ) برای نسبت به سال قبلش رشد و نمو داشته باشی ( حتی کم ) تا این فاند حفظ بشه . و در کل میگه خودم که تجربه داشتم تو این مقطع حفظ کردن این بورسیه برای سال های بعدبه مراتب سخت تر از گرفتن بورسیه هست .
    راه دوم : اینم این هست که باز هم 1 سال نمرات و فعالیت های تحقیقاتی این ها خوب و مناسب باشه . بعد بری خارج از دانشگاه دنبال کارفرما ها و شرکت ها و مراکز تحقیقاتی و…. بگردی و باهاشون توافق کنی که اون ها مثلا شهریه را بدن ( اگر کامل هم ندادن 60 70درصد شهریه رو ) و بعد وقتی تحصیل تمام شد . به همان اندازه برایشون کار کنی . ( اگر دانشجوی دانشگاه تاپ باشی راحت تر قبول میکنند )
    راه دوم علیرغم مزیت ها معایبی هم داره . مزایا اینه که کار پس از تحصیل تضمین میشه یا دیگه تحت فشار نیستی که اگر نمرت بالا نشد ممکن فاند قطع بشه یا اینکه خب تعداد این شرکت ها و املاک بسیار بیشتر دانشگاه هست . معایب مثل اینکه مثلا تا چقدر تو بتونی نظر اون فرد جلب کنی یا نیروی کار نخوان و … هست .
    البته اکثر شرکت ها در سال در امد معمولا 400 تا+ میلیون دلار تا 1 میلیارد دلار در امد دارن . که خب نشون میده که شهریه درباره این ارقام صفر حساب میشه ( البته شرکتی مثل وال مارت در سال 500 میلیارد دلار در امد داره و ارقام با توجه به فروش متغیر هست )

    1. رهنما گفت:

      عرض احترام دوست عزیز
      با تشکر از مطالبی که عنوان کردید.

  79. پوریا گفت:

    سلام .
    من 17 سال پیش به امریکا رفتم برای دوره لیسانس . من اونجا تو ماه دوم تحصیل ازدواج کردم و همسر کار میکرد و من درس میخواندم .و کل هزینه هامون تامین میکردیم . لیسانس مهندسی کامپیوتر ( “Computer Software Engineer”. ) با GPA 3.4 از 4 گرفتم از دانشگاه سیراکیوس و دانشگاه کرنل گرفتم ( لیسانس 4 سال طول کشید که 2 سال دانشگاه سیراکیوس بودم و 2 سال بعد واحد هارا تطبیق دادم و رفتم 2 سال بعدش رفتیم به دانشگاه کرنل . ) بعدم یک جا استخدام شدم و 2 سال کار کردم و همسر هم کار میکرد . بعد فوق لیسانس مهندسی ای تی ( IT Engineering ) از برکلی گرفتم .
    تمایل نداشتم امریکا باشم اومدم ایران . ( بعد 10 سال ) . 1 سال تهران بودم و اومدم المان با ویزای جستجوی کار 4 سال المان تو یک موسسه پژوهشی تو دوسلدورف کار کردم و حقیقتا بخوام بگم المان اصلا بدرد نمیخورد . منم اقامت اتحادیه اروپا را داتشم اومدم لندن 2 سال لندن زندگی میکنم و با رتبه علمی (Instructor ) تدریس میکنم تو یک مدرسه کامپیوتری که کارم تدریس هوش مصنوعی و ساخت نرم افزار هست .
    الان ویزای کار دارم و 3 سال دیگه میتونم اقامت دایم انگلیس بگیرم .
    میخوام برگردم امریکا و دکترا از دانشگاه هاروارد بگیرم . سخته هرچند چون من هنوز یک فرد ایرانی حساب میشم . ولی ایا با این شرایط شانس دارم و 38 ساله هستم . ایا شانس دارم برای پذیرش وبعد ویزای تحصیلی و اخذ مدرک دکترا مهندسی کامپیوتر ( گرایش هوش مصنوعی ) از دانشگاه هاروارد ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بستگی به رزومه علمی شما داره. پذیرش تحصیلی در مقطع دکتری ارتباطی با اقامت شما نداره و اگر رزومه علمی خوبی برای ارائه دادن به اون دانشگاه داشته باشید
      این امکان وجود داره که بتونید پذیرش بگیرید دوست عزیز

  80. چمران گفت:

    سلام وقتی دوره پزشکی عمومی که مجموعا 7 سال هست طی شد باید 3 تا 7 سال دوره انترنی پزشکی طی بشه . تو این مدت نوشتید تا 5500 دلار در ماه حقوق تعلق میگیره آیا صحیحه؟

    1. رهنما گفت:

      سلام دوست عزیز
      به طور میانگین در این دوره 14$ الی 15$ (دلار) در ساعت میزان حقوق افراد می باشد.

    2. قهرمان گفت:

      آیا برای این دوره انترنی که ما حقوق دریافت میکنیم که فرمودید 14 تا 15 دلار در ساعت هست . آیا هزینه هم پرداخت میکنیم ؟
      و در هفته چند ساعت باید برای دوره انترنی وقت صرف کنیم؟

      1. داوری گفت:

        سلام و درود
        سوال شما درباره مهاجرت نیست دوست عزیز لطفا در این خصوص اگر سوالی دارید بفرمائید تا بتونم راهنماییتون کنم

  81. سارا گفت:

    من از یکی از اقوام شنیدم که میگفت برای تحصیل تخصص دندان در آمریکا هیچ فاندی تعلق نمیگیره!
    آیا این موضوع صحت داره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله در حال حاضر شانستون کمه

  82. عادل گفت:

    سلام . من 29 ساله هستم از 19 سالگی از ایران خارج شدم الان و سیتیزن فرانسه هستم و پاریس زندگی میکنم . من با همسر سابق به فرانسه اومدیم . اون پزشکی رو طی کرد به دانشگاه رفت . و خب دیگه الان طلاق گرفتیم منم فوق لیسانس مهندسی برق دارم ( یکی از دانشگاه لیون و دومی از دانشگاه ماری کوری ) و سالانه 60000€ در امد دارم . و 10 سال فرانسه زندگی میکنم و دورگه هستم ( ایرانی – فرانسوی ) . مجرد هستم . ایلتس 7 دارم. فرانسوی کامل هست تقریبا . سرمایه 120.000€ هست . ازمون SAT را هم نمرم بالایی اوردم . معدل دیپلم تقریبا 19 هست.
    من لیسانس علوم پایه رو میخوام تو یک کالج کنتاکی طی کنم . بعد ازمون MCAT بدم و تلاشم این از ( ازمون MCAT چهار بخش داره که هر کدوم 132 نمره داره که مجموع کل این ازمون 528 هست . ) سعی میکنم 500+ بیازم این ازمون رو و 3 سال اخر رو به دانشگاه UCLA برم و بعدم تو امریکا دوره انترنی طی کنم و بشم یک پزشک . در امد یک پزشک تو امریکا تا بیش از 250 هزار دلار در سال هم میتونه برسه .
    میتونم لیسانس علوم پایه رو شروع کنم ؟

    1. رهنما گفت:

      سلام و عرض ارادت خدمت شما
      متاسفانه با توجه به محدودیت هایی که کشور آمریکا در حال حاضر برای ایرانیان در نظر گرفته است، این کشور از سمت ما مورد اقدام نیست اما به این علت که شما سیتیزن کشور فرانسه هستید شرایط و اقدام از این کشور برای شما متفاوت خواهد بود. دانشگاه های آمریکا سخت گیری برای شروع تحصیل شما از مقطع لیسانس نخواهند داشت اما از بابت شرایط ویزایی خود پیشنهاد میکنیم از طریق وکیل برای سفارت و اخذ ویزا اقدام نمایید.

  83. وحید گفت:

    سلام وقتتون بخیر 26 سالمه معدل دیپلمم 18 و 74 بوده اگر آیلتس بالا ی 7 بگیرم ایا امکان گرفتن بورسیه پزشکی برای من در امریکا وجود داره یا خیر؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      برای تحصیل پزشکی در آمریکا به دنبال اخذ بورس نباشید
      و به کشورهایی فکر کنید که کم هزینه و یا دارای بورس هستند به عنوان مثال برای تحصیل پزشکی در ایتالیا بورس هم میتوان درخواست نمود
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  84. سارا گفت:

    سلام و خسته نباشید
    آیا در مقطع تخصص دندانپزشکی در آمریکا بورسیه تعلق میگیرد؟
    میشه در این باره کمی توضیح دهید؟

    1. داوری گفت:

      سلام سلامت باشید
      برای اخذ بورس لطفا مقاله بورسیه تحصیلی در آمریکا رو مطالعه نمایید
      و برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  85. سارا گفت:

    سلام و خسته نباشید
    میخواستم بدونم آیا امکان بورسیه شدن درمقطع تخصص دندانپزشکی در آمریکا وجود دارد؟
    و میشه درباره ی چگونگی آن کمی توضیح دهید؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام سلامت باشید
      ابتدا باید مدارکتون رو معادلسازی نمایید تا بتونید برای تخصص اقدام کنید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  86. قاسم گفت:

    سلام ببخشید ایا امکان بورسیه در آمریکا در مقطع تخصص پزشکی وجود داره ؟ در صورت داشتن رزومه قوی ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      میتونید برای تحصیل در این کشور اقدام کنید به شرط اینکه روزمه خوبی داشته باشید
      رزومه تون رو برای بررسی بیشتر ارسال بفرمائید

  87. بهتر گفت:

    سلام . ببخشید در امریکا اگر تحصیل کنیم امکان اقامت پس از تحصیل داریم ؟
    یا باید پس از تحصیل امریکا را ترک کنیم و حق نداریم پس از تحصیل ویزای کار بگیریم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      امکانپذیره دوست عزیز

      1. بهتر گفت:

        مدت اقامت پس از تحصیل چقدر هست ؟
        و ایا امکان داریم پس از تحصیل ویزا هایی چون سرمایه گذاری یا ازدواج را بگیریم یا خیر ؟

        1. داوری گفت:

          سلام و درود
          بله این امکان وجود داره

  88. saleh گفت:

    با سلام و عرض خسته نباشید . مرسی بابت اطلاعات مفیدی که در اختیار ما گذاشتید …
    من دانش آموز رشته ی تجربی هستم و تازه امسال سال آخرم بود و دبیرستان رو تمام کردم میخواستم بدونم برای اینکه بورس رشته ی پزشکی آمریکا بشیم یا اینکه پزشکی های آمریکا تحصیل کنیم حتما باید پزشکی کنکور قبول شویم و بعد برای آزمون های آمریکا و ….. مراجعه کنیم یا خیر با آزمون دادن و قبول شدن میتونیم بریم و تحصیل کنیم ؟؟؟؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      شما برای تحصیل پزشکی عمومی باید برای کشوری اقدام کنید که شانس ویزا و پذیرش رو داشته باشید
      کشور امریکا در حال حاضر اینطور نیست و مدرک دیپلم شما رو نمیپذیره و باید مدرک SAT داشته باشید
      برای پزشکی به کشورهایی فکر کنید که شانسش رو دارید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  89. زهره گفت:

    سلام من فوق لیسانس فیزیک دارم میخوام پزشکی امریکا بخونم .میخواستم بپرسم میشه برای فوق لیسانس فیزیک یا شیمی یا هرچیزی در امریکا اپلای بگیرم و بعد در از اتمام فوق لیسانسم در امریکا برای ازمون ام کت اقدام کنم یا برای دوره چهار ساله علوم پایه رو باید اقدام کنم؟ ایا این دوره چهارساله رو فاند میدن ؟؟چون من ازنظرمالی در توانم نیست شهریه بدم؟و اینکه من الان 34 سالمه مشکل سن وجود داره؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      این رویه ای که میفرمائید خیلی دور و طولانیه
      الان در حال حاضر اگر هدفتون مهاجرت به امریکاست باید بتونید از یک دانشگاه خوب پذیرش تحصیلی بگیرید

  90. اریک گفت:

    سلام ببخشید اگر تو مقطع تحصیلات تکمیلی ( فوق لیسانس و دکترا ) از دانشگاه های آمریکا فارغ التحصیل بشم میگن این رو منم دقیق نمیدونم ولی چون من هر اطلاعاتی گرفتم از موسسه شما صحیح بوده میخوام شما تایید کنید :
    میگن اگر تو مقاطعمه لیسانس و تحصیلات تکمیلی از آمریکا فارغ التحصیل بشیم برای اقامت پس از تحصیل در امریکا 4 تا راه داریم :
    کار پیدا کنیم و ویزای کار بگیریم .
    سرمایه گذاری کنیم و اقامت سرمایه گذاری بگیریم
    ازدواج کنیم با یک تبعه آمریکایی و اقامت ازدواج امریکا بگیریم .
    حالا یک راه میانبر هست که افراد هم بیشتر برای تفریح روی این حساب میکنن که این تضمین نداره که تو لاتاری شرکت کنی و اگر برنده شدیم گرین کارت بگیریم که این خب با اون 3 تا مرحله ای که بالا ذکر کردم تفاوت داره چون این اولا شانسی و همون موقع اقامت دائم آمریکا میگیریم و بعدم تضمین نداره .
    که همانطور که میبینید کار پیدا کردن و اقامت کاری گرفتن راه ایده آل تری هست .
    حالا یک راه دیگه هست که این هم در واقع باید ویزای کار گرفت ولی تفاوت اینه میگن کسانی تو مقطع تحصیلات تکمیلی ( ارشد یا دکترا ) فارغ التحصیل بشم اگر رزومه خوب و نمرات بالا و فعالیت های تحقیقاتی موفق و زیاد داشته باشیم و موارد ذیربط . این امکان وجود داره که وقتی فارغ التحصیل میشیم خود دانشگاه مارا با رتبه علمی استادیار استخدام خود دانشگاه بکنه و اون فرد کارمند رسمی دانشگاه میشه .
    آیا صحیح این صحبت ؟
    اگر صحیح هست درباره انگلستان هم بفرمایید ایا اگر همان شرایط بالا را داشته باشیم و جاش تو انگلیس فارغ التحصیل بشم امکان داره مثلا استاد دانشگاه های انگلیس هم بشیم؟
    ممنونم.

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      کشور امریکا ویزاهای لاتاری و کاری رو در حال حاضر برای ما ایرانی ها صادر نمیکنه متاسفانه
      به همین خاطر بهترین روش تصحیلیه که بعد از تحصیل با به کار رسیدن میتونید اقامت این کشور رو بدست بیارید
      در مورد انگلستان هم این صدق میکنه البته اگر دعوتنامه کاری از این کشور داشته باشید کاری هم میشه اقدام کرد

      1. اریک گفت:

        دست شما درد نکنه .
        بله میدونم آمریکا تنها راه رفتن بهش در حال حاضر تحصیلی ( البته کسانی که تحصیلی میرن پس از تحصیل امکان دارن برای هر ویزای اقدام کنند و اقامت بگیرن ( به طور مثال ویزای کار یا ویزای ازدواج یا … ).
        ولی انگلیس خیر انگلیس هر ویزایی ( ازدواج . تحصیل . کار . سرمایه گذاری . پناهندگی و … ) چه بعد از فارغ التحصیلی تو این کشور چه قبل از اون صادر میشه .
        سوال من این بود اگر تو آمریکا فارغ التحصیل بشیم برای اقامت کاری که پس از تحصیل هست میتونیم رو این حساب کنیم که توسط اون دانشگاه به استخدام در بیایم وبا رتبه علمی استادیار شروع به تدریس تو دانشگاه کنیم و ویزای کار بگیریم ؟
        قائدتا اینجوری هست که خیلی ها میرن پس از تحصیل تو شرکت ها و اینها رزومه میدن و استخدام میشن ولی خب به حالت کلی آیا اون امکان وجود دارد ؟( استخدام توسط دانشگاه ).
        به طور مثال من دوره فوق لیسانس اومدم آمریکا ( دانشگاه مثلا UCLA ) حالا پس از تحصیل نمرات و ریز نمرات و فعالیت های تحقیقاتی و مقالات این های من مناسب هست . آیا میتونم وقتی فارغ التحصیل شدم از این دانشگاه تو خود این دانشگاه استادیار این دانشگاه بشم ؟
        اگر ممکنه در آمریکا آیا در انگلیس هم ممکنه ؟

        1. داوری گفت:

          سلام و عرض ادب
          شما فرصت اقامت بعد از تحصیل برای به کار رسیدن خواهید داشت اما مطلبی که میفرمائید هم قائم به شخصه و هم بستگی به اون دانشگاه داره
          الان برای مثال من که دانشگاه تهران درس خوندم شما میتونید به من بگید که میتونم روی استادیار شدن و استخدام شدن در این دانشگاه میتونم حساب کنم یا نه؟
          اون بستگی به توانمندی شما داره و اینکه اون دانشگاه در اون برهه زمانی احتیاج داشته باشه
          اما در خصوص مهاجرت اگر سوالی داشتید در خدمتتون هستم

  91. نیما گفت:

    سلام، وقت بخیر
    بنده دانشجو ترم ۲ پزشکی تهرانم( ورودی ۹۸ بدون هیچ سهمیه )؛ وضعیت برجسته و عالی ای دارم به نسبت
    من با کالج هاروارد صحبت کردم و تو اسکایپ با CEO مقطع undergraduate مصاحبه Demo دادم، و نتیجه گیری کردم عملا شانسی برای اپلای پزشکی در آمریکا برای مقطع MD یا MD-PHD یا MD-MPH … وجود ندارد چون نمیتوان مدرک B.S یا B.A دریافت کرد.
    گفتند از اونجایی که وارد دانشگاه یا کالج پزشکی شدی نمیتونی به عنوان first year student اپلیکیشن اقدام کنی و خب بدیهی هست و همچنین از اونجایی که در پروسه Graduate program مشغول تحصیل هستی نمیتونی برای لیسانس ۴ساله علوم پایه پزشکی به عنوان Transfer applicant هم اقدام کنی
    پس در نتیجه هیچ راهی وجود نداره و من هدفم professor of neurosurgery در آمریکا هست و به تبع طبابت در بهترین بیمارستان ها و کلینیک های آمریکاست تا بتونم پروژه های پیچیده خود را در جهان عرضه کنم.
    تنها راه اپلای از طریق تخصص هست، میخواستم بپرسم چه محدودیت هایی حدالامکان برای این اپلای وجود داره و میخوام از الان به فکرش باشم و براشون هدف گزاری کنم، خیلی برام مهمه
    با تشکر،

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      مهمترین محدودیتی که وجود داره امکان معدالسازی مدارک شما بعد از فارغ التحصیلیه
      و برای باقی موارد از الان نمیشه برای 5 یا 6 سال آینده اظهارنظر قطعی کرد دوست من

  92. Oil گفت:

    سلام من 2 تا چیز خیلی دوست داشتم بدونم که یکیش فهمیدم .
    میخواستم بدونم مهندسان در آمریکا چه مقدار حقوق میگیرن که از 80 هزار دلار شروع میشه و تا 130 هزار دلار هم میرسه سلانه که بسته به جایگاه متغیر است .
    ولی نتونستم تا الان کشف کنم مهندسان تو انگلیس چقدر در آمد دارن . بع-یا میگن 50 هزار پوند بعضی ها میگن 70 هزار پوند . خلاصه گیج شدم .
    اگر محبت کنید یک حدودی بگید مثلا یک مهندس تو مقطع لیسانس ، فوق لیسانس یا دکترا فارغ التحصیل میشه تو انگلیس یک حدودی از چقدر شروع میشه در آمدش ؟
    ممنونم از لطفتون.

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      لطفا در این خصوص مقاله تحصیل پزشکی در انگلستان رو مطالعه فرمائید

      1. Oil گفت:

        سلام مجدد . ببخشید من مطالعه کردم این مقاله رو ولی اون چیزی که میخواستم توش نبود .
        من گفتم مهندس ( مثل برق . مکانیک . ای تی . نفت . کامپیوتر . معماری . عمران یا … ) در آمد در انگلستان چه مقدار است ؟
        ممنون از جواب.

        1. رهنما گفت:

          سلام مجدد و عرض ارادت خدمت شما
          دوست عزیز میزان درآمد مهندسان با توجه به رشته هایی که عنوان کردید، میزان سابقه کاری و تخصص افراد متغیر می باشد.
          به عنوان مثال در کشور آمریکا درآمد مهندسان به صورت سالانه از حداقل 50 هزار دلار شروع شده و تا 120 هزار دلار محاسبه میشود که ما برای نمونه و بررسی جزئی تر شما مطالعه مقالات کار مهندسی در آمریکا و به صورت تخصصی تر بازار کار مهندسی برق در آمریکا را به شما توصیه می کنیم.
          در خصوص درآمد مهندسان در انگلستان هم این رقم از 25 هزار پوند برای فارغ التحصیلان مبتدی تا بیش از 60 هزار پوند برای افراد با سابقه کار بالای 5 سال اندازه گیری شده است که پارامترهای سن، جنسیت، تخصص، رشته، سابقه کار و حتی تسلط به زبان در این ارقام تاثیرگذار خواهد بود. برای این امر نیز مطالعه مقالات حقوق ماهیانه کار در انگلستان و به صورت تخصصی تر برای نمونه مقالات بازار کار رشته کامپیوتر در انگلستان و بازار کار مهندسی الکترونیک در انگلستان را به شما توصیه میکنیم.
          برای بیان ریز این مبلغ متناسب با شرایط شخص شما نیاز به بررسی رزومه شما خواهد بود که پیشنهاد میکنیم با تماس با شماره 021-91003232 و کسب مشاوره تخصصی از مشاورین ارشد موسسه، اطلاعات کامل تری در این خصوص دریافت نمایید.

  93. حامد گفت:

    سلام . من تو سن 19 سالگی از ایران رفتم و سن 23 سالگی تابیعت سوئد گرفتم از طریق پناهندگی . 2 ساال اومدم انگلیس و 1 سال رفتم کالج و الان 1 سال ویزای کار دارم و سرکار هستم و 4 سال دیگه میتونم اقامت دایم انگلیس بگیرم . قصد دارم برم لیسانس از دانشگاه برکلی یا استنفورد بگیرم و بعد 2 . 3 سال در امریکا مشغول به کار بشم و بعد فوق لیسانس از MIT بگیرم و سپس برگردم انگلیس چون میخوام انگلیس زندگی کنم تا همیشه .
    هرچند الان دورگه ایرانی – سوئدی هستم مشکلی من برای ورود به امریکا ندارم . و هر وقت خواستم میتونم برگردم انگلیس و دوباره برم امریکا و درحال حاضر هم میتونم توریستی بی ویزا به این کشور سفر کنم .
    سن 25 . ایلتس 7 دارم . GRE 260 . به زبان سوئدی هم مسلط هستم .معدل دیپلم هم تقریبا 19 شد . و 65 هزار یورو سرمایه دارم . البته در امد تو انگلیس 54 هزار پوند هست ولی با این سرمایه میخوام برم امریکا . .
    فقط من هدف تحصیل در برکلی یا استنفورد هست تو مقطع کارشناسی و رشته مهندسی برق هست . ایا با شرایط من مناسب هست برای تحصیل لیسانس در این دو دانشگاه ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بله شرایطتون مناسبه و براتون آرزوی موفقیت دارم

  94. سنا گفت:

    سلام ببخشید بعد از پایان حدود یازده سالی که برای تحصیل پزشکی در امریکا زمان میبره،پزشک عمومی میشیم یا متخصص؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      پزشک دارای مدرک دکترا خواهید شد. شما بفرمائید که هدفتون چیه؟ و چرا این کشور رو برای تحصیل پزشکی انتخاب کردید؟

  95. ارش گفت:

    سلام . من دارم A_LEVEL را در کالج بلربیز طی میکنم. و تو این دوره هم دارم اماده میشم برای ازمون PLAB و دارم تلاش میکنم . چون بعد از اینکه ای لول تمام شد باید این ازمون بدم برای اینکه تخصص جراحی عمومی طی کنم . ضمن اینکه چون دکترای پزشکی عمومی هم دارم مدارک تحصیلی اینجا معادلسازی کردم و ازمون معادلسازی هم دادم قبول شدم .
    ازمون PLAB دو بخش که بخش اول 180 سنوال هست و هم در انگلیس برگزار میشه هم در بین الملل ولی بخش دوم 18 سناریو هست که فقط در منچستر برگزار میشه. من هم اقامت انگلیس رو از طریق A-level دارم و معادلسازی از همین طریق انجام دادم . فقط میخوام بدونم با این شرایط میشه تخصص جراحی عمومی طی کرد .
    110 هزار دلار سرمایه من هست . سن 32 . 2 مقاله . ایلتس 8 .تلاش هم میکنم ازمون PLAB هم نمره قبولی بیارم چون داشتن نمره قبولی برای تخصص در انگلستان الزامی هست . البته هنوز ازمون ندادم و ولیس سخت در تلاش هستم . دانشگاه خاصی مدنظر نیست ولی کینگز کالج لندن و امپریال کالج لندن رو بیشتر دوست دارم .
    به طور کلی چه قدر شانس دارم برای تخصص در انگلیس؟ ( سرمایه . مدرک زبان . مقاله . و … )

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      پاسخ سوالتون خیلی مفصله اما بطور کلی این شانس رو خواهید داشت دوست عزیز
      پیشنهاد میکنم برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

      1. ارش گفت:

        یعنی که میفرمایید شانسم بالاست برای خواندن و گرفتن تخصص در انکلیس ؟

        1. داوری گفت:

          بله. حداقل طبق صحبت های خودتون اینطور برمیاد

    2. علی گفت:

      سلام ببخشید . رشته های مدیریتی میتونن پس از تحصیل تا سالی 300 هزار دلار در آمد داشه باشن ؟ یا 400 هزار دلار ؟

      1. داوری گفت:

        سلام
        اگر مدیریت مایکروسافت منظورتونه بله!
        ولی مبلغی که میفرمائید بطور کلی زیاده
        لطفا مقاله بازار کار رشته مدیریت در آمریکا رو مطالعه فرمائید

  96. سیروس گفت:

    سلام من در دانشگاه استانبول دوره پزشکی طی کردم . بعد هم در استانبول هم در ایران شروع به کار کردم . بعد دوره تخصص ازمون دادم و تخصص بهداشت عمومی قبول شدم . 3 سال تخصص طی کردم تو دانشگاه اصفهان . و در حال حاضر 34 ساله هستم و 3 سال پزشک متخصص در ایران و ترکیه هستم . میخوام برم و تخصص دیگه ای رو طی کنم و کلا میخوام با مدرک پزشک عمومی برم و تخصص ( جراحی مغز و اعصاب ) که همانطور که میدونید با تخصص بیماری های مغر و اعصاب متفاوت هست و دوره جراحی مغز و اعصاب 7 سال دوره تخصص هست که میخوام طی کنم در دانشگاه جانز هاپکینز یا استنفورد . من تابعیت ترکیه را دارم . و رزومه این شکلی هست :
    34 سال سن دارم . ایلتس 7 . 2 تا سمینار یکی در پاریس شرکت کردم یکی در لندن که نزدیک 5 سال پیش بود . معدل دانشگاهی در ترکیه هم بالا بود و با نمره به سیستم اموزشی ایران حدود 17.45 فارغ التحصیل شدم . معادلسازی کردم مدارک در امریکا . و ازمون USMLE رو دو مرحله در استانبول دادم و مرحله اخر در هیوستون . و نمرات این شکلی هست بخش استپ 1 رو 196. CK رو 212 . بخش CS هم شفاهی هم یک بار رد شدم ولی بار دوم تونستم اکسپت بشم هر چند راحت نبود و نیاز به مطالعه داشتن داشت. و مرحله 3 ازمون توننستم 200 بگیرم و باز هم میگم من یک بار من دادم شدم 196 که برای رشته من یکمی بالاتر نیاز بود دوباره دادم و تونستم 200 رو بیارم حالا البته واسه این امادگی 100 درصد نبود اگر 100 درصد بودم شاید متیونستم 230 را هم بگیرم . سرمایه من هم 100 تا 120 هزار دلار هست .
    تصمیم دارم بین انگلیس یا امریکا یکی را انتخاب کنم . ولی فعلا کل تمرکز رو امریکاست برای دوره تخصص چون انگلیس کلا تفاوت داره . برای انگلیس باید اول معادلسازی کنم بعد دوره A-LEVEL رو طی کنم بعد ازمون PLAB دو مرحله طی کنم که کلا جریان داره و اصلا دلم نمیخواد به اولویت دوم فکر کنم . اینم بگم من تو هر دانشگاهی ( امریکا 125 دانشگاه پزشکی داره ) نمیخوام تحصیل کنم و اصرار دارم . یا در دانشگاه پزشکی جانز هاپیکنز یا دانشگاه استنفورد طی کنم یا دانشگاه پزشکی دوک یا پنسیلوانیا .
    این شرایط کلی من هست ایا شرایط مناسبی دارم ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بطور کلی شرایط خوبی دارید برای خوندن تخصص و تمام مراحل معادلسازی رو طی کردید.
      چه خدمتی از من ساخته س؟

      1. سیروس گفت:

        بله تمامی رو طی کردم . یعنی هم ازمون تخصص امریکا دادم و پاس کردم و هم معادلسازی رو .ولی الان تو مرحله حساسی هست یعنی باید به دانشگاه ها افر بدم و مذاکره کنم تا پذیرش بشم و همانطور که میدونید کشور های انگلیس . امریکا . استرالیا و کانادا . سوئیس یا هر کشور دارای اعتبار دیگه پذیرش در دانشگاه های تاپ مشکل هست . حالا من میخواستم شما زحمت بکشید و بفرمایید برای این دانشگاه ها که ذکر کردم شرایط چطور هست ؟ چون من اگر نتوسنتم تو اون 4 تا دانشگاه ( به اولویت جانز هاپکینز . استنفورد . پنسیلوانیا . دوک ) تخصص بگیرم و اگر نتونستم علاقه ای برای تحصیل تخصص پزشکی تو این کشور در سایر دانشگاه ها ندارم و ترجیح میدم به انگلیس برم . برای انگلیس هم چون نتیجه معادلسازی دارم نیازی دیگه ندارم و فقط باید ازمون بدم و پاس کنم و دوره A-LEVEL . ولی تنها مشکل اینه من الان باید برای پذیرش از دانشگاه نامه ارسال کنم و رزومه رو بفرستم تا ببیم پذیرش می کنند یا خیر . الان میخوام نهایتش امشب بفرستم برای دانشگاه جانز هاپکینز ( Johns Hopkins Bayview Medical Center, Department of Neurosurgery )
        حالا میخوام بدونم امید داشته باشم برای ادمیشن از این دانشگاه ؟

        1. داوری گفت:

          سلام و عرض ادب
          بله امید داشته باشید چون رزومه تون خوبه و فکر میکنم احتمال موفقیتتون بالا باشه

  97. امير گفت:

    سلام من ديپلم رشته رياضي هستم ميخوام بدونم ميتونم پرشكي بخونم تو امريكا مثلا ٤ ساله پيش پزشكي در كانادا بخونم بعد برم امريكا يا امتحان mcat بدم نمره قبولي بيارم لطفا راهنمايي كنيد

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      معمولا قانون نقل و انتقال دانشجو بستگی به دانشگاه مبدا و مقصد داره

      1. اكير گفت:

        يعني ميشه خوند باز پزشكي رو ؟ براي اين كار بايد اول mcat بخونم

        1. داوری گفت:

          سلام و درود
          بیشتر برای ویزا شدن شرایط خوبی وجود نداره در حال حاضر

  98. میلاد گفت:

    سلام ،میخواستم بدونم که ایا مدرک تحصیلی در ایران تاثیری در پذیرش در رشته پزشکی امریکا داره یا نه،من خیلی به رشته پزشکی علاقه دارم و مطمئن هستم که خیلی نتایج بزرگی رو میتونم در این رشته به ارمغان بیارم،ولی با توجه به وجود هفت خوان رستم( کنکور) در ایران این امکان از خیلی ها که علاقه و استعداد دارند برای پزشکی گرفته میشه ولی من مجبور نیستم که عمرم رو تو این ازمون مسخره تلف کنم که درس هایی رو باید بخونی که هیچ ربطی به علاقه ی شما نداره،من الان برا سومین سال هستش که میخوام کنکور بدم ولی چون که هیچ علاقه ای به دروسی جز زیست،شیمی و ریاضی ندارم نتونستم که قبول بشم و الان هم در نظر دارم که برم سربازی ووضعیت نظام وظیفه ام مشخص بشه و مدرک ایلتس رو هم بگیرم …خیلی ممنونم از راهنمایی تون

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      خیلی از کشورها هستن که در حال حاضر بتونید بدون آزمون در اونها پزشکی بخونید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  99. Kati گفت:

    سلام ، گرفتن لیسانس علوم پایه حتما باید تو خود کشور آمریکا باشه یا اینکه می تونیم از یک کشور دیگه که داتشگاه عالی داره یک لیسانس علوم پایه بگیریم ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      اگر در کشور دیگه ای بخونید با توجه به اینکه نظام آموزشی متفاوته ممکنه هر دانشگاهی قبول نکنه
      یا بعضی از واحدها رو براتون معادلسازی کنن

  100. sina گفت:

    سلام ببخشید باید ۷ سال طی بشه در امریکا تا یک نفر پزشک عمومی شود.
    درسته ایا؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بله همینطوره

  101. ستاره محبی گفت:

    سلام.من ۳۰ سالمه دیپلم تجربی گرفته بودم ولی دررشته مدیریت کارشناسی ارشد درس خوندم. الان تصمیم دارم در رشته دندانپزشکی یا پزشکی در خارج از کشور اقدام کنم مشکلی با هزینه تحصیل دانشگاه و غیره ندارم.فقط می خواستم ببینم امکان پذیر هست یا محدودیت سنی داره.اگه بدونم محدودیت سنی نداره زبانمو قوی تر می کنم و بقیه چیزایی که لازمه.ممنون میشم جواب سوالمو بدین

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      میتونم این خبر خوب رو به شما بدم که کماکان امکان اقدام برای خوندن پزشکی یا دندونپزشکی رو دارید
      اما کشورهایی که میتونید برای اونها اقدام کنید محدود هستن و توصیه ام اینه که سریعتر اقدام کنید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  102. Baharbss گفت:

    Salam vaght bekheir
    Mikhastam bbinm mishe dar Netherland doreye pezeshki omomi ya 3,4 sal aval ro khund va bad az in be America raft va edamash ro khund?

    1. داوری گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر
      برای تحصیل پزشکی در هلند نیاز به یادگیری زبان هلندی دارید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  103. جانان گفت:

    سلام
    اگه ۴ سال علوم پایه رو در دانشگاه علوم پزشکی تهران گذرونده باشم بعدش میتونم به آمریکا انتقالی بگیرم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      خیر امکانپذیر نیست و باید از ابتدا در کشور مقصد تحصیل پزشکی رو شروع کنید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  104. محمد نوشیروانی گفت:

    سلام‌
    پسرم سال دیگه دیپلم تجربی را میگیره خواستم‌بپرسم برای تحصیل پزشکی در امریکا چگونه باید اقدام کنیم.در ضمن پسرم پاسپورت کشور دومینیکا را هم دارد
    ممنون

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما اول برای ایشون یک سال دوره فاندیشن پذیرش گرفته میشه سپس برای دوره ۴ ساله لیسانس علوم پایه و دوره های پزشکی برای اطلاعات بیشتر با شمره های موسسه تماس بگیرید

  105. مونا گفت:

    سلام ، ممنون میشم راجع به مهاجرت متخصص رشته طب فیزیکی و سایر تخصص های پزشکی به امریکا هم بگین

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله در این زمینه هم در آینده مطلب خواهیم گذاشت

  106. ستاره 83 گفت:

    سلام من سال 5 پزشکی ام
    برای کانادا ایا مدرک زبان نیاز است ؟
    تفاوت تحصیل در دوره رزیندسی کانادا و امریکا رو میتونید توضیح بدید ؟!!
    ممنون از راهنماییتون

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بله مدرک زبان مورد نیاز هست برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید

  107. bahar گفت:

    سلام من کنکوری رشته تجربی هستم شرایط اینکه برم امریکا برای تحصیل پزشکی چیه

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما اگه مقالرو کامل مطالعه کردیه باشید ابتدا شما باید یک دوره یک ساله فاندیشن بگذرونید سپس لیسانس علوم پایه بگیرید و بعد برای رشته های پزشکی آزمون بدین و اقادم کنید

  108. Aylin گفت:

    باسلام با تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران و داشتن معدل و رزومه خوب و همچنین نمره زبان عالی امکانش هست بدون گذراندن مراحل پیش دوره که چهار ساله از دانشگاه های علوم پزشکی آمریکا پذیرش گرفت؟
    یا در صورت داشتن مدرک پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تهران امکانش هست برای خواندن تخصص از دانشگاه های آمریکایی پزیرش گرفت؟یا اینکه مدارک گرفته شده از ارزشی برخوردار نیست؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما برای تحصیل کشور آمریکا در رشته پزشکی حتما شما باید لیسانس علوم پایه را در آمریکا بگذرانید و وقتی پزشکی عمومی شدین در ابتدا باید مدرکتون معادل سازی سپس برای تخصص اقدام کنید برای اطلاعات بیشتر این مقاله را بخوانیدhttps://emigrationplus.com/معادل-سازی-مدرک-پزشکی-در-آمریکا/

  109. هدیه گفت:

    سلام. من دانشجوی ترم 2 gp دانشگاه جندی شاپور هستم. میخواستم بپرسم چطور میتونم برای رزیدنتی بورسیه کامل بگیریم؟
    مدال طلا و اختراع توی گرفتن بورسیه تاثیری داره؟ رتبه توی ازمون های کشوری جامع پزشکی مثل علوم پایه یا پره انترنی چطور؟
    چون من توانایی پرداخت هیچ هزینه ای به دلار رو ندارم، یه بورسیه کامل میخوام که هزینه های زندگی رو هم ساپورت کنه!

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما در قدم اول زبانتونو قوی کنید و شروع کنید با اساتید دانشگاه های پزشکی مکاتبه کردن و رزومه خودتونو براشون لفرستید به احتمال زیاد میتونید بورس بگیرید

  110. امین گودرزی گفت:

    سلام …من میخواستم بدونم برای ادامه تحصیل درآمریکا چه چیزهای لازم است….درضمن تافل هم ندارم

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما لطف میکنید شرایطی مثل سن، سابقه کار، مدرک تحصیلی رشته بفرمایید ممنونم ازتون

  111. Negin گفت:

    سلام،وقتتون بخیر
    من دانشجوی سال۲ پزشکی دانشگاه تهرانم،اگر الان برای تحصیل پزشکی دانشگاه مک گیل مونترال اقدام کنم خوبه؟و اینکه دارم این دانشگاه درس میخونم امتیازی داره برای اخذ پذیرش یا تفاوتی نداره؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما برای تحصیل پزشکی در کانادا . آمریکا باید ۴ سال اول در رشته های علوم پایه درس بحونید سپس برای پزشکی اقدام کنید اکنون شرایط شما خوب هست همین دانشگاه تهران ادامه بدین

      1. Negin گفت:

        سلام وقت بخیر،مرسی از پاسخگوییتون،ممکنه کمتر از ۴ سال زمان ببره یا قبلش آزمون تعیین سطح برگزار کنن؟

        1. داوری گفت:

          سلام
          متوجه منظورتون نشدم لطفا سوالتون رو واضح تر بپرسید

  112. گلا گفت:

    سلام وقت بخیر من کارشناس علوم آزمایشگاهی و کارشناس ارسد مولکولار بیولوژی هستم از دانشگاه آزاد ، آیا میتونم در دانشگاه پزشکی واحد هامو معادل کنم؟ یا باید کل پروسه رو بگذرونم؟؟؟ با گرین کارت به امریکا میرم …ممنون

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما خیر قبول نمیکنند که معادل سازی کنید باید از ابتدا بخونید

  113. ماهرو گفت:

    سلام
    من پزشک عمومی هستم. برای دوره تخصص در امریکا میتونم فاند بگیریم؟ایا مدرک پزشکی من قابل قبوله و میتونم مستقیم تخصص بخونم اونجا؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما اگر مقصدتونو عوض کنید از ریسک ویزای کمتری برخوردار هستید و اینکه بله در ابتدا باید مدرکتونو معادل سازی کنید

      1. ماهرو گفت:

        سلام
        ممنون بابت پاسخگویی
        پس لازم نیست ابتدا برای مستر اقدام کنم. از همون ابتدا از طریق usmle میتونم معادلسازی رو اوکی و بعد تخصص بخونم؟

        1. رهنما گفت:

          عرض ارادت
          بله پس از معادلسازی امکان پذیر است

  114. زهرا گفت:

    سلام وقتتون ب خیر.من با ی اقایی ک پاسپورت امریکا دارن تا سال اینده ازدواج میکنم.در صورتی ک بخوام برای تحصیل پزشکی اقدام کنم با توجه به این ک مدرک کارشناسی پرستاری دارم و این ک ۲۴ ساله هستم ایا امکان این وجود دارد ک بتونم وارد دوره های پره مد بشم؟محدودیت سنی ندارد؟از لحاظ هزینه مشکلی نیست

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بهتره برای ارشد پرستاری بگیرید که گپ تحصیلی شما حساب نشه سپس در محیط آمریکا برای دوره های علوم پایه ثبت نام کنید

  115. مینا گفت:

    سلام وقت بخیر، من دانشجوی هوشبری مقطع کارشناسی ام؛ درسم امسال تموم میشه۲۳ سالمه؛ میخوام آمریکا برای تحصیل توی رشته پزشکی اقدام کنم و میخوام که حتما نتیجه بگیرم، چیکار باید انجام بدم؟ لطفا راهنمایی کنید

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما آیا تا به حال به کشور کانادا، آمریکا و یا اروپایی سفر کرده اید؟

      1. مینا گفت:

        خیر هنوز؛ تاثیری هم داره؟

        1. رهنما گفت:

          بله دوست گرامی
          شانس شما را افزایش خواهد داد.

  116. Sepide گفت:

    slm khste nbshid
    vse pzshki amrica b joz nomre mcat moadele lisanse olum payam dar nazar grfte mishe ya moadele diplome tajrobim

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام عرض ادب به منظور پزشکی در آمریکا صرفا باید علوم پایه در آمریکا بگذرانید

  117. زهرا گفت:

    با سلام
    چطوری میشه از دانسشگاه های آمریکا پذیرش گرفت وقتی آمریکا سفارت نداره تو ایران ؟ مگه میشه

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما برای اخذ ویزای از سفارت آمریکا باید به کشورهای اطراف مراجعه کنید

  118. ناهید گفت:

    ba salam va khaste nabashin
    lotfan befarmaien parastari ham sharayetsh masle pazashki to amrica ya na
    thanks

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بله تمامی شرایط رشته های پزشکی و پیرا پزشکی نیازمند معادل سازی مدرک خواهد بود برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید

  119. امید گفت:

    سلام. بنده دخترم دیپلم تجربی . و دیپلمش تازه گرفته. خواستم ببینم از کجا و چگونه میشه فهمید مثلا کدوم کشور یا دانشگاه براش مناسبه. اصلا معیار این کار تو هر کشور چیه؟ و آیا آزمون خاصی داره. ممنون از مطلبتون . قاهری

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما باید شرایط ایشونو بررسی کنیم بهتره با شماره های موسسه برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرین

  120. amir گفت:

    برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا در ایران به سفارت کدوم کشور باید مراجعه کرد؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما باید به کشورهای همسایه مراجعه کنید

      1. حسین گفت:

        سلام خسته نباشید من امسال کنکور دارم و دی ماه میشه 18 سالم-زبانمم خیلی خوبه حالا سوال من اینه مستقیم میشه با ایمیل کردن رتبه کنکور و معدل سال آخر و نمره آیلتز به دانشگاه های پزشکی آمریکا بورسیه گرفت یا باید دانشگاه رفت اول؟

        1. داوری گفت:

          سلام سلامت باشید
          برای بورس در این مقطع حساب نکنید اما میشه براتون پذیرش گرفت
          برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  121. سینا گفت:

    سلام. بدون مدرک زبان امکان اخذ ویزای تحصیل آمریکا ممکن یا دنه؟ حتما زبان لازم
    ممنون

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب اگر که زیر ۱۸ سال هستید میتونید بدون مدرک زبان اقدام کنید اما اگر بالای ۱۸ سال هستید خیر

    2. سینا گفت:

      سلام من رتبه ۲۰ کشوری را در کنکور کسب کردم و درحال حاضر دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران هستم میخواستم بدونم برای ادامه تحصیل میتونم در یکی از کشور های کانادا و انگلیس یا آمریکا اقدام کنم درضمن معدل پایه دوازدهم ام ۱۹‌.۵ هستش و آیلتس ۸ هم دارم و ۲۰ سالمه.
      ممنون میشم جواب بدین.

      1. داوری گفت:

        سلام
        رزومه خوبی دارید اما از الان نمیشه برای چند سال آینده برنامه ریزی کرد باید ببینید بعد از فارغ التحصیلی شما چه کشورهایی مدارک پزشکی ایرانی ها رو معادلسازی میکنن و به ایرانی ها ویزا میدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *