ویزای تحصیلی

درآمد کار دانشجویی در ایتالیا

درآمد کار دانشجویی در ایتالیا

دانشجویانی بسیاری برای تحصیل، دانشگاه های ایتالیا را انتخاب میکنند و به کار حین تحصیل میپردازند، اما درآمد کار دانشجویی در ایتالیا چقدر است؟ دانشجویان باید بدانند که برای کار دانشجویی در این کشور قوانین و محدودیت های زمانی وجود دارد.

با توجه به پرسش های متداول کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه سعی دارند اطلاعاتی در باب شرایط و درآمد کار دانشجویی در ایتالیایی در اختیار متقاضیان قرار دهند.

  • آیا دانشجویان خارجی در ایتالیا امکان کار خواهند داشت؟
  • حقوق کار دانشجویی در ایتالیا چقدر است؟
  • آیا با حقوق کار دانشجویی در ایتالیا می توان هزینه زندگی را پوشش داد؟
  • بهترین شغل دانشجویی در ایتالیا چیست؟
  • درآمد دانشجویان خارجی در کشور ایتالیا چقدر است؟
  • آیا می توان با کار دانشجویی هزینه زندگی در این کشور را پوشش داد؟
  • آیا کار دانشجویی در این کشور در پروسه اقامت پس از تحصیل نقش دارد؟

اینفوگرافیک کار دانشجویی در ایتالیا

حقوق کار دانشجویی در ایتالیا

در ایتالیا، دانشجویان که در دانشگاه ‌ها و موسسات آموزشی ثبت نام کرده‌ اند، می ‌توانند به عنوان کارمندان پاره‌ وقت در برخی شرکت ‌ها و سازمان ‌ها کار کنند. حقوق کار دانشجویی در ایتالیا بسته به نوع شغل و ساعات کار متفاوت است. با این حال، در سال اخیر حقوق ساعتی حداقل برای کارمندان پاره‌وقت در ایتالیا برابر با 10€ (یورو) است. به عبارت دیگر، حقوق یک روز کارگر دانشجویی در ایتالیا حدود 60€ (یورو) است. همچنین، برخی شرکت ‌ها و سازمان ‌ها ممکن است به دانشجویان برای کار در شغل‌ های خاص حقوق بیشتری پرداخت کنند. به طور کلی، کار دانشجویی در ایتالیا می‌ تواند به دانشجویان کمک کند تا هزینه‌ های زندگی خود را پرداخت کنند و همچنین تجربه کاری مفیدی برای آن ‌ها فراهم کند. در باب حقوق ماهیانه کار در ایتالیا لینک فوق را بخوانید.


درباره مشاغل و درآمد کار دانشجویی در ایتالیا

دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا که برای تحصیل به کشور ایتالیا مهاجرت کرده اند، فرصت های زیادی برای تحصیل و کار آموزی در این کشور دارند. بیشتر دانشجویانی ایتالیایی در مشاغل پاره وقت مشغول به کار می باشند و بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود را تامین می کنند. این دانشجویان برای کار در ایتالیا نیازی به اخذ مجوز کار ندارند. دانشجویانی خارجی و بین المللی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های ایتالیا را دارند باید پس از اخذ پذیرش از دانشگاه ویزای تحصیلی این کشور را دریافت نمایند. دانشجویانی که طول مدت دوره تحصیلیشان کمتر از 90 روز می باشد اجازه کار دانشجویی در این کشور را ندارند.

سایر دانشجویان که قصد تحصیل بیشتر از 90 روز را دارند می توانند در طول دوره تحصیلی مشغول به کار شوند. کار دانشجویی می تواند مرتبط به رشته تحصیلی و یا حوزه مهارت و توانایی های فرد و یا کار در زمینه های دیگری باشد. در صورتی که فرد در شغلی پاره وقت مرتبط با رشته تحصیلی مشغول به کار شود زمینه داشتن کار پس از فارغ التحصیلی اش را فراهم کرده است و از این طریق مهارت هایی را کسب می کند که در آینده شغلی بسیار مفید می باشد.

ساعات و درآمد کار دانشجویی در ایتالیا

با توجه به قوانین و شرایط وضع شده دانشجویان با توجه به مقطع تحصیلیشان بین 20 تا 30 ساعت در طول هر هفته اجازه کار دارند. مدت زمان تعیین شده برای دانشجویان مقطع کارشناسی 20 ساعت، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد 20 ساعت و دانشجویان مقطع دکتری 30 ساعت می باشد. دانشجویان برای کار نیازی به دریافت ویزای جداگانه ندارند و با ویزای دانشجویی می توانند مشغول به کار شوند. متقاضیان باید به این نکته توجه داشته باشند که در فاصله 2 ترم و تعطیلات می توانند به صورت تمام وقت کار کنند و محدودیتی در این دوران برای آن ها در نظر گرفته نشده است.

درآمد کار دانشجویی در ایتالیا مبلغ 7€ تا 15€ (یورو) برای هر ساعت کاری می باشد، باید بدانید که با این میزان از حقوق نمی توانید تمامی هزینه های تحصیل و زندگی خود را پرداخت کنید. لازم است دانشجویان پیش از انجام اقدامات لازم هزینه های تحصیل و زندگی خود را در ایتالیا محاسبه نمایند تا با مشکل مواجه نشوند، برای کسب اطلاعات کامل در این رابطه مقاله هزینه های تحصیل و هزینه زندگی در ایتالیا را مطالعه نمایید. این مبلغ در حقیقت پوشش دهنده بخش عمده ای از هزینه های زندگی افراد است. در صورتی که فردی موفق به دریافت بورسیه تحصیلی شود، قادر خواهد بود تا با آسودگی خاطر هزینه های تحصیل خود در دانشگاه های دولتی را پوشش دهند.

ساعات و درآمد کار دانشجویی در ایتالیا

مشاغل پر درآمد کار دانشجویی در ایتالیا

در ایتالیا مشاغل زیادی در دسترس هستند. دانشجویان بسته به توانمندی خود می توانند شغل های مختلفی را برای خود انتخاب کنند. با این وجود باید در نظر داشت که برخی از این مشاغل می توانند درآمد بیشتری به همراه داشته باشند. روند کار در این کشور به عنوان دانشجو می تواند تفاوت هایی داشته باشد اما در برخی از مشاغل می توان درآمد بیشتری به دست آورد. برخی از بهترین مشاغل دانشجویی در ایتالیا عبارتند از:

  • متخصص خدمات مشتریان
  • نیروی خدمات بخش مدیر تولید
  • معلم
  • فروشنده بوتیک محلی
  • دستیار اداری، رهبری، مدیریت و هماهنگی
  • همیار مشاور راه حل
  • خدمات ارتباطات در اعتبارسنجی و فناوری اتوماسیون
  • کارآموز مهندس کیفیت
  • کارآموز پشتیبانی اداری
  • امنیت اطلاعات
  • حسابداری
  • دستیار فروش
  • مدیران فناوری اطلاعات

افزایش درآمد کار دانشجویی در ایتالیا

راه افزایش درآمد کار دانشجویی در ایتالیا به طور کلی قوی تر کردن رزومه است. مهم ترین عامل در این خصوص نیز تحصیل در دانشگاه های برتر ایتالیایی است که جایگاه علمی خوبی در سطح جهانی دارند و کارفرماهای ایتالیایی و شرکت های مختلف چند ملیتی که در ایتالیا مستقر هستند، علاقه بیشتری به استخدام دانش آموخته های این قبیل دانشگاه ها دارند. با مشغول شدن به کار دانشجویی به عنوان کارآموز در چنین شرکت هایی، علاوه بر این که شرایط کار پیدا کردن پس از فارغ التحصیلی هم برای فرد تسهیل می شود، معمولا وی درآمد حین تحصیلش بسیار بیشتر از کسانی خواهد بود که کار دانشجویی به در رستوران، کافی شاپ و غیره دارند.

افزایش شانس پیدا کردن کار دانشجویی در ایتالیا

اولین نکته در رابطه با کارهای دانشجویی در ایتالیا آن است که هیچ شغلی از نظر شخصیتی نمی تواند ضعیف باشد. افراد می توانند با سخت کوشی، خواسته های خود را به راحتی به دست آورند. افراد می توانند در ایتالیا کارهای نیمه وقت زیادی را در دسترس داشته باشند. برخی از مهم ترین نکاتی که درباره مشاغل نیمه وقت در ایتالیا مطرح می شوند عبارتند از:

  • زبان ایتالیایی می تواند به فرد کمک کند که با سرعت به شغل نیمه وقت در این کشور برسند. رستوران ها به سرعت این افراد را جذب می کنند. سایر مشاغل نیز شرایط مشابهی خواهند داشت.
  • یکی از ساده ترین کارها توزیع روزنامه، مجلات محلی و جزوات است. برای این کار، می توان با توزیع کنندگان روزنامه در نزدیکی منطقه محل زندگی تماس گرفت و خدمات خانه به خانه روزنامه ها را برای مناطق ارائه کرد.
  • اگر فرد دانشجوی کارشناسی ارشد یا دکترا باشد، می توان اعلام آمادگی کرد و از طریق تحقیقات و مشاغل دستیار تدریس، که یک شغل پاره وقت در دانشگاه است، درآمد کسب کرد.
  • جدای از این، اگر فرد تسلط خوبی به زبان انگلیسی داشته باشد، به راحتی می توان فرصت های شغلی تدریس زیادی پیدا کرد. از آنجایی که اکثر مناطق فقط زبان ایتالیایی می دانند، این کشور تقاضای زیادی برای معلمان انگلیسی دارد.
  • در ایتالیا مشاغل آنلاین زیادی نیز وجود دارد. دانشجویان می توانند این مشاغل را برای آینده خود انتخاب کنند.
  • در طول فصل زمستان، ایتالیا تعداد زیادی گردشگر را در خود جای می دهد. می توان در این فصل، امتیازهای زیادی در این صنعت پیدا کرد.

منبع: meridean

اقامت پس از فارغ التحصیلی در ایتالیا در 2024

دانشجویانی که قصد دارند در سال 2024 پس از فارغ التحصیلی در کشور ایتالیا اقامت داشته باشند باید یکی از روش های ممکن مثل شاغل شدن یا سرمایه گذاری را انتخاب کنند. باید به این نکته توجه داشته باشید که دانشجویان دانشگاه های ایتالیا پس از فارغ التحصیلی به راحتی شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود را پیدا کرده و مشغول به کار می شوند.

فرد باید پس از فارغ التحصیلی ویزای دانشجویی خود را به ویزای کاری ایتالیا تبدیل نماید و مشغول به کار شود، پس از آن با رعایت قوانین و پرداخت مالیات فرد اقامت دائم این کشور را به دست می آورد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه می توانید مقاله اقامت بعد از تحصیل در ایتالیا را مطالعه نمایید. در این نوشتار سعی داشتیم به بررسی درآمد کار دانشجویی در ایتالیا بپردازیم.

فرآیند جستجوی شغل برای کار دانشجویی در ایتالیا

یکی از اصلی ترین فرآیندهایی که دانشجویان در بدو ورود به ایتالیا باید با آن مواجه شوند، نحوه پیدا کردن شغل مناسب برای کار دانشجویی در ایتالیا می باشد. برای پیدا کردن شغل مناسب در ایتالیا باید به این نکته توجه فرمایید که، هیچ شغلی در این کشور کوچک و بی اهمیت نیست. زیرا همه چیز در ایتالیا به یک اندازه محترم است چیزی که مهم است سخت کوشی و فداکاری متقاضیان نسب به کار خود در این کشور است. همچنین در حین یافتن کار دانشجویی در ایتالیا مطمئن شوید که از فرصت ها استفاده کرده اید بدون اینکه فکر کنید کار کوچکی است.

در نمودار زیر می توانید روند استخدام دانشجویان بین المللی برای کار دانشجویی در ایتالیا را مشاهده فرمایید:

روند استخدام دانشجویان بین المللی برای کار دانشجویی در ایتالیا

در نهایت اینکه برای پیدا کردن کار دانشجویی در ایتالیا باید برخی از نکات زیر را به صورت کامل رعایت فرمایید:

  • یکی از ساده ترین راه ها برای یافتن کار دانشجویی در ایتالیا انتخاب مشاغل پیکی است. که شامل توزیع روزنامه، مجلات محلی و جزوات است. برای این کار می توانید با توزیع کنندگان روزنامه در نزدیکی منطقه خود تماس بگیرید و خدمات خانه به خانه روزنامه ها را برای مناطق ارائه دهید.
  • اگر از زبان اصلی ایتالیایی آگاه هستید، می تواند در رستوران ها و بارهای محلی کار کنید.
  • اگر برقراری ارتباط با مردم برایتان دشوار است یک شغل پاره وقت آنلاین یک گزینه شگفت انگیر برای شما خواهد بود.
  • در طول فصل زمستان ایتالیا تعدا زیادی گردشگر را به خود جذب می کند.

کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی دارند اطلاعات لازم در رابطه با مهاجرت تحصیلی و کار دانشجویی در اختیار شما عزیزان قرار دهند، جهت دریافت مشاوره با ما در تماس باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص درآمد کار دانشجویی در ایتالیا

برای اطلاع از موارد مربوط به درآمد کار دانشجویی در ایتالیا سوالات زیر را بررسی کنید:

  1. آیا دانشجویان در ایتالیا اجازه کار خواهند داشت؟ یکی از مزایای مهم تحصیل در ایتالیا امکان استفاده از حق کار دانشجویی در این کشور است.
  2. مجوز کار دانشجویی در ایتالیا چگونه صادر می شود؟ هر فرد می تواند با اخذ مجوز از دانشگاه و اداره کار ایتالیا، 20 ساعت در هفته فعالیت اقتصادی قانونی داشته باشد.
  3. حداقل سطح درآمد کار دانشجویی در ایتالیا چقدر است؟ هر فرد در ازای کار ساعتی خود در ایتالیا می تواند حداقل 7€ (یورو) درآمد داشته باشد.
  4. متوسط درآمد کار دانشجویی در ایتالیا چقدر است؟ هر فرد در ازای کار ساعتی خود در ایتالیا به طور متوسط 15€ (یورو) درآمد خواهد داشت.
  5. مهم ترین مشاغل دانشجویی در کشور ایتالیا کدامند؟ دانشجویان بین المللی در کشور ایتالیا معمولا در بخش های خدماتی فعالیت می کنند.
5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “درآمد کار دانشجویی در ایتالیا

  1. Asal گفت:

    سلام. خسته نباشید و ممنون بابت اطلاعات مفیدتون
    میخواستم بدونم که ایا امکان کار های هنری و ارایشی مثل تتوی بدن و صورت و ارایشگری و ازین قبیل کار ها حین تحصیل امکان پذیر هستش؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله محدودیتی در این رابطه نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *