ویزای کاری

درآمد کار سیاه freelancer در آلمان

درآمد کار سیاه freelancer در آلمان

eمعمولا فریلنسرها هر زمان که بخواهند مشغول به کار می شوند، که این خود نوعی مزیت محسوب می شود اما این شغل دارای معایبی نیز می باشد. فریلنسر به قشری از نیروی کار گفته میشود که به صورت آزاد کار میکنند. برای اطلاعات از درآمد کار سیاه freelancer در آلمان با ما همراه باشید. این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده و ضمن آن راجع به درآمد کار سیاه در آلمان طی سال 2023 توضیحاتی ارائه می گردد.

  • چه مشاغلی در آلمان به عنوان فیریلنسر اعلام شده اند؟
  • شرایط کار در آلمان چگونه است؟
  • آیا کار فیریلنسری در آلمان به عنوان یک کار ممنوع حساب می شود؟
  • آیا دانشجویان می توانند از این طریق در آلمان کار کنند؟
  • آیا می توان از طریق کار فریلنسر بیمه دریافت کرد؟

شرایط بازار کار آلمان

آلمان چه برای کسانی که به صورت آزاد مشغول به کار هستند و چه برای کارمندان کشور فوق العاده خوبی به حساب می آید. یکی از دلایل این امر وجود موقعیت های شغلی خوب و زیاد است. در جدول ذیل نرخ بیکاری آلمان در سال های 2022 و 2023 بررسی شده است:

سالنرخ بیکاری در آلمان
2022%3.6
2023%3.4

نکته دیگری که آلمان را تبدیل به مقصدی پرطرفدار کرده است، سطح بالای درآمد در این کشور است. به عنوان مثال آلمان و اتریش هر دو از لحاظ شرایطی به هم شبیه اند. مثلا هر دو آلمانی زبان هستند یا هر دو ویزایی تحت عنوان ویزای جستجوی کار که 6 ماه اعتبار دارد برای افراد واجد شرایط صادر می کنند. اما تقریبا از تمامی جهات آلمان بهتر از اتریش است. مثلا آلمان هم بزرگ تر است و جمعیت بیشتری دارد در نتیجه موقعیت های شغلی آن بیشتر خواهد بود، هم نرخ بیکاری آن کم تر است. مثلا در سال 2023 نرخ بیکاری در اتریش 4.2% می باشد. به علاوه نه تنها هزینه های زندگی در آلمان کم تر از اتریش می باشد، بلکه متوسط درآمد دریافتی در آلمان هم بیشتر از اتریش است. این مسئله در جدول ذیل بررسی شده است:

نام کشورمتوسط هزینه زندگی یک نفره به یورومتوسط درآمد ماهانه به یورو
آلمان€1800€3810
اتریش€1900€3790

البته هم در آلمان و هم در اتریش تحصیل در دانشگاه های ممتاز می تواند سطح درآمد افراد را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. در نمودار ذیل بهترین دانشگاه های آلمان در سال 2023 معرفی شده اند:

بهترین دانشگاه های آلمان

چگونگی درآمد کار سیاه freelancer در آلمان

برای بررسی درآمد کار سیاه freelancer در آلمان، ابتدا قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که فریلنسر چیست؟ فریلنسر به مشاغلی گفته می شود که افراد بدون داشتن قرارداد کاری بلند مدت مشغول به انجام کارهای پاره وقت می شوند. به کسانی که به شغل فریلنسینگ مشغول هستند آزاد کار یا فریلنسر گفته می شود. برخی از این افراد برای کار توسط موسسات و شرکت ها یه دیگران معرفی خواهند شد ولی برخی دیگر به صورت مستقل از طریق وب سایت ها و انجمن های معتبر مشغول به کار می شوند.

این اصلاح بیشتر در حوزه های علمی و ادبی استفاده می شود و به عقیده برخی از نظریه شناس ها اصلاح فریلنسر وابسته به دانش و فرهنگ می باشد. برخی از زمینه هایی که متقاضیان می توانند در آن حوزه مشغول به کار شوند عبارتند از: بازاریابی، ویراستاری، نویسندگی، موسیقی، هنر پیشگی، طراحی وب، مترجمی، برنامه نویسی کامپیوتر، تصویرگری، تولید فیلم و محتوا و غیره. در این بین مشاغلی مانند: تبلیغات، طراحی، مترجمی و نویسندگی طرفداران بیشتری دارد.

بررسی درآمد کار سیاه freelancer در آلمان

در رابطه با دستمزد فریلنسرها می توان گفت میزان دستمزد با توجه به زمینه کاری، مهارت و تجربه شما متفاوت می باشد. به طور مثال برخی دستمزد را به صورت روزانه، برخی دیگر پس از انجام پروژه و برخی دیگر به صورت ساعتی دریافت می کنند. در برخی از مواقع شما می توانید هزینه کل پروژه را محاسبه کنید و بخشی از هزینه را به عنوان بیعانه در ابتدا کار دریافت نمایید. در پروژه های مهم قرار داد کاری تنظیم شده و پس از ارائه کار در هر مرحله و با توجه به کیفیت کار حقوق فرد واریز خواهد شد.

بررسی درآمد کار سیاه freelancer در آلمان

کار سیاه در آلمان برای دانشجویان

منظور از کار سیاه، مشاغل غیر قانونی می باشد. به این صورت متقاضیانی که برای ادامه تحصیل دانشگاه های آلمان را انتخاب کرده اند در حین تحصیل می توانند به صورت پاره وقت و در طول هر هفته به مدت 20 ساعت مشغول به کار باشند. حال اگر فردی در طول هفته بیشتر از این مدت کار بکند یک کار غیر قانونی انجام می دهد.

در رابطه با بررسی درآمد کار سیاه freelancer در آلمان می توان گفت که منظور ما انجام کار بدون دریافت مجوز یا کار بیشتر از ساعت تعیین شده می باشد. طبق قوانین وضع شده در کشور آلمان دانشجویان با کار کمتر از 20 ساعت در طول هفته می توانند از بیمه دانشجویی استفاده کنند. اما دانشجویانی که قصد دارند بیشتر از 20 ساعت کار کنند باید مالیات و بیمه بیکاری پرداخت نمایند. به همین دلیل افراد زیادی بدون اطلاع مشغول به کار می شوند و بدون پرداخت مالیات در آمد کسب می کنند. توجه داشته باشید که کار حین تحصیل در آلمان برای 20 ساعت کاملا قانونی خواهد بود.

شرایط پناهجویان و درآمد کار سیاه freelancer در آلمان

یکی دیگر از مواردی که درباره درآمد کار سیاه freelancer در آلمان می توان به آن اشاره کرد کار پناهجویان می باشد. پناهجویانی که پیش از بررسی درخواستشان و دریافت مجوزهای لازم مشغول به کار می شوند، در واقع مشغول به انجام کار غیر قانونی می باشند. شرایط و قوانین سختی برای کار پناهجویان در کشور آلمان در نظر گرفته نشده است، اما متقاضی باید پس از موافقت با درخواست پناهندگی و دریافت اجازه اقامت به مدت 3 سال می تواند مشغول به کار شود. پناهجویان پس از پیدا کردن شغل مورد نظر باید برای دریافت مجوز کار به اداره امور خارجیان مراجعه نمایند.

همچنین باید به این نکته اشاره کرد که پناهجویان اجازه ندارند در تمام مدت مراحل پناهندگیشان به صورت خود اشتغالی کار کنند، زیرا مجوز خود اشتغالی برای افرادی صادر می شود که از طریق راه های مجاز به این کشور مهاجرت کرده باشند. در این نوشتار سعی داشتیم اطلاعاتی در رابطه با درآمد کار سیاه freelancer در آلمان در اختیار متقاضیان قرار دهیم. پیشنهاد می شود برای انجام کار در این کشور از طریق راه های قانونی اقدام نمایید. برای مطالعه بیشتر در رابطه با شرایط کار در کشور آلمان می توانید مقاله قوانین جدید کار در آلمان و مقاله 10 مشاغل پر در آمد در آلمان را مطالعه نمایید. همچنین شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان و تخصصی با کارشناسان و وکلا موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید و یا بصورت حضوری در موسسه حاضر شوید.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *