ویزای کاری

درآمد رشته های پزشکی در اروگوئه

درآمد رشته های پزشکی در اروگوئه

درآمد رشته های پزشکی در اروگوئه همانند غالب کشورهای دنیا، بیشتر از سایر مشاغل می باشد. البته به طور کلی سطح حقوق دریافتی افراد در اروگوئه پایین است و پول رسمی این کشور یعنی پزوی اروگوئه ارزش زیادی ندارد. ذکر این نکته ضروری است که اروگوئه کشوری اسپانیایی زبان است و بدون تسلط به این زبان فارغ التحصیلان رشته های مختلف پزشکی نمی توانند شغلی پیدا کنند. در این مقاله که از سوی تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص درآمد رشته های پزشکی در اروگوئه طی سال 2022 توضیحاتی ارائه گردیده است.

  • شرایط کار در کشور اروگوئه برای پزشکان چیست؟
  • آیا پزشکان ایرانی می توانند در این کشور کار کنند؟
  • محدودیت های کار پزشکان خارجی در این کشور چیست؟
  • بهترین تخصص های کار در اروگوئه در حوزه پزشکی کدامند؟
  • متوسط درآمد یک پزشک در این کشور چقدر است؟

متوسط درآمد رشته های پزشکی در اروگوئه

اروگوئه دومین کشور کوچک در آمریکای لاتین است که تنها 4 میلیون نفر جعیت دارد و 2 میلیون آن ها در پایتخت اروگوئه کار می کنند. یکی از عوامل تاثیرگذار در درآمد دریافتی افراد در اروگوئه علاوه بر جنسیت، شهر محل اقامت، سابقه کاری و غیره، حوزه کاری آن ها است. حوزه پزشکی در اروگوئه همانند سایر کشورهای جهان گرایش های مختلفی دارد که هر کدام متوسط درآمد متفاوتی دارند. البته متوسط درآمدی فارغ التحصیلان رشته های پزشکی در اروگوئه دریافت می کنند بیشتر از میانگین درآمد همه مردم اروگوئه است. در جدول ذیل متوسط درآمد پزشکی در اروگوئه طی سال 2022 بیان شده است:

درآمد رشته های پزشکیتوضیحات
10300 UYU(پزوی اروگوئه)کمترین درآمد ماهیانه رشته های پزشکی
48600 UYU(پزوی اروگوئه)متوسط درآمد ماهیانه رشته های پزشکی
147000 UYU(پزوی اروگوئه)بیشترین درآمد ماهیانه رشته های پزشکی

برای مقایسه بهتر این موضوع که پزشکان در اروگوئه درآمد بیشتری نسبت به عموم مردم دریافت می کنند، میانگین درآمد ماهیانه عموم مردم اروگوئه طی سال 2022 در جدول ذیل بررسی شده است:

درآمد عموم مردم در اروگوئهتوضیحات
8340 UYU(پزوی اروگوئه)کمترین میزان درآمد ماهیانه
33000 UYU(پزوی اروگوئه)متوسط درآمد ماهیانه
147000 UYU(پزوی اروگوئه)بیشترین میزان درآمد ماهیانه

متوسط درآمد پزشکی در اروگوئه طبق جنسیت

البته در میزان درآمد پزشکان اروگوئه نیز همانند سایر مردم این کشور تبعیض جنسیتی وجود دارد. به عبارت دقیق تر مردان فارغ التحصیل رشته های مختلف پزشکی در اروگوئه به طور متوسط از همکار خانم خود 10% بیشتر حقوق دریافت می کنند. در حالی که متوسط حقوق ماهیانه مردان در رشته های پزشکی در اروگوئه 51300 UYU(پزوی اروگوئه) است، خانم ها 46800UYU (پزوی اروگوئه) درآمد دارند. البته در اروگوئه تورم نسبتا بالایی وجود دارد به همین دلیل مطابق قوانین این کشور هر 18 ماه یک بار 8% به حقوق افراد افزوده می شود تا قدرت خرید به دلیل بالا رفتن قیمت اجناس و خدمات کاهش پیدا نکند. در نمودار ذیل نرخ تورم در اروگوئه طی چند سال پی در پی نشان داده شده است:

نمودار نرخ تورم در اروگوئه

متوسط درآمد رشته های پزشکی در اروگوئه طبق حوزه کاری

کسانی که در حوزه پزشکی و سلامت کار می کنند و در بخش های دولتی اروگوئه مشغول به کار هستند به طور متوسط 9% بیشتر از افرادی که در بخش خصوصی کار می کنند درآمد کسب می نمایند. به عبارت دقیق تر درآمد رشته های پزشکی در بخش دولتی اروگوئه به طور متوسط ماهیانه 34100 UYU(پزوی اروگوئه) است در حالی که در بخش خصوصی به طور میانگین ماهی 31400 UYU(پزوی اروگوئه) حقوق دریافت می شود.

متوسط درآمد رشته های پزشکی در اروگوئه به اختصار

هر کدام از رشته های مختلف پزشکی از جمله دندانپزشکی، جراحی، تغذیه و غیره متوسط درآمد متفاوتی از سایرین دارند. در جدول ذیل متوسط درآمد پزشکی به اختصار بیشتری بیان شده است:

رشته های پزشکی در اروگوئهمتوسط درآمد ماهیانه
متخصص بیهوشی107000 UYU(پزوی اروگوئه)
متخصص سلامت رفتاری37700 UYU(پزوی اروگوئه)
متخصص قلب و عروق134000 UYU(پزوی اروگوئه)
دندانپزشک78700 UYU(پزوی اروگوئه)
متخصص تغذیه65500 UYU(پزوی اروگوئه)
پزشک عمومی83000 UYU(پزوی اروگوئه)
پرستار بخش26800 UYU(پزوی اروگوئه)
مدیر آزمایشگاه46300 UYU(پزوی اروگوئه)
متخصص موسیقی درمانی36300 UYU(پزوی اروگوئه)
پزشک هسته ای87900 UYU(پزوی اروگوئه)
ماما31100 UYU(پزوی اروگوئه)
ارتودنتیست95100 UYU(پزوی اروگوئه)
روانپزشک86600 UYU(پزوی اروگوئه)
روانشناس87000 UYU(پزوی اروگوئه)
جراح عمومی105000 UYU(پزوی اروگوئه)
جراح قلب و عروق134000 UYU(پزوی اروگوئه)
جراح پیوند قلب150000 UYU(پزوی اروگوئه)
جراح مغز و اعصاب133000 UYU(پزوی اروگوئه)
متخصص اشعه ایکس37700 UYU(پزوی اروگوئه)

متوسط درآمد رشته های پزشکی در اروگوئه به اختصار

وضعیت بازار کار در اروگوئه

نرخ بیکاری در اروگوئه در سال 2022 حدود 10% است یعنی بخش عظیمی از جمعیت 4 میلیون نفری اروگوئه شغلی ندارند. البته باید توجه داشت خود شهروندان اروگوئه به سختی کار پیدا می کنند و نتیجتا پروسه ای که پیش روی خارجی ها است به مراتب دشوارتر می باشد. خارجی های مقیم اروگوئه باید توجه داشته باشند اگر بخواهند شغلی در این کشور پیدا کنند ضروری است علاوه بر داشتن مهارت های شغلی به زبان رسمی اروگوئه یعنی زبان اسپانیایی نیز مسلط باشند. البته کار فارغ التحصیلان رشته های پزشکی که مدرک خود را خارج از خاک اروگوئه گرفته اند بسیار دشوار خواهد بود چرا که باید مدرک تحصیلی خود را معادل سازی نمایند. به همین دلیل است کسانی که می خواهند در حوزه های پزشکی در یک کشور خارجی از جمله اروگوئه مشغول به کار شوند ابتدائا در یکی از دانشگاه های آن کشور تحصیل می کنند.

در مجموع بهترین راه برای مهاجرت به اروگوئه از طریق تحصیل است چرا که برای اخذ ویزای کاری این کشور داشتن پیشنهاد شغلی اجباری است. هرچند تحصیل در اروگوئه نیز برخلاف همسایه آن، یعنی کشور آرژانتین، رایگان نیست و ترمی 2000$ تا 6000$ (دلار آمریکا) هزینه دربرخواهد داشت. در این مقاله که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده است راجع به درآمد رشته های پزشکی در این کشور اطلاعاتی ارائه شده که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد. در حال حاضر اروگوئه به دلایل مختلف از جمله اقتصاد نسبتا ضعیف خود، مقصد مهاجرتی محبوبی به شمار نمی رود؛ البته 5% جمعیت آن را مکزیکی ها به خود اختصاص داده اند و 3% نیز سیاه پوست ها هستند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *