ویزای کاری

درآمد مهندسان در دبی

درآمد مهندسان در دبی

درآمد مهندسان در دبی با توجه به گرایش تحصیلی و تخصص و مهارت آنها متفاوت است. دبی به عنوان یکی از خواستارترین شهرها برای فرصت های شغلی گوناگون محسوب می شود. تقاضای زیاد این شهر به نیروی کاری متخصص و حرفه ای به دلیل شرکت های رو به رشدی است که همیشه به دنبال گسترش بوده و به طور مداوم به کارمندان جدیدی احتیاج دارند. در بازار کار شهر دبی فرصت های شغلی زیادی برای مهندسان واجد شرایط وجود دارد، پس اگر در تخصص خود مهارت و دانش کافی را دارید دبی می تواند گزینه خوبی برای شروع کار باشد. در مقاله ای که مطالعه می کنید کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی دارند به بررسی شرایط کار و درآمد مهندسان در دبی بپردازند، امید است با مطالعه این مقاله پاسخ سوالات خود را در خصوص درآمد مهندسان در دبی به دست آورید.

  • شرایط کار مهندسان در دبی چیست؟
  • شرایط دریافت ویزای کاری کشور امارات چیست؟
  • بهترین مشاغل برای کار در دبی کدامند؟
  • مزایای کار در دبی چیست؟

شرایط کار و درآمد مهندسان در دبی

پیش از آنکه به بررسی حقوق و دستمزد مهندسان در دبی پرداخته شود به بررسی شرایط کار این افراد می پردازیم. افرادی که از رشته های فنی و مهندسی فارغ التحصیل شده اند و قصد ورود به بازار کار خارج از کشور را دارند باید به نکته ای اساسی که تامین امنیت شغلی می باشد دقت زیادی داشته باشند. دبی یکی از پیشرفته ترین و مدرن ترین شهرهای دنیا می باشد و برای ارتقاء خود در تمامی مراحل به نیروی کار ماهر و متخصص نیازمند می باشد. مشاغل فنی و مهندسی (به خصوص مهندسی برق، مهندسی الکترونیک؛ مهندسی عمران و مهندس پروژه) یکی از پر سود ترین مشاغل در دبی است. زبان رایج در دبی زبان عربی و انگلیسی است و برای شروع کار لازم است به این زبان ها تسلط داشته باشید و مدرک معتبر زبان ارائه کنید.


متقاضیان خارجی برای یافتن کار در دبی می توانند از طریق آشنایان و دوستان، آگهی های شغلی، وب سایت های کاریابی و موسسات کاریابی اقدامات لازم را انجام دهند. با پیدا کردن شغلی مرتبط با گرایش تحصیلی می توانید مدارک لازم که شامل مدارک تحصیلی، مدرک معتبر زبان، انگیزه نامه، اسکن از پاسپورت و مدارک شناسایی، رزومه و سوابق کاری و گواهی تمکن مالی می شود را به کارفرما مربوطه جهت بررسی درخواست ارسال کنید. متقاضیان به این نکته دقت داشته باشند که با توجه به شرایط کار ممکن است از شما مدارک بیشتری نیز خواسته شود.

ویزای کار و درآمد مهندسان در دبی

ویزای کار دبی در واقع مجوز لازم برای ورود به بازار کار این شهر می باشد که لازم است متقاضیان خارجی و بین المللی پس از اخذ دعوت نامه شغلی اقدامات لازم را برای دریافت آن انجام دهند. به این منظور فرد باید درخواست خود را برای دریافت ویزا به سفارتخانه یا کنسولگری امارات اعلام کند. مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار کشور امارات عبارتند از:

  • ارائه دعوت نامه شغلی دریافت شده
  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی جدید با زمینه سفید
  • اصل و فتوکپی مدارک شناسایی
  • پرداخت هزینه های در نظر گرفته شده
  • رزومه و سوابق کاری
  • مدارک تحصیلی
  • تکمیل فرم
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • گواهی تمکن مالی

ویزای کار و درآمد مهندسان در دبی

بررسی درآمد مهندسان در شهر دبی

همانطور که در ابتدا مقاله گفته شد حقوق و دستمزد ماهانه مهندسان در گرایش های مختلف متغیر است، علاوه بر این با توجه به سوابق کاری و میزان تحصیلات کارکنان حقوق متفاوتی دریافت می کنند. میانگین حقوق و دستمزد ماهانه مهندسان در شهر دبی 14900 AED (درهم امارات) است، کمترین میزان حقوق که به مهندسان تعلق می گیرد 8250 AED (درهم امارات) و بیشترین میزان 19800 AED (درهم امارات) است. جدول زیر نشان دهنده میزان حقوق و دستمزد مهندسان (در گرایش های مختلف) در شهر دبی است.

معرفی شغلحقوق و دستمزد ماهانه
مدیر پروژه مهندسی19700 AED (درهم امارات)
مدیر برنامه ریزی مهندسی18600 AED (درهم امارات)
مهندس انرژی17500 AED (درهم امارات)
مهندس اتوماسیون17300 AED (درهم امارات)
مهندس مکانیک و برق17200 AED (درهم امارات)
تکنسین مهندسی الکترومکانیکی17100 AED (درهم امارات)
مهندس پخش17000 AED (درهم امارت)
مهندس طراحی17000 AED (درهم امارات)
مهندس آتش نشانی16900 AED (درهم امارات)
مهندس سیستم کنترل16500 AED (درهم امارات)
مهندس بیو شیمیایی16200 AED (درهم امارات)
مهندس برق16200 AED (درهم امارات)
دستیار مهندس ارشد15700 AED (درهم امارات)
مهندس BMS15500 AED (درهم امارات)
مهندس CAE15400 AED (درهم امارت)
مهندس عمران15300 AED (درهم امارات)
مهندس آکوستیک15200 AED (درهم امارات)
مهندس طراحی CAD14700 AED (درهم امارات)
مهندس حفاری14200 AED (درهم امارات)

به افرادی که در رشته های فنی و مهندسی تحصیل کرده اند و قصد ورود به بازار کار کشورهای مطرح در دنیا را دارند، بازار کار مهندسان در کشور آلمان توصیه می شود. برای اطلاع از فرصت های شغلی و درآمد کار در کشور آلمان پیشنهاد می شود به مطالعه مقاله درآمد مهندسان در آلمان بپردازید.

درآمد مهندس عمران در دبی

فردی که به عنوان مهندس عمران در دبی کار می کند معمولاً حدود 14500 DH (درهم) درآمد دارد. دستمزدها از 7700 DH (درهم) (کمترین) تا 22100 DH (درهم) (بالاترین) متغیر است. با متوسط ​​حقوق 13100 DH (درهم)، نیمی از متخصصانی که به عنوان مهندس عمران در دبی کار می کنند کمتر از این مقدار درآمد دارند و نیمی دیگر بیشتر درآمد دارند. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 10900 DH (درهم) درآمد کسب کند که 23% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 15400 DH (درهم) به ارمغان می آورد که 42% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

حقوق مهندس نفت در دبی

وظایف شغلی اکثر مهندسان نفت حول محور تولید نفت و گاز می چرخد. در نقطه ای که منبع دیگری پیدا می شود، مهندسان نفت آن را تشریح می کنند تا دریابند که آیا می توان از آن به طور مفید سوء استفاده کرد. مشروط بر اینکه این موضوع درست باشد، آنها یک طرح نفوذ و استخراج برای پمپاژ نفت یا گاز با هزینه ناچیزی که در شرایط موجود می ‌توان انتظار داشت، انجام می ‌دهند. زندگی یک مهندس نفت، به ویژه در سال های اولیه یک حرفه، می تواند سخت باشد. این کار نه تنها به خودی خود دشوار است بلکه اغلب در مناطقی اتفاق می ‌افتد که جو بی ‌رحمانه است و جمعیت اطراف آن نامطلوب است. میانگین حقوق مهندسی نفت در دبی 8962$ (دلار) تا 10210$ (دلار) است که شامل کمک هزینه سفر و خانه می شود.

تحصیل رشته های مهندسی در دبی

دانشجویان خارجی برای ادامه تحصیل در رشته های مهندسی در دانشگاه های دبی به پذیرش دانشگاه و ویزای تحصیلی امارات نیاز دارند. در دانشگاه هایی مثل: دانشگاه ماهه MAHA، دانشگاه فناوری و علوم پیلانی، دانشگاه هریوت وات، دانشگاه آمریکایی شارجه و دانشگاه عجمان دبی امکان تحصیل در رشته های فنی و مهندسی برای متقاضیان وجود دارد. دانشجویان متخصص در زمینه های عمرانی، مکانیکی و نفتی به احتمال زیاد پس از فارغ التحصیل از دانشگاه های دبی موفق به یافتن کار می شوند. متقاضیان خارجی و بین المللی که قصد ورود به بازار کار مهندسی در دبی را دارند می توانند پس از اتمام دوره تحصیلی به دنبال شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود باشند و با عقد قرار داد اقدامات لازم را در جهت تغییر ویزای تحصیلی به ویزای کار انجام دهند.

حقوق مهندس عمران در دبی

مهندسین عمران با تمرکز بر مدیریت ساخت و ساز وظیفه ساخت واقعی یک سازه را بر عهده دارند. معماران، پیمانکاران، برق ‌کارها و لوله‌ کش ‌ها همه با هم تحت هدایت آنها کار می ‌کنند. قوانین ساختمانی، ایمنی، رعایت قوانین و به حداقل رساندن ریسک همگی بخشی از مدیریت ساخت و ساز هستند. مهندسانی که بر روی پروژه های ساختمانی کار می کنند، اغلب ساعات زیادی را صرف می کنند. آنها زمان زیادی را نیز در میدان می گذرانند. اگر می خواهید بیشتر وقت خود را در مقابل کامپیوتر بگذرانید، ممکن است مدیریت ساخت و ساز مسیر شغلی شما نباشد. بر اساس گزارش US News & World Report، مدیران ساخت و ساز در سال اخیر به طور متوسط ​​91370$ (دلار) حقوق دریافت کردند. در حالی که 25% از کم دستمزدها 69470$ (دلار) در سال گذشته کسب کردند، 25% از پردرآمد 121570$ (دلار) درآمد داشتند.

در این نوشتار سعی بر آن بود که اطلاعاتی در رابطه با درآمد مهندسان در دبی در اختیار متقاضیان قرار داده شود، هموطنان گرامی می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و تخصصی تر در رابطه با مهاجرت کاری مهندسان به کشورهای مهاجر پذیر در دنیا با کارشناسان و وکلاء مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

پرسش های کلیدی درباره درآمد مهندسان در دبی

باید به این نکته اشاره کرد که دبی یکی از مهم ترین شهرهای امارات متحده عربی است. ایرانیان زیادی تمایل دارند تا برای کار به این شهر مهاجرت کنند. بسیاری حتی به اشتباه این شهر را به عنوان یک کشور مستقل شناسایی می کنند. مهندسین در امارات می توانند از نظر مالی شرایط بسیار خوبی داشته باشند. باید به این نکته توجه داشت که در دبی سطح درآمدها بیشتر نیز می شود. این افراد می توانند با کار کردن در این شهر، از نظر مالی در شرایط بسیار خوبی قرار گیرند و زندگی در رفاه را برای خود تجربه کنند. مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • آیا درآمد یک مهندس در دبی بالا است؟ مهندسان در امارات معمولا بیش از 15000AED (درهم است.
  • بهترین درآمد مهندسان در امارات برای کدام مشاغل است؟ افرادی که حوزه فعالیت آن ها در زمینه مهندسی است، می توانند درآمد بیشتری کسب کنند.
  • آیا استخدام مهندسان در دبی ممکن است؟ بله مهندسین در این کشور می توانند از فرصت های شغلی موجود بهره ببرند.
5/5 - (1 امتیاز)

44 دیدگاه برای “درآمد مهندسان در دبی

  1. اعظم گفت:

    سلام؛ روز بخیر. من 36 سالمه و کارشناس علوم آزمایشگاهی هستم با 13 سال سابقه. همسرم هم 41 ساله و کارشناس ارشد مهندس صنایع و 15 سال سابقه در خودروسازی. آیا برا ما تو امارات کار پیدا میشه؟ درآمدمون چقدره حدوداً؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      واقعا نمیشه به راحتی در مورد حقوق شما صحبت کرد اما می تونید توی این کشور کار بکنید. شانس همسرتون برای کاریابی بهتر و بیشتر هست به دلیل رشته ای که توش تحصیل و تخصص دارند

  2. محمد گفت:

    سلام بنظر شما برای امارات رشته برق بهتره و درآمدش بالا تره یا خلبانی

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خلبانی قطعا درآمد بیشتری داره ولی هزینه های تبدیل شدن به خلبان هم خیلی سنگین تر هست

  3. نگار گفت:

    سلام ۲۴سالمه و تازه لیسانس مهندسی پزشکی رو‌گرفتم، ثابقه کاری ندارم در این زمینه، چجوری میتونم برای کار تو دبی اقدام کنم؟
    اگه بخوام با پاس بریتانیا برم دبی اون موقع شرایط چجور میشه؟
    ‌سوال سوم اینکه اگه برای ادامه تحصیل بخوام اقدام کنم چکار باید انجام بدم؟
    و حتما به مدرک ایلتس نیاز هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر مدرک تحصیلی قبلی شما فارسی هست، بله باید آیلتس یا مدرک زبان معتبر دیگه ای ارائه کنید.
      اگر با پاسپورت بریتانیا مهاجرت کنید یا ایرانی، تقریبا مشکلی نیست
      برای تحصیل باید از یک دانشگاه پذیرش بگیرید و بعد برای ویزای تحصیلی اقدام کنید.
      برای ویزای کاری هم شما باید یک پیشنهاد کاری داشته باشید که عملا بدون سابقه کاری خیلی خیلی دشوار هست

  4. حمید گفت:

    با درود
    من مهندس مکانیک هستم و ۲۰ سال سابقه در خودروسازی دارم.
    سنم ۵۵ سال هست . امکان پیدا کردن کار دردوبی هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      سن شما بالا هست و خیلی سخت میشه کار پیدا کردن

  5. متین گفت:

    سلام من لیسانس مهندسی مکانیکم ۲۵ سال سن دارم ایا میتونم توی امارات مشغول کار بشم
    و اینکه چطور کار پیدا کنم اونجا؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر سابقه کار ندارید سخت میشه کار پیدا کرد ولی می تونید از موسسات کاریابی امارات که مهم ترین اون ها می تونه سایت بیت باشه استفاده کنید

  6. Aritallahmoradi گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    ببخشید یه سوال داشتم اگر جواب بدید ممنون مشم
    زبان انگلیسی حرف بزنیم در دبی خوب است یا عربی

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بسیاری از مشاغل در این کشور به زبان انگلیسی در دسترس هستند

  7. علی ونایی گفت:

    سلام.بنده مهندس عمران در زمینه طراحی سازه فعالیت دارم امکان ویزا گرفتن دارم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله ولی قبل از گرفتن ویزا باید کار پیدا کنید

  8. سوگل گفت:

    سلام
    همسرم مهندس عمران هست و بصورت آزاد فعالیت دارند خود هم معلم هستم
    امکان مهاجرت برای امارات هست

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای شغل معلمی سخت می شه کار گیر اورد اما در زمینه های دیگه، باید دنبال کار بگردید تا به پیشنهاد کاری دست پیدا کنید

  9. حسین گفت:

    سلام لیسنانس مهندسی پزشکی دارم و 8 سال سابقه کار مرتبط و 26 سال سن دارم امکان مهاجرت با همچین سابقه کاری در حوزه تجهیزات پزشکی به چه صورت هست ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما فقط به این نیاز دارید که یک پیشنهاد کاری از این کشور دریافت کنید و محدودیت دیگه ای ندارید

  10. نیروانا گفت:

    سلام وقت بخیر من ۲۳ سال سن دارم و ارشد معماری هستم میخواستم بدونم شرایط در امدی برای رشته های مهندسی و معماری بهتره در کشور امارات یا رشته دندان پزشکی

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      قطعا رشته دندانپزشکی

  11. Hk گفت:

    سلام
    مهندس عمران هستم در شرکت نفتی کار میکنم
    ۲۴ سال سابقه کار دارم
    ۵۰ سال سن دارم
    امکان گرفتن ویزا وجود داره برای من؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ساده نیست ولی هنوز میشه ویزا گرفت

  12. حسن گفت:

    با سلام مهندس نفت
    شاغل ملی حفاری ایران
    30 ساله
    5 سال سابقه کار به عنوان موتور من دکل حفاری و موتور اردوگاه دکل حفاری ، آیا امکان جذب و اشتغال در دبی برای من هست
    یکی از دوستان فامیل اونجا داره و قرار باهاش برم و پیگیر کار بشم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله مشکلی برای شما در این زمینه وجود نداره

  13. وحید گفت:

    سلام .من 33 سال دارم و فوق لیسانس برق قدرت دارم و 7 سال سابقه کار
    اگر خانومم که پرستار هست و بتونه ویزای کار بگیره آیا بعنوان همراه در دبی کار فراهم میشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله در این صورت شما هم می تونید کار کنید

  14. محمدرضا درعلی گفت:

    با سلام بنده ۲۸سال سن دارم فارغ التحصیل دکترا مکانیک هستم از دانشگاه تهران
    میتونم برای پست دکترا به کشور امارات برم!؟ میزان حقوق برای دانشجویان پست دکترا چقدر هست!؟
    جهت اشتغال به کار با مدرک دکترا امکان پذیر هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این مسئله به دانشگاه شما بستگی داره.
      باید با تون دانشگاهی که قصد پذیرش از اون رو دارید این موارد رو مطرح کنید. اگر مستقیم با استاد در ارتباط هستید هم باید از شخص ایشون بپرسید

  15. حمیدرضا گفت:

    سلام
    من ۴۰ سالمه، دکتری عمران و ۱۶ سال سابقه کار در پروژه‌های کلان راهسازی دارم؛ آیا کار و زندگی در دوبی برای من توصیه میشه؟ ممنونم.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      با توجه به شرایط سنی شما، کشورهای عربی بهترین گزینه هست اما اگر دنبال اقامت بلند مدت هستید، بهتره مسیری مثل استارت آپ فنلاند رو پیگیری کنید

  16. رضا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    متولد 1367 هستم فوق لیسانس معماری دارم با اکثر نرم افزارها میتوانم کار کنم و تجربه های بزرگی مثل طراحی و نظارت و اجرای کارخانه های چند هکتاری را دارم
    ولی سابقه کاری بیمه کمی دارم
    در دبی میتوانم کار پیدا کنم؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      محدودیت های زیادی برای کار در دبی برای ایرانی ها وجود داره اما غیر ممکن نیست. اگر پیشنهاد کاری داشته باشید، شانس بیشتری خواهید داشت

  17. اسماعیل علی پور گفت:

    با سلام وعرض ادب
    میخواستم لطف بفرماید وپاسخ چند سوال بنده رو بدهید.
    اینجانب دارای مدرک فوق لیسانس معماری و۳۶ سال سن دارم وبیش از ۱۲ ساله بصورت شخصی وخویش فرما کار اجرایی در حوزه معماری انجام میدهم.آیا میتوانم به کشوری مثل امارات برای کار مهاجرت کنم؟ هرچند که در بازارهای مالی (بورس)هم فعالیت دارم.
    واینکه من تا حالا اقدامی برای مهاجرت نداشته ام ، بنظر شما که کارتون در این زمینه هستش متناسب با تخصص وشغل بنده کدوم کشور بهتر هستش؟
    سپاسگزارم از پاسخگویی شما

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر تمایل به مهاجرت به کشورهای عربی دارید، بهتر هست که کشوری مثل عمان رو انتخاب کنید برای مهاجرت خودتون
      توی این مسیر شما باید یک کفیل پیدا کنید و از این طریق مهاجرت خودتون رو تکمیل کنید

  18. محمد گفت:

    سلام ببخشید من مهندس مکانیک هستم ۲۵ سالمه و لیسانس دارم میتونم برای کار باسه دبی برم ؟شرایط ش چیه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید یا پیشنهاد کاری در این کشور داشته باشید

  19. مهدی گفت:

    سلام
    برای مهندسی مکانیک تازه فارغ تحصیل شده
    از کجا باید اقدام کنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید یا پیشنهاد کاری از شرکت هایی که در امارات هستند دریافت کنید یا از طریق سایت های کاریابی در امارات اقدام کنید

  20. فاطمه گفت:

    سلام من مهندسی پزشکی میخونم، امکان مهاجرت به دبی دارم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      با توجه به محدودیت های کار ایرانی ها در امارات باید در نظر داشته باشید که ممکن هست درخواست ویزای شما رد بشه

  21. nr گفت:

    سلام وقتتون بخیر من با توجه به اینکه در لینک این فعالیت کاری دارم چند ایمیل از شرکت های نفت وگاز امارات برام فرستاده شده که از من میخوان هنوز به اون کشور وارد نشده 135دلار برای واکسن کوید 19زمورد تایید امارات واریز کنم خواستم بدونم سواستفاده ای چیزی نیست خواستم با شما دوستان هم در میان بزارم ممنون میشم اگر کسی اشنایی داره به کار درامارات اینجا شرایط رو به صورت کلی بنویسه از گرفتن ویزا تا خودت شرکت های نفت وگار اونجا ممنون از لطفتون.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      به دلیل این که در حال حاضر محدودیت های زیادی در رابطه با جذب نیروی کار ایرانی در امارات وجود داره، فعالیت های خودمون در این زمینه رو محدود کردیم و اطلاع دقیقی از شرایط به روز این پروسه در اختیار نداریم
      امیدوار هستیم که به زودی بتونید در این رابطه خدمات خوبی به هموطنان ارائه بدیم

  22. جعفری گفت:

    سلام
    برای مهندس عمران با سن ۵۳ سال امکان کار در امارات هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      با توجه به شرایط سنی که شما دارید به شدت بعید هست که بتونید به کار برسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *