ویزای کاری

درآمد رشته های پزشکی در دبی

درآمد رشته های پزشکی در دبی

درآمد رشته های پزشکی در دبی در تخصص های مختلف متغیر است، همچنین عوامل دیگری مثل میزان تحصیلات و سوابق کاری بر دریافتی ماهانه پزشکان نیز تاثیر زیادی دارد. دبی برای بخش های مختلف سلامت و درمان سرمایه گذاری هنگفتی را در نظر گرفته است و سعی دارد با جذب پزشکان متخصص و ماهر این بخش ها را ارتقاء دهد. با توجه به پیشرفت های حاصل شده در زمینه های پزشکی در دبی هر ساله افراد زیادی برای ورود به بازار کار این شهر تلاش می کنند. در مقاله ای که مطالعه می کنید کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی دارند به بررسی شرایط کار و درآمد رشته های پزشکی در دبی بپردازند و اطلاعات مختصری در این خصوص در اختیار هموطنان گرامی قرار دهند.

  • شرایط کار پزشکی در کشور امارات چیست؟
  • آیا دبی به پزشکان برای کار نیاز دارد؟
  • متوسط درآمد پزشکان در کشور امارات چقدر است؟
  • بهترین متخصصین پزشکی برای کسب درامد بالا در دبی کدامند؟

بررسی درآمد رشته های پزشکی در دبی

شغل پزشکی جزء مشاغل پر طرفدار در ایران و سایر کشورهای دنیا محسوب می شود، با توجه به تقاضا زیاد برای ورود به حوزه کاری پزشکی و اشباع جایگاه های کاری و همچنین به دلایل دیگری مثل دستیابی به حقوق و مزایای بیشتر پزشکان به دنبال مهاجرت و شروع کار در کشورهایی با شرایط مناسب هستند. یکی از کشورهای مناسب برای شروع کار پزشکی کشور امارات و شهر دبی است که برای پزشکان حقوق و مزایای مناسبی در نظر گرفته است علاوه بر این پزشکان با زندگی در دبی از شیوه زندگی بسیار خوبی بهره مند می شوند. متوسط حقوق ماهیانه پزشکان در دبی 20500AED (درهم امارات) است، که این میزان از حقوق و دستمزد با توجه به سوابق کاری و تحصیلات فرد متغیر می شود. در جدول زیر درآمد رشته های پزشکی در دبی بررسی می شود.

معرفی شغلحقوق و دستمزد ماهانه به درهم امارات
متخصص قلب و عروق66500AED
متخصص پوست و مو57900AED
پزشک قلب و عروق53100AED
جراح50900AED
ژنرالیست/ زنان و زایمان47900AED
پزشک فیزیوتراپی45200AED
روان پزشک44000AED
چشم پزشک34400AED
پزشک سالمندان32900AED
دندان پزشک26500AED

بررسی درآمد رشته های پزشکی در دبی

شرایط کار پزشکان در کشور دبی

پزشکان خارجی و بین المللی برای ورود به بازار کار پزشکی در کشور دبی به دعوت نامه شغلی و ویزای کار این کشور نیاز دارند، اگر چه روند بررسی درخواست و ارائه مجوز به شهروندان اروپایی و آمریکایی آسان تر از دیگر اتباع است اما پزشکان ایرانی با تجربه و متخصص نیز می توانند در این کشور مشغول به کار شوند. در اولین قدم لازم است مدارک تحصیلی متقاضی با استاندارد های کشور دبی تطبیق داده شود در واقع فرد باید مدارک تحصیلی خود را به اداره بهداشت کشور دبی ارسال کند تا درخواست مورد بررسی قرار گیرد. در صورت تایید مدارک برای فرد کارت بهداشت صادر می شود در مرحله بعدی فرد باید ویزای کار این کشور را برای مهاجرت و اقامت در دبی دریافت کند.

برای دریافت ویزای کار دبی لازم است فرد درخواست خود را به سفارتخانه یا کنسولگری کشور دبی اعلام کند، با بررسی درخواست زمان مشخصی برای مصاحبه حضوری تعیین می شود. مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار کشور دبی به شرح ذیل است، دقت داشته باشید که ممکن است از شما مدارک بیشتری نیز درخواست شود.

  • ارائه گواهی دریافت شده از اداره بهداشت دبی
  • انجام آزمایشات و معاینات پزشکی جهت مشخص شدن سلامتی جسمی و روحی
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • مدرک معتبر زبان
  • پاسپورت معتبر
  • مدارک شناسایی
  • مدارک تمکن مالی
  • رزومه و سوابق کاری
  • انگیزه از شروع کار در کشور دبی
  • عکس پاسپورتی

تحصیل پزشکی و درآمد رشته های پزشکی در دبی

در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی امارات امکان تحصیل در رشته های پزشکی وجود دارد، طول مدت تحصیل پزشکی در دبی 6 ساله است. لازم به ذکر است به توجه به امکانات آموزشی پیشرفته در دانشگاه های دبی هزینه های تحصیل پزشکی بسیار بالا برآورد شده است. برای تحصیل پزشکی به مدرک تحصیلی 12 ساله دیپلم و پیش دانشگاهی لازم است، علاوه بر این با توجه به اینکه دروس تحصیلی به زبان انگلیسی ارائه می شود فرد باید مدرک IELTS 5.5 یا معادل آن را ارائه کند. برای دانشجویانی که به زبان انگلیسی تسلط کامل ندارند این امکان فراهم شده است که پیش از ورود به دانشگاه در دوره های آموزش زبان شرکت کنند.

دانشگاه های معتبر پزشکی در دبی عبارتند از: کالج پزشکی دبی، دانشگاه علوم پزشکی و سلامت راس الخیمه، دانشگاه پزشکی سلامت عمومی هاروارد، دانشگاه گلف مدیکال دبی و دانشگاه شارجه. برای اطلاع از شرایط تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی امارات به مقاله دانشگاه علوم پزشکی دبی رجوع کنید. دانشجویان خارجی می توانند پس از پایان دوره تحصیل از دانشگاه های پزشکی دبی به دنبال شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود باشند و پس از اخذ مجوز های لازم اقدام به تغییر ویزای تحصیلی به ویزای کاری کنند و وارد بازار کار پزشکی دبی شوند.

تحصیل پزشکی خارج از دبی

باید به این نکته توجه داشت که دبی و به طور کلی امارات شرایط مناسبی برای تحصیل به ویژه در رشته های پزشکی ندارند و افرادی که این کشور را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، معمولا با چالش های زیادی روبرو خواهند شد. در همین راستا می توان به سمت گزینه های دیگر از جمله تحصیل پزشکی در کانادا سوق پیدا کرد. اگرچه تحصیل در این دوره ممکن است طولانی مدت باشد اما از نظر علمی شرایط بسیار مناسبی را برای فرد ایجاد می کند. برای افرادی که نزدیک بودن به ایران برای آن ها اهمیت زیادی دارد، تحصیل پزشکی در ترکیه می تواند یک گزینه ایده آل به حساب آید.

حقوق پزشک عمومی در دبی

متوسط ​​حقوق یک پزشک یا پزشک در امارات 20000AED (درهم) در ماه است. متوسط ​​حقوق پزشک / پزشک در امارات 240000AED (درهم) در سال است. موقعیت های اولیه دکتر یا پزشک از 240000AED (درهم) در سال شروع می شود. موقعیت های دکتر یا پزشک ارشد باتجربه می تواند تا 564000AED (درهم) در سال دریافت کند.

درآمد فیزیوتراپی در دبی

یک فیزیوتراپیست شاغل در امارات متحده عربی معمولاً حدود 430500 AED (درهم) در سال درآمد دارد و این می تواند از کمترین میانگین حقوق در حدود 215100 AED (درهم) تا بالاترین میانگین حقوق 670600AED (درهم) متغیر باشد. متوسط ​​حقوق یک فیزیوتراپیست در امارات متحده عربی 430500 AED (درهم) است. برای متوسط ​​حقوق فیزیوتراپیست در امارات متحده عربی، 25% از جمعیت کمتر از 292000 AED (درهم) درآمد دارند در حالی که 75% از جمعیت بیش از 292000 AED (درهم) درآمد دارند. 75% از جمعیت کمتر از 551200 AED (درهم) درآمد دارند و 25% از جمعیت بیش از 551200 AED (درهم) درآمد دارند.

در این مقاله سعی بر آن بود که اطلاعاتی در خصوص درآمد رشته های پزشکی در دبی ارائه شود که امیدواریم با مطالعه مقاله پاسخ سوالات خود را دریافت کرده باشید. پزشکان در هند نیز از حقوق و دستمزد بالایی برخوردار می شوند، برای اطلاع از حقوق و دستمزد پزشکان در این کشور به مطالعه مقاله درآمد رشته های پزشکی در هند بپردازید. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تمامی مراحل مهاجرتی همراه متقاضیان هستند، برای پذیرفتن پرونده های مهاجرتی و کسب مشاوره های تخصصی با ما در ارتباط باشید.

5/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “درآمد رشته های پزشکی در دبی

  1. انیر گفت:

    نوشته پزشک فیزیوتراپی ، منظورش همون فیزیوتراپ معمولی هس؟
    یا منظورش یه چیز دیگه هس اخه نوشته پزشک

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله فیزیوتراپ هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *